Ik vroeg me iets af over de eerste kleding die de baby gaat dragen...
Ik heb nog niet echt veel kleding, omdat ik zelden kan shoppen, dus het meeste bestel ik online, maar de meeste rompertjes/truitjes en broekjes hebben vaak gewoon 4 lange labels in een jasje of broekje zitten. (H&M is er de voorloper mee

) En zelfs mutsjes halen de 2 of 3 wel...
Nou is het wel handig om 1 label met de maat erin te laten (en eventueel bepaalde uitgesproken wasvoorschriften, die enorm afwijken van de rest), maar hoe comfortabel zit zo'n strak pakje bij zo'n pasgeboren baby als er 4 of meer lange labels in zitten? Ik heb zo'n idee dat het echt alles behalve fijn is als je 8 labels totaal op een klein lijfje laat dragen... Of valt dat uiteindelijk wel mee?

Laten jullie alles erin zitten?
En dan meteen m'n tweede vraag; voor "het eerste pakje" na de geboorte, moet je dan gewoon uitgaan van een jasje/truitje met broekje én een rompertje als extra mee of is het standaard altijd een jasje met broekje, ook al is het erg warm in het ziekenhuis?

(sokjes en mutsje lijkt wel me wel standaard, maar ik twijfel of ik nou 2x een setje jasje/broekje mee moet nemen of ook 2 rompertjes nog).
Een jasje/truitje met broekje lijkt me wel een must voor als je naar huis gaat (ik beval zo rondom begin Maart), maar ik vroeg het me af voor
in het ziekenhuis eigenlijk. Stel je baby moet nog 3 dagen blijven, ligt het dan alle dagen in zo'n setje of komt het dan alsnog in een rompertje?