Als er geen kopers zijn omdat het midden in de nacht is verkoop je toch niet ? Je hebt voor jezelf toch wel een minimum verkoopprijs ?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:44 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
Vraag: als je een aandeel direct via Binckbank verkoopt, wie koopt 'm dan?
Soms zijn er niet altijd kopers aanwezig. Stel, het is half 4 in de nacht, 100 verkoper en 1 koper. 1 Verkoper verkoopt de andere aandeel aan de koper, dan kunnen de 99 andere verkopers zelfs zakken tot 0.00 euro zonder dat ze 'm verkocht kunnen krijgen, want ivm tijdstip is er op dat moment geen koper aanwezig.
Beteugeling inflatie. Dat hebben ze te snel gedaan.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:26 schreef gebrokenglas het volgende:
Nog een aantal dingen zijn me niet duidelijk.Waarom werd de hypotheekrente verhoogd? Een ideetje van de FED?
Ook dat (er waren teveel huizen gebouwd).quote:Waarom zijn de huizenprijzen in Amerika gedaald (of "niet gestegen")? Verzadiging van de markt?
Nope..... je kreeg als subsidie eerst een goedkopere rente (om het huizenbezit te stimuleren). En in een later stadium ging je pas de echte rente + toeslag betalen.quote:Wat is lucratief geweest voor andere banken om hypotheekbundels te lenen? De rente van hypotheekbundels was zeker lager dan van een 'normale' lening. Maar die moet dan nog steeds hoger zijn dan de oorspronkelijke hypotheekrente wil het beetje rendabel zijn; was dat ook zo?
Activa balansquote:Iemand haalt geld van de bank, daardoor staat op de balans een vermogen wat met hetzelfde bedrag verminderd is. Maar wat geeft dat eigenlijk? Het is toch virtueel geld, niet het fysieke dat in een kluis ligt? Banken lenen toch zowiezo factoren meer uit aan andere banken dan ze daadwerkelijk bezitten? (Die 8%).
Als er te weinig in omloop is... heeft dit gevolgen voor de valutaprijs ten opzichte van andere markten.quote:Waarom zou er fysiek geld moet worden bijgedrukt? Het hele bankaire stelsel is toch schuiven met getalletjes in computers? Geldbedragen zouden in principe in het oneindelijke kunnen doorlopen (dat gebeurt al met de staatsschuld van de VS, de 10 triljoen dollar voorbij and counting).
een relatief kleine groep mensen met een Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeleboel vriendjes.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 01:50 schreef ondeugend het volgende:
Wie hebben/ heeft er nu eigenlijk voordeel/belang bij ?
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 03:07 schreef Man-E-Faces het volgende:
Ik begrijp nog nieteens een kwart
Wat ik wel begrijp is dat er een geld-drukkerij is, dat geld drukt voor de Amerikaanse overheid en dus haar burgers. Echter dit geld dat gedrukt is, wordt uitgeleend aan de overheid/land en haar burgers. En tegen rente. Hoe ze dat voor mekaar hebben gekregen?
Hier zit al een addertje, de rente (de revenuen van het geld) wordt niet geind door de regering, die de drukker gewoon een bepaald bedrag had moeten betalen voor enkele kilo's drukwerk, maar door de drukker (een ongecontroleerde onafhankelijke prive bankinstelling)
De waarde van dat papiergeld (want goud speelt geen achterligegnde waarde meer bij deze Dollar), gaat door omstandigheden omlaag. Door het weer meer waard te laten worden, gebeurt simpelweg door meer van dat papiergeld bij te drukken, en in omloopte brengen. Wederom uitgeleend aan een land (Amerika) tegen rente. Je moet je niet van de wijs laten brengen door alle vormen van manipulatie met geld, het gaat om de rente. Als ik jou 1 miljard leen moet je me morgen al 10 miljoen aan rente betalen. Omdat er over de afgelopen 80 jaar rente over rente moest worden betaalt zijn die bedragen nu opgelopen tot iets ongelofelijks.
Je zou dus kunnen zeggen dat die Private bankers (want dat zijn het nog steeds?) er direct baat bij hebben als de dollar in waarde daalt. Want dan laat de Amerikaanse regering weer meer bijdrukken. Hier ergens ga ik de mist in en volg ik het niet meerBijdrukken betekent: weer meer rente betalen.
Daarnaast is het zo dat de Amerikaanse overheid het geleende geld van de drukkerij (hoe bedenk je het),
"in waarde" vermenigvuldigt (uit het niets), omdat papier geld in omloop van hand tot hand gaat en nooit stilstaat. Daarom kan je zeggen dat het geld meer waard is dan er eigenlijk aan geld in omloop is.
En nu volg ik het helemaal niet meer. Dit gebeurt als mensen hun geld in een ouwe sok bewaren maar het is een van de bijverschijnselen, daar moet je je niet door laten verwarren.
Concreet vraagje: De dollar is ws. helemaal nisk meer waard. En ook de Amerikaanse overheid bereid zich voor een der dagen de Dollar als munt te laten vallen. Iemand zei tegen mij dat alle schulden, die gemaakt zijn door de Amerikaanse overheid (Bush, oorlog, Carlysle group etc) weggewuift.wtf?
Die onterecht verstrekte hyppotheken waren meer een soort grootschalige witwas-actie om veel van de waarde van de dollar te laten behouden. ofzo iets dergelijks.
Dat geloof ik niet. Zou dat betekenen dat de schulden die andere landen bij Amerika hebben dan ook gewoon opgeheven kunnen worden???
Ik hoorde dat ze voor Canada, USA en Mexico de Amerigo als munteenheid willen invoeren.
Vervelend, er wordt nu geschommeld met de basis-standaard, als die munt er komt kunnen ze wapperen.
Dit klopt niet helemaal.quote:Op zondag 19 oktober 2008 10:58 schreef Drugshond het volgende:
Ook dat (er waren teveel huizen gebouwd).
Maar ook dat banken/particulieren de huizen weer in de verkoop moesten gooien tegen lagere prijzen. De huizenprijzen waren ver boven de marktconforme waarde uitgestegen.
En die huizen worden bezit van die gelddrukkerij ofzo?quote:Op donderdag 13 november 2008 12:20 schreef HugoBaas het volgende:
Resultaat: de banken krijgen hun geld niet terug en ze gaan failliet.
quote:Op donderdag 13 november 2008 13:58 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
En die huizen worden bezit van die gelddrukkerij ofzo?
Alleen jammer dat het Nederlandse volk zich zo laat naaien.quote:
Het is de beste manier om een volk te beheersen.quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:Wat men wil is terug naar de middeleeuwen: een kleine elite met alle macht en verder een kudde schapen die het vuile werk op mag knappen en recht hebben op alleen datgene wat noodzakelijk is om te leven, niets meer dan dat.
De beste manier is te zeggen dat het verdampt is.quote:Op zaterdag 13 december 2008 21:07 schreef TubewayDigital het volgende:
Wat is er met dat geld van de nederlanders die geld op Icesave hadden staan gebeurd? (ok ze zijn het kwijt maar waar is het heen)
Ga eens na hoeveel miljarden er in het huidige financieel systeem worden gegooid, de currencies die zo sterk waren de afgelopen jaren dwalen langzaam af.quote:Op woensdag 28 januari 2009 02:26 schreef Man-E-Faces het volgende:
Met de 350 bilj. bailout van Obama aan de banken word de dollar nog zwakker toch? De burgers mogen dat bedrag (en meer) de komende jaren terugbetalen middels de belasting
Omdat de prijzen niet gebaseerd waren op de waarde van de stenen + arbeidsloon maar op het vertrouwen dat hoe duur ook gekocht het nog meer waard zou worden.quote:Op zondag 8 februari 2009 00:26 schreef arjan1212 het volgende:
[...] waarom begonnen de huizenprijzen te dalen?
Dat ben ik met je eens maar zullen de Chineze hoe dan ook niet hun geld in de echte waarde terug willen hebben? Ik acht de kans groot dat ze het zullen komen willen halen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:38 schreef ES57 het volgende:
De USA heeft dan nog maar 2 opties:
- Dollars bijdrukken en dat aan de Chinezen geven (de dollar stort in)
- Tegen de wereld zeggen: "Fuck you, we betalen geen cent terug". Kunnen ze makkelijk doen want hun militaire kracht is enorm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |