abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62031660
hey ik had een vraagje

ik moest vandaag werken bij de Mac donalds en toen ik klaar was ging ik naar een manager toe
en ik zei van ja ik kan vrijdag niet werken, toen zei hij : dan moet je een vervanger regelen en als je dat niet lukt dan is het exit voor jou!..

toen ik kwam solliciteren was mijn beschikbaarheid alleen op zondag, maar ik had een maand geleden orientatie dagen van school dus ik had veel vrije tijd, toen ben ik bijna elke dag wezen werken, en toen de volgende week hadden ze me ingeroosterd op maandag en woensdag. ik kon toevallig werken duz ik ben gegaan alleen nu moet ik ook vrijdag werken en ik kan dus niet: kunnen ze me nu ontslaan? zoja waarom? en als het niet kan en doen het wel. kan ik er dan nog geld mee verdienen;)
pi_62031725
Heb je een contract bij de Mac? (Ik weet niet hoe de zaken daar zijn geregeld )
Zo ja, moet je die even door lezen.
Staat waarschijnlijk in dat je eigenlijk maar voor 1 dag per week daar bent (zondag) en je dus niet hoef te melden op andere dagen
  dinsdag 30 september 2008 @ 19:41:06 #3
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_62031783
ligt eraan of je nog in je profperiode zit. Zo ja, dan kan je baas je idd ontslaan, als zou het idd heel erg kinderachtig zijn
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_62031811
ja ik heb een contract alleen die hebben hun zelf , want ik kreeg toen niks van hun
pi_62031852
ik werk er al 2 jaar en 3 maanden;)
pi_62031882
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 19:41 schreef shabalala het volgende:
ja ik heb een contract alleen die hebben hun zelf , want ik kreeg toen niks van hun
Pff...Hoe kan je nou geen kopie van je contract bij je baas hebben
Iig...regel eerst maar eens een kopie van je contract en lees die door.
Als er iets over staat dat je maar 1 dag werkt laat je dat aan je baas zien en dan MAG hij je niet ontslaan
pi_62031951
oke bedankt zal ik dan ff morgen doen:D

en wat als die het wel doet;)? krijg ik dan nog iets geld;)??
pi_62032023
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 19:45 schreef shabalala het volgende:
oke bedankt zal ik dan ff morgen doen:D

en wat als die het wel doet;)? krijg ik dan nog iets geld;)??
Zal wel in je contract staan ( )

Regel eerst nou maar dat contract..kan je daarna verder kijken wat er gaat gebeuren.
En hopelijk heb je nu geleerd altijd een kopietje van je contracten te hebben
pi_62032041
Hij is verplicht om de uren die je gewerkt hebt uit te betalen. Zo niet ===>> boze vader/advocaat/rechtsbijstand op af sturen

Over de vraag waarmee je het topic startte kan ik geen duidelijkheid geven aangezien ik niet weet onder wat voor soort contract je aan het werk bent.
  dinsdag 30 september 2008 @ 19:49:05 #10
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_62032052
je krijgt dan gewoon je salaris uitbetaald aan gewerkte uren natuurlijk. Je baas kan je in ieder geval niet zomaar ontslaan, niet omdat jij weigert (omdat je niet kan) werken. Denk ik
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_62032885
Als je geen kopie van je contract had gekregen en er nu om gaat vragen kan hij erop zetten wat hij wil
pi_62033443
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 20:13 schreef ach het volgende:
Als je geen kopie van je contract had gekregen en er nu om gaat vragen kan hij erop zetten wat hij wil
Als 't zo makkelijk zou zijn . Er staat toch een handtekening onder het originele contract? Of de baas moet echt erg gefrustreerd zijn en hij besluit de handel eens prachtig te vervalsen, maar anders lijkt het me dat er niets meer veranderd kan worden.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  dinsdag 30 september 2008 @ 20:38:56 #13
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_62033590
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 19:48 schreef Twinkle20 het volgende:
Hij is verplicht om de uren die je gewerkt hebt uit te betalen. Zo niet ===>> boze vader/advocaat/rechtsbijstand op af sturen
Jij verzint er nu even bij dat TS geen geld zou krijgen voor z'n gewerkte uren
pi_62038389
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 20:32 schreef Orbis het volgende:

[..]

Als 't zo makkelijk zou zijn . Er staat toch een handtekening onder het originele contract? Of de baas moet echt erg gefrustreerd zijn en hij besluit de handel eens prachtig te vervalsen, maar anders lijkt het me dat er niets meer veranderd kan worden.
Contract vervalsen van iemand die bij de mac werkt zou echt über-zielig zijn
pi_62039511
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 23:15 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Mompelt iets over gemiddelde Mac medewerker ... en das niet eens kwaad bedoeld. Nederlands is een zuig taal om te leren

Maar check je contract; daarbij is het ongewoon om voor vast werk vervangers te moeten regelen. MIsschien bedoelde je baas of je een collega kon vragen te ruilen oid.
Ik heb zelf bij de Mc gewerkt
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_62040202
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 19:43 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Pff...Hoe kan je nou geen kopie van je contract bij je baas hebben
Iig...regel eerst maar eens een kopie van je contract en lees die door.
Als er iets over staat dat je maar 1 dag werkt laat je dat aan je baas zien en dan MAG hij je niet ontslaan
Dat gaat bij veel bedrijven helaas zo. Veel bedrijven zijn traaaaaaaaag met de contracten, als je 'm drie maanden na je eerste werkdag krijgt heb je mazzel. En soms zijn ze zelfs zo slordig dat ze zélf geen kopie meer hebben en jou vragen of je er alsjeblieft eentje wilt sturen - voor meerdere verlengingen en soms zelfs meerdere keren van hetzelfde contract... Ik heb ook bij dat soort bedrijven gewerkt. Een bedrijf waar ik werkte moest voor een overname iemand een week of twee weken lang fulltime laten werken om de administratie op een dusdanig peil te brengen dat de zaak overgedragen kon worden, dat was wel het absolute dieptepunt.
Sanity is (not) statistical
pi_62040235
Ik ben heel benieuwd wat je uurloon daar is?
pi_62040255
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 23:15 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Mompelt iets over gemiddelde Mac medewerker ... en das niet eens kwaad bedoeld. Nederlands is een zuig taal om te leren

Maar check je contract; daarbij is het ongewoon om voor vast werk vervangers te moeten regelen. MIsschien bedoelde je baas of je een collega kon vragen te ruilen oid.
Bedoel je nu vervangers van buiten het bedrijf of zo? Want dat is wel raar. Maar op zich is het in veel van dit soort baantjes wel normaal dat je zelf iemand regelt als je op het rooster staat en niet kunt werken, wanneer je je zelf niet aan een vrijvraagtermijn hebt gehouden. Alleen als je aangegeven hebt dat je niet op vrijdag kunt, moet je gewoon niet ingeroosterd worden natuurlijk. Ik vraag me af of TS dit ook gewoon gezegd heeft tegen de manager.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 00:33:55 #19
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_62040314
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 00:28 schreef GambinoT het volgende:
Ik ben heel benieuwd wat je uurloon daar is?
Ik kreeg ¤3.93 per uur toen ik 18 was.
And all the things you do with it
pi_62040449
Serieus? Hoe oud ben je? Ik verdiende toen ik 18 was E5,85 bij de Bas vd Heijden en da's al weer bijna 7 jaar geleden.
pi_62040498
Bij de Mac moet je over het algemeen ruim van te voren aangeven dat je niet kan werken.
pi_62040544
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 00:33 schreef Houtspeer het volgende:

[..]

Ik kreeg ¤3.93 per uur toen ik 18 was.
Oke dat is toch nog meer dan ik verwachtte
  woensdag 1 oktober 2008 @ 00:51:48 #23
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_62040545
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 00:44 schreef Maeghan het volgende:
Serieus? Hoe oud ben je? Ik verdiende toen ik 18 was E5,85 bij de Bas vd Heijden en da's al weer bijna 7 jaar geleden.
Nu werk ik er al jaren niet meer.
And all the things you do with it
pi_62040569
Met alle respect, als je een manager zo tegen je laat praten dan verdien je niet beter.
Je gooit toch meteen je schort neer als iemand zoiets zegt... Laat het hem maar lekker uitzoeken.
Liefst wel nog even wachten tot het het drukste moment van de dag is. Wat een lul is dat zeg.
pi_62040652
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 00:51 schreef Houtspeer het volgende:

[..]

Nu werk ik er al jaren niet meer.
Ja dat begrijp ik, maar ik wilde weten wanneer dat was, dus vandaar dat ik vroeg hoe oud je nu bent. Of je mag ook zeggen in welk jaar je 18 was hoor. Salarissen uit verschillende jaren vergelijken gaat zo mank, vandaar dat ik het vroeg.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 07:44:17 #26
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_62042248
Mocht hij je ontslaan maak dan wel even een mooi drama ervan he. Dat je al schreeuwend en hamburgers gooiend wegbriest uit het restaurant
pi_62056824
Het is heel normaal bij de Mc dat je minstens twee weken van te voren aan moet geven dat je niet kan werken; dat vind ik nog vrij netjes. Bij mij is het een maand. En inderdaad, als jij niet heb aangegeven dat je niet kan werken, kan de roostermanager daar geen rekening mee houden; dus je moet komen, of je regelt een vervanger.
Als je niet komt, dan wordt het een officiele waarschuwing. Bij ons is het exit als je twee officiele hebt.
I'm cleaning out today, now you can buy my soul. Everything must go!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 21:13:17 #28
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_62061213
Ts is alleen beschikbaar op zondag toch, ik hoop voor hem/haar dat dat ook in zijn contract staat. Maar ik blijf toch bij het punt dat hij je niet zomaar kan ontslaan
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_62063870
Andere bijbaantje in de horeca zou ik doen. Verdient meer, en mensen hebben meer respect.
pi_62065313
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 20:13 schreef ach het volgende:
Nee want jouw handtekening moet erop staan.

En als je geen beschikbaarheid hebt aangegeven op vrijdag dan hoef je niet te werken, je hebt immers aangegeven dat je alleen op zondag werkt, je kan wel tijdelijk aangeven dat je meer wilt werken mits de werkgever daar behoefte aan heeft.

Sowieso kan hij jou niet ontslaan want je hebt immers een contract en bent niet in je proeftijd, anders moet je gewoon even naar hoofdkantoor bellen of 1 van de supervisors bellen.
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:39:04 #31
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_62205653
Ik werk ook bij de Mc, en het is inderdaad zoals Nimarad zegt, je moet 2 weken van te voren aangeven wanneer je niet kan werken, en doe je dit niet, roosteren ze je gewoon in volgens je beschikbaarheid. Als je dan niet op komt dagen, krijg je bij ons meestal ook een waarschuwing, bij de 2e keer ontslaan ze je.
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_62615328
het is allemaal toch goed afgelopen:P ze hadden het er niet eens meer over;) en ze zeggen wel vaker van dan krijg je officiele waarschuwing en heb er al 3 ofzow maar doen ze niks mee:D
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:04:47 #33
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_62634576
McDonalds heeft altijd mensen tekort. Je moet wel heel raar doen/zijn willen ze je niet aannemen
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:09:41 #34
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_62641554
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 18:30 schreef nimarad het volgende:
Het is heel normaal bij de Mc dat je minstens twee weken van te voren aan moet geven dat je niet kan werken; dat vind ik nog vrij netjes. Bij mij is het een maand. En inderdaad, als jij niet heb aangegeven dat je niet kan werken, kan de roostermanager daar geen rekening mee houden; dus je moet komen, of je regelt een vervanger.
Als je niet komt, dan wordt het een officiele waarschuwing. Bij ons is het exit als je twee officiele hebt.
De WAT!?
Ik verslikte me in mijn koffie, die ik nu uit mijn toetsenbord moet gaan halen....
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_62641716
Roostermanager: Manager met de taak om de roosters van het personeel in orde te maken en hiernaast het regelen van verlof in goede banen te leiden.

Oftewel: Manager die 1 keer in de week de vrijvragers in het systeem moet inbrengen en daarna op de knop "Genereer" moet klikken.
pi_62641763
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:39 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik werk ook bij de Mc, en het is inderdaad zoals Nimarad zegt, je moet 2 weken van te voren aangeven wanneer je niet kan werken, en doe je dit niet, roosteren ze je gewoon in volgens je beschikbaarheid. Als je dan niet op komt dagen, krijg je bij ons meestal ook een waarschuwing, bij de 2e keer ontslaan ze je.
Ware het niet dat zijn beschikbaarheid "enkel zondag" is, waar hij bij uitzondering 2 weken op andere dagen heeft gewerkt. In dit geval is dat falen van de roostermanager en je directe leidinggevende, daarmee heb je de afspraak dat je enkel op zondagen werkt. Als ze je inroosteren op andere dagen, dan zijn zij diegenen die dus niet in hun recht staan.

Hoe is het nu eigenlijk afgelopen? Want we zijn ondertussen al geruime tijd verder wat betreft deze zaak.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_62669467
ja ik ben gewoon niet op komen dagen, ze hebben niet eens gebeld of wat dan ook. en heb gezegt dat ik alleen maandag en zondag kan werken, dus het is opgelost:)
  maandag 27 oktober 2008 @ 10:02:43 #38
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_62711034
- Mc heeft altijd mensen tekort; solliciteer er en je bent aangenomen, tenzij je je als een randebiel gedraagt
- In Enschede (weet niet of het in andere steden ook zo is) krijg je 50 cent meer per uur dan het minimumloon.
- Als alles loopt zoals het hoort, is het een prima baan
- Als je gezeik krijgt met je manager heb je allemaal buitenlanders tegen je, tenzij je manager toevallig (komt bijna nooit voor) Nederlander is.
- Als je ruzie maakt op de vloer, en de gasten hebben daar last van krijg je van je manager te horen dat je naar huis mag gaan, je wordt gewoon uitgeklokt, dus als je blijft, werk je vrijwillig.
- Sinds die 'onthulling' over kaas, besteld bijna iedereen zijn burger zonder kaas.
- De Mc is verser dan de BK (wat sla, brood ed betreft), ik kan het weten, ik heb bij de BK gewerkt, en werk nu bij de Mc.
- In het contract staat dat je op de vloer alleen maar Nederlands mag praten, omdat we in Nederland zijn. Maar geen enkele Mc/buitenlander houd zich hieraan, wat ergelijk is voor zowel gasten als personeel.

Nog meer?
|| justdiggit.org ||
pi_62712216
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 17:22 schreef zarGon het volgende:
Heb je nog meer inside-mc-nieuwtjes?!
Managers verdienen zo rond de 1400/1500 netto per maand (40 uur per week) en moeten vaak overwerken zonder daar beloond voor te worden.

En er wordt een bedrag vastgehouden van het salaris van een manager, dan mogen ze eten pakken zonder af te rekenen.
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_62717455
Nou, deze manager redt de 1400/1500 niet, helaas. Maar dat ligt aan mijn leeftijd. Dat van het overwerk klopt wel, ik kan makkelijk 160 uur of meer per maand maken. Overigens hebben wij meer Nederlandse managers, dan allochtone en bij ons op de vloer wordt er altijd NL gepraat, anders kan je wat mij, en de rest van het management, betreft vertrekken. Uitzondering op de regel zijn de Engelse, Ierse en Franse uitwisselingsstudenten/backpackers die bij ons hebben gewerkt.

Overigens hebben wij nog geen last gehad van die kaas-onthulling.
pi_62718232
Mja wat is de definitie van "manager" bij de Mc Donalds...

geboortedatum: 01-02-1987
loon: onder de 1400 (netto hoop ik voor je ) Ben wel benieuwd wat een McDo manager bruto verdient..

Klinkt mij een beetje als een medewerker die er iets langer werkt dan gemiddeld en alles wat beter kent .

Trouwens als we toch bezig zijn, ik heb toch zo'n enorme hekel altijd aan die KUT kinderen bij de Mc Donalds.. "Mamma ik wil dit, mamma ik wil dat, IK WIL EEN ANDER SPEELTJE BWEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEHHHHH"

pi_62718646
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:17 schreef Sport_Life het volgende:
Mja wat is de definitie van "manager" bij de Mc Donalds...

geboortedatum: 01-02-1987
loon: onder de 1400 (netto hoop ik voor je ) Ben wel benieuwd wat een McDo manager bruto verdient..

Klinkt mij een beetje als een medewerker die er iets langer werkt dan gemiddeld en alles wat beter kent .
Dat was ik tot plusminus een half jaar geleden ook. Nu heb ik een overhemd, mijn OLBA en kan ik in januari voor mijn BSM. En het is inderdaad netto, ik haal de 1400 nog niet omdat ik mijn BSM nog niet heb, nog maar een half jaar manager ben (daarvoor een hele tijd crewtrainer geweest) en omdat ik de op een na jongste manager ben. De jongste krijgt minder dan ik.

Dus het ligt aan je leeftijd, je ervaring en aan je behaalde cursussen.
pi_62743719
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:52 schreef nimarad het volgende:
Nou, deze manager redt de 1400/1500 niet, helaas. Maar dat ligt aan mijn leeftijd. Dat van het overwerk klopt wel, ik kan makkelijk 160 uur of meer per maand maken. Overigens hebben wij meer Nederlandse managers, dan allochtone en bij ons op de vloer wordt er altijd NL gepraat, anders kan je wat mij, en de rest van het management, betreft vertrekken. Uitzondering op de regel zijn de Engelse, Ierse en Franse uitwisselingsstudenten/backpackers die bij ons hebben gewerkt.

Overigens hebben wij nog geen last gehad van die kaas-onthulling.
Ja ik ken het, ik maak ook makkelijk 160 uur per maand...

DUDE, 160 PER MAAND IS 40 UUR PER WEEK !

Jij hebt het echt zwaar !
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
pi_62748231
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:30 schreef nimarad het volgende:

[..]

Dat was ik tot plusminus een half jaar geleden ook. Nu heb ik een overhemd, mijn OLBA en kan ik in januari voor mijn BSM. En het is inderdaad netto, ik haal de 1400 nog niet omdat ik mijn BSM nog niet heb, nog maar een half jaar manager ben (daarvoor een hele tijd crewtrainer geweest) en omdat ik de op een na jongste manager ben. De jongste krijgt minder dan ik.

Dus het ligt aan je leeftijd, je ervaring en aan je behaalde cursussen.
Nou ik vind 1200/1300 netto wel netjes hoor als je dat krijgt gezien je leeftijd en gebrek aan opleiding. Dat zal 1700 bruto zijn?
Moet er alleen zelf niet aan denken de hele dag in dat stinkhok tussen die vervelende kinderen te lopen, maar ieder zijn ding.
pi_62748277
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:22 schreef Dengaman het volgende:

[..]

Ja ik ken het, ik maak ook makkelijk 160 uur per maand...

DUDE, 160 PER MAAND IS 40 UUR PER WEEK !

Jij hebt het echt zwaar !
Minder hoor.. 160u per maand is 40uur per 4 weken. 40u per week is 180u per maand. Is dus gewoon een 38urige werkweek. Maar kan me wel voorstellen dat dat veel is bij de Mac .
pi_62759553
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 00:53 schreef santax het volgende:
Met alle respect, als je een manager zo tegen je laat praten dan verdien je niet beter.
Je gooit toch meteen je schort neer als iemand zoiets zegt... Laat het hem maar lekker uitzoeken.
Liefst wel nog even wachten tot het het drukste moment van de dag is. Wat een lul is dat zeg.
haha je neemt mij de woorden uit mij mond.

Het is niet jouw probleem, dat hij mensen dan te kort komt. (tenzij dit zo in je contract staat, dat je zelf voor vervanging moet zorgen)

meestal heb je contract voor een aantal uren, althans bij dat soort bedrijven.

en je kan hem ook nog een tegen voorstel doen. Daar was ik altijd meester in en kom je werkgever ook tegemoet.

Je zegt ik kan vrijdag niet, uiteraard erg vervelend voor hem bla bla (beetje medelijden tonen met hem). maar zeg je dan, dan kom ik wel een andere dag (je noemt een dag dat je wel kan werken). Je brengt dan niet alleen maar "slecht/ negatief nieuws".
Daarmee toon je meteen aan dat je niet te beroerd bent om te werken.

Dan moet hij wel, hele goeie redenen hebben om zoiets af te wijzen. Desnoods gaat hij dan zelf zoeken om te schuiven.
En dan zijn twee mensen blij, jij kan gewoon je uurtjes maken en hij heeft mogelijkheden om zijn mensen probleem op te lossen.

succes ermee
pi_62769295
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:51 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Minder hoor.. 160u per maand is 40uur per 4 weken. 40u per week is 180u per maand. Is dus gewoon een 38urige werkweek. Maar kan me wel voorstellen dat dat veel is bij de Mac .
Ik ga er naast gewoon nog naar school.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')