Ik ben niet aan het uitstippelen wat ze mag eten als ze anderhalf is, maar ik wil wel goed over dingen nadenken en bepaalde dingen voorkomen. Bij het oudste kleinkind werd er toen hij nog geen half jaar oud was en de ouders niet aanwezig, een magnum in zijn mondje gestopt door schoonmoeder. Vonden ze leuk en hij zag eruit of hij er zin in had. Dat soort dingen wil ik dus voorkomen. En om dat heel gemakkelijk te houden, wil ik dus het eerste jaar dat er alleen maar gegeten en gedronken wordt wat wij aangeven dat kan. Kunnen ze niet denken of proberen dat iets wel kan. Gelukkig zijn schaap en ik het hierover al eens, maar nu moeten we ons nog wel inlezen in hoe het dan allemaal een beetje zit.
Verder zijn mijn schoonouders schatten, maar op het punt van omgang met hun kleinkinderen zijn er, in mijn ogen, wel wat puntjes die ik liever straks niet zo zie bij Senna. Dat houdt in dat we het daar beter op tijd over kunnen hebben, dan het maar laten gaan en kijken hoe het gaat. Zoals hier al eerder aangegeven, ben ik ook van mening dat tot een jaar of 2 een doosje krentjes, een soepstengel of een beperkte hoeveelheid fruit beter zijn dan snoep. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze tot ze twee is nooit een snoepje mag, maar het moet geen gewoonte worden en zeker een grote hoeveelheden.
Een goed gesprek is dus inderdaad de bedoeling, en wel nu al niet pas als Senna een half jaar is of als er al van alles in haar mondje is verdwenen. Vandaar dus dat ik op zoek ben naar info over babies en kindjes en eten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away