Dus als iemand van justitie vervolgd wordt maar uiteindelijk wordt vrijgesproken, is het altijd vriendjespolitiek?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:22 schreef downthedrain het volgende:
[..]
nee maar maakte wel deel uit van justitie....vriendjespolitiek.
Officier van Justitie, nog erger.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:14 schreef soylent het volgende:
[..]
En Joost Tonino is helaas ook geen rechter
ah jij geloofd nu opeens 100% in het rechtsysteem.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus als iemand van justitie vervolgd wordt maar uiteindelijk wordt vrijgesproken, is het altijd vriendjespolitiek?
Het komt niet bij je op dat iemand misschien terecht neit wordt veroordeeld?
Waar staat dat?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:41 schreef downthedrain het volgende:
[..]
ah jij geloofd nu opeens 100% in het rechtsysteem.
Dan moeten ze worden vervolgd.quote:maar wat als dieractivisten de ruiten ingooien van een projectontwikkelaar en hem bedreigen met de ddod omdat hij een test center bouwt....
Een betere verklaring lijkt me dat iemand met veel juridische ervaring gewoon een betere verdediging weet neer te zetten. Hoogopgeleiden worden in het algemeen minder zwaar gestraft, zo heb ik op school geleerd; mijns inziens is dat voornamelijk omdat ze in staat zijn om normale (of wenselijke) antwoorden te geven tegen de rechter.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:22 schreef downthedrain het volgende:
[..]
nee maar maakte wel deel uit van justitie....vriendjespolitiek.
Precies, dat zegt dat het recht dus ook voor tobambtenaren zijn beloop heeft ehquote:er was ook een onderzoek gaande naar kindermisbruik bij hoge tobambtenaren...alleen al het feit dat een dergelijk onderzoek gestart word zegt al genoeg...
Zou best kunnen maar hoe verklaar jij het dan dat veel politie agenten ook vaak worden vrijgesproken van mishandeling etc. Een politie agent is echt niet hoogopgeleid.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:52 schreef soylent het volgende:
[..]
Een betere verklaring lijkt me dat iemand met veel juridische ervaring gewoon een betere verdediging weet neer te zetten. Hoogopgeleiden worden in het algemeen minder zwaar gestraft, zo heb ik op school geleerd; mijns inziens is dat voornamelijk omdat ze in staat zijn om normale (of wenselijke) antwoorden te geven tegen de rechter.
[..]
Het is geen Xd, of Betacam hoor. Alleen niet netjes van die rechter om er maar gelijk op los te slaan.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Als jij tegen de lens van een camera mept, kan die een klein stukje naar achteren bewegen. Aangezien de electronica daar zit die het beeld omzetten in data, kan die camera dan behoorlijk beschadigd zijn zonder dat hij in stukken ligt. En 6000 euro is niet veel als het om schade aan een goede nieuwscamera gaat.
Bron?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:07 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind het prachtig dat Geenstijl die linkse intellectueel voor het gerecht gaat slepen
Omdat heel veel gewone mensen ook vaak worden vrijgesproken van mishandeling omdat bv. de rechter het niet bewezen acht. Je zult eerst aannemelijk moeten maken dat er verschil is, het blijft nu in de sfeer van het complot denken.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:56 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Zou best kunnen maar hoe verklaar jij het dan dat veel politie agenten ook vaak worden vrijgesproken van mishandeling etc. Een politie agent is echt niet hoogopgeleid.
Het is toch ook gewoon een dubieuze actie, juist voor een rechter? Je hebt met je poten van andermans spullen af te blijven, ook als die spullen van ene Rutger van Geenstijl zijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 19:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Misschien wil je dat ook wel denken. Het staat gewoon op papier, het si gewoon een excuus maar omdat het een rechter is wordt er een enorm punt van gemaakt.
Daar heb je ook wel weer gelijk in, misschien valt het gewoon sneller op bij een rechter oid.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 23:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat heel veel gewone mensen ook vaak worden vrijgesproken van mishandeling omdat bv. de rechter het niet bewezen acht. Je zult eerst aannemelijk moeten maken dat er verschil is, het blijft nu in de sfeer van het complot denken.
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kan iemand daar een UI van maken voor mij?
Alleen als er wordt vrijgesproken is het klasse justitie naar mijn mening. In de beelden komt duidelijk naar voren dat met bewustie intentie de camera kapot gemaakt wordt....quote:Op woensdag 1 oktober 2008 19:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Met welke straf of maatregelen zou er voor jou geen sprake zijn van klassejustitie?
quote:Op donderdag 2 oktober 2008 04:18 schreef ARR-I het volgende:
[..]
Alleen als er wordt vrijgesproken is het klasse justitie naar mijn mening. In de beelden komt duidelijk naar voren dat met bewustie intentie de camera kapot gemaakt wordt....
De (poging tot) vernieling zie ik wel. De rest niet. Vrije nieuwsgaring en het verbod op censuur betekenen niet dat je zelf altijd moet meewerken. Al met al een foute actie van de rechter natuurlijk. Dit gaat op z'n werk ook zeker consequenties hebben. Tijd voor schadevergoeding, een boete en een stevig gesprek met de president van het hof.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 04:25 schreef dvr het volgende:
Dit wordt lachen. Dat meneertje maakte zich welbeschouwd niet alleen schuldig aan bedreiging, molest en vernieling, maar hinderde tevens -als rechterlijk ambtenaar nota bene- de vrije nieuwsgaring en trachtte mogelijk censuur te plegen. Potentieel goed voor heel wat jaartjes wasknijpers maken. Het gaat natuurlijk nergens over, maar die zeikerds van Geenstijl een beetje kennende gaan ze hier het showproces van de eeuw van maken.
Ik vind het niet begrijpelijk. GeenStijl gedraagde zich nog redelijk netjes. Ze vragen gewoon dingen over de kredietcrisis. Ok, ze dringen wel aan, maar dat doen zulke promomannetjes in winkelstraten ook.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:21 schreef SCH het volgende:
Het maakt toch geen zak uit of hij rechter is. Hij is een mens met emoties, hij had het niet mogen doen, een beetje begrijpelijk is het ook wel weer. Gewoon betalen, een straf bij de rechter zal niet veel verder gaan dan het betalen van de schade. Hij heeft geen personen geslagen - dus ik snap het punt verder niet zo.
Omdat hij graag de linkse medemens dektquote:Op donderdag 2 oktober 2008 11:20 schreef Roi het volgende:
Echt hoor SCH, waarom probeer je zoiets kroms recht te praten ?!?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |