Mooi ook dat je voor de vrije trap nog iemand hoort zeggen "in de korte hoek hoor"quote:
Je bent gewoon jaloers!quote:Op zondag 28 september 2008 21:14 schreef RayMania het volgende:
Die TT is al eens langsgeweest, venom. Doe eens origineel of zo.
18 oktober venom, 18 oktober.quote:
Dan lopen we 3 punten uit op Ajax.quote:
Dan is het verschil inmiddels 9 punten.quote:Op zondag 28 september 2008 21:20 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dan lopen we 3 punten uit op Ajax.
Die zal volgende week wel tegen de 5e op rij aanlopen inderdaad.quote:Op zondag 28 september 2008 21:21 schreef Kerol het volgende:
Hopen dat Suarez een lekker schorsing krijgt zodat hij er dan niet bij is.. Ook Sulejmani zal er niet bij zijn dan.. dan is Ajax echt niet veel meer zonder die 2 spelers..
Lovre is gezegend met een geweldige techniek en goed inzicht. Alleen hij heeft echt teveel kansen nodig om te scoren.quote:Op zondag 28 september 2008 21:23 schreef Art_Core het volgende:
Lekkere pot, veel sfeer en de Zweedse bondscoach is niet voor niks gekomen. Minpunt: als Lovre die drie kansen wat beter had benut hadden we Feijenoord helemaal kunnen slopen vandaag, nu bleven ze overeind en wordt het zelfs nog even spannend.
Ja, want Sulejmani heeft zoveel betekend voor Ajax dat hij onmisbaar is.quote:Op zondag 28 september 2008 21:21 schreef Kerol het volgende:
Ook Sulejmani zal er niet bij zijn dan.. dan is Ajax echt niet veel meer zonder die 2 spelers..
Jack Grachtengordel.quote:Op zondag 28 september 2008 21:12 schreef The_Verve het volgende:
Ben benieuwd wat Jack "grachtengordel" van Gelder (© Paul Zweverink) er vanavond in Studio Voetbal over te zeggen heeft.
Als er nog een 3e ring op de Euroborg komt kan de FC ook een jaar lang niet daar meer spelen, hoeveel verlies maak je daar wel niet mee dat je voor een seizoen moet verkassen naar een ander stadion?quote:Op zondag 28 september 2008 21:31 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik vond dat hij laatst op de radio wel naar een nieuw stadion neigde.
Hij zei dat niet letterlijk, maar het kwam zo op mij over.
80.000 man . Camp Nou in 't Noordenquote:Op zondag 28 september 2008 21:37 schreef Kerol het volgende:
[..]
uitbreidingsmogelijkheden tot ong 80,000
stel je voor...
Ik heb begrepen dat ze gaan kijken of gedurende het seizoen gebouwd kan worden, dak eraf dat seizoen en lekker doordeweek die tribunes opbouwen.quote:Op zondag 28 september 2008 21:39 schreef The_Verve het volgende:
Twente heeft het toch ook in één zomerstop voor elkaar gekregen, of vergis ik me nu?
Ik spreek wel veel mensen die echt zin hebben in die wedstrijd. Twee jaar geleden werd het een schitterende 3-2, vorig jaar 2-2, wedstrijden tussen Ajax en Groningen zijn wel altijd vol spanning en sensatie. Ook op zaterdag om kwart voor negen, hopelijk komen er veel man van jullie mee en het wordt een echte topper.quote:Op zondag 28 september 2008 21:34 schreef Bullet-tooth het volgende:
Ah, het gaat alweer over 18 oktober.
De dag dat we hopelijk de 2e pseudo-topclub kunnen laten zien dat het voorbij is met de klassieke top-3 in Nederland.
Ik zou graag eens meegaan, laatste jaren altijd mooie potjes. Maar ik weiger als een stuk crimineel vee behandeld te worden met zo'n busreis.quote:Op zondag 28 september 2008 21:43 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik spreek wel veel mensen die echt zin hebben in die wedstrijd. Twee jaar geleden werd het een schitterende 3-2, vorig jaar 2-2, wedstrijden tussen Ajax en Groningen zijn wel altijd vol spanning en sensatie. Ook op zaterdag om kwart voor negen, hopelijk komen er veel man van jullie mee en het wordt een echte topper.
Ik kijk er al naar uit hoor.
quote:Op zondag 28 september 2008 22:00 schreef Bullet-tooth het volgende:
Zag net deze foto in het fotoverslag van Harris:
[ afbeelding ]
Vond hem wel grappig.
quote:Berg de plaaggeest van Feyenoord
GRONINGEN - Marcus Berg ontpopt zich inmiddels tot een ware plaaggeest voor de Feyenoord-defensie. Vorig seizoen bezorgde de Zweedse spits FC Groningen ook al de zege door twee goals, waarvan één in de blessuretijd. Zondagmiddag was hij in de Euroborg weer bepalend.
Onder toeziend oog van de Zweedse bondscoach Lars Lagerbäck was het uiteindelijk Berg die het verschil maakte met twee goals. Tussendoor maakte André Bahia met een kopgoal de aansluitingstreffer, maar die kwam voor Feyenoord te laat. Het werd uiteindelijk 3-1 voor FC Groningen.
"Natuurlijk ben ik tevreden met mijn goals, maar ik vind wel dat ik beter had kunnen spelen”, aldus Berg. "Ik weet dat ik van de tien kansen er acht of negen maak, maar het voetbal moet nog beter.”
FC Groningen-trainer Ron Jans begreep wat zijn goalgetter bedoelde. "Marcus weet dat hij om een absolute topspits te worden nog balvaster moet worden in zijn meevoetballen. Daar werkt hij hard aan. Maar zijn kwaliteit is dat hij blijft knokken en daardoor toch zijn goaltjes meepikt.”
telegraaf
quote:Op maandag 29 september 2008 07:50 schreef venomsnake het volgende:
De instelling van Berg is tekenend voor een topspits. 2x scoren tegen Feyenoord en niet tevreden zijn. Hij wil wereldtop worden en streeft naar perfectie. Dus nog balvaster, nog beter in de combinatie en zelfs uit kleine mogelijkheden wil hij altijd scoren. Hij heeft echt de potentie om wereldtop te worden. Hij is snel, tweebenig, kopsterk, slim, koelbloedig en heeft een prima instelling. in de winterstop naar Ajax.
Dit is trouwens ook een hilarisch moment.. Timmer wil Andersson een beuk geven, maar Andersson blijft als een blok beton staan terwijl Timmer zelf naar achteren vliegt en zichzelf blesseertquote:Jans ziet Abraham als koploper
GRONINGEN - Ron Jans kan vandaag als trainer van FC Groningen zijn vijftigste verjaardag in een opperbest humeur vieren. De noorderlingen gaan immers na vier speelronden fier aan kop in de eredivisie
"En toch vind ik niet dat dit FC Groningen het sterkste elftal is dat ik onder mijn hoede heb gehad. Vorig seizoen omstreeks januari, toen we vierde stonden, waren we verder dan nu.”
Met het vertrek van Bruno Silva, Erik Nevland en Rasmus Lindgren werd dat team toen in de winterstop uitgehold. Een herhaling van dat zwarte scenario vreest Jans niet. "Misschien kan FC Groningen zich nu in de winterstop juist versterken.”
Telegraaf
quote:FC Groningen viert feest
Of hij ook op zijn zestigste verjaardag nog trainer van FC Groningen is? Ron Jans schiet in de lach. "Nee, eerlijk gezegd denk ik niet dat ik dan hier nog zit. Maar FC Groningen zit dan nog wel in mijn hart.''
Jans, die maandag wakker werd als vijftiger én als koploper van de eredivisie, voegt er haastig aan toe dat hij absoluut geen plannen heeft om vroeger of later uit de Euroborg te vertrekken. Waarom zou hij ook? Heel Groningen loopt weg met hem.
Boegbeeld
Volgens algemeen directeur Hans Nijland is Jans zelfs uitgegroeid tot het boegbeeld van de club. Dat bleek zondag wel na de inmiddels 'gebruikelijke' thuiszege op Feyenoord (3-1) toen het publiek hem massaal alvast toezong voor zijn vijftigste verjaardag. "De ondergrens van FC Groningen komt steeds hoger te liggen'', betoogt Jans, die met zeven seizoenen de langstdienende trainer in de eredivisie is. "Dat neemt niet weg dat onze doelstelling van een plaats bij de eerste acht dit seizoen gehandhaafd blijft. Ook al staan we nu bovenaan. Hoger dan de achtste plaats mag natuurlijk ook, maar ik zie ons geen kampioen worden. Al zou ik dat niet erg vinden. Maar ik zou mijn geld er niet op zetten.''
Examen
Vakman Jans staart zich niet blind op de eerste plaats, maar geniet er wel met volle teugen van. ,,Ik weet nog niet waar we met dit elftal precies staan. Of de uitwedstrijd tegen Ajax op 18 oktober een examen is? Laten we eerst komende zondag maar thuis van ADO Den Haag winnen. Op het moment dat wij gaan denken 'dat doen wij wel even' gaat het zeker fout. Een paar jaar geleden waren we ruim twintig duels in de Euroborg ongeslagen en toen kwam ook ADO plotseling voorbij. Het werd 2-5. Ja, dat kan ik me nog goed herinneren.''
Jans
Volgens Jans, die afgelopen zomer een aanbieding van FC Twente afwimpelde, is zijn huidige selectie nog niet zo sterk als vorig seizoen tijdens de eerste competitiehelft. FC Groningen stond toen rond Kerstmis weliswaar vierde, maar had met spelers als Lindgren, Silva en Nevland grote jongens in huis. In januari waren ze echter vertrokken, nadat een seizoen eerder ook al groeibriljantje Suarez naar Ajax was verhuisd. ,,Nee, bang voor een nieuwe uittocht in januari ben ik niet. Dat is ook nog zo ver weg. Ik moet mijn schaatsen nog invetten. Misschien blijft iedereen wel en halen we er nog wat spelers bij. Een linkspoot die ook back kan spelen en een extra spits zouden niet verkeerd zijn.''
Marcus Berg
Jans geeft daarmee aan dat de rek er bij FC Groningen nog lang niet uit is, ook al omdat de veelgeprezen scouting altijd wel weer met nieuwe versterkingen aankomt. Directeur Nijland heeft bovendien ruim 2 miljoen euro op de bank en wil op korte termijn de capaciteit van de uitpuilende Euroborg van 23.000 naar 35.000 bezoekers vergroten. Toch zal het op de langere termijn lastig blijven voor de Groningse club om opkomende talenten als Marcus Berg te behouden. De 22-jarige Zweed, zondag bekeken door de Zweedse bondscoach Lagerbäck, scoorde donderdag drie keer in het bekerduel met de amateurs van Hollandia (2-3) en zondag twee keer tegen Feyenoord.
"Marcus kan een absolute topspits worden. Hij kan bijna alles. Links en rechts schieten, koppen, sprinten. En hij is een knokker, een vechter. Marcus moet echter nog beter worden in de combinatie. Hij moet nog balvaster worden. En zijn Nederlands verdient ook nog enige aandacht. Zijn interviews doet hij nog in het Engels. Dat vind ik jammer. Hij durft het misschien nog niet. Maar bij FC Groningen zijn dat wel zaken die we goed in de gaten houden. De buitenlanders dienen zich bij ons aan de Nederlandse aanpak en speelwijze aan te passen. Wie daarin mee wil, gaat mee, anders maar niet."
DePers
Loovens?quote:Op maandag 29 september 2008 12:25 schreef SCH het volgende:
Toch zit het me wel dwars dat Loovens niet meer extra gestraft kan worden voor zijn Bouaouzzan achtige overtreding. Komen er nog interne maatregelen?
quote:
Inderdaad zeg, jezelf een beetje in de vingers gaan snijden terwijl de scheidsrechter het heeft waargenomen en te licht heeft bestraft?quote:Op maandag 29 september 2008 12:35 schreef venomsnake het volgende:
Wat moet de club nu doen dan volgens jou?
Oh Lovre ja.quote:Op maandag 29 september 2008 12:35 schreef venomsnake het volgende:
Nu snap ik er niks meer van...
De Roover scoorde de vrije trap.. Ik denk dat je Lovre bedoeld, die maakte die harde overtreding.
Wat moet de club nu doen dan volgens jou?
Ho ho, die overtreding van Lovre kun je echt nergens mee vergelijken, behalve met Bouaouzzan. Ik wil als buitenstaander wel graag weten of Groningen het serieus neemt en wat ze ermee doen. Meer dan de lacherige reactie van Nijland. Daar schieten we mee op dat er een signaal wordt afgegeven dat dit echt niet kan, dat Groningen dit ook serieus neemt en het echt niet wil. Ik vind het persoonlijk wat slap om dan weer naar iemand anders te wijzen die er ook stevig inging, dat is de verantwoordelijkheid van die anderen.quote:Op maandag 29 september 2008 12:53 schreef venomsnake het volgende:
De vraag is wat je daarmee opschiet. Hij zal er intern vast en zeker op aangesproken worden, ook omdat hij de ploeg flink zou duperen als hij rood zou krijgen. Het is goed afgelopen, en niemand heeft iets gebroken. Maar om Lovre nu nog even op zijn nummer te zetten middels een persbericht vind ik wat ver gaan. Er waren wel meer flinke overtredingen in de wedstrijd, De Cler gaf Lovre later ook een beste schop bijvoorbeeld.
Groningen neemt het serieus.quote:Op maandag 29 september 2008 12:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Ho ho, die overtreding van Lovre kun je echt nergens mee vergelijken, behalve met Bouaouzzan. Ik wil als buitenstaander wel graag weten of Groningen het serieus neemt en wat ze ermee doen. Meer dan de lacherige reactie van Nijland. Daar schieten we mee op dat er een signaal wordt afgegeven dat dit echt niet kan, dat Groningen dit ook serieus neemt en het echt niet wil. Ik vind het persoonlijk wat slap om dan weer naar iemand anders te wijzen die er ook stevig inging, dat is de verantwoordelijkheid van die anderen.
Maar ik schrok me echt de tering van die overtreding van Lovre. Is er dan niks geleerd, denk ik dan. Je voetbalt toch niet om anderen een ernstige blessure te bezorgen? Het is fijn dat het goed is afgelopen maar dat maakt de overtreding niet minder ernstig.
Moet er niet aan denken wat er gebeurd was als Biseswar ipv een wippertje gewoon naar rechts had gekapt.quote:Op maandag 29 september 2008 13:10 schreef venomsnake het volgende:
Gewoon een dikke schwalbe, dat ziet toch iedereen?![]()
quote:Op maandag 29 september 2008 12:25 schreef SCH het volgende:
Toch zit het me wel dwars dat Loovens niet meer extra gestraft kan worden voor zijn Bouaouzzan achtige overtreding. Komen er nog interne maatregelen?
quote:Op maandag 29 september 2008 12:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Ho ho, die overtreding van Lovre kun je echt nergens mee vergelijken, behalve met Bouaouzzan. Ik wil als buitenstaander wel graag weten of Groningen het serieus neemt en wat ze ermee doen. Meer dan de lacherige reactie van Nijland. Daar schieten we mee op dat er een signaal wordt afgegeven dat dit echt niet kan, dat Groningen dit ook serieus neemt en het echt niet wil. Ik vind het persoonlijk wat slap om dan weer naar iemand anders te wijzen die er ook stevig inging, dat is de verantwoordelijkheid van die anderen.
Ja, dat zit me dwars ja. Is dat zo vreemd dat iemand zich zorgen maakt over de vergroving van het voetbal. Kijk, elleboogstoten zijn een pain in the ass maar die discussie vind ik dan weer in het niet vallen bij dit soort overtredingen waar je mensen echt heel ernstig mee kan blesseren wat met elleboogstoten doorgaans wel weer meevalt.quote:
Vond het vooral erg stuitend om te zien dat Nijland er zo lacherig over deed. Alsof er niets aan de hand was.quote:Op maandag 29 september 2008 13:58 schreef SCH het volgende:
Gaan jullie er nou lacherig over doen? Jullie zijn Bouaouzzan alweer vergeten?
Zeer korte termijn, hm.quote:Op maandag 29 september 2008 13:56 schreef venomsnake het volgende:
Volgens Radio Noord (sport op tweee) is er woensdag een persconferentie van de gemeente en de FC mbt het uitbreiden van de Euroborg.
Kan gebeuren, niet netjes, geen opzet, goed afgelopen.quote:Op maandag 29 september 2008 13:58 schreef SCH het volgende:
Gaan jullie er nou lacherig over doen? Jullie zijn Bouaouzzan alweer vergeten?
Ongelooflijk. He is een overtreding waarmee je iemand voorgoed kan blesseren en alles wat jij zegt is: niet weer doen. En hoezo is het geen opzet, je ziet de beelden toch.quote:Op maandag 29 september 2008 14:37 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Kan gebeuren, niet netjes, geen opzet, goed afgelopen.
Conclusie: Niet weer doen en klaar. Dat bespreken ze even op de training en klaar.
Dat jij je er zo druk over maakt is lachwekkend, de overtreding zelf niet
Je ziet dit soort overtredingen inderdaad wel vaker als er al wat dingetjes zijn voorgevallen. Het vreemde was dat dit vrijwel in het begin van de wedstrijd plaatsvond.quote:Op maandag 29 september 2008 15:06 schreef Glijdt_licht het volgende:
Als voetballer ben je echt niet altijd 100% ethisch bezig. Veel dingen doe je zonder erbij na te denken. En ja soms gaat dat fout. En ik denk dat die tackle van Lovre ook zoiets was.
Niet weer doen is de essentie van het bestraffen van overtredingen.quote:Op maandag 29 september 2008 14:55 schreef SCH het volgende:
Ongelooflijk. He is een overtreding waarmee je iemand voorgoed kan blesseren en alles wat jij zegt is: niet weer doen. En hoezo is het geen opzet, je ziet de beelden toch.
Hypocriet is dat jij het doet als het gaat om Groningen.quote:Altijd zo hypocriet hoe mensen over zoiets kunnen reageren als het hun eigen club betreft.
Vanwege je selectiviteit en fanatisme.quote:Ik zou echt hopen dat mijn club hier een halszaak van maakt en zo'n speler publiekelijk tot de orde roept en excuses aanbiedt etcetera. Waarom is het in godsnaam lachwekkend dat ik me er druk over maak.
Jij weet niet wat zijn opzet was. Ik vind dat er best rood gegeven had kunnen worden, maar ik heb echt niet het idee dat Lovre iets gemeens wilde doen.quote:Dat zou iedereen moeten doen. Een hele bewuste smerige overtreding met twee benen, opzettelijker kan gewoon niet.
Eensquote:Op maandag 29 september 2008 15:19 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Niet weer doen is de essentie van het bestraffen van overtredingen.
[..]
Hypocriet is dat jij het doet als het gaat om Groningen.
[..]
Vanwege je selectiviteit en fanatisme.
[..]
Jij weet niet wat zijn opzet was. Ik vind dat er best rood gegeven had kunnen worden, maar ik heb echt niet het idee dat Lovre iets gemeens wilde doen.
Maar goed, hier worden we het toch nooit over eens.
Ik vind het jammer dat je het niet buiten de club kan plaatsen - ik zou het 100 procent ook zo gevonden hebben als het om een Heerenvee, Telstar, PSV of wat voor speler dan ook ging.quote:Op maandag 29 september 2008 15:19 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Niet weer doen is de essentie van het bestraffen van overtredingen.
[..]
Hypocriet is dat jij het doet als het gaat om Groningen.
[..]
Vanwege je selectiviteit en fanatisme.
[..]
Jij weet niet wat zijn opzet was. Ik vind dat er best rood gegeven had kunnen worden, maar ik heb echt niet het idee dat Lovre iets gemeens wilde doen.
Maar goed, hier worden we het toch nooit over eens.
Er zit natuurlijk altijd verschil in maar ik denk dat hier net zo goed een blessure uit had kunnen volgen met een ernst vergelijkbaar met Kokmeijer. Dat ie geen rood heeft, maakt me niet uit al is het vreemd maar dat er mensen als tulp en sjimz en Nijland zijn die er een beetje over doen van: foei, niet weer doen, vind ik onbegrijpelijk.quote:Op maandag 29 september 2008 15:36 schreef Grulez het volgende:
Het heeft er natuurlijk ook mee te maken hoe snel iemand inglijdt. Boeaoezan vloeg echt als een speer richting dat been, deze was qua snelheid een stuk minder volgens mij. Het is wel een smerige actie om te zien, maar eerder onbeholpen dan gemeen. Een tackel op je kont maken, is sowieso apart.
Lekker inhoudelijk weer. Ken jou helemaal niet dus voel me ook totaal niet aangesproken. Ik roer een punt aan en als er door sommigen zo lacherig over wordt gedaan dan haak ik niet af, ook niet in dit topic. Sue mequote:Op maandag 29 september 2008 16:07 schreef Ungeheuer het volgende:
Je stijfkoppigheid is soms hilarisch -in andere topics-. Het zuigen om je gelijk te halen is vaak toch echt wel gegrond. Maar aub kan je dat in dit topic achterwege laten?
't Is echt retevermoeiend om je serieus te willen nemen!
Als je je niet aangesproken voelt, waarom reageer je dan?quote:Op maandag 29 september 2008 16:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Lekker inhoudelijk weer. Ken jou helemaal niet dus voel me ook totaal niet aangesproken. Ik roer een punt aan en als er door sommigen zo lacherig over wordt gedaan dan haak ik niet af, ook niet in dit topic. Sue me
Omdat hij me een vraag stelt en ik fatsoenlijk ben opgevoed.quote:Op maandag 29 september 2008 16:35 schreef sjimz het volgende:
[..]
Als je je niet aangesproken voelt, waarom reageer je dan?
Omdat ik dat kan en magquote:Op maandag 29 september 2008 16:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat hij me een vraag stelt en ik fatsoenlijk ben opgevoed.
Waarom reageer jij eigenlijk?
quote:Partijen positief over derde ring Euroborg
GRONINGEN - De derde ring op de Euroborg komt er, als het aan de gemeente, FC Groningen en de NV Euroborg ligt. De bouw van een nieuw stadion is daarmee van de baan.
De Euroborg heeft nu een capaciteit van bijna 23.000 toeschouwers. Een derde ring zou dat aantal een in één klap uitbreiden tot 35.000. Een eerste verkenning heeft uitgewezen dat het technisch haalbaar is. De kosten zouden uitkomen op 25 tot 30 miljoen euro.
De drie betrokken partijen zijn enthousiast over de eerste schetsen. Ze hebben afgesproken in te zetten op de uitbreiding en praten nu over de verdeling van de kosten. In principe liggen die kosten bij FC Groningen. Als de gemeente bij moet springen, moet de gemeenteraad daar eerst over oordelen.
RTVNOORD
quote:Op maandag 29 september 2008 17:37 schreef Kopbal het volgende:
Als ze dan gelijk de buitenkant een grondige renovatie geven wordt het misschien wel wat in Groningen.
Volgens mij had ik het toch echt alleen over het stadion.quote:Op maandag 29 september 2008 17:40 schreef Grulez het volgende:
[..]
Met alleen een mooi stadion kom je er niet, maar dat hoef ik jou niet te vertellen![]()
Gaan ze de tweede ring niet verder doorbouwen denk je?quote:Op maandag 29 september 2008 17:56 schreef venomsnake het volgende:
Drie ringen, geen grachten.. Kon er wel eens heel geil uit gaan zien.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |