abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62974310
Kiepie, je merkt vanzelf of jouw eten invloed heeft op je meisje. Ik heb bvb gewoon alles kunnen eten en drinken. Uiteraard geen liter cola op een dag en niet 5 dagen achter elkaar koolsoorten. Maar aan de andere kant zijn er ook verhalen van moeders die het direct merkten aan hun baby als ze ook maar iets 'irriterends' aten.
meer infol
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 23 december 2008 @ 11:10:18 #227
35189 Troel
scherp en bot
pi_64276835
mrien, ik denk dat dit een goed topic voor je vragen is

Voedingsvoorbeeld kinderen 0-4 jaar (CB)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 23 december 2008 @ 11:38:54 #228
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64277703
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:38 schreef Kiepie het volgende:
Even een vraagje over wat te eten als je borstvoeding geeft. Ik dit lijstje tegen van zaken die je beter niet kunt eten als je BV geeft. Klopt dit en zo ja waarom?

koffie, koolzuurhoudende dranken, chocola
specerijen, koolsoorten
citrusvruchten, druiven, aardbeien
bonen, uien, knoflook, prei, tomaten, rabarber
schaaldieren

Ik ben inderdaad wat voorzichtiger met de ui, en drink vooral decaf. Maar verder zal ik veel nieuwe recepten moeten zoeken als ik dit allemaal niet meer mag. Ben wel nieuwsgierig of dit echt zoveel verschil maakt voor een baby'tje. (mijn dochter is nu 5 weken)
Voslagen onzin. En wat ik nog vreemder vind is dat melk er niet eens tussen staat. Als je kind ergens op zou kunnen reageren is dat wel wanneer je melk drinkt als je BV geeft.
Omdat dit sterk allergeen is.

Ik zou pas stoppen met een voedingsmiddel schrappen als je kindje een bepaalde allergische reactie krijgt.
Kofiie en cola is wel iets wat je net als alcohol moet schrappen, om de simpele reden dat je je kind geen cafeine of alcohol wilt geven.
pi_64285611
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 11:38 schreef SHE het volgende:

[..]

Voslagen onzin. En wat ik nog vreemder vind is dat melk er niet eens tussen staat. Als je kind ergens op zou kunnen reageren is dat wel wanneer je melk drinkt als je BV geeft.
Omdat dit sterk allergeen is.
Ja dat snap ik dus ook niet, dat je nergens lees je dat je het beter niet zou kunnen drinken
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_64286060
Ik geef bv en drink toch gewoon cola hoor. Alles met mate. Je hoeft echt niet op een streng dieet omdat je borstvoeding geeft.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator woensdag 25 maart 2009 @ 07:56:04 #231
5428 crew  miss_sly
pi_67381687
Ik wil dit topic later goed doornemen.
Eten is nu al een issue bij ons als het gaat om wat wel en wat niet kan en vanaf wanener dingen wel kunnen. Onderbouwde argumenten zullen schaap wel overtuigen, en als dat is gelukt, zal hij ook zijn ouders wel kunnen overtuigen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 25 maart 2009 @ 08:02:51 #232
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_67381736
Feitelijk zou je niemand moeten hoeven overtuigen, maar op wat voor punten bedoel je dat je in bepaalde dingen schaap moet overtuigen als ik vragen mag?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_67381743
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 07:56 schreef miss_sly het volgende:
zal hij ook zijn ouders wel kunnen overtuigen.
Eh? Die hebben gewoon maar te luisteren naar jullie regels toch? (Ok, moeten jullie het wel onderling eens zijn uiteraard).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Moderator woensdag 25 maart 2009 @ 08:55:16 #234
5428 crew  miss_sly
pi_67382369
Uiteraard moeten we het eerst samen eens zijn. Over 1 ding zijn we het al samen eens: het eerste jaar in ieder geval gaat er niets in waarvan wij niet hebben aangegeven dat het gegeten of gedronken mag worden.

Daarna vind ik bijvoorbeeld dat ze best nog een hele tijd zonder chocolade en echt snoepgoed enzo kan. Schaap is daar nog niet zo zeker van. Mijn schoonouders vinden alles leuk (dat hebben we al gezien bij hun andere kleinkind) en als ik zie wat in dat mondje verdwijnt als we er wel bij zijn, wil ik neit weten wat er in gaat als er niemand anders bij is. Ik wil dat voorkomen, en de beste methode is met goede argumenten komen, en niet alleen maar: ik wil dat wel of niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 25 maart 2009 @ 09:19:45 #235
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_67382872
Ik krijg er nu al plaatsvervangend de kriebels van!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_67382945
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 08:55 schreef miss_sly het volgende:
Uiteraard moeten we het eerst samen eens zijn. Over 1 ding zijn we het al samen eens: het eerste jaar in ieder geval gaat er niets in waarvan wij niet hebben aangegeven dat het gegeten of gedronken mag worden.

Daarna vind ik bijvoorbeeld dat ze best nog een hele tijd zonder chocolade en echt snoepgoed enzo kan. Schaap is daar nog niet zo zeker van. Mijn schoonouders vinden alles leuk (dat hebben we al gezien bij hun andere kleinkind) en als ik zie wat in dat mondje verdwijnt als we er wel bij zijn, wil ik neit weten wat er in gaat als er niemand anders bij is. Ik wil dat voorkomen, en de beste methode is met goede argumenten komen, en niet alleen maar: ik wil dat wel of niet.
Zou je niet gewoon lekker afwachten hoe en wat. Je kan nu wel helemaal uitstippelen hoe je dingen wilt, maar wees nu niet verbaasd als er in praktijk toch wel een keer een chipje doorheen slipt.

Ik maak me juist helemaal niet meer druk om snoep en koek. Gewoon alles met mate.
  woensdag 25 maart 2009 @ 09:25:51 #237
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_67383015
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 09:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zou je niet gewoon lekker afwachten hoe en wat. Je kan nu wel helemaal uitstippelen hoe je dingen wilt, maar wees nu niet verbaasd als er in praktijk toch wel een keer een chipje doorheen slipt.

Ik maak me juist helemaal niet meer druk om snoep en koek. Gewoon alles met mate.
Mja, met mijn baby van 3 weken ofzo zou ik dat toch niet zo tof vinden .

Ik ben wel benieuwd naar die discussie, does vertellen Miss! .
pi_67383081
Oh vervelend is dat Miss_sly

voor het eerste jaar geen dingen geven die jullie niet willen zou je het kunnen gooien op allergieën en de ontwikkeling van de maag/darmen van Senna. Dat is immers ook de reden waarom bijvoorbeeld het voedingscentrum afraadt bepaalde voedsel bij te voeden voor een bepaald aantal maanden.

Gelukkig verwacht ik hier verder niet echt problemen met dat soort dingen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67383090
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 09:25 schreef Vivi het volgende:

[..]

Mja, met mijn baby van 3 weken ofzo zou ik dat toch niet zo tof vinden .

Ik ben wel benieuwd naar die discussie, does vertellen Miss! .
Dat is iets anders natuurlijk. Ik heb het nu echt over Jen die alweer bijna 14 maanden oud is. Ze krijgt heus niet alles, maar als haar zus een chipje eet, dan krijgt ze ook gewoon een eigen bakje met 6 chipjes ofzo.
En ook heus niet elke dag...
  woensdag 25 maart 2009 @ 09:30:00 #240
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_67383131
Chocolade is sterk allergeen... dus dat is al een goede reden om er iig tot eerste jaar mee te wachten.
Verder weet ik niet of er uberhaupt alllergie-en voorkomen bij jullie 2.. dat is al een zeer duidelijke reden om iig tot 6 maanden te wcahten met bijvoeding.
( hooikorts valt hier ook onder btw.. )

Snoepjes zit veel verkeerde suikers in, een ind teert beter en net zo lief op een appeletje/banaantje/rozijntjes gezonder, en beter lijkt mij om later problemen te voorkomen met gebit overgewicht e.d.
  woensdag 25 maart 2009 @ 09:32:06 #241
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_67383194
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 09:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat is iets anders natuurlijk. Ik heb het nu echt over Jen die alweer bijna 14 maanden oud is. Ze krijgt heus niet alles, maar als haar zus een chipje eet, dan krijgt ze ook gewoon een eigen bakje met 6 chipjes ofzo.
En ook heus niet elke dag...
Maar het kindje van Miss_Sly is nog geen 14 maanden oud en daar ging het toch over.. .
pi_67383198
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 09:30 schreef _evenstar_ het volgende:
Chocolade is sterk allergeen... dus dat is al een goede reden om er iig tot eerste jaar mee te wachten.
Verder weet ik niet of er uberhaupt alllergie-en voorkomen bij jullie 2.. dat is al een zeer duidelijke reden om iig tot 6 maanden te wcahten met bijvoeding.
( hooikorts valt hier ook onder btw.. )

Snoepjes zit veel verkeerde suikers in, een ind teert beter en net zo lief op een appeletje/banaantje/rozijntjes gezonder, en beter lijkt mij om later problemen te voorkomen met gebit overgewicht e.d.
Ik maak Jen inderdaad erg blij met een doosje rozijntjes. Of een bakje met stukjes banaan.
pi_67383257
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 09:32 schreef Vivi het volgende:

[..]

Maar het kindje van Miss_Sly is nog geen 14 maanden oud en daar ging toch het over .
Nee het kindje van Miss_sly moet nog geboren worden, over bijvoeding hoeft ze zich dan toch nog helemaal niet druk te maken? Kindjes tot 6 maanden (fles of borst) hebben uitsluitend melk nodig. Pas daarna ga je beginnen met vast eten... Eer dat je daar een beetje een ritme in hebt ga je eens overleggen over chips en koek...
  woensdag 25 maart 2009 @ 09:36:00 #244
35189 Troel
scherp en bot
pi_67383300
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 09:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee het kindje van Miss_sly moet nog geboren worden, over bijvoeding hoeft ze zich dan toch nog helemaal niet druk te maken? Kindjes tot 6 maanden (fles of borst) hebben uitsluitend melk nodig. Pas daarna ga je beginnen met vast eten... Eer dat je daar een beetje een ritme in hebt ga je eens overleggen over chips en koek...
Juist en miss_sly is dat met je eens, maar haar schoonouders niet en schaap ook maar een beetje. Daarom leest ze dit topic door, zodat ze met goede argumenten kan komen waarom een kind van 2 maanden nog geen chips hoort te krijgen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67383380
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 09:36 schreef Troel het volgende:

[..]

Juist en miss_sly is dat met je eens, maar haar schoonouders niet en schaap ook maar een beetje. Daarom leest ze dit topic door, zodat ze met goede argumenten kan komen waarom een kind van 2 maanden nog geen chips hoort te krijgen.
Oh... dan begrijp ik het gewoon verkeerd hoor. Ik dacht dat ze zich nu al helemaal druk aan het maken was als haar kindje aan vaste voeding toe was.

Maar Miss_sly, neem schaap gewoon lekker mee naar het CB, daar kunnen ze best goed uitleggen waarom een kindje onder de 6 maanden niets anders nodig heeft dan melk en dat dat zelfs schadelijk kan zijn. Wij kunnen het allemal wel zeggen en jij kan het wel zeggen, maar misschien is hij gevoeliger voor de woorden van een arts.
pi_67383397
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 09:32 schreef Vivi het volgende:

[..]

Maar het kindje van Miss_Sly is nog geen 14 maanden oud en daar ging het toch over.. .
nouja dat dus eigenlijk.

Als in, tót 1 jaar ofzo, of in ieder tot de leeftijd dat ze nog niet alles mogen eten en dergelijke kun je het prima hard maken en houden dat anderen je kind niets geven wat jij niet wilt dat ze krijgt.
Daarna wordt het een moeilijker verhaal. Dat je het thuis niet doet en/of niet wilt hebben is 1 ding maar het wordt heel moeilijk om het in de gaten te houden als ze uit logeren is. Gelukkig krijgt ze dan niets van 2 chipjes ofzo maar het wordt natuurlijk wel iets anders als de grootouders van die notoire volstoppers zijn die er van alles inproppen.

Miss_sly kun je niet gewoon een serieus gesprek met ze aangaan hierover? Hoeft niet een heel zwaar gesprek te zijn ofzo maar het moet wel duidelijk zijn dat jij het serieus meent. En misschien helpt het als je alternatieven biedt.
Dat je niet wilt dat je schoonouders je meisje straks snoep en koek geven, maar dat ze best een bakje met schijfjes banaan mag, of een rijstwafel of van die nijntje-koekjes of weet ik het. Zoiets? Misschien geeft dat voor hen alweer wat minder het gevoel dat ze niets mogen geven ofzo.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 25 maart 2009 @ 09:50:35 #247
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_67383638
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 09:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Anders ga jij even bepalen wanneer mensen over dat soort dingen na mogen beginnen te denken. Schoolkeuze mag je het dan zeker ook niet over hebben tot ze 3,5 jaar zijn oid? .

Nofi .
  woensdag 25 maart 2009 @ 09:53:57 #248
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_67383727
ik begrijp wel wat ticootje wil zeggen denk ik

Denk dat het juist wel goed is om er over te praten tevoren, maar wel in je achterhoofd houdt niets altijd precies loopt zoals het gaat je ook naar senna's ehoefte gaat kijken e.d.
pi_67389087
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 09:30 schreef _evenstar_ het volgende:
Banaan, appel en rozijn zijn net zo slecht voor het gebit als gewoon snoep, want: bevatten suiker. Appels zijn zelfs nog slechter, want die zijn ook nog eens zuur (qua pH, niet per se qua smaak).

Ja sorry, ik zie het topic omhoogspringen in MyAT, en dan moet ik toch even wat onwaarheden de wereld uithelpen

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat snoep beter is dan fruit. Calorie-gewijs is fruit beter (gedroogd fruit is overigens een forse calorieenbom), en ik denk ook dat het beter is om de link mierzoet = lekker niet te vroeg te leggen
pi_67390644
quote:
quote:
Dat je niet wilt dat je schoonouders je meisje straks snoep en koek geven, maar dat ze best een bakje met schijfjes banaan mag, of een rijstwafel of van die nijntje-koekjes of weet ik het. Zoiets? Misschien geeft dat voor hen alweer wat minder het gevoel dat ze niets mogen geven ofzo.
Ik kan miss_sly’s bezorgdheid goed volgen. Dat was hier ook een issue (en is het nog steeds). Manlief vindt jam, koekjes, petit gervais (danoontjes bij jullie denk ik) allemaal niet zo’n probleem. Ik vind dat af en toe en met mate wel kan, maar die af en toe is in zijn ogen een paar keer per week. (en bij mij eerder een keertje per maand )

En de grootouders die zijn ook van die strekking. Vooral mijn vader past vaak op, waarvoor we heel dankbaar zijn, maar hoe vaak ik ook kom met argumenten uit de eerste quote (gezondheid, overgewicht…), het wil er niet in.
Een pannenkoek of chocomelk kan toch geen kwaad? En water, bwah, wilt gij dat in u schoenen? (euhm ja paps, ik drink niets anders en mijn dochter thuis ook)
“Wat ze niet kennen missen ze niet”, “ze heeft later nog tijd genoeg om snoep te ontdekken”… het zet geen zoden aan de dijk. Hij blijft haar snoep en dergelijke geven.

Dus dat ‘niet het gevoel geven dat ze niets mogen geven’ gaat niet op, vaak eten grootouders ook zelf niet gezond (als in fruit in huis hebben, laat staan rijstkoek), dus ze zien dat niet als een alternatief voor snoep als tussendoortje.

Ik hoop natuurlijk voor jou en schaap dat het wel wat opbrengt, de juiste argumenten (eventueel uit de mond van een arts), maar hier was dat helaas dus niet zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')