abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 25 maart 2009 @ 17:19:08 #251
5428 crew  miss_sly
pi_67399429
Ik ben niet aan het uitstippelen wat ze mag eten als ze anderhalf is, maar ik wil wel goed over dingen nadenken en bepaalde dingen voorkomen. Bij het oudste kleinkind werd er toen hij nog geen half jaar oud was en de ouders niet aanwezig, een magnum in zijn mondje gestopt door schoonmoeder. Vonden ze leuk en hij zag eruit of hij er zin in had. Dat soort dingen wil ik dus voorkomen. En om dat heel gemakkelijk te houden, wil ik dus het eerste jaar dat er alleen maar gegeten en gedronken wordt wat wij aangeven dat kan. Kunnen ze niet denken of proberen dat iets wel kan. Gelukkig zijn schaap en ik het hierover al eens, maar nu moeten we ons nog wel inlezen in hoe het dan allemaal een beetje zit.

Verder zijn mijn schoonouders schatten, maar op het punt van omgang met hun kleinkinderen zijn er, in mijn ogen, wel wat puntjes die ik liever straks niet zo zie bij Senna. Dat houdt in dat we het daar beter op tijd over kunnen hebben, dan het maar laten gaan en kijken hoe het gaat. Zoals hier al eerder aangegeven, ben ik ook van mening dat tot een jaar of 2 een doosje krentjes, een soepstengel of een beperkte hoeveelheid fruit beter zijn dan snoep. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze tot ze twee is nooit een snoepje mag, maar het moet geen gewoonte worden en zeker een grote hoeveelheden.

Een goed gesprek is dus inderdaad de bedoeling, en wel nu al niet pas als Senna een half jaar is of als er al van alles in haar mondje is verdwenen. Vandaar dus dat ik op zoek ben naar info over babies en kindjes en eten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_67400725
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 09:36 schreef Troel het volgende:
maar haar schoonouders niet en schaap ook maar een beetje.
of mijn ouders het ermee eens zijn dat weet ik niet. ik denk dat als wij ze een schema voorhouden dat ze het daar prima mee eens gaan zijn en dat het huidige gedrag vooral onwetendheid is. Alle drie hun kinderen zijn prima opgegroeid Al geeft dat geen garanties voor de kleinkinderen. Overigens heb je die ook niet als je het schema wel volgt natuurlijk.

Maar het voedingsschema gaat bij ons uitgeprint op de koelkast en ik neem er ook één mee naar hen en dan zie ik geen problemen. En daarnaast zal je altijd een beetje op moeten letten wat er op tafel komt en moeten we niet te dramatisch doen als er eens iets wat niet geheel gedefinieerd was doorheen glipt.
pi_67400809
ik had toen ik Jen voor het eerst bij mn ouders bracht om op te passen een gebruiksaanwijzing gemaakt. Gewoon op een luchtige leuke manier wanneer ze dronk en sliep enzo. Daar had ik bv ook op gezet dat ze geen water mocht of iets anders dan mm.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator woensdag 25 maart 2009 @ 18:10:14 #254
5428 crew  miss_sly
pi_67401178
Ik wilde inderdaad ook nog toevoegen dat ik ervan overtuigd ben dat mijn schoonouders het niet verkeerd bedoelen, Het is enthousiasme, liefde voor hun kleinkind(eren) en onwetendheid. Zwager en schoonzus hebben er nooit veel van gezegd, hoewel ze, bleek onlangs toen ze bij ons waren, toch ook wel hun bedenkingen hebben. Ik wil er wel iets van zeggen, maar doe dat dan liever om te beginnen rustig en onderbouwd in een goed gesprek.

En dan komt het uiteraard vanzelf allemaal goed.
pi_67403961
nja, maak wel een plan van aanpak voor als ze het gewoon niet doen en wees daar dan vooraf ook duidelijk over.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 25 maart 2009 @ 20:34:31 #256
156412 hestria
erg gastvrij
pi_67406610
ik was/ben er altijd heel luchtig over, heb voor beide een oppas boekje, waar de vaste gegevens instaan: de rituelen, bedtijd, etenstijd. en wat ze wel en niet mogen/lusten en wat ze kunnen(zoals trap opklimmen, oven openmaken etc.
Verder heb ik zoiets van ze zijn maar 1 of 2 daagjes bij opa en oma, wat andere voedingsmiddelen over leven ze wel. als ze terug zijn hou ik gewoon een aantal "gezonde dagen" en het is weer gecompenseerd.
Zeg nou zelf wat is er leuker voor kinderen dan dat je bij opa en oma wel dat koekje met chocola mag(voorbeeld) terwijl dat thuis nooit mag? Maar goed dat is natuurlijk al bij oudere kinderen.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_67406903
jawel maar goed, 1 koekje met chocola als je kind 2 ofzo is vind ik wel wat anders dan bij een zes maanden oude baby een magnum naar binnen duwen
Was dat niet bij Freecell laatst ook dat iemand Leander een stuk taart had gegeven toen ze net even de kamer uit was? Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar niet op zit te wachten en ook behoorlijk kwaad om wordt. En in dat licht snap ik ook best dat miss_sly daar tevoren afspraken over wil maken.

Maar zo te horen klinkt het alsof dat helemaal goed gaat komen
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator donderdag 26 maart 2009 @ 13:54:30 #258
5428 crew  miss_sly
pi_67428779
Verschil is ook dat de grootouders om de week een dag oppassen, zowel mijn ouders als schaaps ouders. Dan is het alweer wat anders dan 'een keer bij opa en oma'

Het gaat ook helemaal goedkomen, denk ik, maar ik vind duidelijkheid vooraf iets goeds
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:24:45 #259
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_67432213
Ik heb mijn schoonfamilie een keer geshockeerd door Chris weg te plukken toen schoonmamma-lief niet wilde ophouden met voeren van koekjes.

En iedere dag een toetje na het eten vind ik eigenlijk ook teveel.

Maar nu Chris dik 19 maanden is wordt ik steeds losser, in iedergeval qua koekje 's avonds bij de thee en toetje na het eten. Over 'echt' snoep zoals suikergoed/chocola/chips zijn Deepfreeze en ik het gelukkig nog eens dat we dat voorlopig nog niet geven. Behalve wat taco-chips bij de chili/burrito's of kroepoek bij de nasi.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:29:03 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67432368
Wat zie jij als een toetje dan?
Yoghurt? Of dan echt puddinkjes ofzo?
pi_67432426
Anna is een uk, dus ik voel me niet zo schuldig over elke dag vla. Dat kan ze écht wel gebruiken, die extra kcal's. Ik merk aan mezelf dat ik na de 2 jaar echt flink makkelijker ben geworden. De kindercola die m'n moeder bij de vorige familieverjaardag in huis had gehaald had van mij niet gehoeven, maar Anna vond het gelukkig helemaal niks. . Ging braaf aan de sap na wat vieze gezichten/
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:34:20 #262
35189 Troel
scherp en bot
pi_67432505
Een toetje voor Ruben is in ieder geval iets van yoghurt of fruit en als de yoghurt op is af en toe een klein beetje vla. Maar bij voorkeur geef ik gewoon yoghurt Maar ook Ruben zou de vla inderdaad prima kunnen hebben.

Danoontjes en al die ongein komt er niet (voorlopig) nog niet in.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:39:19 #263
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_67432688
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:29 schreef Brighteyes het volgende:
Wat zie jij als een toetje dan?
Yoghurt? Of dan echt puddinkjes ofzo?
Normaal hebben we van die kleine gekleurde bekertjes in huis. Donoontje-kloons met een chemische fruitsmaak Maar Chris is er verzot op

Soms als we zelf yoghurt met roosvicee of vanillevla eten (ben zelf niet zo'n toetjesmens) krijgt hij dat ook.

Zelf heb ik überhaupt een antipathie voor (in mijn ogen) structureel ongezond eten.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_67432718
Ik vind dat wel moeilijk, als je bij een ander bent. Het eerste jaar was ik echt streng, maar dan laatst tijdens de verjaardag van m'n schoonvader was het lastig. Ik had m'n schoonmoeder al teleurgesteld omdat Anna geen kindercola mocht. Anna snapte het niet zo, dus die vond het best. Gaat ze het een halve tel later vragen aan m'n nichtje die het wel snapt en die wel wilde. Dan wil Anna natuurlijk ook, als nichtje het zo duidelijk krijgt. Ik vind het dan ook stom om te zeggen dat het niet mag, ze kwamen zelfs aan dat er echt niks inzit.
Of al er alleen light sap is, dan word ik raar aangekeken als ik zeg dat ze ook gewoon water lust.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:40:49 #265
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_67432743
Hoe oud is Ruben Troel?
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:43:48 #266
35189 Troel
scherp en bot
pi_67432862
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:40 schreef _Flash_ het volgende:
Hoe oud is Ruben Troel?
14 maanden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 26 maart 2009 @ 17:10:44 #267
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_67436026
Groot gelijk dat je het bij yoghurt houdt

YPPY, herkenbaar, dat opa en oma (erg) raar staan te kijken als Chris eens een tuitbeker water krijgt.
"Dat is toch niet lekker?"
"Dat lusten we niet heh Chris"
etc
pi_67441967
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:10 schreef _Flash_ het volgende:
Groot gelijk dat je het bij yoghurt houdt

YPPY, herkenbaar, dat opa en oma (erg) raar staan te kijken als Chris eens een tuitbeker water krijgt.
"Dat is toch niet lekker?"
"Dat lusten we niet heh Chris"
etc
Mogen ze bij ons proberen zoiets. Dan krijgen ze het meteen te horen.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 06:40:51 #269
35189 Troel
scherp en bot
pi_67452860
Ruben zou zoiets alleen maar beamen, die lust alleen water als het of uit een flesje komt of uit een glas van een ander
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 31 maart 2009 @ 08:29:28 #270
5428 crew  miss_sly
pi_67567681
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:40 schreef YPPY het volgende:
Ik vind dat wel moeilijk, als je bij een ander bent. Het eerste jaar was ik echt streng, maar dan laatst tijdens de verjaardag van m'n schoonvader was het lastig. Ik had m'n schoonmoeder al teleurgesteld omdat Anna geen kindercola mocht. Anna snapte het niet zo, dus die vond het best. Gaat ze het een halve tel later vragen aan m'n nichtje die het wel snapt en die wel wilde. Dan wil Anna natuurlijk ook, als nichtje het zo duidelijk krijgt. Ik vind het dan ook stom om te zeggen dat het niet mag, ze kwamen zelfs aan dat er echt niks inzit.
Of al er alleen light sap is, dan word ik raar aangekeken als ik zeg dat ze ook gewoon water lust.
Ja, op een ander, dat lijkt me ook het lastigst.
Er wordt ook in eerste instantie door de oma's hier aan huis opgepast. En wij doen de boodschappen, dus wat niet in huis is, kunnen ze ook niet geven, is mijn redenatie. Maar ja, als ze iets mee gaan nemen, of een stukje gaan wandelen, wordt dat al anders natuurlijk. Daar denk ik gewoon nog maar niet aan.

Ook oudere neefjes/nichtjes maken het moeilijker, lijkt me, zeker als je eigen kind weer ietsje ouder is, maar toch nog niet mag wat de ander(en) wel mag/mogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')