abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 09:51:35 #121
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_62099865
Dat ken ik Reinhilde, vannacht was ik wakker, baby ook... vanmorgen dat de wekker ging, ik wakker, baby ook en net dat ik wakker werd, de baby ook, heerlijk gevoel
18-11-2008 Maarten Alexander
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 10:14:34 #122
186094 Floria
Ghost of shark
pi_62100316
Tex, ik heb net afgelopen week de definitieve inschrijving voor de kraamzorg gekregen (bijna 27wk nu) ik was ook een beetje laat, haha.

Reinhilde en Marie, jullie klinken zo verliefd! Ik ben ook verliefd!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_62100996
* Ienieniemie meldt zich weer af uit dit topic

Behoorlijke buikkrampen, erger dan als ik normaal moet menstrueren en net behoorlijk wat bloedverlies met niet nader omschreven andere onderdelen. Da's niet goed.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 10:48:42 #124
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_62101070
Ienieniemie dat klinkt wel niet goed. Heb je al contact gehad met de huisarts of verloskundige?

Sterkte in elk geval voor jou...
pi_62101116
Ienie sterkte
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 10:55:49 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62101226
Oh Ienie... wat rot zeg...
pi_62101295
Ach jee toch, Ienie... Sterkte
pi_62101353
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 10:48 schreef Mibos2 het volgende:
Ienieniemie dat klinkt wel niet goed. Heb je al contact gehad met de huisarts of verloskundige?

Sterkte in elk geval voor jou...

Nee en ik zag ook pas achteraf dat ik de boel had moeten opvangen (maar om nou hier op kantoor in het toilet te gaan graaien ) Steek dus maar even mijn kop in het zand.
Manlief zegt dat ik gewoon naar huis moet gaan, maar ik vind het juist wel fijn om nu gewoon even stom werk te doen (heb nog een archiefkast die ik compleet op moet ruimen, gewoon even nergens aan denken).

Ik had nog geen contact opgenomen met de verloskundige nog, wilde dat na het weekend gaan doen en dan ook meteen weer de gynaecoloog inlichten enzo, maarja, ik denk dat ik nu maar moet doorgeven dat het misgegaan is? Ik denk alleen wel dat ik dat over het weekend til, heb een nogal druk weekend voor de boeg. Wil ook even geen poeha aan mijn lijf, dus maandag zal toch wel geen kwaad kunnen?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 3 oktober 2008 @ 11:04:10 #129
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62101389
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 11:02 schreef Ienieniemie het volgende:

[..]

Nee en ik zag ook pas achteraf dat ik de boel had moeten opvangen (maar om nou hier op kantoor in het toilet te gaan graaien ) Steek dus maar even mijn kop in het zand.
Manlief zegt dat ik gewoon naar huis moet gaan, maar ik vind het juist wel fijn om nu gewoon even stom werk te doen (heb nog een archiefkast die ik compleet op moet ruimen, gewoon even nergens aan denken).

Ik had nog geen contact opgenomen met de verloskundige nog, wilde dat na het weekend gaan doen en dan ook meteen weer de gynaecoloog inlichten enzo, maarja, ik denk dat ik nu maar moet doorgeven dat het misgegaan is? Ik denk alleen wel dat ik dat over het weekend til, heb een nogal druk weekend voor de boeg. Wil ook even geen poeha aan mijn lijf, dus maandag zal toch wel geen kwaad kunnen?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_62101552
Ienieniemie wat naar
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 11:18:56 #131
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_62101694
Ienie... nee
Sterkte meis
18-11-2008 Maarten Alexander
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 11:23:19 #132
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 11:32:24 #133
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_62101980
Ienieniemie wat jammer zeg. Sterkte...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_62102033
Oh ienie wat rot! Sterkte en een dikke
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 11:43:27 #135
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_62102184
Ow Ienieniemie..... Wat k*t!

Ik ben gister voor het eerst bij de vk geweest. Errrrrrrrrug leuk! (de vk én de afspraak )
Ik heb even een snelle (weer uitwendige) echo gehad en de datum staat nog steeds op 4 mei. Het kleine wurmpje was in de afgelopen drie weken precíes op schema doorgegroeid. de weegschaal was niet mijn vriend en mijn bloeddruk was prima.

We hebben nog een lijstje meegekregen met wat dingetjes die we even moeten regelen. (afspraak gyn, afspraak 20wk echo, en kraamzorg)

ff uit het draagdoektopic:
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 16:52 schreef Noli. het volgende:
Oh ja en ik had een gesprekje met de vk over draagdoeken en dragers zoals BabyBjörn..
Ik legde uit dat het helemaal niet zo ergonomisch is als BabyBjörn zelf doet voorkomen. Ze had een folder van BB in de wachtkamer en ik liet haar zien hoe die kindjes op hun kruis in zo'n ding bungelen en hoe met een doek een kindje van het kontje tot in de knieholtes ondersteund wordt.

Ik vertelde haar over het stukje van Eva over DraagDOEKEN versus DraagZAKKEN.
Ze verscheurde ter plekke de BB-folder en ik heb beloofd haar het stukje zo snel mogelijk toe te mailen. Ik heb haar het linkje van de site van Eva gestuurd, een link naar het D&Vforum en een linkje naar hier.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 12:07:41 #136
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_62102653
He bah Ieniemienie wat naar, dikke knuffel en kus voor jou
En misschien toch wat vroeger naar huis gaan vanavond? dan kan je ff lekker je emoties droppen voor je dat drukke weekend ingaat.

Noli, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar dat stukje van Eva over de draagdoeken versus zakken, wil het straks misschien met de nieuwe beeb ook proberen.
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 12:09:18 #137
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_62102684
Sterkte ienie. Wat naar.
Ga iig op tijd naar huis! Het is nogal wat..
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 3 oktober 2008 @ 12:10:17 #138
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62102711
heel veel sterkte ieniemienie!!!

ik kom net uit het ziekenhuis vandaan, bloeddruk 105 om 60, baby woog circa 1219 gram, was precies gemiddeld volgens de arts dus dat was allemaal goed.

tot het bloedprikken.. die miep die mij als eerste prikte liep eerst heen en weer te drentelen, kwam vervolgens naar mij toe, terwijl ik zei dat ik al geholpen werd. toen kwam de eerste assistente en die vond het prima dat zij het overnam. ok ik zwijg en ze begon mijn arm af te binden. over mijn trui heen (was nieuw voor mij maar oke..) ik maak een vuist en zij prikt.. ik voelde het gewoon mis gaan, ze zei ook niet dat ik mijn vuist mocht loslaten, dus ik kijk ernaar, en ja hoor mis.. zit dat achterlijke wijf met die naald heen en weer te wroeten om bloed in het buisje te krijgen, terwijl er meer bloed langs de naald over mijn huid liep. ik kwaad: zou je die naald er niet als de sodemieter uithalen!! je ziet toch dat het mis is zo?? trekt ze zonder pardon die naald uit mijn arm zonder er een gaasje op te houden.. maakt niet schoon, maar plakt er nogal knullig een pleister met gaasje op. ik vroeg nogal om een verpleegkundige die wel kon prikken. toen kwam die eerste weer, en zei dat ik niet zo onaardig moest doen, hun waren toch ook aardig tegen mij?? ik heb alleen nog gezegd dat ik liever een bekwaam iemand heb die wel kan prikken dan iemand die alleen maar aardig doet tegen me. stelletje druivenpitten daar
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 12:18:29 #139
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_62102857
Tja bloedprikken was vorige keer de tel kwijt hoe vaak dat moest gebeuren, en bijna iedere keer drama.
En dat lag niet aan de aardige dames of heren die het moesten doen, maar aan mijn lastig te prikken adertjes die nogal diep liggen. Soms werd er dus 3x geprikt om 2 buisjes bloed vol te krijgen.
Naalden angst heb ik dus gelukkig niet meer daar ben ik overheen

Maar DJMO leuk is anders.
Mama van Isa en Ties
  † In Memoriam † vrijdag 3 oktober 2008 @ 12:22:04 #140
43556 miss_dynastie
pi_62102935
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 10:44 schreef Ienieniemie het volgende:
* Ienieniemie meldt zich weer af uit dit topic

Behoorlijke buikkrampen, erger dan als ik normaal moet menstrueren en net behoorlijk wat bloedverlies met niet nader omschreven andere onderdelen. Da's niet goed.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 12:27:47 #141
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_62103032
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 12:07 schreef marlieske het volgende:
He bah Ieniemienie wat naar, dikke knuffel en kus voor jou
En misschien toch wat vroeger naar huis gaan vanavond? dan kan je ff lekker je emoties droppen voor je dat drukke weekend ingaat.

Noli, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar dat stukje van Eva over de draagdoeken versus zakken, wil het straks misschien met de nieuwe beeb ook proberen.
Dit is 'm:
quote:
“Ik hoor vaak dat een draagDOEK beter is voor de rug van je baby dan een draagZAK. Is een draagZAK nu werkelijk zo erg?”

Een draagzak zoals de Babybjörn, Kipling, Chicco, en al die voorgevormde rigiede buikdragers is eigenlijk - ongeacht wat er op de verpakking of de gebruiksaanwijzing staat, of ongeacht welke nieuwe laatste snufjes er aan de draagzak zijn toegevoegd - ongeschikt voor jonge baby's, omdat ze door het rigiede materiaal waaruit ze gemaakt zijn een natuurlijke bolling van de wervelkolom (totaalkyfose) niet mogelijk maken, en omdat het lichaampje niet voldoende ondersteund wordt.

Het gevaar op heupluxatie is in een draagzak veel groter omdat de beentjes weinig gespreid zitten en de steun niet tot in de knieholtes gaat. Het hele gewicht van de beentjes hangt dus in een niet-correcte houding te bengelen aan de kop van het bovenbeengewricht waardoor die makkelijker uit de pan van de heup kan schieten.

Het kind in de draagzak wordt dus zeker niet in “kikkerhouding” (= de anatomisch perfecte houding voor een baby: bolle rug, knietjes geplooid opgetrokken, beentjes 90 - 100° gespreid) gedragen, maar eerder in een “parachutistenhouding”: het enige punt waarop al het gewicht terechtkomt is het kruis van de baby: het lichaampje hangt vrij recht (en met een holle rug!) boven en in het verlengde van dat kruis, zodat alle gewicht recht naar beneden op dat onderste deel van de wervelkolom en het bekkentje terechtkomt, en het gewicht van de beentjes veroorzaakt nog meer stress op de gewrichtjes van het bekken van de baby.

Ter vergelijking: In een draagdoek kan de stof worden opengetrokken van knieplooi tot knieplooi en kan het rugje doorbollen door de soepelheid van de stof. Hierdoor is de kikkerhouding wel mogelijk. Een baby in een draagdoek mag dus in principe 24/7 gedragen worden.

Iedere stap die de drager maakt wordt bij een draagzak op een heel kleine oppervlakte (bekken) van de baby geïncasseerd. Dus de normale schokken bij het bewegen en stappen met een kind in een draagsysteem worden niet over het gehele lichaam van de baby verdeeld.

Bij een draagdoek worden de schokken over het gehele lijfje opgevangen, in een correcte houding, gedempt door de veerkrachtigheid van de stof. Een baby in een draagdoek wordt niet blootgesteld aan gevaarlijke schokken, ook niet wanneer je veel beweegt.

De meeste osteopaten met draagdoekervaring zijn om bovengenoemde redenen bvb niet te spreken over draagzakken en stellen dat deze een nefaste invloed kunnen hebben op KISS-problemen. Kinderfysiotherapeuten zeggen dat het gebruik van een draagzak een nadelige invloed heeft op de ontwikkeling van de gewrichten en de wervelkolom en het bekken.

(Kinder)fysiotherapeuten en pediaters hebben daarentegen ontdekt dat het gebruik van de draagdoek juist een zeer gunstig effect heeft op de hele lichamelijke ontwikkeling. Door de ideale houding ontstaat er een zeer gelijkmatige druk in de gewrichten waardoor het zachte kraakbeen makkelijker kan verharden, hetgeen nodig is om te kunnen leren zitten, staan,...

Door de bewegingen in de draagdoek worden spiersamentrekkingen uitgelokt die de balans van het kind versterken. Zo kunnen evenwichtsgevoel, hoofdstabiliteit en rompstabiliteit goed gestimuleerd worden en zich optimaal ontwikkelen.

Aan de leeftijd waarop het niet meer zo nefast zou zijn voor de ontwikkeling van de rug en het bekken van het kindje, omdat de wervelkolom van het kind al een meer volwassen vorm heeft aangenomen, (holling thv de nek, bolling thv de thoracale wervels en holling thv de lendenwervels), is het kind VEEL te zwaar en te groot om nog te kunnen dragen in een draagzak, want het kind is dan al vaak meer dan een jaar oud!

Andere nadelen: Een draagzak is duurder en minder milieuvriendelijk geproduceerd, er is minder lichaamscontact tussen baby en drager, je hebt minder draagmogelijkheden, het is minder compact en dus minder makkelijk op te bergen, het is onveiliger (slechts één sluitsysteempje moet het laten afweten en de zak klapt helemaal open), en borstvoeding geven in zo'n draagzak is bijna onmogelijk.

In een draagzak gedragen worden is bovendien ook voor de baby niet comfortabel en erg vermoeiend, hoewel de baby natuurlijk ook gewoon blij is zo dicht bij mama, wat zou kunnen verklaren waarom er nog baby's zijn die wel graag in de draagzak zitten. ;-)

Een baby die vaak in zo'n draagzak heeft gehangen heeft meer kans op latere rugklachten. (scolioses, lordoses,..) En een drager die enkel dit niet-ergonomische systeem gebruikt zal het dragen niet zo lang volhouden of zelfs rug- en schouderklachten kunnen ontwikkelen. De beentjes van de baby zitten in een draagzak niet om je middel maar hangen recht naar beneden, waardoor het zwaartepunt van je baby een stuk verder en lager van je eigen lichaam afhangt, en dat is absoluut niet bevorderlijk voor ergonomisch dragen. De schouderbanden van zo'n draagzak zijn ook gewoon veel te smal en te stug om het gewicht echt over je lichaam te kunnen spreiden, dus van rugvriendelijk dragen is eigenlijk sowieso geen sprake.

Wat draagzakfabricanten ook mogen beweren, draagzakken zijn NIET ergonomisch. Noch voor de drager, noch voor het kind.

Maar aan u de keuze, natuurlijk... ;o)
*Bron* (FAQ - stukje naar beneden scrollen)
En even ter duidelijkheid, voor wat ik begrepen heb is Eva zelf een ergotherapeute. En dus iemand die wel verstand van (deze) zaken heeft.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 3 oktober 2008 @ 12:28:03 #142
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62103046
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 12:18 schreef marlieske het volgende:
Tja bloedprikken was vorige keer de tel kwijt hoe vaak dat moest gebeuren, en bijna iedere keer drama.
En dat lag niet aan de aardige dames of heren die het moesten doen, maar aan mijn lastig te prikken adertjes die nogal diep liggen. Soms werd er dus 3x geprikt om 2 buisjes bloed vol te krijgen.
Naalden angst heb ik dus gelukkig niet meer daar ben ik overheen

Maar DJMO leuk is anders.
mjah, ik had al rot geslapen, dus mijn humeur lag al enigzins beneden peil, maar normaal heb ik hele makkelijke aderen en zit ik ontspannen in de stoel. als ik maar niet kijk op het moment dat ze prikken, dan trek ik wel mijn arm weg.. (een keer gebeurd, toen zat hele bed onder waar ik toen op geprikt werd ) maar dat mens was gewoon duidelijk zenuwachtig om te prikken, en dat moest ik helaas ontgelden

gelukkig nu weer thuis, dus kan zo even gaan rusten, en dromen van de afspraak bij het gemeentehuis en over
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 12:29:45 #143
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_62103069
Ienieniemienie wat schrikken zeg. heel veel sterkte
Make love, not war ☮
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 12:40:28 #144
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_62103260
Bedankt Noli voor de tekst en het linkje !
Heb hier wel een lodger draag-geval maar is te warm voor mei denk ik.
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 12:57:45 #145
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_62103618
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 21:33 schreef DJMO het volgende:
ik hoor iedereen maar over intake's bij de kraamzorg. ik sta er wel ingeschreven, heb ook de bevestiging ervan, maar nog geen gesprek gehad.. moet ik daar dan zelf voor bellen?? zo ja, dan doe ik dat gelijk morgen even
suf, maar ik weet heel niet meer hoe ik dat toen bij mijn eerste geregeld heb
Na de aanmelding kreeg ik een brief dat ik vanzelf een uitnodiging zou krijgen voor de intake. Ik kreeg 2 weken terug een brief waarop een tijd stond waarop ik moest bellen voor het maken van de intake-afspraak. Dus toen heb ik gebeld en gister zijn ze dus geweest.. .Moet zeggen dat ze het echt allemaal goed regelen bij dat bureau!! In principe is de intake bij ons rond de 7e maand, dus 't was wel wat aan de vroege kant... maar dat maakt mij niks uit.

Oh ja, en lekker verhaaltje over dar bloedprikken... ik heb daar ook ervaring mee, met wroetende bloedzuigers

Bewegende kindjes in de buik zijn helemaal leuk! Wat Marie ook schrijft; bij mij heeft kleine ook dat ritme; ik wakker, de kleine wakker. 's Morgens leg ik vaak mijn hand op een plek waar ik de kleine niet voel en dan even later 'plop!', schopt 'ie daar tegenaan... zo grappig!

Oh Ieniemienie... wat erg zeg... sterkte!

En Kinderwens, hoe is het met jou?
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_62103758
Ienie .
Fake it till you make it...
pi_62103926
Oh Ienieniemie, wat naar .
pi_62104004
Ienie, veel sterkte.

Het kan vast geen kwaad als je na het weekend de vk inschakelt.
pi_62104437
Ienie
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 13:46:11 #150
56471 pinquit
oh my lama!
pi_62104744
ienieniemie wat naar voor je sterkte ermee
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: