Om de zoveel tijd wordt de index her-wogen. Indextrackers volgen dit zo snel mogelijk door hun portefeuilles te her-balanceren in overeenstemming met de index, want anders krijgen ze een tracking error.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:54 schreef athlonkmf het volgende:
Hoe zit het met trackers eigenlijk, als de index aangepast wordt (ik neem aan dat fortis niet lang meer in de index blijft).
Wordt de waarde van bv de AEXtracker "omgezet" naar de nieuwe indexsamenstelling?
Yep, same here. Ben ook flink aan het loeren.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:23 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat ben ik ook met je eens (saai inderdaad). Ook ik ben nog steeds bearish (Duh- anders had ik allang gekocht). Alleen probeer ik mezelf wel scherp te houden om niet te lang bearish te blijven. Want er komt een keer een einde aan de crisis. Op het moment dat er echt zicht is op een einde dan staan we tientallen procenten boven de bodem.
Mail me maar: andromeda2008@btinternet.comquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 16:08 schreef Dulcis het volgende:
Wie wil mij introduceren bij Binck en beiden ¤50,- ontvangen?
Heb net de aanvraagformulieren opgestuurd.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 16:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hmm Alex Advanced is dus gratis. Zal me er vanavond eens in gaan verdiepen.
Gedaan!quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 16:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Mail me maar: andromeda2008@btinternet.com
Alex is een handelsnaam van Binckbank, dus zoveel verschil zit er niet in.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 17:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
Binck is al 2 jaar achtereen uitgeroepen als beste, waarom kiezen jullie dan toch Alex?
edit - BinckBank: afgelopen weken forse toename aantal rekeningen
zoveel?? ik zit er ook aan te denken. is het niet gewoon zo dat je eenmalige transactiekosten betaald? en hoeveel is dat dan meestal ong?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 13:40 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Alex is toch juist duurder als beleggen via de bank? Bij Alex betaal je 59 euro in de maand. Dat is best veel als je in totaal maar voor bijvoorbeeld voor 3500 euro belegd.
Bij de bank betaal je niet voor je rekening toch?
Die 59 euro .. betaal je waarschijnlijk voor de beschikbaar gestelde tostrams/ta's en analyses over verschillende markten. Niet doen dus.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 22:18 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
zoveel?? ik zit er ook aan te denken. is het niet gewoon zo dat je eenmalige transactiekosten betaald? en hoeveel is dat dan meestal ong?
248quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 22:50 schreef benzje het volgende:
Vraagje: Wat was de bodem van 2003 van de AEX?
die chart klopt niet.. 218 was de bodemquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 22:52 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
248
http://finance.yahoo.com/echarts?s=^AEX#chart2:symbol=^aex;range=19921011,20081009;indicator=volume;charttype=line;crosshair=on;ohlcvalues=0;logscale=on
Makes sense, de aandelen kelderen nu flink natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 21:14 schreef DIGGER het volgende:
Volgens Binck zelf vandaag loopt het de afgelopen paar weken storm voor wat betreft nieuwe rekeninghouders.
Ik ga ook meedoen straks. Aankopen, wachten tot het op het dubbele staat, verkopen, wachten op de volgende crisis, aankopen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 10:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Makes sense, de aandelen kelderen nu flink natuurlijk.
Zit er ook over te denken nu.
Da's ook een beetje mijn idee. Wel nog effe wachten, want ik denk niet dat het dieptepunt bereikt is, er is nog teveel paniek op de markt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 10:36 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik ga ook meedoen straks. Aankopen, wachten tot het op het dubbele staat, verkopen, wachten op de volgende crisis, aankopen.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 10:36 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik ga ook meedoen straks. Aankopen, wachten tot het op het dubbele staat, verkopen, wachten op de volgende crisis, aankopen.
Ja, want die horen niet bij de boedel van Barclays. Het gaat dan gewoon over naar een andere beheerder.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 19:24 schreef JimmyJames het volgende:
Zijn ishares veilig als barclays omvalt?
Er is weinig magisch aan deze specifieke aandelen, maar dit is mijn kooplijstje.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 22:59 schreef richbitch het volgende:
Ik volg dit draadje al een tijdje via WGR, paar maanden geleden postte jij een lijst met potentiėle aandelen. Is dit inmiddels alweer wat uitgedund? M.a.w. heb je deze lijst nog en zou je hem willen publiceren? thanks!
quote:Op zondag 12 oktober 2008 01:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
Er is weinig magisch aan deze specifieke aandelen, maar dit is mijn kooplijstje.
Als het moment daar is dan worden al deze aandelen tegelijkertijd gekocht.
De key is vooral spreiding. Per sector heb ik een selectie gemaakt en de beschikbare hoeveelheid geld per sector verdeeld over een aantal aandelen uit die selectie zodat in de hele lijst elk aandeel ongeveer evenveel geld vertegenwoordigd. Dit om aandeel specifieke risicos te verminderen. Maar Olie en Healthcare zijn relatief wat zwaarder per aandeel omdat daar minder belangrijke spelers voor zijn en de Industrials zijn per aandeel juist wat lichter om wat breder te kunnen spreiden.
Ik verwacht dat de performance van deze portefeuille niet veel zal afwijken van de MSCI Europe, maar ten opzichte van een tracker geeft het me wat meer flexibiliteit om later te kunnen finetunen. Verder zijn de kosten voor mij zo iets lager dan een tracker (size matters). Maar de meeste mensen kunnen beter een indextracker kopen.
HSBC HOLDINGS PLC
BANCO SANTANDER SA
BNP PARIBAS
ALLIANZ SE-REG
UNICREDIT SPA
ROYAL BANK OF SCOTLAND GROUP
ING GROEP NV-CVA
BANCO BILBAO VIZCAYA ARGENTA
AXA
SOCIETE GENERALE
INTESA SANPAOLO
BARCLAYS PLC
CREDIT SUISSE GROUP AG-REG
DEUTSCHE BANK AG-REGISTERED
ASSICURAZIONI GENERALI
LLOYDS TSB GROUP PLC
AEGON NV
ALLIED IRISH BANKS PLC
BP PLC
TOTAL SA
ROYAL DUTCH SHELL PLC-A SHS
ENI SPA
BRITISH AMERICAN TOBACCO PLC
DIAGEO PLC
UNILEVER NV-CVA
GROUPE DANONE
CARREFOUR SA
L'OREAL
RIO TINTO PLC
ANGLO AMERICAN PLC
BAYER AG
ARCELORMITTAL
BASF SE
LAFARGE SA
SIEMENS AG-REG
ABB LTD-REG
PHILIPS ELECTRONICS NV
VINCI SA
SCHNEIDER ELECTRIC SA
DEUTSCHE POST AG-REG
RANDSTAD HOLDING NV
DAIMLER AG
LVMH MOET HENNESSY LOUIS VUITTON
HENNES&MAURITZ AB-B SHS
ACCOR SA
INDITEX
VODAFONE GROUP PLC
TELEFONICA SA
DEUTSCHE TELEKOM AG-REG
FRANCE TELECOM SA
BT GROUP PLC
NOVARTIS AG-REG
GLAXOSMITHKLINE PLC
SANOFI-AVENTIS
ASTRAZENECA PLC
E.ON AG
GDF SUEZ
IBERDROLA SA
RWE AG
ENEL SPA
NOKIA OYJ
SAP AG
Koop gewoon een indextracker (bijvoorbeeld ishares MSCI Europe) als lange termijn investering.quote:Op zondag 12 oktober 2008 16:51 schreef ElizabethR het volgende:
Man oh man, ik zou zo graag verstand van beleggen willen hebben nu![]()
Ik volg deze topics al een hele poos en snap er nog geen ene moer van. Zoooooo jammer!!
Daar heb ik wel even naar gekeken maar ik vond de aandelen veel te duur. Is ook een beetje een gehyped aandeel nu. Evengoed kan het een prima belegging zijn hoor, als groeiverwachtingen worden waargemaakt. Maar ikzelf ben altijd voorzichtig met relatief gehypte aandelen met hoge waarderingen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:02 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik mis Vestas Wind energy in je lijstje
Ben zelf zakelijk erg betrokken bij de windenergie bedrijven en gezien de waarde aanpassing die Vestas heeft doorgemaakt ben ik nu van mening veranderd en vind dat ze niet meer te duur zijn in tegenstelling tot vorig jaar. Als je ziet wat er aan zit te komen bij Vestas aan ontwikkelingen dan kunnen de technisch georienteerde windpower bedrijven wel inpakken. Als nummer 2 in die markt zou ik Suzlon willen noemen. Met de Hansen transmissions overname hebben zij ook nog eens een stok om mee te slaan bij Vestas als concurrent. Hansen levert namelijk met name voor Vestas op basis van een 20 jaar alliantie getekend een jaar voor de overname door Suzlon.quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
Daar heb ik wel even naar gekeken maar ik vond de aandelen veel te duur. Is ook een beetje een gehyped aandeel nu. Evengoed kan het een prima belegging zijn hoor, als groeiverwachtingen worden waargemaakt. Maar ikzelf ben altijd voorzichtig met relatief gehypte aandelen met hoge waarderingen.
Overigens zit ik (als ik de geposte lijst aanschaf) via Siemens en ABB ook een beetje in windenergie.
Een ander mooi bedrijf is Alstom, maar ook die haalde het niet op mijn lijst vanwege te hoge waardering. Maar ik twijfel nog... misschien als het nog wat verder zakt
Dat wordt zeker interessant, vooral wat ze als outlook geven voor de komende tijd.quote:Op zondag 12 oktober 2008 17:44 schreef DIGGER het volgende:
Wel een interessante komende week, met o.a. Citigroup & JP Morgan met cijfers, en in Nederland Philips.
Bij Philips wordt het ook interessant wat ze over de emerging markets gaan zeggen. Hoe lang blijft dat nog voor de winstgroei bij Philips zorgen of zien ze die markten ook al sterk vertragen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 18:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat wordt zeker interessant, vooral wat ze als outlook geven voor de komende tijd.
Intel en Google komen ook. Gaat Intel merken dat bedrijven de aankoop van PCs uitstellen? En ziet Google de advertentie inkomsten sterk teruglopen?
Interessantquote:Op zondag 12 oktober 2008 18:23 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ben zelf zakelijk erg betrokken bij de windenergie bedrijven en gezien de waarde aanpassing die Vestas heeft doorgemaakt ben ik nu van mening veranderd en vind dat ze niet meer te duur zijn in tegenstelling tot vorig jaar. Als je ziet wat er aan zit te komen bij Vestas aan ontwikkelingen dan kunnen de technisch georienteerde windpower bedrijven wel inpakken. Als nummer 2 in die markt zou ik Suzlon willen noemen. Met de Hansen transmissions overname hebben zij ook nog eens een stok om mee te slaan bij Vestas als concurrent. Hansen levert namelijk met name voor Vestas op basis van een 20 jaar alliantie getekend een jaar voor de overname door Suzlon.
Echter voorlopig is er genoeg ruimte voor beiden gezien de groei in die markt en omdat men qua power rating (nog) in verschillende niveau`s produceert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |