Tegenwoordig leef en studeer ik in Amsterdam.
Zoals een intellectuele student dat beaamt ga ik wel eens naar de Crea. Dat is een cultureel centrum gesubsidieerd door de Universiteit en Hogeschool van Amsterdam.
Vandaag werd en een debat gehouden over "de exhobitante exploitatie van dieren". Ik wist het eigenlijk niet maar iemand had me meegevraagd. Marianne Thieme zou komen maar die had het te druk

Eerst werd er een film getoond waarin 75 minuten lang dogma's werden vertoond, zoals de gigantische uitstoot van broeikasgassen van landbouwdieren en hoe erg ze wel niet mishandeld werden.
Kritisch als ik ben stelde ik vragen aan de debaters die na die film aan de tafel zaten. Ik zal maar niet zeggen wat de afgevaardigde van de Partij van de Dieren voor drogredenen poneerde en wat voor irritatie ze bij mij opwekte

Tussendoor werd gevraagd wie er allemaal vegetarier waren. Dit bleek ruim 75% te zijn

. Ik ben een sadist dus ik begon gelijk te broeden op een vraag die alle idealisten in het harnas zou jagen. Ik bedoel het niet persoonlijk, maar zo'n debat moet wel een leuk avondje uit worden he.
Ik stelde de vraag: "Met alle respect hoor, dit kan enigszins provocerend overkomen" (heel de zaal draaide z'n nek opeens naar mij

), "maar IS het wel zo erg voor die dieren? Ze raken er immers aan gewend, en dood gaan ze binnen 1 seconde na een stroomstoot". Heel de zaal "aaaaaaaaahw oeeeeeeeee" en ik lachen in m'n knuistje natuurlijk

Partij van de dierenbitch ging bijna janken.
Klacht: Partij van de dierenbitch ging bijna janken, zaal vol linkse hippies die gechoqueerd zijn

Daarna even lekker bitterballen gegeten ! PUH