Correctie, Ajax haalde met de wedstrijd in Servië de groepsfase UEFA Cup.. Als we eerst thuis hadden gespeeld had het een stuk voller geweest.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:33 schreef Moody het volgende:
[..]
Nou, mijn reactie was gewoon gebasseerd op een feit en zeker niet onbeschoft ofzo. Ik was uiteraard wel uit op een reactie en ben blij dat je als enige fatsoenlijk kan antwoorden.![]()
Feit blijft dat een echte fan gewoon komt opdagen bij een Europese wedstrijd, ongeacht de tegenstander en uitgangspositie. Ajax haalde met deze wedstrijd de groepsfase in de UEFA Cup, veel verder zijn ze de afgelopen jaren niet gekomen, dus het is wel degelijk een prestatie.
Dat mag-ie zellf verzinnenquote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:30 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Nou volgende keer moet je dan maar bassie even naar je toe roepen en het hem vertellen
Toch blijft 18.000 man bedroevend voor een club waar er normaal 50.000 zitten. Zitten er dan tijdens Ajax-Volendam 32.000 met tegenzin?quote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:34 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Correctie, Ajax haalde met de wedstrijd in Servië de groepsfase UEFA Cup.. Als we eerst thuis hadden gespeeld had het een stuk voller geweest.
Vergeet niet hoeveel mensen er buiten de randstad naar het stadion moeten komen. Het weer zit ook niet mee, qua files. En de wedstrijd ging nergens meer over.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:37 schreef Moody het volgende:
[..]
Toch blijft 18.000 man bedroevend voor een club waar er normaal 50.000 zitten. Zitten er dan tijdens Ajax-Volendam 32.000 met tegenzin?
Niet lullig bedoeld maar dat is gewoon makkelijk praten voor een club die "normaal gezien" minder europees/beker voetbal speelt. Ik was best gegaan hoor als de prijzen er naar waren, maar ik ga toch geen 20 euro betalen voor een kaartje tegen zon baggerclub. Zeker niet als je na een 4-1 uitoverwinning als je weet dat het toch nergens over gaat.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:33 schreef Moody het volgende:
[..]
Nou, mijn reactie was gewoon gebasseerd op een feit en zeker niet onbeschoft ofzo. Ik was uiteraard wel uit op een reactie en ben blij dat je als enige fatsoenlijk kan antwoorden.![]()
Feit blijft dat een echte fan gewoon komt opdagen bij een Europese wedstrijd, ongeacht de tegenstander en uitgangspositie. Ajax haalde met deze wedstrijd de groepsfase in de UEFA Cup, veel verder zijn ze de afgelopen jaren niet gekomen, dus het is wel degelijk een prestatie.
Geen idee, maar het gemiddelde van vorig jaar ligt wel op een nette 4856.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:37 schreef Moody het volgende:
[..]
Toch blijft 18.000 man bedroevend voor een club waar er normaal 50.000 zitten. Zitten er dan tijdens Ajax-Volendam 32.000 met tegenzin?
De kaartjes kosten gemiddeld 30 euro. En aangezien Ajax toch al zo goed als zeker geplaatst was en tegen een niets zeggend frut ploegje moest spelen is het vrij logisch waarom het bezoekersaantal zo laag was. Maar als jij dat niet snapt ben je wel erg kortzichtig.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:37 schreef Moody het volgende:
[..]
Hoeveel kostte een kaartje dan?quote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:40 schreef dronkeykong het volgende:
En de belachelijke prijs die ze durven vragen voor een kaartje zal daar ook debet aan zijn.
Neuh, dat was een overduidelijke reactielokker. Een stijve pipi krijg ik als we dit seizoen weer 2x van jullie winnenquote:Maar goed je zal nu wel met een stijve pipi zitten dat er 2000 lokale boeren meer in het stadion zaten
Gaat niet gebeuren maarquote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:44 schreef Moody het volgende:
[..]
Hoeveel kostte een kaartje dan?
Ik moet 25,00 euro betalen voor de goedkoopste kaart. Het grootste deel koste 32,50
[..]
Neuh, dat was een overduidelijke reactielokker. Een stijve pipi krijg ik als we dit seizoen weer 2x van jullie winnen
Daar betaal je niet belachelijk veel geld voor een wedstrijd die nergens om gaat. Ik vind 18.000 man nog een aardige opkomst voor zo'n dure bagger-wedstrijd.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:37 schreef Moody het volgende:
[..]
Lol nieuw stadion, nieuwe prijzen.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:44 schreef Moody het volgende:
[..]
Hoeveel kostte een kaartje dan?
Ik moet 25,00 euro betalen voor de goedkoopste kaart. Het grootste deel koste 32,50
[..]
Mooie reactiequote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:40 schreef Tvduijn het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld maar dat is gewoon makkelijk praten voor een club die "normaal gezien" minder europees/beker voetbal speelt. Ik was best gegaan hoor als de prijzen er naar waren, maar ik ga toch geen 20 euro betalen voor een kaartje tegen zon baggerclub. Zeker niet als je na een 4-1 uitoverwinning als je weet dat het toch nergens over gaat.
Als we zoals Twente 2-1 verloren hadden in de uitwedstrijd dan was het ook een heel ander verhaal geweest en dan had het zeker veel voller gezeten. (Heus niet vol dat weet ik ook wel)
Dat heeft verder niks te maken met clubliefde maken maar je kijkt gewoon uit een heel ander perspectief. En dat we de afgelopen jaren niet verder zijn gekomen veranderd het verwachtingspatroon gewoon niet. (nouja, wel een beetje maar niet zo snel).
Over Feyenoord wordt toch altijd geroepen dat ze een oh-zo trouw legioen hebben, hoe druk was het daar nou in de beker tegen Top oss, daar hoor je toch ook niemand over. En dan hadden ze daar nog niet eens een 4-1 voorsprong en waarschijnlijk minder dure kaarten.
Maar wie weet wordt Twente de komende 10 jaar ook heel succesvol, is kijken hoe vol het dan bij jullie zit bij zon wedstrijd. Nu kan je het toch niet vergelijken.
Het directe omgeving verhaal speelt inderdaad ook behoorlijk mee ja. Als je uit de omgeving komt pik je zon wedstrijdje toch eerder mee dan dat als je meer dan een uur moet reizen.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:49 schreef Moody het volgende:
[..]
Mooie reactie![]()
Ben het grotendeels met je eens.
Het verschil tussen een topclub en een grote provincieclub als Twente is dat er procentueel veel meer mensen uit de eigen stad en directe omgeving naar het stadion komt. Een relatief veel grotere vaste kern.
Met alleen een toegangskaart ben je er ook inderdaad. Jij drinkt uit de wc in een stadion?quote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:53 schreef Moody het volgende:
[..]
Tja, een avondje zuipen kost het dubbele.
Neuh, 1 biertje. Ik wil de wedstrijd zien en niet steeds in de rij staan voor de biertent.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:55 schreef Lennox het volgende:
[..]
Met alleen een toegangskaart ben je er ook inderdaad. Jij drinkt uit de wc in een stadion?
Gast nu oppleuren, je hebt je punt gemaakt en het is uitgebreid aan de orde geweest. Ga jezelf maar lekker aftrekken met het idee in je achterhoofd dat ze in de achterhoek relatief gezien meer supporters hebben dan in Amsterdamquote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:55 schreef Moody het volgende:
Toch vreemd dat een stad als A'dam met 750.000 inwoners (en 1,5 miljoen in de directe omgeving) niet meer fans kan aantrekken dan het nu doet. Teveel import-Amsterdammers zal daar een belangrijk aandeel in hebben denk ik?
vraag ik mij echt af waar jij zit...quote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:44 schreef toma het volgende:
[..]
De kaartjes kosten gemiddeld 30 euro. En aangezien Ajax toch al zo goed als zeker geplaatst was en tegen een niets zeggend frut ploegje moest spelen is het vrij logisch waarom het bezoekersaantal zo laag was. Maar als jij dat niet snapt ben je wel erg kortzichtig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |