Ik snap dat je dat gevoel hebt en ik moet je zeggen dat ik dat gevoel ook wel eens heb als ik snoep op straat hoor!quote:Op maandag 29 september 2008 13:01 schreef kwakveense het volgende:
[..]
nee, daar heb je gelijk in. maar aan de andere kant: zeker toen ik nog dikker was maar ook nu nog heb ik heel vaak t gevoel dat mensen me er op aan kijken als ik iets lekkers eet.
zo van "ik zie wel hoe jij zo bent geworden" of "zou je dat nou wel doen"
terwijl niemand weet hoe ik de rest van de dag/week/maand eet. of dat ik 15 kilo ben afgevallen ondanks die ene kit kat chunky die ze mij in de trein zien eten
Heb jij ook dat je achteraf pas ziet dat je toen toch wel wat steviger was dan je zelf dacht?quote:Op maandag 29 september 2008 12:51 schreef Ewelina het volgende:
Buiten dat, zelfbeeld bestaat uit meer dan alleen uiterlijk. Toen ik nog overgewicht had was mijn zelfbeeld an sich niet eens zo beroerd, maar ik voelde me gewoon dik/fors. Toch wat anders.
Ik denk dat ik het toch ook maar eens ga proberen. Voor deze week heb ik al boodschappen gedaan, dus dan wordt het volgende week, maar goed.quote:
Hebben ze daar helemaal ongelijk in? Die 15 kilo is er niet aangekomen van te veel spruitjes etenquote:Op maandag 29 september 2008 13:01 schreef kwakveense het volgende:
[..]
nee, daar heb je gelijk in. maar aan de andere kant: zeker toen ik nog dikker was maar ook nu nog heb ik heel vaak t gevoel dat mensen me er op aan kijken als ik iets lekkers eet.
zo van "ik zie wel hoe jij zo bent geworden" of "zou je dat nou wel doen"
terwijl niemand weet hoe ik de rest van de dag/week/maand eet. of dat ik 15 kilo ben afgevallen ondanks die ene kit kat chunky die ze mij in de trein zien eten
Om even voor mijn beurt te spreken. Kwakveense maakt een punt door te zeggen dat één zo'n snack een uitzondering is op haar verder gezonde eetpatroon. Degene in de trein denkt waarschijnlijk 'Goh, die propt alleen maar troep naar binnen, bah'.quote:Op maandag 29 september 2008 13:20 schreef computergirl het volgende:
[..]
Hebben ze daar helemaal ongelijk in? Die 15 kilo is er niet aangekomen van te veel spruitjes eten
Sowieso zou ik eerst het http://www.scdiet.nl/ proberen. Die werkt echt goed voor je darmen.quote:Op maandag 29 september 2008 13:19 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het toch ook maar eens ga proberen. Voor deze week heb ik al boodschappen gedaan, dus dan wordt het volgende week, maar goed.
Denk je dat het minder koolhydraten-idee ook helpt tegen onrustige darmen en een schommelende suikerspiegel, of moet ik dan nog iets aanpassen? Ik weet dat mijn moeder voor hetzelfde probleem wel baat had bij een dieet met weinig kh's/suiker.
Oja, eetlijstje vandaag:
O: Brinta met magere sojamelk, koffie met een scheutje halfvolle melk
T: boterham met kaas en mosterd, veel rooibosthee
L: twee sneeën brood met cup-a-soup
T: nog een sneetje brood met iets
D: vegaburger met aardappelpuree (alleen aardappel en een beetje melk) en sperzieboontjes
Ik weet dat het misschien wat veel brood is, en ook niet echt mager beleg maar dat had ik nog niet in huis. Ik heb in principe van 9 tot 5 college/practicum (nu toevallig een tussenuur), en daar krijg je best honger van. Ik moet nog even nadenken over een manier om 1 of 2 sneeën brood te vervangen door iets anders, maar het moet wel tussen de colleges door kunnen.
Zak chips, bergen bonbon blocs etc. Been there, done that. Ik ben ook 15 kilo afgevallen (meer dan eensquote:Op maandag 29 september 2008 13:23 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Die 15 kilo kan er ook aangekomen zijn door een wijntje teveel, altijd veel boter, jus, veeel vlees, veel stokbroodjes met hapjes etc.
Het hoeft niet allemaal door candybars te komen!
Daar val je niet van af, toch?quote:Op maandag 29 september 2008 13:24 schreef SHE het volgende:
[..]
Sowieso zou ik eerst het http://www.scdiet.nl/ proberen. Die werkt echt goed voor je darmen.
Als die werkt en je minstens een maand klachtenvrij bent, dan zou ik aan de schema's beginnen.
Is ook makkelijker, gewoon alleen eten wat in de groene lijst staat.
Hee hallo, dat zeg ik toch ook niet. Ik weet niet wat het eetpatroon van Kwakveense precies is, maar volgensmij vallen de bovengenoemde dingen daar (over het algemeen) niet onderquote:Op maandag 29 september 2008 13:27 schreef computergirl het volgende:
[..]
Zak chips, bergen bonbon blocs etc. Been there, done that. Ik ben ook 15 kilo afgevallen (meer dan eens).
Maar dat noem ik geen 'verder gezond eetpatroon'
hm, nu voel ik me toch wel aangesproken.... (sorry cfquote:Op maandag 29 september 2008 13:27 schreef computergirl het volgende:
[..]
Zak chips, bergen bonbon blocs etc. Been there, done that. Ik ben ook 15 kilo afgevallen (meer dan eens).
Maar dat noem ik geen 'verder gezond eetpatroon'
edit: ik haalde computer girl en goodbye door elkaar, sorry!quote:Op maandag 29 september 2008 13:30 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Hee hallo, dat zeg ik toch ook niet. Ik weet niet wat het eetpatroon van Kwakveense precies is, maar volgensmij vallen de bovengenoemde dingen daar (over het algemeen) niet onder
Ik ben heel erg daarin, maar niet alleen bij dikke mensen hoor.quote:Op maandag 29 september 2008 13:27 schreef kwakveense het volgende:
maar ik vind het niet fijn om puur OMDAT ik dik ben bij alles wat ik in t openbaar eet erop beoordeeld te worden. omdat mensen nu eenmaal de context niet weten.
quote:Op maandag 29 september 2008 13:31 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik denk omdat computer girl zelf teveel rommel heeft gegeten, sneller verwacht dat andere mensen ook dik worden van teveel rommel ipv teveel redelijk gezonde dingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |