abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62048513
Belachelijk die straf voor Klaas-Jan Huntelaar.

Schandalig durf ik het zelfs te noemen. Majesteitsschennis a la, maar een groepje falende scheidrechtertjes niet de waarheid mogen vertellen... stelletje ratten.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  woensdag 1 oktober 2008 @ 13:27:32 #177
230110 Itisbanging
De Eckte Eckte!
pi_62048631
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 13:10 schreef SCH het volgende:
Is Huntelaar er dan zondag meteen niet bij?
Het is toch een voorwaardelijke schorsing van 1 wedstrijd?
Crookers ruined my life!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 13:28:11 #178
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_62048644
quote:
Enoh: 'Als jongetje keek ik op televisie al naar Ajax'

In een mum van tijd heeft de onbekende Eyong Enoh zich in het eerste elftal van Ajax gespeeld. Na zijn verrassende debuut in de Klassieker tegen Feyenoord imponeerde de Kameroener als defensieve middenvelder in de thuiswedstrijden tegen FC Utrecht (om de KNVB-Beker) en Vitesse.

Voetbal International vroeg de 22-jarige Enoh naar zijn eerste indrukken van zijn avontuur in de Eredivisie. 'Dit is big news in Kameroen.'

Het moet een onwerkelijke week voor je geweest zijn.
Eyong Enoh: 'Dit is een kleine verrassing, ja. Als je een kans krijgt, moet je die pakken. Dát is de essentie. Maar het gaat allemaal sneller dan ik verwachtte. Ik viel in tegen Feyenoord en speelde daarna twee volledige wedstrijden die we ook nog eens wonnen. Dat is goed voor het team. Ik geniet hiervan, maar wil nog niet te ver vooruitkijken.'

De aanpassing lijkt jou weinig moeite te kosten.
'Het is een voordeel dat ik twee jaar bij Ajax Cape Town heb gespeeld. Daar heerst dezelfde mentaliteit en dezelfde visie. Steven Pienaar geldt nog steeds als voorbeeld voor de jeugd. Ik ben er trots op dat ik dezelfde weg kan gaan. Daarmee hoop ik andere jongens weer aan te moedigen. Ze moeten het idee krijgen dat je het kunt maken in Europa.'

Hoe ben je bij Ajax beland?
'Ik liep stage bij Maccabi Haifa, maar de clubs kwamen er niet uit. Craig Rosslee, mijn coach in Kaapstad, tipte me bij Ajax. Vanaf dat moment ging alles erg snel. Na een korte proefperiode heb ik een tweejarig contract getekend, met een optie voor nog eens twee seizoenen.'

'Voor mij is dit een zeer inspirerende omgeving. Toen ik nog een kleine jongen was, keek ik op televisie al naar Ajax. Vooral de successen in 1995 spraken bij ons tot de verbeelding, omdat Nwankwo Kanu en Finidi George daar een groot aandeel in hadden. Iedereen bewonderde die Afrikaanse spelers enorm. Ik zag wat je kon bereiken als je talent aan een goede instelling koppelde. Nu treed ik in hun voetsporen. Dit is big news in Kameroen.’

En dat voor een man die eigenlijk dokter had willen worden.
'Ik volgde in Kameroen een studie medicijnen. Mijn vader had een goede baan bij de overheid. Hij hamerde op het belang van een gekwalificeerde opleiding. Ik heb dan ook een klein gevecht met hem gevoerd toen ik na twee jaar wilde stoppen om me volledig op het voetbal te kunnen richten. Achteraf is het de juiste beslissing geweest. En nu is mijn vader een supporter geworden.'
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_62048705
Waarom wilden ze dan zo nodig af van Enoh bij Cape Town?
  woensdag 1 oktober 2008 @ 13:31:05 #180
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_62048712
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 13:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh ja, de KNJB die durven weer niet door te bijten. Ben benieuwd of ze hem dan de volgende keer ook echt schorsen als ie weer zoiets zegt. Of Ajax laat hem geen commentaar meer geven.
Flikker toch op met je KNJB. Doorbijten, die hele zaak sloeg al nergens op. Waarom wordt een Ron Jans niet geschorst? Die trok anders na Heracles-Groningen ook fel van leer tegen de scheidsrechter, en die had nota bene óngelijk.

KJH doet er goed aan om bij de volgende wanprestatie van de scheidsrechter puur ironische opmerkingen te plaatsen. 'We hebben allemaal duidelijk kunnen zien dat Eric Braamhaar vandaag weer een schitterend staaltje fluiterswerk heeft afgeleverd. Een parel voor het arbiterkorps! Mij is het na deze galavoorstelling van deze sympathieke snuiter dan ook volkomen onduidelijk dat hij geen grote Europese wedstrijden fluit. Bij deze mijn welgemeende complimenten aan Braamhaar, die de wedstrijd absoluut niet heeft doodgefloten en ook niet heeft beinvloed met enkele rare beslissingen. Hij heeft ook geen bril nodig. En hij marchandeert niet. En het is geen mongool.

Knappe aanklager die 'm daar op kan pakken.
Gourmetten of steengrillen?
pi_62048729
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 13:03 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Kijk je ervan op dan? Het blijven voetballers he? Nou niet echt de slimste tak van sport. En Wesley zelf ook niet hoor, apart mannetje.
Tuurlijk, maar als je ziet hoe Van Persie zich in de loop der jaren sociaal ontwikkeld heeft, dan kan Sneijder daar nog heel wat van leren.
pi_62048761
Beetje raar dat ze het nu zo spelen ja. Maar ach een relletje af en toe.... Zet de boel op scherp.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 13:34:40 #183
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_62048777
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 13:30 schreef Dvm86 het volgende:
Waarom wilde ze dan zo nodig af van Enoh bij Cape Town?
Tsja, wel een raar verhaal zit daar aan vast. Die coach van Enoh tipte Ajax dus dat er echt een fantastisch spelertje rondliep. MvB had daar helemaal geen zin in, z'n selectie was (met Sno ) rond en wat hem betreft hoefde die hele Enoh niet eens te komen. Maargoed, aandringen en ok, hij mocht voor twee weken op stage. (Met het idee vanuit de technische staf: Het zal wel niet veel zijn, maargoed, dan hebben we het een kans gegeven en na twee weken sturen we 'm weer terug naar Kaapstad)
Enfin, hij trainde mee, en na drie dagen was het duidelijk dat ze die Enoh nooit meer mochten laten gaan en is er snel een contract opgesteld.

Gevalletje 'letterlijk uit de lucht komen vallen' dus. Best ironisch dat de allergoedkoopste aankoop straks ook nog ongeveer de beste blijkt te zijn.
pi_62048893
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 13:31 schreef Silenus het volgende:

[..]

Flikker toch op met je KNJB. Doorbijten, die hele zaak sloeg al nergens op. Waarom wordt een Ron Jans niet geschorst? Die trok anders na Heracles-Groningen ook fel van leer tegen de scheidsrechter, en die had nota bene óngelijk.

KJH doet er goed aan om bij de volgende wanprestatie van de scheidsrechter puur ironische opmerkingen te plaatsen. 'We hebben allemaal duidelijk kunnen zien dat Eric Braamhaar vandaag weer een schitterend staaltje fluiterswerk heeft afgeleverd. Een parel voor het arbiterkorps! Mij is het na deze galavoorstelling van deze sympathieke snuiter dan ook volkomen onduidelijk dat hij geen grote Europese wedstrijden fluit. Bij deze mijn welgemeende complimenten aan Braamhaar, die de wedstrijd absoluut niet heeft doodgefloten en ook niet heeft beinvloed met enkele rare beslissingen. Hij heeft ook geen bril nodig. En hij marchandeert niet. En het is geen mongool.

Knappe aanklager die 'm daar op kan pakken.
Mag ik ook een keer KNJB zeggen

Voor de rest is het lulkoek wat je zegt. De KNVB trekt terecht ten strijde tegen dit soort verruwing. Volstrekt ongepast. En het is een beetje huilerig om dan altijd weer naar anderen te wijzen: "maar zij deden het ook".

Die kritiek op scheidsrechters is volkomen uit de hand aan het lopen en het is prima om dat in te perken.
pi_62048929
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 13:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh ja, de KNJB die durven weer niet door te bijten. Ben benieuwd of ze hem dan de volgende keer ook echt schorsen als ie weer zoiets zegt. Of Ajax laat hem geen commentaar meer geven.
Leg mij eens uit waarom Huntelaar geschorst moet worden omdat hij op nette wijze kritiek uit en waarom je over Verbeek
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:12 schreef SCH het volgende:
Is Verbeek nu definitief geschorst?

Belachelijk toch?
dit vind, nadat hij de vierde official geduwd heeft? Persoonlijk contact lijkt me erger dan (terechte) kritiek, niet?
pi_62048962
Beste AJAX fans

Ik heb hier liggen AJAX kluppers uit het seizoen 95-96
En aangezien ik eigenlijk niet voor ajax ben:P Je moet wat anders hoor je er niet bij op de basisschool heb ik ze dus te koop staan

Ik kreeg een tip om hier even een linkje te plaatsen dus bij deze

[TK] Ajax Kluppers seizoen 95-96

Hoop dat ik iemand er blij mee kan maken die wel voor ajax is
  woensdag 1 oktober 2008 @ 13:45:27 #187
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_62049006
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 13:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Voor de rest is het lulkoek wat je zegt. De KNVB trekt terecht ten strijde tegen dit soort verruwing. Volstrekt ongepast. En het is een beetje huilerig om dan altijd weer naar anderen te wijzen: "maar zij deden het ook".

Die kritiek op scheidsrechters is volkomen uit de hand aan het lopen en het is prima om dat in te perken.
Verruwing, verruwing. Huntelaar noemt het woord 'marchanderen', oh jeetje toch wat een vlerk.
Het gaat er mij om dat je dan ook consequent moet zijn. (Iets waar je een scheidsrechter sowieso nooit op kunt betrappen overigens)
Pak je Huntelaar aan? Pak dan ook Jans aan. Wat is het verschil tussen die twee nu? En dan reken ik het feit dat Huntelaar wél een punt had en Jans níet niet eens mee.

De kritiek op scheidsrechters is helemaal niet uit de hand aan het lopen, kom nou toch. Ze lopen gewoon waardeloos te fluiten, daar mag best iets van gezegd worden en Huntelaar deed dat op een beschaafde manier. Als je zoals Fortes Rodriguez een tijd terug de scheids vergelijkt met een (echte) mongool, ja dat gaat te ver. Maar een aanvoerder mag na de wedstrijd best iets zeggen over de leidsman.

De KNVB doet gewoon een beetje aan stasi-praktijken. Kritiek op de leiding is schorsing. Hij heeft niet over Braamhaars gezicht heengekakt, hij heeft gewoon in nette bewoordingen wat gezegd.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 13:47:39 #188
97934 ASroma
Flamboyant
pi_62049056
volgende week dinsdag de loting uefa-cup groepsfase, hopelijk 2 leuke uitwedstrijdjes erbij
  woensdag 1 oktober 2008 @ 13:57:51 #189
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_62049283
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 13:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Verruwing

Verder Enoh dus 2 jaar medicijnen gestudeerd
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_62049311
quote:
Schouderblessure zit Stekelenburg dwars
Geschreven op woensdag, 1 oktober om 13:46

Maarten Stekelenburg doet donderdagavond niet mee in de UEFA Cup-wedstrijd van Ajax tegen FK Borac. De doelman van de Amsterdammers kampt met een schouderblessure en moest woensdag de training laten schieten. Stekelenburg liep de blessure afgelopen weekend op, in de thuiswedstrijd tegen Vitesse (3-0 winst). Kenneth Vermeer zal zijn opwachting maken. Vermeer keepte één keer eerder een wedstrijd in het UEFA Cuptoernooi, tegen IK Start. Sergio Padt, afgelopen maandag nog actief met Jong Ajax, is morgen de reservekeeper.

Ajax verdedigt in de ArenA tegen Borac een 4-1 voorsprong. In de heenwedstrijd waren Klaas-Jan Huntelaar (2x), Luis Suárez en Miralem Sulejmani trefzeker.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  woensdag 1 oktober 2008 @ 14:08:00 #191
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_62049528
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 13:58 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Zoals verwacht staat Vermeer er dus in. Hopelijk is de Steek er zondag weer bij.
#FreeHat
pi_62049556
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 13:42 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Leg mij eens uit waarom Huntelaar geschorst moet worden omdat hij op nette wijze kritiek uit en waarom je over Verbeek
[..]

dit vind, nadat hij de vierde official geduwd heeft? Persoonlijk contact lijkt me erger dan (terechte) kritiek, niet?
Hehe.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_62049684
quote:

[..]

[..]

pi_62049837
quote:

[..]

Ah, weer een vergelijking met iets anders. Daar grossier je wel in he. Waarom is persoonlijk contact, zoals jij dat noemt, erger? Die duw kan ik me niet herinneren maar misschien ben ik er anders over gaan denken maar het hoeft niet perse erger te zijn. Ik vind dat scheidsrechterbashen echt uit de hand lopen - scheidsrechters zijn vogelvrij verklaard en daar moeten spelers en clubs niet aan meedoen en op worden aangesproken.
pi_62049950
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 13:34 schreef Silenus het volgende:

[..]

Tsja, wel een raar verhaal zit daar aan vast. Die coach van Enoh tipte Ajax dus dat er echt een fantastisch spelertje rondliep. MvB had daar helemaal geen zin in, z'n selectie was (met Sno ) rond en wat hem betreft hoefde die hele Enoh niet eens te komen. Maargoed, aandringen en ok, hij mocht voor twee weken op stage. (Met het idee vanuit de technische staf: Het zal wel niet veel zijn, maargoed, dan hebben we het een kans gegeven en na twee weken sturen we 'm weer terug naar Kaapstad)
Enfin, hij trainde mee, en na drie dagen was het duidelijk dat ze die Enoh nooit meer mochten laten gaan en is er snel een contract opgesteld.

Gevalletje 'letterlijk uit de lucht komen vallen' dus. Best ironisch dat de allergoedkoopste aankoop straks ook nog ongeveer de beste blijkt te zijn.
wat is de bron van dit verhaal? het klinkt allemaal wel erg sneu en amateuristisch van Ajax kant.
pi_62049951
Vind je dat vogelvrij verklaren niet een beetje overdreven? Spelers zijn ook vogelvrij, als zij rood krijgen voor iets wat ze niet hebben gedaan, moeten ze toch het veld af. Ieder voert gewoon zijn vak uit en doen ze dat niet goed, dan mag je daar iets van zeggen. Wel rekening houdend met hoe je iets zegt natuurlijk.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_62049955
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 14:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Ah, weer een vergelijking met iets anders. Daar grossier je wel in he. Waarom is persoonlijk contact, zoals jij dat noemt, erger? Die duw kan ik me niet herinneren maar misschien ben ik er anders over gaan denken maar het hoeft niet perse erger te zijn. Ik vind dat scheidsrechterbashen echt uit de hand lopen - scheidsrechters zijn vogelvrij verklaard en daar moeten spelers en clubs niet aan meedoen en op worden aangesproken.
En als Pranjic zondag iets zegt over een falende Vink is het weer minder erg .
Hypocriet .
  woensdag 1 oktober 2008 @ 14:24:49 #198
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_62049957
quote:
misschien ben ik er anders over gaan denken
Nee, jij van mening veranderen wanneer het je uitkomt

En als er al mensen vogelvrij zijn, zijn dat imo Huntelaar en Suarez.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 1 oktober 2008 @ 14:27:23 #199
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_62050021
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 14:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Wees blij dat KJH géén grijze muis is en zijn bek opentrekt, zonder mediatrainingsinvloeden. Zit jij op alleen maar clichés te wachten, bij de reacties van spelers na de wedstrijd?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_62050098
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 14:27 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Wees blij dat KJH géén grijze muis is en zijn bek opentrekt, zonder mediatrainingsinvloeden. Zit jij op alleen maar clichés te wachten, bij de reacties van spelers na de wedstrijd?
Hij is veel te bang dat Huntelaar er zondag een paar inschiet tegen zijn clubje en daarom vermoeit hij ons al een week lang met zijn gehuil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')