Meester zou ik alleen in de rechten worden.quote:Op vrijdag 7 november 2008 00:29 schreef Sport_Life het volgende:
Ja meester (of ga je niet het onderwijs in?)
Bedrijfseconomie niet iets voor je dan? Is veeeeeeel minder saai dan accountancy (tenminste, na de propedeuse) en wat zinvoller dan communicatie..quote:Op vrijdag 7 november 2008 00:32 schreef robbolo het volgende:
Communicatie: Echt een onzin studie imo.
Accountancy: Te droog.
Het was de bedoeling om Fysiotherapie dit jaar te doen, maar helaas niet ingeloot.
En dan dacht ik dat van Informatica naar Sociologie (via bedrijfskunde) apart was.quote:Op vrijdag 7 november 2008 00:34 schreef Toeps het volgende:
Accountancy op Nyenrode <-> Kunstacademie St. Joost
Ben wel een beetje klaar met de "zaken" wereld. Wil toch meer met me handen doen, en me ook echt nuttig voelenquote:Op vrijdag 7 november 2008 00:36 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Bedrijfseconomie niet iets voor je dan? Is veeeeeeel minder saai dan accountancy (tenminste, na de propedeuse) en wat zinvoller dan communicatie..
Lolz.quote:Op vrijdag 7 november 2008 00:37 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
En dan dacht ik dat van Informatica naar Sociologie (via bedrijfskunde) apart was.
Mag niet, 't moet universitair niveau zijn.quote:Op vrijdag 7 november 2008 00:16 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Je kunt het proberen bij een HBO-instelling. Ik weet dat het bij veel hogescholen mogelijk is in de vorm van een soort minor. Voordeel is dat het je dan geen extra geld kost, behalve de studieboeken (je betaalt namelijk al collegegeld aan de uni). Weet alleen niet of ze externen aannemen.
Gaat 't nog lukken met je minor? Hopen dat je het haalt!quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:17 schreef Ewelina het volgende:
Anders ga ik wel Engels doen, dat haalt iedereenDe minor Frans staat ook bekend als de zwaarste taalminor. Nou, dat kan ik beamen
Accountancy op Nyenrode? Dat is dan zeker niet die opleiding van 16 maanden intern?quote:Op vrijdag 7 november 2008 00:34 schreef Toeps het volgende:
3. Ben er klaar mee.
(Accountancy op Nyenrode, CMD op HRO, Kunstacademie St. Joost.)
Werk nu als zelfstandig fotograaf, gaat goed.
Nee, 't was een kansloze pogingquote:Op zaterdag 22 november 2008 22:55 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Gaat 't nog lukken met je minor? Hopen dat je het haalt!
Economics. Om daar een volledige undergraduate study te doen, is het niet waard. Ik heb een transfer destijds aangevraagd op aanraden van een professor toen ik in Engeland studeerde.quote:Op zaterdag 22 november 2008 23:59 schreef Scaurus het volgende:
Zit je op MIT? Wat doet je daar eigenlijk? Hoe ben je binnen gekomen?
Nee het was niet intern. De opleiding was speciaal vormgegeven samen met de Belastingdienst (mijn werkgever destijds). Het was een speciaal programma met de beste docenten enz., voor de 28 "uitverkorenen"quote:Op zaterdag 22 november 2008 23:00 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Accountancy op Nyenrode? Dat is dan zeker niet die opleiding van 16 maanden intern?
Dat waren namelijk drie richtingen, General Management, Financial Management en Marketing Management
Alsof je opgeleid wordt voor een vak. Met geschiedenis kan je prima overal aan de bak, een opleiding bepaalt niet waar je kunt werken. Er werken toch ook zat natuurkundigen (sterker nog, ze willen liever natuurkundigen dan economen) in de bancaire sector.quote:Op vrijdag 7 november 2008 00:22 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Hoe denk jij trouwens aan het werk te gaan straks, met als achtergrond geschiedenis?(vriend van me is economie er maar naast gaan doen, voor de zekerheid
)
Plus dat je Bachelorfase in principe heel anders is dan de Master. Heb als Bachelor ook Geschiedenis, maar mijn Master is een hele andere richtingquote:Op donderdag 27 november 2008 10:05 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Alsof je opgeleid wordt voor een vak. Met geschiedenis kan je prima overal aan de bak, een opleiding bepaalt niet waar je kunt werken. Er werken toch ook zat natuurkundigen (sterker nog, ze willen liever natuurkundigen dan economen) in de bancaire sector.
1. MWD (had alleen HAVO, dus ik moest een propedeuse hebben om naar de universiteit te kunnen)quote:
Ben het eens met die kerel hierboven.quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:52 schreef denise87 het volgende:
MBO Dans, hield het maar liefst 1 week vol!
MTRO, een half jaar volgehouden.
Toch maar 2 jaartjes HAVO. Geslaagd, dus dat is wel fijn.
Daarna Hogere Europese Beroepen Opleiding in Maastricht. Dat was ook weer een half jaartje in de schoolbanken. Heb ook al 12 bijbaantjes gehad, blijf ook daarin maar switchen.
En nu?
Werkelijk waar geen idee!
Ik kan snel typen, heb profiel C&M gedaan, ben 21 (dus uni kan), en ik ben vooral goed in dingen uit m'n hoofd leren. Lastig man die studiekeuze. Tips zijn welkom.
Ik denk dat je hier compleet de plank mis slaat maar goed. Eigenlijk is dat een andere discussie.quote:Op woensdag 3 december 2008 00:19 schreef Sport_Life het volgende:
Bij sommige advocaten betwijfel ik idd of ze wel inzicht hebben.. met name strafrechtadvocatenDoel op advocaten van criminelen, enige inzicht dat ze hebben is (zwart) geld verdienen
![]()
Je hebt wel een mooi diploma dus het is meer een luxeprobleem.quote:Op woensdag 3 december 2008 12:28 schreef L.Mo het volgende:
Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die niet kan kiezen
A) Sept 2003 - Technische Informatica, HvA
B) Ik kon wel goed overweg met computers, en embedded systems vond ik wel interessant. Min of meer ingerold omdat ik niet echt wist wat ik wou, dus doen heb ik maar gedaan waar ik goed in was.
C) Tijdens het eerste jaar merkte ik dat ik niet veel tijd kwijt was voor de studie (opzich goed natuurlijk) maar ik leerde er niet zoveel nieuws bij. Dus toen wel verder gezocht naar andere studies, maar om te voorkomen dat ik veel zou schakelen tussen studies heb ik besloten om in iedergeval deze studie af te maken. Daarna wel mn draai gevonden en was het wel gezellig, en ben ik daar afgestudeerd.
A) Sept 2007 - Bioinformatica TUDelft
B) Leek me interessant en uitdagend
C) Na 1 week gestoptTe moeilijk.
A) Sept 2007 - Human Computer Interaction, UvA
B) Ik dacht dat het wat simpeler zou zijn, maar het bleek wel erg saai te zijn.
C) Veel statistieken en xml typen... Na twee weken overgestapt naar AI.
A) Okt/Nov 2007 - Artificial Intelligence, UvA
B) Was iets dat ik altijd wel interessant vond, dus dat ook geprobeerd.
C) Wel veel geleerd, maar in het begin al teveel lessen gemist om én de lessen te volgen én in te halen wat ik gemist had; de cijferlijst bleef onder de 5 steken
En nu werk ik full time. Opzich bevalt het wel (geld verdienen!), maar ik zou nog wel een andere studie willen doen. Want de hele dag code typen zie ik ook niet meer zo zitten...
idd laten we die discussie maar niet gaan voerenquote:Op woensdag 3 december 2008 10:16 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier compleet de plank mis slaat maar goed. Eigenlijk is dat een andere discussie.
Hou je even in je hoofd dat een advocaat voor een client werkt en zich dus in zijn positie inleeft? Of dat nou zijn persoonlijke mening is of niet, het is zijn werk. Over inzicht gesproken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |