Inderdaad. Gelukkig/helaas is Wilders voor de rest een clown en zou ik nooit op hem stemmen.quote:Op maandag 29 september 2008 09:34 schreef HostiMeister het volgende:
De man heeft ergens een punt, iets wat ik nooit zou hebben gedacht dat ik dit zou zeggen
Toch zien ze hun loyaliteit eerder bij de Islam dan bij het Nederlanderschap. Ik denk dat Wilders de Islam ook meer als een politiek/culturele factor ziet dan een theologische. Dat zou althans een terechte observatie zijn.quote:Op maandag 29 september 2008 10:41 schreef Monolith het volgende:
Hij slaat de plank al finaal mis door de problematiek rond straattuig op één hoop te gooien met Islamitisch extremisme. Ondanks die geweldige "Islamisering" van Wilders blijkt uit een recente enquete bijvoorbeeld dat 73% van Marokkaanse jongeren niet of nauwelijks in een moskee te vinden is.
quote:Op maandag 29 september 2008 10:51 schreef speknek het volgende:
[..]
Inderdaad. Gelukkig/helaas is Wilders voor de rest een clown en zou ik nooit op hem stemmen.
Ik zie niet in hoe je de Islam als een politieke factor kan zien....helemaal in Europa.quote:Op maandag 29 september 2008 10:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Toch zien ze hun loyaliteit eerder bij de Islam dan bij het Nederlanderschap. Ik denk dat Wilders de Islam ook meer als een politiek/culturele factor ziet dan een theologische. Dat zou althans een terechte observatie zijn.
Met factor bedoel ik niet factor van betekenis, en met politiek niet het parlement. Ik bedoel van invloed op de kijk op hoe de wereld ingedeeld zou moeten zijn en wat je plaats daarin is.quote:Op maandag 29 september 2008 11:04 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zie niet in hoe je de Islam als een politieke factor kan zien....helemaal in Europa.
Dat is nooit puur theologisch, maar inderdaad mede cultureel bepaald. Dat zou betekenen dat Wilders een open deur intrapt wat dat betreft. Zijn speech is goed qua overtuigingskracht, maar inhoudelijk is het waardeloos.quote:Op maandag 29 september 2008 11:14 schreef speknek het volgende:
[..]
Met factor bedoel ik niet factor van betekenis, en met politiek niet het parlement. Ik bedoel van invloed op de kijk op hoe de wereld ingedeeld zou moeten zijn en wat je plaats daarin is.
Hoezo?quote:Op maandag 29 september 2008 11:19 schreef Mutant01 het volgende:
Dat zou betekenen dat Wilders een open deur intrapt wat dat betreft
Jezus is altijd populair geweest hier, en das een Jood.quote:Op maandag 29 september 2008 03:41 schreef WammesWaggel het volgende:
Wat is er nou zo Judeo aan onze normen en waarden?
Omdat je overtuiging - religieus of niet - altijd wel in meer of mindere mate bepaald hoe je in het leven staat en hoe je je leven leeft. Het heeft in ieder geval een standaard wisselwerking met cultuur en politieke opvattingen, die voor de rest weer per individu verschilt. Het totaalplaatje zorgt voor een bepaald wereldbeeld, het is nooit religie alleen, nooit politiek alleen en ook nooit cultuur alleen.quote:
quote:Op maandag 29 september 2008 11:24 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Jezus is altijd populair geweest hier, en das een Jood.
Het punt is nu juist dat Wilders alles op één hoop gooit. Enerzijds allerlei conservatief islamitische ideeën over vrouwen, gedragsregels e.d. en anderzijds het straattuig, terwijl nu juist veel jongeren weinig op hebben met die conservatieve opvattingen en liever een vrije Islam naar Westerse maatstaaf zien aldus eerder aangehaalde enquete. Wilders ideeën of politiek of cultureel imperialisme zouden ergens op slaan als deze jongeren hun ideeën opdeden in de moskee, maar om het simpelweg als één grote beweging te zien omdat jongeren zich 'meer associëren met de Islam dan met Nederland' lijkt me een wat vreemde conclusie.quote:Op maandag 29 september 2008 10:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Toch zien ze hun loyaliteit eerder bij de Islam dan bij het Nederlanderschap. Ik denk dat Wilders de Islam ook meer als een politiek/culturele factor ziet dan een theologische. Dat zou althans een terechte observatie zijn.
quote:Op maandag 29 september 2008 11:31 schreef Ryan3 het volgende:
Onze cultuur werd eigenlijk pas na de Holocaust Judeo-christelijk toch?
Een nogal pessimistisch scenario. Als Amerika de last man standing moet zijn is het slecht gesteld met het Westen. De zogenaamde last man standing van de toekomst heeft het op dit moment vrij lastig en zit eerder op zijn knieën dan dat het fier recht overeind staat als hoeder van het Westen .quote:I come to America with a mission. All is not well in the old world. There is a tremendous danger looming, and it is very difficult to be optimistic. We might be in the final stages of the Islamization of Europe. This not only is a clear and present danger to the future of Europe itself, it is a threat to America and the sheer survival of the West. The danger I see looming is the scenario of America as the last man standing. The United States as the last bastion of Western civilization, facing an Islamic Europe. In a generation or two, the US will ask itself: who lost Europe? Patriots from around Europe risk their lives every day to prevent precisely this scenario form becoming a reality.
Sterker nog, de last man standing is feitelijk eigendom van het Midden-Oosten en China.quote:Op maandag 29 september 2008 11:38 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb het nog niet helemaal gelezen maar onderstaande alinea is nogal lachwekkend vanwege de veren in de reet van Amerika.
[..]
Een nogal pessimistisch scenario. Als Amerika de last man standing moet zijn is het slecht gesteld met het Westen. De zogenaamde last man standing van de toekomst heeft het op dit moment vrij lastig en zit eerder op zijn knieën dan dat het fier recht overeind staat als hoeder van het Westen .
Daarnaast Amerika als bastion of Western civilization. Wilders gaat nogal gemakkelijk voorbij aan het feit dat Amerika demografisch nogal aan het veranderen is met de toestroom en geboortecijfers van Hispanics.
Die zijn ook Westers in zijn beleving denk ik, Wilders is immers zelf ook Katholiek.quote:Op maandag 29 september 2008 11:38 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb het nog niet helemaal gelezen maar onderstaande alinea is nogal lachwekkend vanwege de veren in de reet van Amerika.
[..]
Een nogal pessimistisch scenario. Als Amerika de last man standing moet zijn is het slecht gesteld met het Westen. De zogenaamde last man standing van de toekomst heeft het op dit moment vrij lastig en zit eerder op zijn knieën dan dat het fier recht overeind staat als hoeder van het Westen .
Daarnaast Amerika als bastion of Western civilization. Wilders gaat nogal gemakkelijk voorbij aan het feit dat Amerika demografisch nogal aan het veranderen is met de toestroom en geboortecijfers van Hispanics.
Maar ik meen dat het punt van z'n betoog is om te vertellen dat de overtuiging slecht is, en aan terrein wint. Niet de theoretisch gezien open deur hoe zo'n overtuiging tot stand komt.quote:Op maandag 29 september 2008 11:29 schreef Mutant01 het volgende:
Omdat je overtuiging - religieus of niet - altijd wel in meer of mindere mate bepaald hoe je in het leven staat en hoe je je leven leeft. Het heeft in ieder geval een standaard wisselwerking met cultuur en politieke opvattingen, die voor de rest weer per individu verschilt. Het totaalplaatje zorgt voor een bepaald wereldbeeld, het is nooit religie alleen, nooit politiek alleen en ook nooit cultuur alleen.
Dan faalt hij daar aanzienlijk in, gezien het feit dat de voorbeelden die hij aanhaalt meer te maken hebben met niet-religieuze geïnspireerde rellende jongeren.quote:Op maandag 29 september 2008 11:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar ik meen dat het punt van z'n betoog is om te vertellen dat de overtuiging slecht is, en aan terrein wint. Niet de theoretisch gezien open deur hoe zo'n overtuiging tot stand komt.
Ja Geert, dat was een mooi staaltje ondernemersschap van Stuyvesant. De verkeerde stam betalen voor het eiland. Misschien moeten we ook eens bij Canada informeren of we de VS niet kunnen kopen voor 100 euro.quote:It’s great to be in New York. When I see the skyscrapers and office buildings, I think of what Ayn Rand said: “The sky over New York and the will of man made visible.” Of course. Without the Dutch you would have been nowhere, still figuring out how to buy this island from the Indians. But we are glad we did it for you. And, frankly, you did a far better job than we possibly could have done.
Vanwege het katholicisme zijn ze Westers dat zou wel stupide zijn. Wilders verwacht toch niet dat Hispanics In a generation or two, the US will ask itself: who lost Europe? zich dit gaan afvragenquote:Op maandag 29 september 2008 11:42 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Die zijn ook Westers in zijn beleving denk ik, Wilders is immers zelf ook Katholiek.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |