Op dit moment is het aardig Up Dollar Upquote:Op maandag 13 oktober 2008 10:10 schreef Gunner het volgende:
Down Dollar Down!
Koers zegt natuurlijk op dit moment niets over hoe het volgend jaar ervoor staat.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:36 schreef kepler het volgende:
Hoe hoger hoe beter voor mij ivm een wereldreis volgend jaar
nee natuurlijk nietquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 11:39 schreef Gunner het volgende:
[..]
Koers zegt natuurlijk op dit moment niets over hoe het volgend jaar ervoor staat.
In tegenstelling tot mijzelf, want ik ga morgen richting Las Vegas
De koers maakt me in zoverre niet zoveel uit, omdat ik voor de vakantie ga en niet voor de wisselkoers, al maakt dat het een en ander wel aantrekkelijker op
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:03 schreef ItaloDancer het volgende:
Van die Amero-flauwekul word ik wel een beetje moe hoor
Voorlopig zit ie nog steeds in de lift 1.33103quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:54 schreef HarryP het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Koop ze nu: http://www.amerocurrency.com/
Ik heb nog een "ECU" munt (voorloper van de Euro) ook niks waard.
Maar dat de dollar mogelijk overgaat naar een "New Dollar" zou zo maar eens kunnen.
al verwacht ik eerder een geleidelijke daling van de waarde van de dollar.
turkse toestandenquote:Op maandag 20 oktober 2008 15:54 schreef HarryP het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Koop ze nu: http://www.amerocurrency.com/
Ik heb nog een "ECU" munt (voorloper van de Euro) ook niks waard.
Maar dat de dollar mogelijk overgaat naar een "New Dollar" zou zo maar eens kunnen.
al verwacht ik eerder een geleidelijke daling van de waarde van de dollar.
Nee, ze houden de USD juist lager door er miljarden van te geven aan de ECB, BoE, etc., zodat deze laatsten ze weer uit kunnen lenen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 18:44 schreef Man-E-Faces het volgende:
Ik heb een achterdochtig vermoeden dat ze de Dollar nu kunstmatig omhoog houden zodat de economie nog flink kan cashen voordat ze em echt laten vallen.
Kan dat?
Hoe kun je dat voordelig vinden? Alles wordt duurder en het is alleen leuk voor buitenlanders die in Europa op vakantie willen.quote:
niet voor mij.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:18 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Hoe kun je dat voordelig vinden? Alles wordt duurder en het is alleen leuk voor buitenlanders die in Europa op vakantie willen.
Als je de economieén vergelijkt eerder 1=1quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:56 schreef RemcoDelft het volgende:
8 jaar geleden was de euro/dollar verhouding zo'n beetje andersom: 1,30 voor 1 dollar... Wie weet gaan we daar weer heen!
1) Er moeten in de VS veel schulden worden afbetaald, o.a. door bedrijven, beleggers en fondsen die hun buitenlandse bezittingen verkopen en de opbrengst (omgezet in USD) weer naar huis sturen. Dit verhoogt de vraag naar dollars.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 02:11 schreef Man-E-Faces het volgende:
Hoe kan die corrupte Dollar nou zo sterk bijtrekken in zo een korte tijd? Ik heb geen verstand van economie maar dit is op zn minst opmerkelijk..
Ik snap er niet veel van behalve dat de strekking is dat iedereen zich weer (ook gedwongen) keert naar de Dollar. Wat ik me ook afvraag. Als jij zo deze oorzaken kan opsommen, dan zijn deze gevolgen ook eerder te voorspellen geweest door de Amerikaanse overheid of niet?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 02:45 schreef dvr het volgende:
[..]
1) Er moeten in de VS veel schulden worden afbetaald, o.a. door bedrijven, beleggers en fondsen die hun buitenlandse bezittingen verkopen en de opbrengst (omgezet in USD) weer naar huis sturen. Dit verhoogt de vraag naar dollars.
2) Er zijn in voorgaande jaren door het buitenland veel leningen in dollars afgesloten, omdat de dollar jarenlang in waarde daalde (daardoor worden de aflossingen van die leningen heel goedkoop - sterker, als die daling het rentepercentage overstijgt, levert zo'n lening zelfs winst op). Nu de dollar ineens weer duurder wordt, worden die versneld afgelost.
3) Europa is ook niet alles. We bezitten meer van die residential mortgage backed securities dan de VS zelf, onze huizenmarkten storten in, onze banken vallen om, de groeiprognose voor de komende tijd is 0%. Daardoor daalt het vertrouwen in de euro en de vraag naar de euro. De dollar wordt als meest liquide munt ter wereld nog steeds als veilige haven beschouwd, dus die profiteert daarvan.
Anderzijds is de dollar er fundamenteel slecht aan toe en zou je ook ivm de dalende olie- en grondstoffenprijzen verwachten dat er minder vraag naar dollars is. Het zou goed kunnen dat als punt 1) hierboven uitgewerkt is, over een half jaar ofzo, de USD weer tot nieuwe laagten daalt, vooral als de ongeremde geldschepping van de laatste maanden in de echte economie begint door te werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |