abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62357186
nou, wie heeft er ingeslagen hier ?
x
pi_62357329
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 18:30 schreef richbitch het volgende:
Ik heb 'nog' geen enkel aandeel ingeslagen. De opties tot koop waren aanwezig maar hebben niet de desbetreffende laagepunten bereikt die ik voor ogen had. Desalniettemin zat ik vandaag wel in de turbo's en dat heeft me al met al een goed rendement boven de 100% opgeleverd vandaag. Ik kan weer 4 week boodschappen doen en m'n vakantie boeken

Overigens voel ik de sterke neiging om stiekum toch morgen wat aandelen in te kopen. Alleen geloof ik er niks van dat alles nu weer peis en vree is en dat we vanaf vandaag weer alleen naar boven kunnen kijken. Ik verwacht eigenlijk nog kleine correcties naar boven tot we in een soort zijwaartse periode aankomen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_62357374
quote:
Je denkt dat de bodem al bereikt is? Optimistisch hoor.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_62357514
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 18:39 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Er zijn 'jammer' genoeg .. een aantal mensen die nu eenmaal puur op dag winst uit zijn, oa ikzelf.
Met een dag als vandaag had je best veel geld kunnen verdienen, zelfs met alleen maar aandelen in je portefeuille..
Ik heb zelf ook niet het idee dat we het dieptepunt gezien hebben, maar het kan misschien nog wel even duren voor dat we dat punt weer gaan zien.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  maandag 13 oktober 2008 @ 18:44:34 #180
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_62357523
Kan prima een dead cat bounce zijn.
---
Overigens macro-economisch bekeken, gaan we een tijdperk van toenemende inflatie tegemoet, dunkt me. Want er gaat een gigantisch geldelijke expansie komen of overheden moeten gaan bezuinigen en de belastingen verhogen.
Dus grondstoffenaandelen kopen?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_62357831
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 18:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Er zijn 'jammer' genoeg .. een aantal mensen die nu eenmaal puur op dag winst uit zijn, oa ikzelf.
Met een dag als vandaag had je best veel geld kunnen verdienen, zelfs met alleen maar aandelen in je portefeuille..
Ik heb zelf ook niet het idee dat we het dieptepunt gezien hebben, maar het kan misschien nog wel even duren voor dat we dat punt weer gaan zien.
Als student zijnde heb ik niet genoeg ervaring en kapitaal om op de dag in te spelen. Gelukkig heb ik wel weer de tijd om een goede portefeuille samen te stellen. Aannemende dat de koers over een paar weken weer dompelt.
Greece
pi_62359946
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 18:57 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Als student zijnde heb ik niet genoeg ervaring en kapitaal om op de dag in te spelen. Gelukkig heb ik wel weer de tijd om een goede portefeuille samen te stellen. Aannemende dat de koers over een paar weken weer dompelt.
Ik ben zelf ook een student, en heb ook nog lang niet zo veel ervaring, kijk naar Selang, volgens mij zit die er al jaren in. Ervaring heeft altijd een voordeel, maar het sluipt er vanzelf wel in. En ik zie het toch wel als voordeel dat ik in Londen studeer, en bij mij op de universiteit veel mensen geïnteresseerd zijn in de huidige zaken. Bloomberg aanbieden, en dat we mensen kunnen bezoeken die daadwerkelijk op de beurs werken of gewerkt hebben. De engelse uiteraard :p

Voor dag handelen heb je overigens niet veel kapitaal voor nodig. Ik ga vanavond even mijn lijstje veranderen, en denk ik vanaf morgen écht posities in nemen. M'n handen jeuken om weer met aandelen te beginnen. Zal denk ik vanavond nog wel even posten waar ik posities in ga nemen
pi_62361526
Jij betaalt geen transactiekosten ofzo?

Greece
pi_62362250
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:09 schreef Mendeljev het volgende:
Jij betaalt geen transactiekosten ofzo?

Ik betaal wel transactie kosten, ik zit overigens bij verscheidene banken. Maar transactie kosten zijn vooral tientjes werk. En ik neem aan dat als je inlegt, je er iig voor gaat om minstens een tig tal euro's er uit te trekken. Dan zijn die tientjes ook geen probleem. Al ken ik ook mensen die puur een bank kiezen vanwege de laagste kosten en zo een aantal honderd euro per jaar kunnen uitsparen door goedkope transacties. Ik heb daar eigenlijk niet genoeg dicipline voor.
pi_62362681
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik betaal wel transactie kosten, ik zit overigens bij verscheidene banken. Maar transactie kosten zijn vooral tientjes werk. En ik neem aan dat als je inlegt, je er iig voor gaat om minstens een tig tal euro's er uit te trekken. Dan zijn die tientjes ook geen probleem. Al ken ik ook mensen die puur een bank kiezen vanwege de laagste kosten en zo een aantal honderd euro per jaar kunnen uitsparen door goedkope transacties. Ik heb daar eigenlijk niet genoeg dicipline voor.
Ik ben een beetje warm gelopen van je verhaal. Ik zal me wat gaan verdiepen in de daghandel. Kan nog best rendabel zijn als je een paar k achter de hand hebt.
Greece
pi_62367609
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 18:39 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Dat denk ik niet.
x
pi_62367639
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 20:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook een student, en heb ook nog lang niet zo veel ervaring, kijk naar Selang, volgens mij zit die er al jaren in. Ervaring heeft altijd een voordeel, maar het sluipt er vanzelf wel in. En ik zie het toch wel als voordeel dat ik in Londen studeer, en bij mij op de universiteit veel mensen geïnteresseerd zijn in de huidige zaken. Bloomberg aanbieden, en dat we mensen kunnen bezoeken die daadwerkelijk op de beurs werken of gewerkt hebben. De engelse uiteraard :p

Voor dag handelen heb je overigens niet veel kapitaal voor nodig. Ik ga vanavond even mijn lijstje veranderen, en denk ik vanaf morgen écht posities in nemen. M'n handen jeuken om weer met aandelen te beginnen. Zal denk ik vanavond nog wel even posten waar ik posities in ga nemen
In principe kun je elke dag goed geld verdienen als je inderdaad dag handelt .

Hier hetzelfde probleem, heb rond de 40k tot mijn beschikking maar ben al eens eerder goed op mijn bek gegaan dus heb niet zo zin dat weer te gaan. Nu ben ik iig wel meer ervaren dat is wel zo.

Ik wacht wel als het technisch goed voorstaat en stapsgewijs instappen.

bodemvisserij = gokkerij
x
pi_62368020
Ik heb de eerste 1000 euro er weer inzitten nu naast mijn all-time fondsen die ik al jaren heb en nu niet eens aankijk. Ik wil de de huidige standen niet missen maar heb weinig trek om voor gaas te gaan met al mijn geld. Ik ga stapsgewijs instappen en probeer tussen de bedrijven door wat met opties te doen.

Min interesse met die turbo`s is gewekt dus wellicht dat ik daar eens wat mee ga doen.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:32:14 #189
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62372419
die opwaartse beweging, is dat nu een wassen neus?

Er is opeens weer vetrouwen omdat er nieuwe garanties zijn, maar daarmee gaan we voorbij aan het feit dat de boel nog steeds behoorlijk slecht in elkaar zit. Nu is de vraag, gaan we nog gevolgen merken van de crisis of is deze hiermee in de doofpot gestopt ?
pi_62372471
De neerwaartse beweging was blinde paniek, daar komt nu een correctie op. We gaan nu echt niet in dit tempo terug naar de 550 , waar we blijven hangen is de vraag die iedereen bezig houdt .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:36:00 #191
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62372531
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:33 schreef PietjePuk007 het volgende:
De neerwaartse beweging was blinde paniek, daar komt nu een correctie op. We gaan nu echt niet in dit tempo terug naar de 550 , waar we blijven hangen is de vraag die iedereen bezig houdt .
Kan ik ook wel weer in meegaan, maar het feit blijft dat er gewoon chronische problemen zijn. Met name op de amerikaanse markt is het volgens mij nog 1 grote ellende. Het lijkt me dat daar toch ook drastische maatregelen moeten komen anders is het wachten tot de volgende bank die omvalt. Daarnaast zijn de afschrijvingen die in amerika worden gedaan nog steeds actueel en nog niet voorbij.
pi_62375673
quote:
hierzo.
50 50 in aegon en sbm.
Gistermiddag ingestapt in beide, uiteraard reeds een mooie rendement, Ben benieuwd wanneer ik weer uitstap
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_62376306
100 ING vanmorgen
100 BAM gister
10 fugro vanmorgen
pi_62376394
Zit ook in Fugro en ING. Volgende week nog wat andere dingen erbij, iets als DSM en Shell ofzo.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:06:58 #195
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_62376655
spyker cars +49%
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:10:53 #196
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_62376766
als je daar een turbo in had genomen wat had je dan gehad?
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_62377696
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 14:10 schreef Fortitudo het volgende:
als je daar een turbo in had genomen wat had je dan gehad?
abnamromarkets.nl , mits er een turbo voor is
x
pi_62377904
Wij hebben dikke winsten behaald met turbo shorts op European Banks (nu dus verboden??) en Eurostoxx 50.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_62378048
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 14:54 schreef MoneyTalks het volgende:
Wij hebben dikke winsten behaald met turbo shorts op European Banks (nu dus verboden??) en Eurostoxx 50.
Wij>?
x
pi_62378868
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 21:36 schreef SeLang het volgende:

[..]

Misschien helpt dit, gebaseerd op m'n eigen lijstje:

Financials
HSBC HOLDINGS PLC
BANCO SANTANDER SA
BNP PARIBAS
ALLIANZ SE-REG
UNICREDIT SPA
ROYAL BANK OF SCOTLAND GROUP
ING GROEP NV-CVA
BANCO BILBAO VIZCAYA ARGENTA
AXA
SOCIETE GENERALE
INTESA SANPAOLO
BARCLAYS PLC
CREDIT SUISSE GROUP AG-REG
DEUTSCHE BANK AG-REGISTERED
ASSICURAZIONI GENERALI
LLOYDS TSB GROUP PLC
AEGON NV
ALLIED IRISH BANKS PLC

Energy
BP PLC
TOTAL SA
ROYAL DUTCH SHELL PLC-A SHS
ENI SPA

Consumer Staples
BRITISH AMERICAN TOBACCO PLC
DIAGEO PLC
UNILEVER NV-CVA
GROUPE DANONE
CARREFOUR SA
L'OREAL

Materials
RIO TINTO PLC
ANGLO AMERICAN PLC
BAYER AG
ARCELORMITTAL
BASF SE
LAFARGE SA

Industrials
SIEMENS AG-REG
ABB LTD-REG
PHILIPS ELECTRONICS NV
VINCI SA
SCHNEIDER ELECTRIC SA
DEUTSCHE POST AG-REG
RANDSTAD HOLDING NV

Consumer Discretionary
DAIMLER AG
LVMH MOET HENNESSY LOUIS VUI
HENNES&MAURITZ AB-B SHS
ACCOR SA
INDITEX

Telecommunication Services
VODAFONE GROUP PLC
TELEFONICA SA
DEUTSCHE TELEKOM AG-REG
FRANCE TELECOM SA
BT GROUP PLC

Healthcare
NOVARTIS AG-REG
GLAXOSMITHKLINE PLC
SANOFI-AVENTIS
ASTRAZENECA PLC

Utilities
E.ON AG
GDF SUEZ
IBERDROLA SA
RWE AG
ENEL SPA

Information Technology
NOKIA OYJ
SAP AG

De indeling van Philips, Deutsche Post en Randstad is discutabel.
Waar is eigenlijk KPN in je lijstje?

Die heb ik zelf redelijk staan. Maar inderdaad een erg hoge P/E ratio.. maar ze hebben wel het complete glasvezelnet in handen en hebben een sterk vooruitzicht... toch weer niet kopen. Ik vraag me af hoe veelzeggend die P/E ratio is op zichzelf..

[ Bericht 4% gewijzigd door jpjedi op 14-10-2008 15:52:19 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')