abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62385622
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 19:06 schreef Peterselieman het volgende:
Het zijn eenlingen,
Inderdaad.
Klassieke fout: alle 4 wit, alle 4 airco, opeenvolgende nummers. Moeten wel uit dezelfde serie zijn . Mis.
quote:
waarbij de 3158 en 3159/4061 veel nieuwer zijn dan de andere 2
Daar lijkt 't inderdaad op.
Misschien dat ze alle 4 tweede hands bij VDL zijn gekocht en dat zij die nieuwe nummers er op hebben geplakt.
Slordig blijft 't wel dat ze dat niet op uniforme en duidelijke wijze hebben gedaan.
Beef R. Wijker
pi_62385979
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:33 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Leuk geprobeerd, je vergeet alleen dat ik stiekem Amba-aanhanger ben
bij procity's kan t vast ook wel
pi_62391049
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 18:07 schreef BeefRWijker het volgende:

Waar het om gaat -als het al ergens om gaat- is of er een Friese en een Utrechtse 3159 met Infoxx
rondrijden die dezelfde unieke codes uitzenden.
[..]

Het is maar de vraag of dat nummer daarin zelfs enig belang speelt.
Ik denk eerder aan ritnummers en een uniek nummer toegekend aan de Infoxx.
Infoxx werkt d.m.v. SIM-kaarten. Het enige probleem dat kan spelen is dat er bij de selectie van bus op busnummer onduidelijkheid kan ontstaan.
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 18:07 schreef BeefRWijker het volgende:Er zijn overigens veel meer overlappende wagennummers in NL.
Niet binnen één bedrijf, dacht ik?
pi_62392797
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:56 schreef Carport het volgende:

[.Infoxx en wagennummer.]

Infoxx werkt d.m.v. SIM-kaarten.
Daar kan ik even bizonder weinig mee, als verklaring.
Edit: OK, ondanks dat ik dacht dat SIM een enorme hoop niet relevante hits zou opleveren leert de praktijk dat
het in combinatie met Infoxx oplevert dat Infoxx op GSM werkt voor het communicsatie met de CVL gedeelte.
Vandaar dus die ->GSM<- SIM kaart. Hoewel het mogelijk is binnen GSM om te bepalen waar de GSM zich grof-
weg bevindt wordt dat niet gebruikt voor de plaatsbepaling van de bus. Ik ga er van uit dat de Infoxx zelf een
uniek nummer heeft -zoals GSM's zelf ook een uniek nummer hebben- en dat dat nummer via GPRS en GSM
naar een centrale computer wordt verzonden. Omdat Infoxx evenwel geen consumer product is zou het best
eens zo kunnen zijn dat de SIM functionaliteit vast in de Infoxx is geintegreerd en dat een 2e uniek nummer niet
nodig is. De Infoxx software zou dan aan het SIM kaart nummer voldoende hebben om de bus te duiden.
quote:
Het enige probleem dat kan spelen is dat er bij de selectie van bus op busnummer onduidelijkheid kan ontstaan.
Je bedoelt dat de sjoof z'n bus niet zou kunnen vinden in de stalling 's ochtends?
quote:
[.doublures.]

Niet binnen één bedrijf, dacht ik?
Definieer "bedrijf".

En ja, de voorbeelden ervan vindt je zelfs al op de vorige pagina.
Het kan echter goed zijn dat de doublures zich na december vanzelf hebben opgelost.

[ Bericht 5% gewijzigd door BeefRWijker op 16-10-2008 00:02:39 ]
Beef R. Wijker
  Spellchecker woensdag 15 oktober 2008 @ 01:11:37 #155
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62393992
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:56 schreef Carport het volgende:

[..]

Infoxx werkt d.m.v. SIM-kaarten. Het enige probleem dat kan spelen is dat er bij de selectie van bus op busnummer onduidelijkheid kan ontstaan.
Maar dat gebeurt allemaal niet, aangezien geeneen van de genoemde Amba's (3156-3159) in het bezit is van InfoXX

Denk eigenlijk ook niet dat ze dat voorlopig gaan inbouwen, tenzij ze die bussen nog een tijd willen houden en in de tussentijd de combobox-licentie verloopt
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 23:57 schreef BeefRWijker het volgende:
Je bedoelt dat de sjoof z'n bus niet zou kunnen vinden in de stalling 's ochtends?

[..]
Hij bedoelt dat ze dan, als ze de specifieke bus for some reason willen opzoeken in de InfoXX-database, dubbele records terugkrijgen. Maar goed, zoals ik net al typte; dat is op dit moment dus niet aan de orde.

Je hoeft je trouwens niet wederom aangevallen te voelen hoor

[ Bericht 0% gewijzigd door NoBody122 op 15-10-2008 01:59:53 ]
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 oktober 2008 @ 01:12:37 #156
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62394008
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 23:11 schreef BeefRWijker het volgende:

En ook Google zegt: Iveco Alliance is een B89.
Dan heb ik dat niet goed gezien.
quote:
Met andere woorden ik heb gelijk en dat krijg jij niet uit je strot.
Da's heel volwassen van jou.
Helaas ga je niet door voor de koelkast
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62394227
over de infoxx..

t werkt de laatste tijd best GOED!
  Spellchecker woensdag 15 oktober 2008 @ 02:00:22 #158
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62394407
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 01:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
over de infoxx..

t werkt de laatste tijd best GOED!
Waaruit merk je dat op?
Tevens -purist.
pi_62400015
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 02:00 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Waaruit merk je dat op?
dat ze niet halverwege de rit ineens uit vallen?

en keurig op tijd de nieuwe lijn er op toverd bij t eindpunt.

erg handig hoor weet je direct waar die daarna heen rijd .. en als je dus kan blijven zitten of moet uit stappen
pi_62403844
Door een kapotte auto heb ik ook weer busritjes geplanned Straks XX lijn 72 Cornjum-Leeuwarden en XX lijn 15 in leiden, zaterdag weer lijn 15 in Leiden en de Arriva, ik dacht, 169 (Den Bosch-Veghel via Heeswijk Dinther)
pi_62412255
quote:
De provincie Friesland start een boeteprocedure tegen vervoerder Arriva. De provincie eist dat zestien lagevloerbussen die zijn weggehaald, uiterlijk 27 oktober in Friesland worden ingezet. Friesland legt Arriva een boete op van honderdduizend euro wanneer het gestelde ultimatum niet wordt nageleefd, meldt de provincie vandaag.

Arriva haalde onlangs zestien van de 54 lagevloerbussen weg en zette ze buiten de provincie in. Voor deze bussen zijn hogevloerbussen in de plaats gekomen. Lagevloerbussen zijn beter toegankelijk, meent de provincie. Vooral ouderen en mindervaliden zouden hiervan profiteren.

Arriva haalt de bussen weg, aldus Friesland, omdat in andere gebieden meer opdrachten zijn. De provincie noemt dit argument niet relevant. "De indruk ontstaat dat de Friese lagevloerbussen worden ingezet om een probleem ergens anders op te lossen. Zo werkt dat niet", stelt gedeputeerde Piet Adema. Eerder bepaalden de twee partijen dat Arriva het tot en met half december zou doen met de reeds aanwezige bussen. Volgens de provincie had de vervoerder dit zelf als uitgangspunt gesteld.

Arriva heeft nog niet gereageerd.
bron: FOK!


! pwnd!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 oktober 2008 @ 19:18:18 #162
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62412758
Dat is ook voor het eerst, maar wel leuk zoiets
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 15 oktober 2008 @ 19:38:20 #163
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  Spellchecker woensdag 15 oktober 2008 @ 23:35:44 #164
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62420826
Die mensen van de provincie hebben zeker nog nooit in zo'n Mercedes gezeten
Tevens -purist.
pi_62422237
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 01:11 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Maar dat gebeurt allemaal niet, aangezien geeneen van de genoemde Amba's (3156-3159) in het bezit is van InfoXX

Denk eigenlijk ook niet dat ze dat voorlopig gaan inbouwen, tenzij ze die bussen nog een tijd willen houden en in de tussentijd de combobox-licentie verloopt
[..]
quote:
Hij bedoelt dat ze dan, als ze de specifieke bus for some reason willen opzoeken in de InfoXX-database, dubbele records terugkrijgen.
Da's maar goed ook, want anders zou je er dus eentje kwijt zijn, hè.
Ik neem aan dat daar gerust een oplossing voor is net zoals er een oplossing zal zijn voor de doublures in lijn
nummers in de verschillende vervoers gebieden. Kwestie van regionaal filteren.
quote:
Maar goed, zoals ik net al typte; dat is op dit moment dus niet aan de orde.
quote:
Je hoeft je trouwens niet wederom aangevallen te voelen hoor
Is dat zo? Voor de goede orde, waar werd ik dan precies op aangevallen want dat is me even ontgaan.
Waar ik niks mee kan/kon is een zin van 4 woorden waar een ruime paragraaf verklaring voor nodig is/was.
Niks meer of minder. Je probeert me toch niet een schuldgevoel aan te praten, hè. Pas op hoor.
Beef R. Wijker
pi_62422369
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 23:35 schreef NoBody122 het volgende:
Die mensen van de provincie hebben zeker nog nooit in zo'n Mercedes gezeten
Alsof ze überhaupt ooit in een (OV)bus hebben gezeten.
Ben eigenlijk wel benieuwd wie er aan de bel getrokken heeft.
Normaliter krijg je nog niet eens antwoord van ze terug. Idem ditto, ROCOV.
En bij Rover fitten ze liever op NS. Daar hebben ze geen idee hoe dat zit met bussen en zo.

[ Bericht 20% gewijzigd door BeefRWijker op 16-10-2008 00:33:45 ]
Beef R. Wijker
  Spellchecker donderdag 16 oktober 2008 @ 00:30:06 #167
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62422435
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 00:21 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Je probeert me toch niet een schuldgevoel aan te praten, hè. Pas op hoor.
Ik zou niet durven
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 oktober 2008 @ 00:32:26 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62422483
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 00:27 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Alsof ze überhaupt ooit in een (OV)bus hebben gezeten.
Ze hebben anders wel een eigen bus bij ITS-reizen die ze voor werkbezoeken gebruiken
Altijd onderweg naar het avontuur
  Spellchecker donderdag 16 oktober 2008 @ 01:12:50 #169
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62423116
quote:
Arnhemse bussen omgeleid na incidenten

Ov-bedrijf Connexxion leidt twee buslijnen in Arnhem in de avond voorlopig om vanwege drie incidenten. Daarbij zijn bussen vernield en bekogeld nabij de IJssellaan in de probleemwijk Presikhaaf. Eerder was er al een bus vernield in Arnhem-Zuid. Er zijn geen gewonden gevallen, maar de veiligheid van chauffeurs en reizigers is volgens Connexxion wel in het geding geweest.

Woensdagochtend overleggen politie, gemeente en het bedrijf over oplossingen om het busvervoer weer veilig te krijgen. De uitkomsten hiervan worden voorgelegd aan vakbonden en de ondernemingsraad.

Op 3 oktober en afgelopen zon-, maan- en dinsdag werden projectielen naar bussen gegooid. Ook is er mogelijk geschoten. Er zijn alleen ruiten vernield, maar in alle gevallen zaten er reizigers in de bus. Met ingang van woensdag rijdt lijn 5 vanaf 19.00 uur een omleidingsroute. Voor lijn 43 vervalt 's avonds een aantal haltes in Presikhaaf. Wel wordt op andere plekken gestopt.

Vorige maand ontstond nogal wat consternatie nadat in Gouda een buschauffeur was overvallen. Connexxion besloot voor een paar dagen geen bussen meer door de wijk Oosterwei te laten rijden, omdat chauffeurs de agressie van Marokkaanse jongeren beu waren.

Bron: Arnhemse bussen omgeleid na incidenten
Tevens -purist.
pi_62423206
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 11:54 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dat ze niet halverwege de rit ineens uit vallen?

en keurig op tijd de nieuwe lijn er op toverd bij t eindpunt.

erg handig hoor weet je direct waar die daarna heen rijd ..
Niet dat de gemiddelde reiziger dat ene moer interesseert waar de bus naar toe gaat nadat ie is uitgestapt.
quote:
en als je dus kan blijven zitten of moet uit stappen
Wat wel handig is als dat toevallig je aansluiting is en de bus te laat. Kan je niet missen.
Maar op hoeveel lijntjes komt dat voor, of voor hoeveel mensen geldt dat.
Zo niet ben je al te laat om nog maatregelen te treffen om je aansluiting te regelen.
Heb je al 5 minuten of langer in de rats gezeten of ie't wel haalt. Als je de dienstregeling al uit je hoofd weet
dus. Zo niet wordt je als passagier niet wijzer of je vertraging hebt of niet want dat geeft het systeem niet aan.
Dat weet alleen de sjoof. Sterker nog, het geeft je de valse indruk dat de bus op tijd is en alles zoals het hoort.

Voor de rest heb je er dus dan ook geen ene zak aan.
Het voegt helemaal niets toe waar je ook maar daadwerkelijk iets aan hebt.
Daar is de mogelijkheid om direct zonder vertraging (via kort verkeer) je aansluiting te regelen voor ingeleverd.
Beef R. Wijker
  Spellchecker donderdag 16 oktober 2008 @ 01:26:52 #171
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_62423309
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 01:19 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Niet dat de gemiddelde reiziger dat ene moer interesseert waar de bus naar toe gaat nadat ie is uitgestapt.
[..]

Wat wel handig is als dat toevallig je aansluiting is en de bus te laat. Kan je niet missen.
Maar op hoeveel lijntjes komt dat voor, of voor hoeveel mensen geldt dat.
Zo niet ben je al te laat om nog maatregelen te treffen om je aansluiting te regelen.
Heb je al 5 minuten of langer in de rats gezeten of ie't wel haalt. Als je de dienstregeling al uit je hoofd weet
dus. Zo niet wordt je als passagier niet wijzer of je vertraging hebt of niet want dat geeft het systeem niet aan.
Dat weet alleen de sjoof. Sterker nog, het geeft je de valse indruk dat de bus op tijd is en alles zoals het hoort.

Voor de rest heb je er dus dan ook geen ene zak aan.
Het voegt helemaal niets toe waar je ook maar daadwerkelijk iets aan hebt.
Daar is de mogelijkheid om direct zonder vertraging (via kort verkeer) je aansluiting te regelen voor ingeleverd.
Bij Maxx Leeuwarden komt dit aspect anders nog wel van pas, daar mensen vaak over moeten stappen en de bussen eigenlijk continu doorrijden

Overigens, iets anders: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/marceldebruijn/

Dat is dus waar ik het hier laatst over had
Tevens -purist.
pi_62423347
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 00:32 schreef Peterselieman het volgende:

[.OV bussen.]

Ze hebben anders wel een eigen bus bij ITS-reizen die ze voor werkbezoeken gebruiken
En, heeft die een invaliden lift voor rolstoelende staten leden?
Beef R. Wijker
pi_62427816
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 01:19 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Niet dat de gemiddelde reiziger dat ene moer interesseert waar de bus naar toe gaat nadat ie is uitgestapt.
[..]

Wat wel handig is als dat toevallig je aansluiting is en de bus te laat. Kan je niet missen.
Maar op hoeveel lijntjes komt dat voor, of voor hoeveel mensen geldt dat.
Zo niet ben je al te laat om nog maatregelen te treffen om je aansluiting te regelen.
Heb je al 5 minuten of langer in de rats gezeten of ie't wel haalt. Als je de dienstregeling al uit je hoofd weet
dus. Zo niet wordt je als passagier niet wijzer of je vertraging hebt of niet want dat geeft het systeem niet aan.
Dat weet alleen de sjoof. Sterker nog, het geeft je de valse indruk dat de bus op tijd is en alles zoals het hoort.

Voor de rest heb je er dus dan ook geen ene zak aan.
Het voegt helemaal niets toe waar je ook maar daadwerkelijk iets aan hebt.
Daar is de mogelijkheid om direct zonder vertraging (via kort verkeer) je aansluiting te regelen voor ingeleverd.
als t kreng op tijd is moet ik er uit... omdat die dan 5 min op de buffer beland rijd die met vertraging dan kan ik blijven zitten en maak ik een rondje om het station
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 oktober 2008 @ 10:18:20 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62427829
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 01:29 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

En, heeft die een invaliden lift voor rolstoelende staten leden?
Geen flauw idee. Heb het ding wel zien rijden, maar niet in detail bestudeerd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62427957
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 10:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Geen flauw idee. Heb het ding wel zien rijden, maar niet in detail bestudeerd
ghehehe


abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')