abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61974822
quote:
AMSTERDAM - De Nederlandsche Bank staat klaar om Fortis te hulp te schieten met een kapitaalinjectie van enkele miljarden euro’s. Dit om de rust bij de wankelende bankverzekeraar te herstellen.

Volgens bronnen dicht bij de onderhandelingen is dit momenteel de meest waarschijnlijke uitkomst van het crisisoverleg, dat nu al anderhalve dag aan de dag is.

Andere opties, zoals een verkoop van onderdelen van Fortis, zijn echter nog evenmin uitgesloten. Daarbij worden met name ING en de Franse bank BNP Paribas door Belgische media genoemd als potentiële kopers.

De betrokkenen bij het overleg zouden erop aansturen uiterlijk 22.00 uur vanavond met een oplossing te komen voor Fortis, aangezien dan in Australië de nieuwe beursweek begint.
http://www.telegraaf.nl/d(...)tis_in_zicht___.html

Geweldig
pi_61974938
quote:
tyfus zooi

Iemand nog advies, wat te doen met fortis aandelen.

*wachten en hopen dat het aandeel weer aantrekt
*wachten en hopen dat fortis zo snel mogelijk verkocht word,zodat ik er nog een leuke prijs voor vang
*meteen dumpen

wat kan ik het beste doen?

als fortis failliet gaat wat gebeurt er dan met mijn aandelen, en de aandelen die ik in andere bedrijven heb(gekocht via fortis)?

ik heb dus een aandelen/beleggers rekening bij fortis, en heb daarmee aandelen bij verschillende bedrijven gekocht(oa fortis) ben ik die kwijt?

[ Bericht 14% gewijzigd door hoipim op 28-09-2008 17:48:39 ]
pi_61975133
Wat lopen jullie nou te panikeren.

DE BELGISCHE OVERHEID GARANDEERT 100% VAN HET SPAARGELD VAN DE BELGISCHE KLANTEN VAN FORTIS.

Dat betekent dat het voor Belgen beter is om bij Fortis te zitten dan bij welke bank dan ook (zit het merendeel ook al maar goed).

Fortis gaat niet failliet. Wie onder de 7 euro heeft gekocht heeft het koopje van het jaar gedaan.
pi_61975210
quote:
Op zondag 28 september 2008 17:42 schreef hoipim het volgende:

[..]

als fortis failliet gaat wat gebeurt er dan met mijn aandelen, en de aandelen die ik in andere bedrijven heb(gekocht via fortis)?

ik heb dus een aandelen/beleggers rekening bij fortis, en heb daarmee aandelen bij verschillende bedrijven gekocht(oa fortis) ben ik die kwijt?
Je Fortis-aandelen zullen waardeloos worden, je andere aandelen behouden gewoon hun waarde (jij bent de eigenaar).
pi_61975226
quote:
Op zondag 28 september 2008 17:50 schreef ItaloDancer het volgende:
DE BELGISCHE OVERHEID GARANDEERT 100% VAN HET SPAARGELD VAN DE BELGISCHE KLANTEN VAN FORTIS.

Dat betekent dat het voor Belgen beter is om bij Fortis te zitten dan bij welke bank dan ook (zit het merendeel ook al maar goed).
JUIST ja, ik ben geen belg, ik ben een kut hollander.

En ik denk niet dat aandelen vallen onder spaargeld.
pi_61975264
quote:
Op zondag 28 september 2008 17:53 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Je Fortis-aandelen zullen waardeloos worden, je andere aandelen behouden gewoon hun waarde (jij bent de eigenaar).
maar ik heb ze via fortis gekocht en beheer ze nu via fortis.

En bij de koop van aandelen heb je altijd een tussenpartij nodig,als fortis weg valt dan valt mijn tussenpartij weg.

Hoe beheer ik dan mijn aandelen?

oftewel zo ver ik weet is fortis mijn broker, en als fortis wegvalt, is mijn broker weg.
  zondag 28 september 2008 @ 17:56:11 #207
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_61975276
quote:

Fortis gaat niet failliet. Wie onder de 7 euro heeft gekocht heeft het koopje van het jaar gedaan.
Maar de naam Fortis is voor eeuwig besmet, daar komt het nooit meer goed mee
Als ze slim zijn halen ze overal Fortis van de muur en zetten daar ABNAMRO voor in de plaats
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  zondag 28 september 2008 @ 17:58:32 #208
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_61975328
Kortom, De Nederlandse belastingbetaler kan ophoesten voor het gepruts straks.

Plutocratie aan het werk!
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_61975521
quote:
Op zondag 28 september 2008 17:55 schreef hoipim het volgende:

[..]

maar ik heb ze via fortis gekocht en beheer ze nu via fortis.

En bij de koop van aandelen heb je altijd een tussenpartij nodig,als fortis weg valt dan valt mijn tussenpartij weg.

Hoe beheer ik dan mijn aandelen?

oftewel zo ver ik weet is fortis mijn broker, en als fortis wegvalt, is mijn broker weg.
Je hoeft je alleen om die fortis aandelen druk te maken. Die andere aandelen staan op jouw naam. Dan worden ze echt wel ergens anders ondergebracht, heb je misschien wat gedoe mee, maar die aandelen raak je echt niet kwijt.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_61975730
voor minimaal 6 duizend euro aan aandelen van fortis, en jij zegt niet druk maken?
pi_61975929
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:17 schreef hoipim het volgende:
voor minimaal 6 duizend euro aan aandelen van fortis, en jij zegt niet druk maken?
zou er voor 6000 euro bijkopen maandag
pi_61975958
Ik mag toch hopen dat de Nederlandse belastingbetaler niet gaat opdraaien voor het geklooi van een paar arrogante Belgen die zo nodig de ABN moesten hebben tegen elke prijs?

Dat geld kan Nederland veel beter gebruiken dan het in een bank te steken die sowieso omvalt.
pi_61975965
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:25 schreef henkway het volgende:

[..]

zou er voor 6000 euro bijkopen maandag
waarom?

niet dat ik nog 6 duizend euro in een sok heb.
  zondag 28 september 2008 @ 18:28:27 #214
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_61976000
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:17 schreef hoipim het volgende:
Inderdaad. Als je helemaal overstuur raakt over je aandelen had je beter een goede spaarrekening kunnen nemen. Ik weet niet hoe hoog of laag je bent ingestapt, maar je Fortis aandelen zijn momenteel heel wisselend qua prijs. Je kunt ze houden, je kunt ze weg doen.

De rest van je aandelen gebeurt niets mee. Ook niet als Fortis omvalt (wat echt niet gebeurt)
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_61976023
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:26 schreef hoipim het volgende:

[..]

waarom?

niet dat ik nog 6 duizend euro in een sok heb.
maandag gaat de koers 40% omhoog
pi_61976078
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:28 schreef Cheiron het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe hoog of laag je bent ingestapt
ik heb ongeveer een jaar geleden een kleine 2 duizend euro geïnvesteerd en de rest de laatste drie weken.
pi_61976197
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:32 schreef hoipim het volgende:

[..]

ik heb ongeveer een jaar geleden een kleine 2 duizend euro geïnvesteerd en de rest de laatste drie weken.
haad er vrijdag nog maar voor tienduizend euro bijgekocht
pi_61976238
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:36 schreef henkway het volgende:

[..]

haad er vrijdag nog maar voor tienduizend euro bijgekocht
waar haal ik die vandaan?
pi_61976371
quote:
Op zondag 28 september 2008 17:54 schreef hoipim het volgende:

[..]

JUIST ja, ik ben geen belg, ik ben een kut hollander.

En ik denk niet dat aandelen vallen onder spaargeld.
Jij denkt dat als de Belgische overheid 100% van het spaargeld garandeert, dat Fortis dan een redelijke kans heeft op omvallen?
pi_61976469
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:44 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Jij denkt dat als de Belgische overheid 100% van het spaargeld garandeert, dat Fortis dan een redelijke kans heeft op omvallen?
De Belgische overheid heeft hiermee al aangegeven dat Fortis niet meer zal zijn wat het afgelopen vrijdag was. Over en uit dus.
pi_61976716
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:44 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Hoe harder ze het gaan roepen hoe groter de kans volgens mij .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_61976757
hoe zit de constructie in elkaar?

is er een fortis holding waar fortis nl en fortis be in zitten of zijn het twee aparte bedrijven?
pi_61976829
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:48 schreef Wokkel het volgende:

[..]

De Belgische overheid heeft hiermee al aangegeven dat Fortis niet meer zal zijn wat het afgelopen vrijdag was. Over en uit dus.
Uhhh, nee. Er zal een plan komen: afstoten activiteit(en) + lening, bijvoorbeeld.
Maar Fortis blijft gewoon Fortis. Als Fortis verloren gaat is dat net zoiets als wanneer alle bier en friet verdwijnt uit België.
pi_61976853
quote:
Op zondag 28 september 2008 19:01 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Uhhh, nee. Er zal een plan komen: afstoten activiteit(en) + lening, bijvoorbeeld.
Maar Fortis blijft gewoon Fortis. Als Fortis verloren gaat is dat net zoiets als wanneer alle bier en friet verdwijnt uit België.
dat snap ik maar hoe zit de bedrijfsstructuur in elkaar?

kan de een de andere zomaar dumpen en andersom?

ik bedoel delen de twee fortissen(Fortis NV uit Utrecht en Fortis SA/NV uit Brussel) een holding die eigenaar van de merknaam en zo is?

of zijn het echt twee aparte bedrijven die zeer goed samenwerken?

ik bedoel wat houd fortis nv en fortis sa bij elkaar?

[ Bericht 7% gewijzigd door hoipim op 28-09-2008 19:09:51 ]
pi_61976879
quote:

Wat zit je nou te blaten. Dit is een Nederlands forum, dus als je als Nederlander bij de Nederlandse branche van Fortis meer dan 38.000 EUR aan spaargeld hebt en Fortis valt om, dan ben je alsnog de pineut.

Hoe durf je überhaupt te stellen dat Fortis niet failliet gaat. Die injectie kan Fortis wel redden, maar voor hoe lang. De naam van Fortis is geschaad en de koers is op een dieptepunt. Niemand kan garanderen dat Fortis weer een redelijke beurskoers krijgt noch dat Fortis nieuw vertrouwen krijgt puur en alleen door een kapitaalinjectie.

Een Vlaamse vriend zei ooit tegen me. Jullie kunnen bier verkopen, wij kunnen het brouwen. Was het helemaal met hem eens. Kijk maar wat dit fijne Fortis veroorzaakt heeft. Ik zou zeggen forceer Fortis haar Nederlandse tak aan ING te verkopen en dan mogen de Belgen het lekker uitzoeken met hun ''icoon''.

Maar nee, in plaats van dat te doen, gaat de Nederlandse Bank deze fijne onderneming redden op kosten van de Nederlandse belastingbetaler.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')