abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62040676
Tegenwoordig leef en studeer ik in Amsterdam.
Zoals een intellectuele student dat beaamt ga ik wel eens naar de Crea. Dat is een cultureel centrum gesubsidieerd door de Universiteit en Hogeschool van Amsterdam.

Vandaag werd en een debat gehouden over "de exhobitante exploitatie van dieren". Ik wist het eigenlijk niet maar iemand had me meegevraagd. Marianne Thieme zou komen maar die had het te druk

Eerst werd er een film getoond waarin 75 minuten lang dogma's werden vertoond, zoals de gigantische uitstoot van broeikasgassen van landbouwdieren en hoe erg ze wel niet mishandeld werden.

Kritisch als ik ben stelde ik vragen aan de debaters die na die film aan de tafel zaten. Ik zal maar niet zeggen wat de afgevaardigde van de Partij van de Dieren voor drogredenen poneerde en wat voor irritatie ze bij mij opwekte

Tussendoor werd gevraagd wie er allemaal vegetarier waren. Dit bleek ruim 75% te zijn . Ik ben een sadist dus ik begon gelijk te broeden op een vraag die alle idealisten in het harnas zou jagen. Ik bedoel het niet persoonlijk, maar zo'n debat moet wel een leuk avondje uit worden he.

Ik stelde de vraag: "Met alle respect hoor, dit kan enigszins provocerend overkomen" (heel de zaal draaide z'n nek opeens naar mij ), "maar IS het wel zo erg voor die dieren? Ze raken er immers aan gewend, en dood gaan ze binnen 1 seconde na een stroomstoot". Heel de zaal "aaaaaaaaahw oeeeeeeeee" en ik lachen in m'n knuistje natuurlijk Partij van de dierenbitch ging bijna janken.

Klacht: Partij van de dierenbitch ging bijna janken, zaal vol linkse hippies die gechoqueerd zijn

Daarna even lekker bitterballen gegeten ! PUH
pi_62040729
Gewoon goede opmerking toch ?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 01:11:23 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_62040785
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 01:11 schreef remlof het volgende:
"Koe"wam

Maare, je weet toch dat er met veganisten en non-vlees eters niet te praten is ?
Vikingen zijn niet dood !
Noorsbloed officiële Fok! Vikingsnelkookpan !
pi_62040787
Vleesch is lekker.
pi_62040813
Dus in het kort: Je maakte een opmerking, welke volgens jou goed doordacht was, en bewust gemaakt.
Toch laat de titel van dit topic me denken dat het je wel dwars zat, mede omdat 'keert tegen zich tegen mij' niet positief is, je er toch wel van baalde, maar tijdens het typen van de de openingspost bedacht dat je er maar beter een leuk verhaaltje van kan maken (waarin je jezelf uiteraard niet als 'dom' of 'naïef' mag beschrijven).

Wees eens eerlijk, flapte het er per ongeluk uit? Voelde je schaamte, en probeer je het op een luchtige manier van je af te schrijven, zonder deze schaamte toe te geven? Misschien in de hoop dat je een of twee 'jij bent goed man!' reactie krijgt van de fok users?
Je mag het gewoon eerlijk zeggen hoor? Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar je titel botst een beetje met de rest van de openingspost.
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
  woensdag 1 oktober 2008 @ 01:16:46 #8
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_62040823
Ik vind het altijd veel zieliger om een dier te eten die een prima 'vrij' leventje had voor hij afgemaakt werd, dan een dier te eten die gewoon vanaf zijn geboorte een KUTLEVEN had en vervolgens uit zijn lijden is verlost.
pi_62040824
Ik snap trouwens niet dat mensen geen vlees eten.

Biefstuk & Varkenshaas zijn baas.
pi_62040849
De anti vlees mensen zijn net zo erg als anti rook nazi's.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 01:30:55 #11
227016 Noorsbloed
Ja viking ja !
pi_62040963
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 01:19 schreef Vodkadruppel het volgende:
De anti vlees mensen zijn net zo erg als anti rook nazi's.
Dat deze dag nog eens mocht komen.
Maar ik ben het met je eens.
pi_62040980
Hulde!

Je hebt ons omnivoren goed verdedigd!
pi_62041003
Overdrijven is ook een vak. Nou ja, op zich heb je wel een punt, want er zijn waarschijnlijk net zo veel anti-rokers als vegetariers/veganisten waar je helemaal geen last van hebt.

En verder vind ik 'of het wel zo erg is' gewoon een domme vraag eigenlijk. Alsof kinderprostitutie ook niet erg is omdat die kleine meisjes er wel aan gewend raken dat ze volgepompt worden door een gerimpelde zestiger en daarna onder de zweertjes zitten. Alsof iets minder erg wordt naarmate het langer duurt... Dat is toch geen houdbare stelling?
Sanity is (not) statistical
pi_62041033
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 01:37 schreef Maeghan het volgende:
Overdrijven is ook een vak. Nou ja, op zich heb je wel een punt, want er zijn waarschijnlijk net zo veel anti-rokers als vegetariers/veganisten waar je helemaal geen last van hebt.

En verder vind ik 'of het wel zo erg is' gewoon een domme vraag eigenlijk. Alsof kinderprostitutie ook niet erg is omdat die kleine meisjes er wel aan gewend raken dat ze volgepompt worden door een gerimpelde zestiger en daarna onder de zweertjes zitten. Alsof iets minder erg wordt naarmate het langer duurt... Dat is toch geen houdbare stelling?
Met alle respect, maar wil je die kinderhoertjes echt hun enige vorm van inkomen ontnemen?
Ze gaan dood hoor als ze geen eten kunnen kopen... Het zijn wat dat betreft net echte mensen.
pi_62041045
quote:
Alsof iets minder erg wordt naarmate het langer duurt.
Op den duur went het wel.
pi_62041117
TS is zeker zo iemand die vlees uit principe eet
Patat Friet
  woensdag 1 oktober 2008 @ 01:57:24 #17
227016 Noorsbloed
Ja viking ja !
pi_62041128
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 01:55 schreef ganzenherder het volgende:
TS is zeker zo iemand die vlees uit principe eet
Neen hij eet vlees omdat het biologisch zo hoort.
Snijtanden bestaan niet voor niets.
pi_62041254
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 01:45 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Op den duur went het wel.
Ik zou zeggen, kom maar met een bron waaruit blijkt dat dieren aan de situatie wennen.
pi_62041271
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 02:16 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, kom maar met een bron waaruit blijkt dat dieren aan de situatie wennen.
Ja die is makkelijk zeg, die beesten worden in een jaar tijd vol gepropt en afgemaakt.. Op zo een korte termijn kun je natuurlijk niet wennen. Maar anders zouden ze het heus wel doen hoor
pi_62041281
TS liegt een beetje, ik was er ook die dag en de enige vraag die werd gesteld was : Hoe kan ik lid worden van de partij van de dieren?

Dus nou moet je niet ineens dapper gaan doen!

Gaat het dammen van zaterdagavond nog door in de Crea of heeft hubert ons niet ingeschreven??
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  woensdag 1 oktober 2008 @ 02:24:44 #21
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_62041288
Waarom is dat een klacht? Was een goede opmerking.
Guanine en Cytosine! *O*
pi_62041291
Topickiller
  woensdag 1 oktober 2008 @ 02:26:26 #23
227016 Noorsbloed
Ja viking ja !
pi_62041292
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 02:24 schreef Koenholio het volgende:
Waarom is dat een klacht? Was een goede opmerking.

Maar goed.

Mensen wij zijn gebouwt om vlees te eten.
SNIJTANDEN

Plus in vlees zitten belangrijke aminozuren die de neanderthaler hebben geholpen te ontwikkelen tot de primaten die wij deze dag zijn.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 02:30:05 #24
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_62041307
Mensen die niet tegen het slachten van dieren kunnen. Allemaal kleine Hitlertjes. Janken om een dood schaap, maar zonder emotie je buurman de gaskamer in schoppen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_62041314
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 02:20 schreef santax het volgende:

[..]

Ja die is makkelijk zeg, die beesten worden in een jaar tijd vol gepropt en afgemaakt.. Op zo een korte termijn kun je natuurlijk niet wennen. Maar anders zouden ze het heus wel doen hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')