Welk boekje? Dat van het consulatiebureau? Wij hebben andere boekjes gekregen waar per maand instaat (tot 3 jaar ongeveer) wat een kind allemaal extra erbij mag (nieuwe dingen). Zo staat bij 6 maanden smeerkaas en jam e.d.quote:Op zondag 28 september 2008 14:07 schreef Troel het volgende:
Ook zoiets: Waarom wordt in het groeiboekje vermeld dat je je kind leverworst en smeerkaas kan geven? Ik snap dat niet.
Na de borstvoeding dan.quote:Op zondag 28 september 2008 14:58 schreef SHE het volgende:
Die opvolgmelk is helemaal niet onzinnig, die is packed met alles wat je baby en peuter nodig heeft. Het is absoluut de veiligste methode om je ervan te verzekeren dat je kind niets tekort komt.
Of nog beter, borstvoeding.quote:Op zondag 28 september 2008 14:58 schreef SHE het volgende:
Je moet zo lang mogelijk wachten met koemelk omdat koemelk nutteloos is voor de ontwikkeling van de baby.
Die opvolgmelk is helemaal niet onzinnig, die is packed met alles wat je baby en peuter nodig heeft. Het is absoluut de veiligste methode om je ervan te verzekeren dat je kind niets tekort komt.
Is fantastisch als je dat zo lang mogelijk kunt geven ( naast gewoon eten ), maar ik kan me zo voorstellen dat moeders daar niet om zitten te springen.quote:
Ja? Ik was echt niet van plan opvolgmelk te gaan geven als ik stop met de bv. Het gaat over dezelfde periode.quote:Op zondag 28 september 2008 15:02 schreef SHE het volgende:
Uiteraard, we hebben het toch over 'opvolg' melk.
Blijkbaar, ik vind het niet echt een probleem. Dus hier geen opvolgmelk.quote:Op zondag 28 september 2008 15:03 schreef SHE het volgende:
[..]
Is fantastisch als je dat zo lang mogelijk kunt geven ( naast gewoon eten ), maar ik kan me zo voorstellen dat moeders daar niet om zitten te springen.
Ik ook niet, smeerkaas zit vol met zout en smeerworst is gemaakt van lever. En dat moet je dan aan je kind geven dat net leert eten. Ik heb alternatieven gevonden in vegetarische broodpasta's, ook even opletten met de hoeveelheid zout maar imo een stuk minder belastend dan smeerworst en -kaas. Maar waaron het cb dat niet weet?????quote:Op zondag 28 september 2008 14:07 schreef Troel het volgende:
Ook zoiets: Waarom wordt in het groeiboekje vermeld dat je je kind leverworst en smeerkaas kan geven? Ik snap dat niet.
En toch ben jij er net als ik groter mee geworden toch? Ik geloof er niet in dat het problemen kan geven, maar ik ben ook erg kritisch in het aannemen van onderzoeken waaruit dit soort zaken (bijv de stoornissen waar je het over hebt) blijken.quote:Op zondag 28 september 2008 14:58 schreef SHE het volgende:
Je moet zo lang mogelijk wachten met koemelk omdat koemelk nutteloos is voor de ontwikkeling van de baby.
Toch geven van koemelk kan leiden tot gedrags-en ontwikkelingsstoornissen, waaronder groei.
Niet lullig bedoelt, maar ik ken je al van jaren terug van dit forum (ben zelf een paar jaar niet meer hier geweest) en toen had je ook al vrij radicale ideeën over o.a. je huisdieren en op mij kwam je over als iemand die niet openstond voor de argumenten van anderen. Begrijp best dat mensen daarvan schrikken en hulp inschakelen. De arts heeft niet voor niets jouw geadviseerd naar een diëtist te gaan lijkt mij? Je kan het daarmee oneens zijn, maar misschien heb je het zelf wel mis dit keer?quote:Op zondag 28 september 2008 20:53 schreef TearSong het volgende:
Heel eerlijk gezegd neem ik die mensen bij het CB in ons dorp toch al niet al te serieus wat betreft bijvoeding. De arts vond het nodig mij door te sturen naar een dietist omdat ik weigerde Yara met 7 maanden vlees te geven
de reformawinkels en zaken waar je biologische producten kan kopen. Zitten lekkere pasta's bij (helaas wel duur).quote:Op zondag 28 september 2008 21:41 schreef Brighteyes het volgende:
Waar haal je eigenlijk vegetarische broodpasta's?
quote:Op zondag 28 september 2008 21:58 schreef Brighteyes het volgende:
Mss even in BUG vragen? Ik heb iig zeker weten niks gedelete en ik kan me niet voorstellen dat het 1 van de andere collega's (OUD en niet-OUD) is.
Vind het geen drogreden. Halfvolle koemelk is prima voor kinderen, ook al zijn er andere (wellicht betere) alternatieven. Wat goed genoeg voor mij is geweest is de standaard voor mijn zoon zijn voeding. Dus hier geen diksap of babytoetjes, maar gewoon roos vicee en magere yoghurt bijvoorbeeld.quote:Op zondag 28 september 2008 21:37 schreef SHE het volgende:
Zeggen dat jij en ik er groot mee zijn geworden is natuurlijk een drogreden.
Daar ben ik het ook maar gedeeltelijk mee eens. De voedingsbranche (ik laat de baby's even terzijde, maar voor kleine kinderen gaat het zeker op) is grotendeels de oorzaak van de te dikke kinderen vandaag de dag. Er zitten kinderen op het kinderdagverblijf met gaatjes! Die kinderen zijn nog geen 3 jaar oud! Ook zie ik veel kinderen die te dik zijn (ga bijv. maar eens kijken bij het kinderbadje in een center parcs).quote:Je hoeft de babyvoedingbranche niet als een monster te zien. Voedseltechnologie is in het Westen van ongekend niveau. Dat het veel kost is zeker, maar onzinnig is het allerminst. Er zit precies in wat je kroost nodig heeft.
reformwinkels (de kiem en Gaia in jouw gevalquote:Op zondag 28 september 2008 21:41 schreef Brighteyes het volgende:
Daar geloof ik absoluut niet in.quote:Op zondag 28 september 2008 21:37 schreef SHE het volgende:
Evolutie is wel fijn, en het is de bedoeling dat we met de jaren slimmer worden, niet dommer.
Zeggen dat jij en ik er groot mee zijn geworden is natuurlijk een drogreden.
Melk is nu goed onderzocht en we weten wat het doet en waarom het beter is om alternatieven te zoeken.
Dat maakt dat steeds langer gezond blijven, minder kinderziektes hoeven te overwinnen en uiteindelijk ook sterker worden als ras.
Nou sorry maar ik sta juist erg open voor de ideeën van anderen en alhoewel mijn ideeën over babyvoeding niet altijd overeenkomen met wat het CB aangeeft heb ik daar zeker wel mijn redenen voor. ik volg dit voedselintroductieschema, gemaakt door een bekende nederlandse kinderdietist (zeker geen kwakzalver):quote:Op zondag 28 september 2008 21:39 schreef doshi2 het volgende:
[..]
Niet lullig bedoelt, maar ik ken je al van jaren terug van dit forum (ben zelf een paar jaar niet meer hier geweest) en toen had je ook al vrij radicale ideeën over o.a. je huisdieren en op mij kwam je over als iemand die niet openstond voor de argumenten van anderen. Begrijp best dat mensen daarvan schrikken en hulp inschakelen. De arts heeft niet voor niets jouw geadviseerd naar een diëtist te gaan lijkt mij? Je kan het daarmee oneens zijn, maar misschien heb je het zelf wel mis dit keer?
Ik denk dat er meerdere factoren meespelen.quote:Op zondag 28 september 2008 09:01 schreef Troel het volgende:
Als je de groeiboekjes, websites, poedermelkfabrikanten moet geloven is het echt verschrikkelijk slecht om je kind koemelk te geven voordat ze een jaar zijn.[...]
Zonder meteen een discussie te willen starten of koemelk uberhaupt goed is voor mensen en dergelijke zou ik het fijn vinden om gewoon een keer een onderbouwd antwoord te krijgen op deze vragen.
Kom ik weer aan met m'n humous.quote:Op zondag 28 september 2008 21:41 schreef Brighteyes het volgende:
Lusten je kinderen dat ja?quote:Op zondag 28 september 2008 23:57 schreef renzell het volgende:
[..]
Kom ik weer aan met m'n humous.Maar echt; humous is lekker, er zit weinig zout en kruiden in, het is mild en kinderen zijn er dol op. Ik ook trouwens.
Je haalt het bij de Appie Heijn, het staat bij de eier- en andere salade-meuk.
@ Tearsong; je hebt Charlie en Lola!!!![]()
Het monster verslindt het! Maar íeder kind lust dat, gegarandeerd. Pindakaas trouwens idem. Dat gaat er hier in grooooote potten doorheen. Het zijn vrijwel de enige 2 dingen die hij eet op brood. Wat goed dat het zo goed isquote:Op maandag 29 september 2008 00:06 schreef SHE het volgende:
[..]
Lusten je kinderen dat ja?
Wat heerlijk, humus is powerfood. Ontzettend rijk aan goede vetten, mineralen en vitaminen.
Humus is het nieuwe pindakaas
Het is niet een beetje goed, het is bijna medicinaal.quote:Op maandag 29 september 2008 00:11 schreef renzell het volgende:
[..]
Het monster verslindt het! Maar íeder kind lust dat, gegarandeerd. Pindakaas trouwens idem. Dat gaat er hier in grooooote potten doorheen. Het zijn vrijwel de enige 2 dingen die hij eet op brood. Wat goed dat het zo goed is!
Ook heel geschikt om rauwe groente in te dippen, hummus. Lekkerquote:Op maandag 29 september 2008 00:42 schreef SHE het volgende:
[..]
Het is niet een beetje goed, het is bijna medicinaal.
Humus is zo'n product wat eigenlijk bovenaan de eetlijst van het CB zou moeten staan, want het is echt de bix onder de kindervoeding. Het is supergezond in alle opzichten.
Helaas kent men humus nog niet zo lang in NL, dus ik denk dat daarom de voedingsadviezen wat dat betreft nog wat achter blijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |