Je huidige huis wordt ook minder waard dus per saldo schiet je niks op met een daling.quote:Op maandag 29 september 2008 23:29 schreef muppetshow het volgende:
Kopen is momenteel niet slim, simpele reden is omdat de huizenprijzen al aan het dalen zijn en waarschijnlijk nu een scherpere daling hebben.
Ik heb nog geen huis.quote:Op maandag 29 september 2008 23:42 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je huidige huis wordt ook minder waard dus per saldo schiet je niks op met een daling.
Dat is alleen een voordeel vind ik. Kunnen er ook geen mensen worden verleid die er weinig van snappen en gigantisch de mist in kunnen gaan. Liever minder kunnen lenen tegen normale voorwaarden dan een droomhypotheek met een wereldaanbieding...Dat vertrouw ik nooit zo.quote:Op dinsdag 30 september 2008 09:27 schreef 1-0-Ed het volgende:
Daarnaast zullen hypotheekverstrekkers een stukje voorzichtiger zijn op dit moment en daarom geen 'mooie' hypotheken verstrekken. Groot gelijk hebben ze - dit zijn geen tijden om risico's te nemen!
Right....quote:Op dinsdag 30 september 2008 11:24 schreef thaduck het volgende:
En over een looptijd van 30 jaar zakt het allemaal niet veel.
Eensch. Maar dat lef moet je wel hebben. Ik zou dat persoonlijk alleen doen als ik er financieel zeer goed bij zat.quote:Op maandag 29 september 2008 23:29 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Juist wel nu, koop en neem een flinke aandeelrekening voor kapitaal opbouw, de aandele waren nog nooit zo goedkoop dus nu lekker inkopen en gedurende je looptijd na ongeveer 20 jaar overhevelen naar sparen!
Och, een schijterd... Die lui zijn ook niet alwetend, ze praten ook maar de krant na. En ze zijn nog net aan het bekomen van de schok dat beleggingshypotheken volkomen ruk zouden zijn. De implicaties die de huidige koersdalingen daarop hebben, zijn echter nog niet meegerekend.quote:Op maandag 29 september 2008 23:36 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Dan is dat een schijtert, gelieerd aan een bank oid
In de steden zit de grootste zeepbel. Idioten die drie ton neerleggen voor een kippenhok in de binnenstad.quote:Op dinsdag 30 september 2008 11:29 schreef Blik het volgende:
ben zelf ook binnenkort op zoek naar een huis. Ik denk niet dat huizenprijzen gaan zakken, tenminste niet in de randstad (woon zelf in Utrecht). Ben alleen erg benieuwd wat de rente gaat doen de komende weken
Opzich hoeft dit geen ongunstige tijd te zijn, er valt weer af te dingen op de koopprijs wat weer gunstig kan zijn voor de acceptatie door de bank (voor je hypotheek).quote:Op maandag 29 september 2008 23:11 schreef Thieske het volgende:
Ik ben een noob op financieel gebied, maar ben de laatste tijd wel aan het rondkijken voor een huis.
Dit is zeker niet de gunstigste tijd voor het afsluiten van een hypotheek?
En toch zal de vraag naar dat soort huizen hoog blijven, terwijl de vraag op het platteland juist afneemt. Huizenprijzen is en blijft een geval van vraag en aanbod.quote:Op dinsdag 30 september 2008 11:32 schreef Narcolepticus het volgende:
[..]
In de steden zit de grootste zeepbel. Idioten die drie ton neerleggen voor een kippenhok in de binnenstad.
Zolang je het huis niet hoeft te verkopen maakt het natuurlijk niet uit. Pas als je gedwongen moet verhuizen heb je een probleemquote:Op dinsdag 30 september 2008 11:29 schreef thaduck het volgende:
Eigenlijk stijgt het alleen maar
Kijk maar naar de crisis in de jaren 80, hoewel de prijzen zakten kan ik plenty mensen opnoemen die in de jaren 70 gekocht hebben en verkocht in 2007/2008 en die zijn gewoon allemaal van 60.000 gulden naar 200.000 euro gestegen die huizen. Deel inflatie, deel tekort, etc. maar uiteindelijk daalt het echt niet.
Beleggingshypotheken zijn ruk omdat een te groot deel van wat jij als klant per maand betaalt aan zogenaamde kosten opgaat. In sommige gevallen wordt er slechts 30 euro van elke 100 die je betaalt daadwerkelijk belegd.quote:Op dinsdag 30 september 2008 11:31 schreef Narcolepticus het volgende:
[..]
Och, een schijterd... Die lui zijn ook niet alwetend, ze praten ook maar de krant na. En ze zijn nog net aan het bekomen van de schok dat beleggingshypotheken volkomen ruk zouden zijn. De implicaties die de huidige koersdalingen daarop hebben, zijn echter nog niet meegerekend.
Dat is precies wat ik vorige maand gedaan heb. Nieuwbouwhuis gekocht met tuin. 10 jaar vast voor 5,6 procent. Alles is geaccepteerd dus geen probleem.quote:Op maandag 29 september 2008 23:21 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Nog een keer:
de rente is prima en lange termijn rentes zitten zeer dicht tegen de variabele variant. Als je voldoet aan de eisen kun je prima een hypotheek aangaan nu. Let wel op wat je koopt, liefst nieuwbouw met tuin
Alleen woont men gemiddeld 7 jaar in een huis...quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:05 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Beleggingshypotheken zijn ruk omdat een te groot deel van wat jij als klant per maand betaalt aan zogenaamde kosten opgaat. In sommige gevallen wordt er slechts 30 euro van elke 100 die je betaalt daadwerkelijk belegd.
Neem een beleggingsrekening naast je hypotheek
Het bellegingsprincipe staat nog steeds als een huisaan het begin van je 30 jaar looptijd ga je beleggen, de koers heeft imemers 30 jaar de tijd om winst te maken. In die 30 jaar komt er echt nog wel een hoogconjuctuur met dikke cijfers in de AEX. als je dan 20 jaar verder in je hypotheek bent hevel je het over naar sparen, lekker safe en je hebt toch meegeprofiteerd van een goeie periode. Nu kopen dus, 30 jaar is lang!
Je hypoyheek staat los van je huis, althans dat is een keuze die iedereen heeft.quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:12 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Alleen woont men gemiddeld 7 jaar in een huis...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |