Reken er maar op dat iedereen dezelfde taart wil.quote:1 appelkruimelvlaai 10 personen
1 chocoladeroomvlaai 10 personen
quote:Op maandag 29 september 2008 20:15 schreef Biogarde het volgende:
Ja, je zit idd met het bier. Beetje zuipert is goed voor een halve krat![]()
zoietsquote:8 kratten bier
9 pakken jus d’orange (ook om te mixen)
7 flessen cola
1 Fles martini
2 Fles passoa
1 Fles appelspul (Apfelkorn?)
1 rosé, 1 witte wijn, 1 rode wijn
2 pakken appelsap
1 krat rosébier
4 pakken fruitsap (Coolbest?)
Snacks:
1 appelkruimelvlaai 10 personen
1 chocoladeroomvlaai 10 personen
8 zakken chips
2 zakken zoute stokjes
3 pakjes Tuc
2 pakjes suikerpinda’s
1 grote zak chocoladepepernoten
3 pakken nootjes
Hoezo dat dan?quote:Op maandag 29 september 2008 20:14 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Reken er maar op dat iedereen dezelfde taart wil.
Verder ligt het er ook aan wie je gasten zijn. Bejaarden of studenten? Moet er daarna nog auto gereden worden?
Er is altijd 1 taart die harder loopt dan de ander, niet van te voren te voorspellen welke.quote:
Er is al geen vodka én geen whiskey. Dan ook nog eens geen rode wijn is blasfemie!quote:Op maandag 29 september 2008 20:20 schreef Kekaa het volgende:
Ik zou de rode wijn weg doen en de martini ook (allebei niet lekker).
2 flessen cola veranderen in sinas?
4 pakken jus d orange ipv 8 (vooral ook als je nog 4 pakken fruitsap hebt)
Nog 1 rose en 1 witte wijn erbij.
suikerpinda's, tucs en pepernoten weg.
Je zou bijv. ook toastjes kunnen doen met franse kaas enzo.
Of bijv. blokjes kaas, plakjes worst en plakjes komkommer, met sausje erbij.
Geen idee of het veel of weinig is. Wie zijn de mensen eten/drinken ze normaal veel of weinig?
Ik geef en ga altijd naar feestjes waar iedereen zelf wat drinken meeneemt (student enzo).
DAt lijstje is wat ik tot nu toe heb hequote:Op maandag 29 september 2008 20:23 schreef mstx het volgende:
Lees ik er nou overheen of zie ik nergens bittergarnituur staan?![]()
![]()
![]()
Verdomme! Nu heb ik daar zin in!quote:Op maandag 29 september 2008 21:04 schreef Kali-Mist1 het volgende:
tip van kali (doet het altijd):![]()
je koopt cocktailworstjes en danerolle; snij de danerolle in kleine stukjes waar de worstjes net in passen, ff in de oven et voila!!!!
succes gegarandeerd, hou water gereed want er zijn altijd dronken mongolen die er meteen 2 in hun bakkus douwen en dan een verbrande gehemelte hebben!!!
altijd zorgen dat je dat in huis hebt, ik wil nog wel een nachtbaggeren op fok met een pilsie, geloof mij, om 3 uur is da echt hemels!!quote:Op maandag 29 september 2008 21:32 schreef Oldenzaal het volgende:
[..]
Verdomme! Nu heb ik daar zin in!
Die zijn zooooooooo lekker!!
quote:Op maandag 29 september 2008 21:37 schreef Kekaa het volgende:
Kun je ook gewoon met bladerdeeg doen. (geen idee wat goedkoper is).
dank u.quote:Op maandag 29 september 2008 21:53 schreef FutureFairytale het volgende:
Danerolles is croissantdeeg, iets zachter en zoeter van samenstelling (zit suiker in en nog meer ingrediënten)
quote:Op dinsdag 30 september 2008 00:45 schreef Terpentin07 het volgende:
Veel bier,een paar flessen wodka plus jus en bitter lemon om te mixen.Dan nog chips,zoute stokjes en bittergarnituur.Klaar! Tenminste dat zou mijn keus zijn.Niet moeilijk doen.Oké misschien nog watheel veel wijn voor de dames.
word volwassen en gooi die zoete troep wegquote:Op maandag 29 september 2008 20:27 schreef schatje het volgende:
Ik mis de Canei trouwens ook nog in de lijst.
De meesten zijn studenten, ja. Ik ga niet beginnen aan zuipspelletjes, dat vind ik zonde van de drank. Ik weet niet of men nog gaat stappen daarna, ik in ieder geval niet want ik moet de volgende ochtend alles opruimen + ik krijg nog visite.quote:Op dinsdag 30 september 2008 17:35 schreef Blik het volgende:
Laatst een feestje voor een man of 40 gegeven, en toen ook flink lopen tobben over wat te kopen. Uiteindelijk maar 5 kratten bier gekocht, omdat ik wist dat er aardig wat mensen met de auto zouden komen. En dat er maar ongeveer 10-15 bierdrinkers zouden zijn. Tevens was de helft van het publiek familie of kennissen, die dus niet volle bak aan de drank gaan. Als het allemaal studenten zijn heb je wel wat meer nodig. En sterke drank, tja, mijn vrienden/familie drinken allemaal wijn/bier dus niet echt nodig.
Dus: Schrijf gewoon alle namen op van de mensen die komen en daarachter wat ze drinken. En probeer aan de hand daarvan te beredeneren hoeveel iedereen drinkt. Probeer ook ff te bedenken wat voor soort feestje het wordt. Worden er ook nog wat zuipspelletjes gedaan ofzoiets dergelijks, dan gaat het namelijk een stuk sneller. En gaat er nog gestapt worden daarna? Zo ja, dan is wat minder niet erg. Want je gaat gewoon op het moment dat alles op is.
edit: leeftijd is 17-19. Dan ga ik uit van een flink zuipfeest, wat is de verhouding man/vrouw? Want 3 flessen wijn is wel erg weinig, koop gewoon een doos rood en een doos wit of rosé. Weet je zeker dat je genoeg hebt, de rest verpats je aan je ouders. Als er 15 bierdrinkers zijn zou ik 6 a 7 kratten kopen, en dan nog wat sterk voor de echte zuiplap om tussendoor weg te atten.
Dat is ook een goeie tip, thnxquote:Op dinsdag 30 september 2008 18:03 schreef Filiassi_Jane het volgende:
Je kunt in plaats van taart ook schalen met soesjes (met of zonder chocola erop) en van die mini-tompoucen neerzetten. Dan heb je ten eerste al geen bordjes en vorkjes om af te wassen en iedereen kan er de rest van de avond nog van eten.
Taart is natuurlijk wel lekker, maar ik vind bovenstaande toch wel makkelijker, hoef je niet steeds te vragen wat iedereen wil hebben voor taart.
Zijn juist de mooiste avonden om te stappen, iedereen ladderzat en dan met z'n allen de kroeg in. Als je gewoon ff opruimt met z'n allen voordat je weggaat (met 20 man kost dat je dat 2 minuten) kun jij nog lekker stappenquote:Op dinsdag 30 september 2008 17:57 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
De meesten zijn studenten, ja. Ik ga niet beginnen aan zuipspelletjes, dat vind ik zonde van de drank. Ik weet niet of men nog gaat stappen daarna, ik in ieder geval niet want ik moet de volgende ochtend alles opruimen + ik krijg nog visite.
ik durf te wedden dat lang niet alle taart op komt. meestal hebben mensen daar geen zin meer in na 9 uur als er ook al allerlei drank genuttigd wordtquote:Op dinsdag 30 september 2008 20:04 schreef lesley het volgende:
i stukje taart per persoon is wel heel weinig heh, zeker geen limburger
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |