Mmm, een wisselvallige uitzending, maar dat lag meer aan de gasten. Van Rossem in het begin hilarisch over McCain met vergeet-momenten en een runningmate die Rusland kan zien liggen en Obama heeft kleur en naam tegen, iets wat vermoedelijk gaat tellen in het stemhokje. Maar soms verdenk ik Maarten van effectbejag, hij weet ook dat hij lollig uit de hoek kan komen, het wordt bijna een act, had hij dat ook maar op laatst gedaan, over qua overlastgevers. Toen bleek het opeens niet meer zo erg, klein groepje wat sterk wordt overdreven, zwakjes meneer van Rossen, waar woont U? Ahmed Aboutaleb weigert echt om in te gaan op de problemen, vindt het ook geen integratieprobleem, iets waar Marga van Praag op het einde een zinnige opmerking (dat was ook het enige zinnige wat ze te melden had) over maakte. Hij benadrukte verder dat men moet durven die ongenoegens uit te spreken. Tja, dat is dan toch het Wilders-effect, die heeft het allang al op de agenda gezet, eerst als roepende in de woestijn (niet al te netjes, iig wel klip en klaar) maar langzamerhand wordt nu duidelijk hoe erg en diep de problemen zijn en spreken politici zich uit, halen het naar zich toe, verhullend dat de wonden allang al stinken door het te lang niet te willen zien. Iets wat Jan Mulder gisteravond in DWDD ook moest erkennen, dat ook hij en anderen in Den Haag moeten vaststellen dan men het op sommige punten met Wilders eens is. P&W probeerden Ahmed Aboutaleb uitspraken te ontlokken maar die bleef op lekker in z'n eigen departement rondjes draaien, hij is inmiddel gepokt en gemazeld en omzeilt de echte kwestie, integratie. Hij wil van Nederland een prachtig land maken zei hij in 't begin, dat hoorde ik al een tijd geleden, klinkt een beetje arrogant maar ik ga er verder niet op in, mijn mening is wat dat betreft ietwat 'kras'....