Voslagen onzin. En wat ik nog vreemder vind is dat melk er niet eens tussen staat. Als je kind ergens op zou kunnen reageren is dat wel wanneer je melk drinkt als je BV geeft.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:38 schreef Kiepie het volgende:
Even een vraagje over wat te eten als je borstvoeding geeft. Ik dit lijstje tegen van zaken die je beter niet kunt eten als je BV geeft. Klopt dit en zo ja waarom?
koffie, koolzuurhoudende dranken, chocola
specerijen, koolsoorten
citrusvruchten, druiven, aardbeien
bonen, uien, knoflook, prei, tomaten, rabarber
schaaldieren
Ik ben inderdaad wat voorzichtiger met de ui, en drink vooral decaf. Maar verder zal ik veel nieuwe recepten moeten zoeken als ik dit allemaal niet meer mag. Ben wel nieuwsgierig of dit echt zoveel verschil maakt voor een baby'tje. (mijn dochter is nu 5 weken)
Ja dat snap ik dus ook niet, dat je nergens lees je dat je het beter niet zou kunnen drinkenquote:Op dinsdag 23 december 2008 11:38 schreef SHE het volgende:
[..]
Voslagen onzin. En wat ik nog vreemder vind is dat melk er niet eens tussen staat. Als je kind ergens op zou kunnen reageren is dat wel wanneer je melk drinkt als je BV geeft.
Omdat dit sterk allergeen is.
Eh? Die hebben gewoon maar te luisteren naar jullie regels toch? (Ok, moeten jullie het wel onderling eens zijn uiteraard).quote:Op woensdag 25 maart 2009 07:56 schreef miss_sly het volgende:
zal hij ook zijn ouders wel kunnen overtuigen.
Zou je niet gewoon lekker afwachten hoe en wat. Je kan nu wel helemaal uitstippelen hoe je dingen wilt, maar wees nu niet verbaasd als er in praktijk toch wel een keer een chipje doorheen slipt.quote:Op woensdag 25 maart 2009 08:55 schreef miss_sly het volgende:
Uiteraard moeten we het eerst samen eens zijn. Over 1 ding zijn we het al samen eens: het eerste jaar in ieder geval gaat er niets in waarvan wij niet hebben aangegeven dat het gegeten of gedronken mag worden.
Daarna vind ik bijvoorbeeld dat ze best nog een hele tijd zonder chocolade en echt snoepgoed enzo kan. Schaap is daar nog niet zo zeker van. Mijn schoonouders vinden alles leuk (dat hebben we al gezien bij hun andere kleinkind) en als ik zie wat in dat mondje verdwijnt als we er wel bij zijn, wil ik neit weten wat er in gaat als er niemand anders bij is. Ik wil dat voorkomen, en de beste methode is met goede argumenten komen, en niet alleen maar: ik wil dat wel of niet.
Mja, met mijn baby van 3 weken ofzo zou ik dat toch niet zo tof vindenquote:Op woensdag 25 maart 2009 09:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zou je niet gewoon lekker afwachten hoe en wat. Je kan nu wel helemaal uitstippelen hoe je dingen wilt, maar wees nu niet verbaasd als er in praktijk toch wel een keer een chipje doorheen slipt.
Ik maak me juist helemaal niet meer druk om snoep en koek. Gewoon alles met mate.
Dat is iets anders natuurlijk. Ik heb het nu echt over Jen die alweer bijna 14 maanden oud is. Ze krijgt heus niet alles, maar als haar zus een chipje eet, dan krijgt ze ook gewoon een eigen bakje met 6 chipjes ofzo.quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:25 schreef Vivi het volgende:
[..]
Mja, met mijn baby van 3 weken ofzo zou ik dat toch niet zo tof vinden.
Ik ben wel benieuwd naar die discussie, does vertellen Miss!.
Maar het kindje van Miss_Sly is nog geen 14 maanden oud en daar ging het toch over..quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat is iets anders natuurlijk. Ik heb het nu echt over Jen die alweer bijna 14 maanden oud is. Ze krijgt heus niet alles, maar als haar zus een chipje eet, dan krijgt ze ook gewoon een eigen bakje met 6 chipjes ofzo.
En ook heus niet elke dag...
Ik maak Jen inderdaad erg blij met een doosje rozijntjes. Of een bakje met stukjes banaan.quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:30 schreef _evenstar_ het volgende:
Chocolade is sterk allergeen... dus dat is al een goede reden om er iig tot eerste jaar mee te wachten.
Verder weet ik niet of er uberhaupt alllergie-en voorkomen bij jullie 2.. dat is al een zeer duidelijke reden om iig tot 6 maanden te wcahten met bijvoeding.
( hooikorts valt hier ook onder btw.. )
Snoepjes zit veel verkeerde suikers in, een ind teert beter en net zo lief op een appeletje/banaantje/rozijntjes gezonder, en beter lijkt mij om later problemen te voorkomen met gebit overgewicht e.d.
Nee het kindje van Miss_sly moet nog geboren worden, over bijvoeding hoeft ze zich dan toch nog helemaal niet druk te maken? Kindjes tot 6 maanden (fles of borst) hebben uitsluitend melk nodig. Pas daarna ga je beginnen met vast eten... Eer dat je daar een beetje een ritme in hebt ga je eens overleggen over chips en koek...quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:32 schreef Vivi het volgende:
[..]
Maar het kindje van Miss_Sly is nog geen 14 maanden oud en daar ging toch het over.
Juist en miss_sly is dat met je eens, maar haar schoonouders niet en schaap ook maar een beetje. Daarom leest ze dit topic door, zodat ze met goede argumenten kan komen waarom een kind van 2 maanden nog geen chips hoort te krijgen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee het kindje van Miss_sly moet nog geboren worden, over bijvoeding hoeft ze zich dan toch nog helemaal niet druk te maken? Kindjes tot 6 maanden (fles of borst) hebben uitsluitend melk nodig. Pas daarna ga je beginnen met vast eten... Eer dat je daar een beetje een ritme in hebt ga je eens overleggen over chips en koek...
Oh... dan begrijp ik het gewoon verkeerd hoor. Ik dacht dat ze zich nu al helemaal druk aan het maken was als haar kindje aan vaste voeding toe was.quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Juist en miss_sly is dat met je eens, maar haar schoonouders niet en schaap ook maar een beetje. Daarom leest ze dit topic door, zodat ze met goede argumenten kan komen waarom een kind van 2 maanden nog geen chips hoort te krijgen.
nouja dat dus eigenlijk.quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:32 schreef Vivi het volgende:
[..]
Maar het kindje van Miss_Sly is nog geen 14 maanden oud en daar ging het toch over...
Anders ga jij even bepalen wanneer mensen over dat soort dingen na mogen beginnen te denken. Schoolkeuze mag je het dan zeker ook niet over hebben tot ze 3,5 jaar zijn oid?quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee het kindje van Miss_sly moet nog geboren worden, over bijvoeding hoeft ze zich dan toch nog helemaal niet druk te maken? Kindjes tot 6 maanden (fles of borst) hebben uitsluitend melk nodig. Pas daarna ga je beginnen met vast eten... Eer dat je daar een beetje een ritme in hebt ga je eens overleggen over chips en koek...
Banaan, appel en rozijn zijn net zo slecht voor het gebit als gewoon snoep, want: bevatten suiker. Appels zijn zelfs nog slechter, want die zijn ook nog eens zuur (qua pH, niet per se qua smaak).quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:30 schreef _evenstar_ het volgende:
Snoepjes zit veel verkeerde suikers in, een ind teert beter en net zo lief op een appeletje/banaantje/rozijntjes gezonder, en beter lijkt mij om later problemen te voorkomen met gebit overgewicht e.d.
quote:Snoepjes zit veel verkeerde suikers in, een ind teert beter en net zo lief op een appeletje/banaantje/rozijntjes gezonder, en beter lijkt mij om later problemen te voorkomen met gebit overgewicht e.d.
Ik kan miss_sly’s bezorgdheid goed volgen. Dat was hier ook een issue (en is het nog steeds). Manlief vindt jam, koekjes, petit gervais (danoontjes bij jullie denk ik) allemaal niet zo’n probleem. Ik vind dat af en toe en met mate wel kan, maar die af en toe is in zijn ogen een paar keer per week. (en bij mij eerder een keertje per maandquote:Dat je niet wilt dat je schoonouders je meisje straks snoep en koek geven, maar dat ze best een bakje met schijfjes banaan mag, of een rijstwafel of van die nijntje-koekjes of weet ik het. Zoiets? Misschien geeft dat voor hen alweer wat minder het gevoel dat ze niets mogen geven ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |