Oeh, link? En waar is het?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:05 schreef tevebe het volgende:
[..]
Hehe![]()
Ga je ook naar de emigratiebeurs toe? Ik heb een topic geopend TRV maar de modjes hebben het verplaatst naar KAA.
So truequote:Op zaterdag 25 oktober 2008 21:59 schreef Koploperkopper het volgende:
And now for something completely different!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier geldt eigenlijk hetzelfde als voor heel Frankrijk, prachtig, alleen jammer dat er fransen wonen.
Toch zou ik wel hier linksonder, en van het midden wel een appartamentje willen hebben. Want waar fransen zijn, zijn ook franse chicks.quote:
In de winter hadden ze teveel kleren aanquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:20 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Toch zou ik wel hier linksonder, en van het midden wel een appartamentje willen hebben. Want waar fransen zijn, zijn ook franse chicks.
[ afbeelding ]
Edit: moet ik wel het plaatje toevoegen.
Die gaan toch vanzelf magisch uit na 3 breezers? Of wat drinken die daar.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 23:53 schreef tevebe het volgende:
[..]
In de winter hadden ze teveel kleren aan
Doe mij maar een condo in Coal Harbourquote:Op zondag 26 oktober 2008 14:46 schreef Koploperkopper het volgende:
[ afbeelding ]
Doe mij hier maar een town house.
Montreal zou ik graag in de zomer willen zien. In de winter is het er te rustig behalve als er ijshockey is :p En iedereen spreekt er gelukkig (goed) Engels.quote:Op zondag 26 oktober 2008 11:15 schreef Irrem het volgende:
Montreal![]()
Ben er niet in de winter geweest maar in de zomer is het in ieder geval erg gezelligEn gelukkig kunnen ze daar ook Engels spreken
Maar dit is realistisch, die huizenprijzen in Montrael en de rest van Quebec zijn spotgoedkoop.quote:Op zondag 26 oktober 2008 15:07 schreef tevebe het volgende:
[..]
Doe mij maar een condo in Coal Harbour![]()
Wie weet hoeveel geld je minimaal nodig hebt voor emigratie?
Ja das wel zo alleen trekt BC me veel meer. En op vakantie in Frankrijk vielen de franse chicks vies tegenquote:Op zondag 26 oktober 2008 15:14 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Maar dit is realistisch, die huizenprijzen in Montrael en de rest van Quebec zijn spotgoedkoop.
Ik dacht dat het 30.000 CAD was zodat je self supporting bent voor in iedergeval een jaar.
Heb je inmiddels al kaartjes voor de OS trouwens?
Ik heb dat deel van Canada nog niet gezien, maar als ik zo de foto's zie lijkt het me toch wel mooi.quote:Op zondag 26 oktober 2008 15:18 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ja das wel zo alleen trekt BC me veel meer. En op vakantie in Frankrijk vielen de franse chicks vies tegen![]()
Hm 30k is dus rond de 20k in euro's. Dan moet ik nog wel wat sparen![]()
ATP hoopt begin 2009 kaartjes te hebben. Dan zijn de goedkopere kaartjes wsl amml al wegIk acht de kans klein dat ik nog aan kaartjes kan komen
Ja het landschap is imo stukken saaier, maar ik zou er best nog eens heenwillen hoor. In de zomerquote:Op zondag 26 oktober 2008 15:26 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ik heb dat deel van Canada nog niet gezien, maar als ik zo de foto's zie lijkt het me toch wel mooi.Misschien een wat saaier landschap dan BC.
Ga ik mee.quote:Op zondag 26 oktober 2008 15:28 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ja het landschap is imo stukken saaier, maar ik zou er best nog eens heenwillen hoor. In de zomer
Niet na gekeken, want op de site staat alleen ATP als partnerquote:Op zondag 26 oktober 2008 16:30 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ga ik mee.![]()
Wel balen dat je nog geen tickets hebt voor de OS btw. Hadden ze ze bij Ticketbox/master niet?
Verderop in Quebec is Parc de la Gaspé, mooie omgeving, met een erg leuk hostel, ik hoorde dat het noorden van Quebec ook erg mooi is, maar het is zo erg afgelegen. Het nadeel is inderdaad dat ze buiten de grote steden geen enkel woord engels meer sprekenquote:Op zondag 26 oktober 2008 15:28 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ja het landschap is imo stukken saaier, maar ik zou er best nog eens heenwillen hoor. In de zomer
Je plaatje doet t niet bij mij. Quebec City lijkt me in de zomer btw ook wel leuk. In de winter was het daar ook te rustig. En sneeuwstormen verpesten ook wel het nodigequote:Op zondag 26 oktober 2008 17:14 schreef Irrem het volgende:
[..]
Verderop in Quebec is Parc de la Gaspé, mooie omgeving, met een erg leuk hostel, ik hoorde dat het noorden van Quebec ook erg mooi is, maar het is zo erg afgelegen. Het nadeel is inderdaad dat ze buiten de grote steden geen enkel woord engels meer spreken
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:54 schreef tevebe het volgende:
[..]
Je plaatje doet t niet bij mij. Quebec City lijkt me in de zomer btw ook wel leuk. In de winter was het daar ook te rustig. En sneeuwstormen verpesten ook wel het nodige
Echt?quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:57 schreef Irrem het volgende:
[..]
Bij mij doet tie het wel.
Ben in de zomer ook naar Quebec City gegaan, maar waar het in de winter misschien te rustig is, is het in de zomer echt zo druk! Zo toeristischveel nederlandse toeristen.
Ik liep er ook 's avonds rond en toen was het ook lekker rustig en nog veel mooier trouwens (ze weten die gebouwen goed te belichten). Maar overdagquote:Op zondag 26 oktober 2008 18:19 schreef tevebe het volgende:
[..]
Echt?Ik was zowat de enige die er rondliep.
Ja de wegen werden goed bijgehouden. Soms kwam je terecht in een sneeuwstorm en moet je gewoon rustig rijden, maar ik heb geen glijpartijen gehad en mijn moeder vond het ook wel meevallen. Die had voor vertrek naar Canada al gevraagd of sneeuwkettingen nodig waren en of we wel konden rijden enzoquote:Op zondag 26 oktober 2008 20:23 schreef Irrem het volgende:![]()
Was, het apart van het graven, nog een beetje te doen om te rijden daar! Ik zag het niet zo zitten om te gaan rijden in de sneeuw
4x4 Stond uit omdat de weg na het ongeluk goed te doen wasquote:Op zondag 26 oktober 2008 21:59 schreef Koploperkopper het volgende:
Tjsa, dan zou je willen dat je achterlijke amerikaanse bak gewoon 4x4 heeft zoals het hoort bij zo'n auto.(Of had-ie dat ook?) Veel van die dingen worden gewoon als RWD verkocht. Lekker nuttig.
quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:02 schreef tevebe het volgende:
[..]
4x4 Stond uit omdat de weg na het ongeluk goed te doen wasSoms moest je 4x4 wel aanzetten omdat de auto anders RWD is en je alleen maar schuift
RWD en sneeuw is wel leuk btw. Ben vaak express dwars gegaan
Zolang je er rekening mee houdt en niet al te gekke dingen doet is het niet zo'n probleem om te rijden. En ach een beetje spanning in je leven is toch ook leuk somsquote:Op zondag 26 oktober 2008 22:07 schreef Irrem het volgende:![]()
Aahh, ik merk het al weer, niks voor mij.
Hehe ja die dag stond er ook een Beemer in de berm. Als die gas gaf zakte de achterkant alleen maar meer in de sneeuwquote:Op zondag 26 oktober 2008 22:08 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
RWD is wel leuk in de sneeuw, tenzij je ergens wil komen.![]()
Die Escape had wel permanente 4WD, en dat op van die bergwegen, 't is net een rallystage!
Weet niet of ik 'em al eerder had gepost, maar 't blijft een leuke auto om naar te kijken. Ik zou 'em alleen voor geen goud willen kopen.
[ afbeelding ]
(In 1 of ander woonwagenkamp op 10km over zo'n soort rallystage rijden.)
Dat moet je daar niet hebben nee. Veel van die Beemers die ik zag waren ook ix uitvoeringen, 4WD dus.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:12 schreef tevebe het volgende:
[..]
Hehe ja die dag stond er ook een Beemer in de berm. Als die gas gaf zakte de achterkant alleen maar meer in de sneeuw![]()
Escape vind ik lelijkPermanente 4x4 is ook wel handig ja. Volgende keer (als die er ooit komt
) komt er ook een auto met permanente 4x4.
Remax.ca gebruiken.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:15 schreef tevebe het volgende:
Wat is www.mls.ca trouwens een kutsite geworden!
Met die Explorer ben ik nooit echt offroad geweest. Wel enkele klotewegen gehad oa naar de top van een berg die ik je niet zou aanraden met een normale auto.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:18 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Dat moet je daar niet hebben nee. Veel van die Beemers die ik zag waren ook ix uitvoeringen, 4WD dus.Ik zie ze hier ook altijd klunzen die 1 of 2 dagen per jaar dat we sneeuw hebben. Vooral die sjonnies die dan even lekker zijwaarts proberen te gaan in hun E30-je zonder TCS, ABS of wat dan ook.
Gaan ze lekker onderuit.
Voor daar vind ik het wel een mooie auto, kon redelijk goed off-road, alleen bochtenwerk (met name het gebrek aan comfort) was niet te doen op de slingerige weg van Departure Bay naar Tofino, en boven de 80kmh gingen je oren bloeden zo luidruchtig.
Maar doe mij toch maar liever een groot slagschip cruiser.
Die uitvoering die wij hadden had van dat vinylleer, spiegelglad, en welke idioot heeft die auto in hemelsnaam van binnen ontworpen. Niet 1, letterlijk niet 1 handgreep, deurgreep of wat dan ook aan de passagier kant, ook geen hendel boven de deur, niets. Dat vond mijn rug niet echt fijn offroad, maar ook niet onroad in het constante bochtenwerk. Enige wat ik kon doen is een beetje breed zitten en mijn benen spreiden (quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:25 schreef tevebe het volgende:
[..]
Met die Explorer ben ik nooit echt offroad geweest. Wel enkele klotewegen gehad oa naar de top van een berg die ik je niet zou aanraden met een normale auto.
Bochtenwerk blijft een probleem ja met zulke wagens. Ze zijn alleen zo comfortabel. Ik heb nooit last gehad van mn rug ofzo. Zelfs niet na lange ritten.
Haha ja ik had ook van dat spiegelgladde (cremequote:Op zondag 26 oktober 2008 22:28 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Die uitvoering die wij hadden had van dat vinylleer, spiegelglad, en welke idioot heeft die auto in hemelsnaam van binnen ontworpen. Niet 1, letterlijk niet 1 handgreep, deurgreep of wat dan ook aan de passagier kant, ook geen hendel boven de deur, niets. Dat vond mijn rug niet echt fijn offroad, maar ook niet onroad in het constante bochtenwerk. Enige wat ik kon doen is een beetje breed zitten en mijn benen spreiden () zodat ik een beetje 'klem' zat.
Rampzalig.
quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:32 schreef tevebe het volgende:
[..]
Haha ja ik had ook van dat spiegelgladde (creme) leer. En soms miste ik idd ook de handgreep! De audio was wel erg goed. Het grootste nadeel van de auto was toch wel de verlichting. Zelfs met grootlicht aan zag je niks
Die Nissan die ik had toen ik naar Vancouver Island ging was ook bagger. Niet eens n middenarmsteun!quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:39 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]Ze zullen me altijd blijven verbazen die auto's.
Het lijkt alsof niemand dat ding goed heeft doorgedacht. Waar je in Europese en Japanse auto's slimme foefjes zult vinden, een Amerikaanse auto bedenken nadat-ie in productie is ingegaan dat dit en dat wel handig geweest zou zijn. Zo voelt het.
Die weg naar Tofino zou ik nog wel eens over willen doen in een krachtige Europese auto, vlot inhalen, lekker door de bochten.
Ja, sommige van die bakken in Amerika hebben van die dingen die al zo standaard zijn geworden in hun cultuur, echt in alle auto's vind je airco bijv.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:43 schreef tevebe het volgende:
[..]
Die Nissan die ik had toen ik naar Vancouver Island ging was ook bagger. Niet eens n middenarmsteun!
Die Explorer had wel enkele handige dingen. Zodra je de motor start gaan de lichten aan. En de huurauto die we 7 jaar geleden hadden had elektrische deuren![]()
Maar die weg zou ik inderdaad overdag wel eens willen doen in een snelle wagen. Met airbags graag.
Ja met sommige dingen lopen ze wel voor ja. Alleen de explorer had dan achter weer geen hoofdsteunen. Wel weer een beetje vreemdquote:Op zondag 26 oktober 2008 22:47 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ja, sommige van die bakken in Amerika hebben van die dingen die al zo standaard zijn geworden in hun cultuur, echt in alle auto's vind je airco bijv.Hier vind je die dingen pas echt standaard sinds de afgelopen paar jaar, en voor '95 mag je in je handjes knijpen dat ze erin zitten.
P.S. Voetbediende handremmen.
Maar ja, eerst hier maar eens een auto kopen. Ik heb misschien vanaf woensdag werk, kan ik er eindelijk een kopen.
Cateringbelader voor vliegtuigen op Schiphol.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:51 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ja met sommige dingen lopen ze wel voor ja. Alleen de explorer had dan achter weer geen hoofdsteunen. Wel weer een beetje vreemdEn die handrem werd eigenlijk zelden/nooit gebruikt.
Wat voor werk en wat voor auto? Ik ben van het idee afgestapt om een auto te kopen. Ik verdien momenteel te weinig om er een te kunnen onderhouden. Student zijn
Hehe twee broodjes voor jullie, een voor mijquote:Op zondag 26 oktober 2008 22:57 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Cateringbelader voor vliegtuigen op Schiphol.
Denk dat het een Saab 9-3 of 9-5 wordt, betrouwbaar, goedkoop, comfortabel, solide, en heel makkelijk snel te maken.
Voor 300 euro heb je een BSR Stage 1 bestaande uit een nieuwe luchtfilter en andere ECU-software. Van 150pk voor een 2.0 turbo naar 215pk.![]()
Turbo vervangen door een Mitsubishi exemplaar, andere riolering onder de auto, opnieuw een chip en je zit al tegen de 260 aan.Misschien handig om tegen die tijd ook wat aan de remmen te gaan doen.
Dat is juist het leuke van die 2.0t, ze zijn voor de verzekering gewoon maar 150pk.quote:Op zondag 26 oktober 2008 23:02 schreef tevebe het volgende:
[..]
Hehe twee broodjes voor jullie, een voor mij![]()
9-5 zijn wel stoer ja. Alleen beetje duur in verzekering? Neem je ook aandelen in Michelin? 260pk op de voorwielen zal wel lekker roken![]()
Om toch nog een beetje OT bezig te zijn. Er zijn de laatste dagen weer flink wat mensen vermoord in BC. BC
In East Van is er een gebouw opgeblazen met een vrouw nog in het gebouw. In Abby (waar ik 3 maanden heb gewoond) is een vent doodgeschoten voor de gym. Eentje is op twijfelachtige manier gevonden. Ze wachten op de autopsy om te bepalen of t een misdrijf is of niet.quote:Op zondag 26 oktober 2008 23:05 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Dat is juist het leuke van die 2.0t, ze zijn voor de verzekering gewoon maar 150pk.Die banden gaan misschien wel een probleem worden ja.
Is er weer een voetafhakker bezig? Of had een boer z'n varkens weer honger?Toch raar om te lezen dat Vancouver de 'murder capital of Canada' is. Hoor 't wel vaker.
Ja nee ik ook niet. En in feite kan het je ook hier over komen, aangezien de murderrates in Canada even hoog liggen als in Nederland, erg laag dus eigenlijk. Zeker in verhouding met landen als Amerika.quote:Op zondag 26 oktober 2008 23:10 schreef tevebe het volgende:
[..]
In East Van is er een gebouw opgeblazen met een vrouw nog in het gebouw. In Abby (waar ik 3 maanden heb gewoond) is een vent doodgeschoten voor de gym. Eentje is op twijfelachtige manier gevonden. Ze wachten op de autopsy om te bepalen of t een misdrijf is of niet.
Ja er woorden wel veel moorden gepleegd in GVA, maar ik heb me er nooit onveilig ofzo gevoeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |