Haha, heel nietszeggend dusquote:Op woensdag 2 december 2009 21:27 schreef Bokita het volgende:
[..]
Ja, ik ben eerstejaars sociale geografie & planologie en ik heb het echt ontzettend naar m'n zin. Interessante studie en ook heel gezellige mensen.
We hebben elke periode twee vakken. De eerste periode volg je standaard Inleiding Sociale geografie en Inleiding Planologie. Voor planologie hebben we een groot project gedaan waar je met een groep een dorp in de noordoostpolder moest inrichten (wel volgens aardig wat regels, dus dat was best nog wel wat uitvogelen), en de verdere infrastructuur. Verder zijn we daarvoor naar Emmeloord en een klein dorpje geweest. Was een leuk (en tijdrovendquote:Op woensdag 2 december 2009 21:49 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Oké, maar wat doe je dan zoal de hele week?
Ik heb een jaar SG gestudeerd voordat ik overgestapt ben naar een beta-studie, en in vergelijking is SG toch echt weinig werk. En dan doe ik niet eens een echt zware studie.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:31 schreef Bokita het volgende:
[..]
Ik heb niet veel les; ben deze week twee keer naar school geweest, maar je moet wel aardig wat doen en ik vind dat uitspraken als 'alfa-studies doe je met twee vingers in je neus' niet helemaal opgaan hier, omdat je altijd wel bezig bent.
Wat heb je hiervoor gedaan?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:53 schreef mafkees01 het volgende:
1februari start ikMaster of Business Informatics
Oh, ik heb al wel iets gevonden, OSIRIS? Daar kan ik zo een lijst met vakken tevoorschijn toveren.quote:Op maandag 11 januari 2010 19:41 schreef Nobu het volgende:
Volgens mij staat er op de site van de meeste faculteiten wel ergens iets over de vakken.
M = mastervakquote:Op maandag 11 januari 2010 20:00 schreef Bob. het volgende:
[..]
Oh, ik heb al wel iets gevonden, OSIRIS? Daar kan ik zo een lijst met vakken tevoorschijn toveren.
Nog een vraag: Ik zit nu op dus op OSIRIS te kijken, wat betekenen die dingen die onder categorie staan? Daar staat M, 1, 2 en 3. Is dat het niveau? En Timeslot? Is dat wanneer in het jaar het vak word gegeven? Dus dat A dan het 1e kwartaal is?
Ah, ik wist niet dat je in osiris kon kijken zonder in te loggen. 1,2 en 3 is inderdaad het niveau. A is het tijdslot in de week zodat je vakken kunt kiezen zonder dat de colleges samenvallen. A is geloof ik maandag en woensdagochtend oid.quote:Op maandag 11 januari 2010 20:00 schreef Bob. het volgende:
[..]
Oh, ik heb al wel iets gevonden, OSIRIS? Daar kan ik zo een lijst met vakken tevoorschijn toveren.
Nog een vraag: Ik zit nu op dus op OSIRIS te kijken, wat betekenen die dingen die onder categorie staan? Daar staat M, 1, 2 en 3. Is dat het niveau? En Timeslot? Is dat wanneer in het jaar het vak word gegeven? Dus dat A dan het 1e kwartaal is?
Ik kwam eerst inderdaad ook alleen op dingen waar ik moest inloggen, maar op de een of andere manier ben ik nu toch ergens gekomen waar ik het gewoon kan bekijken.quote:Op maandag 11 januari 2010 20:05 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ah, ik wist niet dat je in osiris kon kijken zonder in te loggen. 1,2 en 3 is inderdaad het niveau. A is het tijdslot in de week zodat je vakken kunt kiezen zonder dat de colleges samenvallen. A is geloof ik maandag en woensdagochtend oid.
Misschien dan ook een linkje (via natuurkunde opgeheveld):quote:Op maandag 11 januari 2010 20:10 schreef Bob. het volgende:
[..]
Ik kwam eerst inderdaad ook alleen op dingen waar ik moest inloggen, maar op de een of andere manier ben ik nu toch ergens gekomen waar ik het gewoon kan bekijken.
Maar handig van dat timeslot, zo is het veel makkelijker om je rooster kloppend te krijgen! Bedankt voor de antwoorden MoneyTalks en Nobu!
Dat was inderdaad ook waar ik uiteindelijk terecht was gekomen. Heb nu wel een vrij overzichtelijk lijstje gekregen zo, ideaal!quote:Op maandag 11 januari 2010 20:31 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Misschien dan ook een linkje (via natuurkunde opgeheveld):
https://www.osiris.univer(...)nderwijsCatalogus.do
Ik heb bedrijfskundige informatica gedaan op de HU. Toevallig gister afgestudeerd met een 7.6quote:Op maandag 11 januari 2010 19:42 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Wat heb je hiervoor gedaan?(ik ben momenteel bezig met bsc informatiekunde)
Heb je HBO gedaan, ga je gelijk door naar de volgende beroepsopleidingquote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:34 schreef mafkees01 het volgende:
[..]
Ik heb bedrijfskundige informatica gedaan op de HU. Toevallig gister afgestudeerd met een 7.6
Dus het is nu definitief
Je hebt dan ook meer opties als je bijv. handouts krijgt of iets bespreekt van een vooraf gelezen tekst. Je schrijft toch makkelijker iets in een marge dan dat je alles overtypt...quote:Op maandag 18 januari 2010 09:56 schreef CherryLips het volgende:
Ik zou gewoon lekker een collegeblok meenemen, dat lijkt me toch echt stukken fijner werken dan een netbook.
Bij mij duurde het een jaar voor m'n mail enzo werden verwijderdquote:Op maandag 18 januari 2010 16:08 schreef ganzenherder het volgende:
Ik heb een osiris-vraagje:
Ik heb vorig jaar gestudeerd in Utrecht, maar dit jaar studeer ik in Nijmegen. Heb mezelf uitgeschreven etc.
Maar ik kan ineens niet meer inloggen op mijn osiris acount, worden die accounts verwijderd na een x aantal maanden? Heb het account eigenlijk nodig om mijn cijferlijst uit te printen, maar het gaat dus niet echt
Ik ben afgelopen zomer afgestudeerd en kan er niet meer in...quote:Op maandag 18 januari 2010 16:09 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Bij mij duurde het een jaar voor m'n mail enzo werden verwijderd.
quote:Op maandag 18 januari 2010 10:20 schreef Inu het volgende:
[..]
Je hebt dan ook meer opties als je bijv. handouts krijgt of iets bespreekt van een vooraf gelezen tekst. Je schrijft toch makkelijker iets in een marge dan dat je alles overtypt...
Mailtje gestuurd naar het studiepunt en meteen en gestempelde en ondertekende cijferlijst toegestuurd gekregen. Goede servicequote:Op maandag 18 januari 2010 16:14 schreef Inu het volgende:
[..]
Ik ben afgelopen zomer afgestudeerd en kan er niet meer in...
Ik zou ff het Studiepunt mailen als ik jou was, ganzenherder, die kunnen het vast zo opzoeken en mailen
Anders vraag je het even vriendelijk in persoon, die docent krijgt waarschijnlijk tientallen mailtjes per dag waar die van jou niet direct dringend lijkt.quote:Op donderdag 4 maart 2010 23:22 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Bedankt! Zou het zin hebben om de docent hierop te wijzen? Ik heb al "gewoon" gemaild om te vragen of de cijfers binnenkort bekend zouden zijn maar geen reactie gehad...
Beetje lastig, ik studeer in een andere stad en heb geen andere vakken meer aan de UU... Zou zonde zijn een halve dag ervoor uit te trekken om de docent niet aan te treffen of alleen te horen krijgen dat hij het zsm zal doenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:51 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Anders vraag je het even vriendelijk in persoon, die docent krijgt waarschijnlijk tientallen mailtjes per dag waar die van jou niet direct dringend lijkt.
Volgens mij is het gewoon zo dat als je op een andere universiteit je master doet dan waar je je bachelor hebt gedaan, je altijd gewoon je bachelor moet hebben afgerond.quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:48 schreef Bob. het volgende:
Hoe zit het in Utrecht met de harde knip?
Want als alles goed gaat mis ik aan het eind van dit college jaar nog 15 ect van mijn bachelor, hier in Groningen zou ik dan volgend jaar wel gewoon mijn master mogen beginnen. Enige probleem is dat ik geen master wil in Groningen.![]()
Hoe zit dat in Utrecht? Is het daar mogelijk om alvast je master te doen als je bachelor nog niet helemaal is afgerond? Ik heb wel de coördinator van de master die ik wil gemailed, maar ze sturen maar niks terug en ik ben ongeduldig.
De vakken die ik nog moet worden maar een keer per jaar aangeboden, en een daarvan is pas in april afgelopen.quote:
Ik wil graag Economics and Social Sciences gaan doen. Op de site van de UU staat ook dat je met die master alleen in september kan beginnen. Al zou het voor mij dus toch geen optie zijn als het wel eerder kon, omdat mijn laatste vak hier pas zo laat is.quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:15 schreef Mini_rulez het volgende:
In Utrecht zelf kun je bij veel masters nog wel bachelorvakken inhalen nadat je begonnen bent, maar ik weet inderdaad niet hoe het zit met bachelorvakken aan andere universiteiten. Welke master wil je gaan doen? Met sommige kun je op elk moment in het jaar beginnen, sommige 2x per jaar en sommige alleen in september.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |