Kijk hier anders nog ff, is nog objectieverquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:15 schreef Florian_ het volgende:
De Elsevier met alle uni's op een lijstje ligt momenteel in de winkel --> Tilburg komt het beste uit de bus met Rechten
En bedankt voor je reactie Chronic!
Ik vind persoonlijk die lijstjes niet zoveel zeggen, die zijn allemaal afhankelijk van rare dingen. Kwaliteitsmeting wordt eigenlijk niet echt gedaan, het is meer een soort van afweging van een paar factoren. Zoals of er genoeg computers zijn, of genoeg vrouwelijke hoogleraren. Of je daar kwaliteit mee meet? Ik denk van niet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:15 schreef Florian_ het volgende:
De Elsevier met alle uni's op een lijstje ligt momenteel in de winkel --> Tilburg komt het beste uit de bus met Rechten
En bedankt voor je reactie Chronic!
Dan heb je mijn lijstje nog niet gelezenquote:Op zondag 12 oktober 2008 13:31 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk die lijstjes niet zoveel zeggen, die zijn allemaal afhankelijk van rare dingen. Kwaliteitsmeting wordt eigenlijk niet echt gedaan, het is meer een soort van afweging van een paar factoren. Zoals of er genoeg computers zijn, of genoeg vrouwelijke hoogleraren. Of je daar kwaliteit mee meet? Ik denk van niet.
Maar goed dat is een andere discussie uiteraard.
EUR =quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:09 schreef Laurens. het volgende:
Economie & informatica @ EUR =![]()
Bedrijfskunde @ EUR =![]()
Geschiedenis @ EUR =
Uhm je bent 18, je kan nu toch nog steeds VWO doen als je wil? Okee je zal wat ouder zijn als de gemiddelde scholier, maar sowieso is 5 en 6 VWO erg leukquote:Op dinsdag 4 november 2008 14:39 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb afgelopen jaar economisch propedeusejaar gedaan aan de HAN in Arnhem. Beviel me totaal niet. Sinds afgelopen september doe ik HBO Rechten in Utrecht. Nog steeds spijt dat ik na de havo geen vwo ben gaan doen.
quote:Op woensdag 5 november 2008 20:59 schreef Scaurus het volgende:
1. B.Sc. in political science op Columbia University. Vier jaar afgedaan, met mooi resultaat afgesloten.
2. Juris Doctor op Harvard University, drie jaartjes. Magna cum laude. Daarnaast nog wat nevenactiviteiten gedaan, o.a. bij de Harvard Law Review.
Doceer nu al weer wat jaartjes op de University of Chicago
Pssst.... hij studeert gewoon geschiedenis, aan de UU als ik me niet vergisquote:Op woensdag 5 november 2008 21:19 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Respect![]()
Ambieer je een politieke carričre? In Nederland zijn we nog steeds op zoek naar politieke talenten (zeker met zo'n CV)
quote:Op woensdag 5 november 2008 21:58 schreef Scaurus het volgende:
I'm Barack Obama and I approve this message![]()
quote:Op woensdag 5 november 2008 21:58 schreef Scaurus het volgende:
Het duurde evenquote:Op woensdag 5 november 2008 21:58 schreef Scaurus het volgende:
En wat is daar zo vreemd aan volgens jou?quote:Op woensdag 5 november 2008 22:42 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Btw, Barack is pas op zijn 27e begonnen aan de Harvard Law School
Dat is overdreven. Kennis van bijv. Duits is zeker van nut, vooral gezien het feit dat Duitsland veruit de grootste handelspartner van Nederland is en Nederlandse bedrijven in Duitsland schreeuwen om personeel dat goed Duits kan.quote:Op donderdag 6 november 2008 01:10 schreef Sport_Life het volgende:
ik verwachtte de talen binnen snelle tijd weer te kunnen leren, viel wat tegen. Uiteindelijk ook om die reden gestopt. Ook omdat ik niet de voordelen zag van naast Engels ook nog Frans, Spaans, Chinees, Rusisch, etc te beheersen.
Dat klopt. Maar voor mezelf zie ik er geen voordelen in. Voor mij maakt het niet uit of ik op een grote multinational werk of gewoon op een klein kantoor met 30 medewerkers. En als ik native Engels wil spreken ga ik daar wel een tijd wonen, leer ik veel meer van.quote:Op donderdag 6 november 2008 01:14 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Dat is overdreven. Kennis van bijv. Duits is zeker van nut, vooral gezien het feit dat Duitsland veruit de grootste handelspartner van Nederland is en Nederlandse bedrijven in Duitsland schreeuwen om personeel dat goed Duits kan.
Dat zeg je nu. Als je eenmaal afgestudeerd bent en het economisch klimaat is slecht (niet onwaarschijnlijk met de huidige crisis), dan is een goede beheersing van Duits alleen maar in je eigen voordeel bij het vinden van een baan.quote:Op donderdag 6 november 2008 01:17 schreef Sport_Life het volgende:
Dat klopt. Maar voor mezelf zie ik er geen voordelen in. Voor mij maakt het niet uit of ik op een grote multinational werk of gewoon op een klein kantoor met 30 medewerkers. En als ik native Engels wil spreken ga ik daar wel een tijd wonen, leer ik veel meer van.
Ik weet zeker dat ik bij een grote financiele crisis meer kans op een baan heb met bedrijfseconomie (waarbij ik me evt kan omscholen tot accountant) dan met commerciele economie.. (of de variant ibl daarvan)quote:Op donderdag 6 november 2008 01:20 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Dat zeg je nu. Als je eenmaal afgestudeerd bent en het economisch klimaat is slecht (niet onwaarschijnlijk met de huidige crisis), dan is een goede beheersing van Duits alleen maar in je eigen voordeel bij het vinden van een baan.
Ik denk dat dat wel meevalt, kennis van de talen is gewoon ontzettend handig, zeker als je bij een groot commercieel bedrijf wil werken.quote:Op donderdag 6 november 2008 01:27 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat ik bij een grote financiele crisis meer kans op een baan heb met bedrijfseconomie (waarbij ik me evt kan omscholen tot accountant) dan met commerciele economie.. (of de variant ibl daarvan).
Ik kan je wel zeggen dat men in het hoger onderwijs start op eindexamenniveau (VWO of HAVO) en dat dat behoorlijk lastig is in te halen als je dat nooit gehad hebt.quote:Op donderdag 6 november 2008 01:14 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Dat is overdreven. Kennis van bijv. Duits is zeker van nut, vooral gezien het feit dat Duitsland veruit de grootste handelspartner van Nederland is en Nederlandse bedrijven in Duitsland schreeuwen om personeel dat goed Duits kan.
mja dit wordt offtopic, maargoed neem van mij maar aan dat er echt wel genoeg werk is en blijft als bedrijfseconoomquote:Op donderdag 6 november 2008 10:22 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt, kennis van de talen is gewoon ontzettend handig, zeker als je bij een groot commercieel bedrijf wil werken.
Ja, niet dan?quote:Op donderdag 6 november 2008 00:57 schreef Scaurus het volgende:
Denkt ie dat je bij de Harvard Law School binnenkomt als 18-jarige?
De Juris Doctor is een soort 'professionele' PhD. Obama mag zichzelf dan ook Dr. noemen. Voor je PhD kan je alleen gaan als je een bachelor degree hebt. Je bent dus sowieso minimaal 21 of 22 als je aan je J.D. begint. En ik denk dat je bij wel minstens twee jaartjes daarbij mag optellen, omdat werkervaring tot aanbeveling strekt.quote:Op donderdag 6 november 2008 16:09 schreef Mendeljev het volgende:
Ja, niet dan?![]()
Ik snap wel dat sommigen later zullen binnenstromen vanwege het kostenplaatje, maar blijkbaar gelden er ook restricties op de leeftijd om door te stromen?
Vakken volgen bij taalstudies op de uni lijkt me dan ook anders dan taalcursussen op het HBO. Bij taalstudies bestudeer je een taal op een wetenschappelijke manier. Bij HBO-cursussen lijkt het me meer schools.quote:Op donderdag 6 november 2008 10:23 schreef Ewelina het volgende:
Ik spreek uit ervaring, ik moet een taalminor doen voor mijn studie en dat is echt een groot struikelblok. Bijna alles is nu afgerond, maar die taal is een drama
Ah, weer een azijnzeikerquote:Op donderdag 6 november 2008 19:41 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Vakken volgen bij taalstudies op de uni lijkt me dan ook anders dan taalcursussen op het HBO. Bij taalstudies bestudeer je een taal op een wetenschappelijke manier. Bij HBO-cursussen lijkt het me meer schools.
Ze zullen niemand aannemen van die leeftijd. De gemiddelde leeftijd op Harvard Law School ligt rond de 25. Ze willen dat je wat bijzonders hebt gedaan met je leven tot dusver, en selecteren alleen de beste mensen. Er is weinig bijzonders aan een 18 jarige die net van de middelbare school komt, dus nee, er is niks vreemds aan.quote:
Dude, shut the fuck up.quote:
Ik snap niet dat je expres denigrerend over wil komen tegenover het HBO en HBO studenten. HBO is inderdaad beroepsgericht in plaats van onderzoeksgericht en natuurlijk ook wel van lager niveau maar komop dude, daarom heet HBO zoals het heet en heet het geen universiteit.quote:
Haha, met die wetenschappelijke manier valt het wel mee hoor, je moet gewoon een taal leren. Lekker schools zonder wetenschappelijke insteek, net zoals het HBO. Maar het tempo ligt enorm hoog, en het instapniveau ook, dat laatste is wel echt een probleem aangezien ik nooit een VWO diploma heb gehaald. De rest van de vakken is geen probleem, maar die taal wel. Ik vrees toch dat er niks anders opzit dan bij een particulier instituut een taalcursus te gaan volgen om het bij te spijkeren.quote:Op donderdag 6 november 2008 19:41 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Vakken volgen bij taalstudies op de uni lijkt me dan ook anders dan taalcursussen op het HBO. Bij taalstudies bestudeer je een taal op een wetenschappelijke manier. Bij HBO-cursussen lijkt het me meer schools.
... Zegt iemand die geschiedenis studeert.. Of heb je hiervoor een talenstudie gedaan?quote:Op donderdag 6 november 2008 19:41 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Mijn bron is een taal & cultuur student die vakken Engels heeft gedaanquote:Op vrijdag 7 november 2008 00:12 schreef Sport_Life het volgende:
... Zegt iemand die geschiedenis studeert.. Of heb je hiervoor een talenstudie gedaan?
Je kunt het proberen bij een HBO-instelling. Ik weet dat het bij veel hogescholen mogelijk is in de vorm van een soort minor. Voordeel is dat het je dan geen extra geld kost, behalve de studieboeken (je betaalt namelijk al collegegeld aan de uni). Weet alleen niet of ze externen aannemen.quote:Op donderdag 6 november 2008 20:27 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Haha, met die wetenschappelijke manier valt het wel mee hoor, je moet gewoon een taal leren. Lekker schools zonder wetenschappelijke insteek, net zoals het HBO. Maar het tempo ligt enorm hoog, en het instapniveau ook, dat laatste is wel echt een probleem aangezien ik nooit een VWO diploma heb gehaald. De rest van de vakken is geen probleem, maar die taal wel. Ik vrees toch dat er niks anders opzit dan bij een particulier instituut een taalcursus te gaan volgen om het bij te spijkeren.Wel kut, want dan heb ik mijn bachelor dit jaar nog niet.
Hoe denk jij trouwens aan het werk te gaan straks, met als achtergrond geschiedenis?quote:Op vrijdag 7 november 2008 00:14 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Mijn bron is een taal & cultuur student die vakken Engels heeft gedaan
Zelf nooit talen gestudeerd, een geschiedenisstudent kent zijn talen al
Mond houdenquote:Op vrijdag 7 november 2008 00:22 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Hoe denk jij trouwens aan het werk te gaan straks, met als achtergrond geschiedenis?(vriend van me is economie er maar naast gaan doen, voor de zekerheid
)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |