abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61993919
Oh kan iemand mij vertellen waarom een gast zo dol enthousiast van yoga wordt? Ik snap het niet
(Om het zelf te doen eh!)
pi_61993999
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:01 schreef kwakveense het volgende:

[..]

nee, daar heb je gelijk in. maar aan de andere kant: zeker toen ik nog dikker was maar ook nu nog heb ik heel vaak t gevoel dat mensen me er op aan kijken als ik iets lekkers eet.

zo van "ik zie wel hoe jij zo bent geworden" of "zou je dat nou wel doen"

terwijl niemand weet hoe ik de rest van de dag/week/maand eet. of dat ik 15 kilo ben afgevallen ondanks die ene kit kat chunky die ze mij in de trein zien eten
Ik snap dat je dat gevoel hebt en ik moet je zeggen dat ik dat gevoel ook wel eens heb als ik snoep op straat hoor!

Wat ik er mee wilde zeggen is dat het door sommige dikke mensen een beetje verpakt wordt in 'Goh je snoept niet, wat ongezellig' in plaats van dat er gewoon gezegd word 'Ja, ik hou nu eenmaal van bitterkoekjes'

Snap je?
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_61994068
Fijn die dagmenuutjes van SHE, krijg er vooral diner-ideeën van.

Lijstje van vandaag:

O: gekookte eitje, volkoren cracker
T: kom magere kwark met stukken peer (met schil) en aardbeien
L: twee spelt-boterhammen met pindakaas, sambal en komkommer (vind ik altijd redelijk veel maar ga in de namiddag naar de sportschool en dan kan ik het wel gebruiken).

D: vissoep (homemade) met fruits-de-mer en zeewolf
pi_61994109
quote:
Op maandag 29 september 2008 12:51 schreef Ewelina het volgende:

Buiten dat, zelfbeeld bestaat uit meer dan alleen uiterlijk. Toen ik nog overgewicht had was mijn zelfbeeld an sich niet eens zo beroerd, maar ik voelde me gewoon dik/fors. Toch wat anders.
Heb jij ook dat je achteraf pas ziet dat je toen toch wel wat steviger was dan je zelf dacht?
Ik heb nooit echt overgewicht gehad, BMI 27 en maat 42 bij een lengte van 1m60, dus da's toch wel aanzienlijk, maar ik vond toen zelf helemaal niet dat ik er zó dik uitzag, dat zag ik pas later.
Misschien wel een geluk dat het toen mijn zelfbeeld niet zo erg aantastte, ignorance is bliss enzo...
Are you pondering what I'm pondering?
pi_61994250
Ik had net een geniaal lekkere koek (maar veel te ongezond dacht ik)
dus... ik nam maar een heerlijke stroopwafel, per twee verpakt.

1 heerlijk koekje is 89 kcal heb ik net uitgerekend
1 stroopwafel is 188 kcal en twee zijn er 376 kcal. En ik was bijna nog van plan die tweede ook te eten

Nou vandaag dus 274 kcal aan rommel al gegeten Op zich zou ik nu kunnen denken. Aaah alles is verpest. Maar dat ga ik dus niet doen

Wel stom dat er hier acht soorten speculaas en nog vier pakken andere koekjes liggen En een hele schuur vol chips + rijen vol cola, fanta, noem het maar op, een soort mini winkel en een chips kast en een snoep/koek kast en nog een voorraad kast vol junk.
Maar goed, in de supermarkt ga ik dan ook nooit los omdat thuis al alles ligt
pi_61994285
quote:
Op maandag 29 september 2008 12:22 schreef SHE het volgende:
Schema's in de OP
Wiki aangepast.
Ik denk dat ik het toch ook maar eens ga proberen. Voor deze week heb ik al boodschappen gedaan, dus dan wordt het volgende week, maar goed.
Denk je dat het minder koolhydraten-idee ook helpt tegen onrustige darmen en een schommelende suikerspiegel, of moet ik dan nog iets aanpassen? Ik weet dat mijn moeder voor hetzelfde probleem wel baat had bij een dieet met weinig kh's/suiker.

Oja, eetlijstje vandaag:
O: Brinta met magere sojamelk, koffie met een scheutje halfvolle melk
T: boterham met kaas en mosterd, veel rooibosthee
L: twee sneeën brood met cup-a-soup
T: nog een sneetje brood met iets
D: vegaburger met aardappelpuree (alleen aardappel en een beetje melk) en sperzieboontjes

Ik weet dat het misschien wat veel brood is, en ook niet echt mager beleg maar dat had ik nog niet in huis. Ik heb in principe van 9 tot 5 college/practicum (nu toevallig een tussenuur), en daar krijg je best honger van. Ik moet nog even nadenken over een manier om 1 of 2 sneeën brood te vervangen door iets anders, maar het moet wel tussen de colleges door kunnen.
pi_61994286
Want dat is amper 18% van wat ik vandaag moet eten. Dus nog 82% om het wel goed te doen
pi_61994317
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:01 schreef kwakveense het volgende:

[..]

nee, daar heb je gelijk in. maar aan de andere kant: zeker toen ik nog dikker was maar ook nu nog heb ik heel vaak t gevoel dat mensen me er op aan kijken als ik iets lekkers eet.

zo van "ik zie wel hoe jij zo bent geworden" of "zou je dat nou wel doen"

terwijl niemand weet hoe ik de rest van de dag/week/maand eet. of dat ik 15 kilo ben afgevallen ondanks die ene kit kat chunky die ze mij in de trein zien eten
Hebben ze daar helemaal ongelijk in? Die 15 kilo is er niet aangekomen van te veel spruitjes eten
pi_61994376
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:20 schreef computergirl het volgende:

[..]

Hebben ze daar helemaal ongelijk in? Die 15 kilo is er niet aangekomen van te veel spruitjes eten
Om even voor mijn beurt te spreken. Kwakveense maakt een punt door te zeggen dat één zo'n snack een uitzondering is op haar verder gezonde eetpatroon. Degene in de trein denkt waarschijnlijk 'Goh, die propt alleen maar troep naar binnen, bah'.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_61994391
Die 15 kilo kan er ook aangekomen zijn door een wijntje teveel, altijd veel boter, jus, veeel vlees, veel stokbroodjes met hapjes etc.

Het hoeft niet allemaal door candybars te komen!
  maandag 29 september 2008 @ 13:24:02 #136
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61994406
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:19 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het toch ook maar eens ga proberen. Voor deze week heb ik al boodschappen gedaan, dus dan wordt het volgende week, maar goed.
Denk je dat het minder koolhydraten-idee ook helpt tegen onrustige darmen en een schommelende suikerspiegel, of moet ik dan nog iets aanpassen? Ik weet dat mijn moeder voor hetzelfde probleem wel baat had bij een dieet met weinig kh's/suiker.

Oja, eetlijstje vandaag:
O: Brinta met magere sojamelk, koffie met een scheutje halfvolle melk
T: boterham met kaas en mosterd, veel rooibosthee
L: twee sneeën brood met cup-a-soup
T: nog een sneetje brood met iets
D: vegaburger met aardappelpuree (alleen aardappel en een beetje melk) en sperzieboontjes

Ik weet dat het misschien wat veel brood is, en ook niet echt mager beleg maar dat had ik nog niet in huis. Ik heb in principe van 9 tot 5 college/practicum (nu toevallig een tussenuur), en daar krijg je best honger van. Ik moet nog even nadenken over een manier om 1 of 2 sneeën brood te vervangen door iets anders, maar het moet wel tussen de colleges door kunnen.
Sowieso zou ik eerst het http://www.scdiet.nl/ proberen. Die werkt echt goed voor je darmen.
Als die werkt en je minstens een maand klachtenvrij bent, dan zou ik aan de schema's beginnen.
Is ook makkelijker, gewoon alleen eten wat in de groene lijst staat.
pi_61994420
Die persoon van 100 kilo die je ziet snoepen kan ook eerder 120 kilo gewogen hebben...
  maandag 29 september 2008 @ 13:25:12 #138
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61994430
SHE, ik ga er even over denken of ik echt zo van een schema durf te eten en me eraan durf te houden. dat moet ik wel van tevoren met mezelf goed hebben, anders steek jij moeite in schema's en geef ik er de brui aan.

Maar dankjewel voor het lieve aanbod.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_61994472
Een vriendin van m'n ouders houdt erg van lekker eten
ik weet nu hoeveel ze weegt maar ze is gewoon groot en rond en volopteus
(niet typisch dik en sip)

Die wil dus afvallen en at op de verjaardag van m'n mama bijv. minder stokbroodjes kaas. Maar ze at wel een tros druiven,
en ik wou haar niet meteen ontmoedigen maar er staat mij iets bij dat druiven heel veel kcal bevatten..
(Dacht ik) Maar prima als iemand af wil vallen maar om mij ongevraagd met iemand te bemoeien wat hij/zei eet gaat me echt te ver!
  maandag 29 september 2008 @ 13:27:16 #140
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61994492
het kwam bij mij van vet vlees, chips en koek.

maar dat was idd mijn punt niet. mensen mogen best denken dat ik te dik ben geworden van ongezond eten, dat is ook waar namelijk! (en t zijn geen 15 kilo erbij, het zijn 15 kilo eraf van een totaal overgewicht dat daarvoor 35 kilo bedroeg)

maar ik vind het niet fijn om puur OMDAT ik dik ben bij alles wat ik in t openbaar eet erop beoordeeld te worden. omdat mensen nu eenmaal de context niet weten.

goodbye: ben t met je eens hoor! smoesjes hou ik ook niet van. veel dikke mensen barsten van de smoesjes.... alleen t is niet altíjd zo, en ik baal er van dat ik er ook op word afgerekend...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_61994493
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:23 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Die 15 kilo kan er ook aangekomen zijn door een wijntje teveel, altijd veel boter, jus, veeel vlees, veel stokbroodjes met hapjes etc.

Het hoeft niet allemaal door candybars te komen!
Zak chips, bergen bonbon blocs etc. Been there, done that. Ik ben ook 15 kilo afgevallen (meer dan eens ).
Maar dat noem ik geen 'verder gezond eetpatroon'
pi_61994522
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:24 schreef SHE het volgende:

[..]

Sowieso zou ik eerst het http://www.scdiet.nl/ proberen. Die werkt echt goed voor je darmen.
Als die werkt en je minstens een maand klachtenvrij bent, dan zou ik aan de schema's beginnen.
Is ook makkelijker, gewoon alleen eten wat in de groene lijst staat.
Daar val je niet van af, toch?
pi_61994578
Bij mij zat een heel dik meisje op de middelbare en ik zag haar elke dag een patatje naar binnen werken En een mars.

Oké ik at elke pauze een reep chocolade, een zak pom bear, een blikje cola light en een patatje met majonaise. En ik werd daar toevallig niet dik van, ik ging juist van extreem mager naar normaal (en daarna naar mollig )

Dus aan de ene kant, ik deed het zelf ook. Maar ik dacht wel elke keer als ik dat meisje zag.. Gaaaat ze weer met haar mars. (Ik vind het vervelend als mensen eten en lopen tegelijk. Je moet gewoon zitten. Liefst met bord!)
pi_61994583
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:27 schreef computergirl het volgende:

[..]

Zak chips, bergen bonbon blocs etc. Been there, done that. Ik ben ook 15 kilo afgevallen (meer dan eens ).
Hee hallo, dat zeg ik toch ook niet. Ik weet niet wat het eetpatroon van Kwakveense precies is, maar volgensmij vallen de bovengenoemde dingen daar (over het algemeen) niet onder
pi_61994615
Ik denk omdat computer girl zelf teveel rommel heeft gegeten, sneller verwacht dat andere mensen ook dik worden van teveel rommel ipv teveel redelijk gezonde dingen.
  maandag 29 september 2008 @ 13:33:24 #146
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61994672
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:27 schreef computergirl het volgende:

[..]

hm, nu voel ik me toch wel aangesproken.... (sorry cf ) want dit is precies de beschrijving van mijn "foutje" van gisteren. (de zak chips en de bon bon bloc)

ik ben nog nooit zoveel afgevallen, en ik heb t ook nog nooit eerder zo goed en zo langdurig aangepakt. ik ben al een jaar bezig en dit is echt niet iets dat ik zomaar er weer bij ga vreten of jojo-en. dit is een manier van leven die ik de rest van mijn leven zal aan moeten houden en aan wil houden.

ik snap dat jij een zak chips en bon bon bloc geen "gezond eetpatroon" vindt naast de kit kat chunky die ik overigens alleen als voorbeeld gebruikte

ik eet dus niet én een kitkat in de trein én dan thuis chips en chocola, élke dag. lijkt me logisch dat je dan niet afvalt

maar soms eet ik wél van die dingen. en dan eet ik de rest van de week weer gezond. en heb ik geen zin om op 1 foutje of 1 traktatie voor mezelf (gisteren was een foutje, als ik in de trein iets lekkers zou eten dan is dat soms gewoon omdat ik dan van mezelf iets lekkers mag) beoordeeld te worden door mensen die geen idee hebben waar ik mee bezig ben

en soms eet ik teveel van die dingen (zoasl gisteren) omdat ik terugval in een van de vreetbuien waar ik al jaren tegen vecht, met steeds meer succes. maar je denkt toch niet echt dat ik denk daar van af te vallen??? ik baal ook als een stekker als dat gebeurt, en ik doe keihard mn best om t er dan weer af te krijgen. en ik heb gelukkig nog maar max. 1 keer per maand zo'n bui en niet meer 3 keer per week...
  maandag 29 september 2008 @ 13:34:09 #147
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61994696
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:30 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Hee hallo, dat zeg ik toch ook niet. Ik weet niet wat het eetpatroon van Kwakveense precies is, maar volgensmij vallen de bovengenoemde dingen daar (over het algemeen) niet onder
edit: ik haalde computer girl en goodbye door elkaar, sorry!
pi_61994704
De eerste keer dat ik dacht laat ik gezond eten
at ik geen boter meer en bij het ontbijt een liter jus de orange
kan ook gewoon zijn dat je niet zo goed weet wat goed voor je is
en je denkt dat je het goed aanpakt maar uiteindelijk wel dik wordt.
pi_61994719
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:27 schreef kwakveense het volgende:
maar ik vind het niet fijn om puur OMDAT ik dik ben bij alles wat ik in t openbaar eet erop beoordeeld te worden. omdat mensen nu eenmaal de context niet weten.
Ik ben heel erg daarin, maar niet alleen bij dikke mensen hoor.
Iedereen die overdag in de stad een zak patat met mayo loopt te eten heb ik iets van ' '. Of van die mensen die 's middags om een uur of 4 pizza eten. Snap ik ook niet.
  maandag 29 september 2008 @ 13:35:07 #150
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61994727
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:31 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik denk omdat computer girl zelf teveel rommel heeft gegeten, sneller verwacht dat andere mensen ook dik worden van teveel rommel ipv teveel redelijk gezonde dingen.
PF, ik heb gewoon teveel zooi gegeten hoor chips, vlees, chocola etc. etc.

ik had denk ik een soort binge eating disorder/vreetbuien met depressieve neigingen. en daar ben ik nu wel grotendeels vanaf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')