http://www.telegraaf.nl/d(...)tis_in_zicht___.htmlquote:AMSTERDAM - De Nederlandsche Bank staat klaar om Fortis te hulp te schieten met een kapitaalinjectie van enkele miljarden euro’s. Dit om de rust bij de wankelende bankverzekeraar te herstellen.
Volgens bronnen dicht bij de onderhandelingen is dit momenteel de meest waarschijnlijke uitkomst van het crisisoverleg, dat nu al anderhalve dag aan de dag is.
Andere opties, zoals een verkoop van onderdelen van Fortis, zijn echter nog evenmin uitgesloten. Daarbij worden met name ING en de Franse bank BNP Paribas door Belgische media genoemd als potentiële kopers.
De betrokkenen bij het overleg zouden erop aansturen uiterlijk 22.00 uur vanavond met een oplossing te komen voor Fortis, aangezien dan in Australië de nieuwe beursweek begint.
tyfus zooiquote:Op zondag 28 september 2008 17:36 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/d(...)tis_in_zicht___.html
Geweldig
Je Fortis-aandelen zullen waardeloos worden, je andere aandelen behouden gewoon hun waarde (jij bent de eigenaar).quote:Op zondag 28 september 2008 17:42 schreef hoipim het volgende:
[..]
als fortis failliet gaat wat gebeurt er dan met mijn aandelen, en de aandelen die ik in andere bedrijven heb(gekocht via fortis)?
ik heb dus een aandelen/beleggers rekening bij fortis, en heb daarmee aandelen bij verschillende bedrijven gekocht(oa fortis) ben ik die kwijt?
JUIST ja, ik ben geen belg, ik ben een kut hollander.quote:Op zondag 28 september 2008 17:50 schreef ItaloDancer het volgende:
DE BELGISCHE OVERHEID GARANDEERT 100% VAN HET SPAARGELD VAN DE BELGISCHE KLANTEN VAN FORTIS.
Dat betekent dat het voor Belgen beter is om bij Fortis te zitten dan bij welke bank dan ook (zit het merendeel ook al maar goed).
maar ik heb ze via fortis gekocht en beheer ze nu via fortis.quote:Op zondag 28 september 2008 17:53 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Je Fortis-aandelen zullen waardeloos worden, je andere aandelen behouden gewoon hun waarde (jij bent de eigenaar).
Maar de naam Fortis is voor eeuwig besmet, daar komt het nooit meer goed meequote:Op zondag 28 september 2008 17:50 schreef ItaloDancer het volgende:
Wat lopen jullie nou te panikeren.
DE BELGISCHE OVERHEID GARANDEERT 100% VAN HET SPAARGELD VAN DE BELGISCHE KLANTEN VAN FORTIS.
Dat betekent dat het voor Belgen beter is om bij Fortis te zitten dan bij welke bank dan ook (zit het merendeel ook al maar goed).
Fortis gaat niet failliet. Wie onder de 7 euro heeft gekocht heeft het koopje van het jaar gedaan.
Je hoeft je alleen om die fortis aandelen druk te maken. Die andere aandelen staan op jouw naam. Dan worden ze echt wel ergens anders ondergebracht, heb je misschien wat gedoe mee, maar die aandelen raak je echt niet kwijt.quote:Op zondag 28 september 2008 17:55 schreef hoipim het volgende:
[..]
maar ik heb ze via fortis gekocht en beheer ze nu via fortis.
En bij de koop van aandelen heb je altijd een tussenpartij nodig,als fortis weg valt dan valt mijn tussenpartij weg.
Hoe beheer ik dan mijn aandelen?
oftewel zo ver ik weet is fortis mijn broker, en als fortis wegvalt, is mijn broker weg.
zou er voor 6000 euro bijkopen maandagquote:Op zondag 28 september 2008 18:17 schreef hoipim het volgende:
voor minimaal 6 duizend euro aan aandelen van fortis, en jij zegt niet druk maken?
waarom?quote:Op zondag 28 september 2008 18:25 schreef henkway het volgende:
[..]
zou er voor 6000 euro bijkopen maandag
Inderdaad. Als je helemaal overstuur raakt over je aandelen had je beter een goede spaarrekening kunnen nemen. Ik weet niet hoe hoog of laag je bent ingestapt, maar je Fortis aandelen zijn momenteel heel wisselend qua prijs. Je kunt ze houden, je kunt ze weg doen.quote:Op zondag 28 september 2008 18:17 schreef hoipim het volgende:
voor minimaal 6 duizend euro aan aandelen van fortis, en jij zegt niet druk maken?
maandag gaat de koers 40% omhoogquote:Op zondag 28 september 2008 18:26 schreef hoipim het volgende:
[..]
waarom?
niet dat ik nog 6 duizend euro in een sok heb.
ik heb ongeveer een jaar geleden een kleine 2 duizend euro geïnvesteerd en de rest de laatste drie weken.quote:Op zondag 28 september 2008 18:28 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe hoog of laag je bent ingestapt
haad er vrijdag nog maar voor tienduizend euro bijgekochtquote:Op zondag 28 september 2008 18:32 schreef hoipim het volgende:
[..]
ik heb ongeveer een jaar geleden een kleine 2 duizend euro geïnvesteerd en de rest de laatste drie weken.
waar haal ik die vandaan?quote:Op zondag 28 september 2008 18:36 schreef henkway het volgende:
[..]
haad er vrijdag nog maar voor tienduizend euro bijgekocht
Jij denkt dat als de Belgische overheid 100% van het spaargeld garandeert, dat Fortis dan een redelijke kans heeft op omvallen?quote:Op zondag 28 september 2008 17:54 schreef hoipim het volgende:
[..]
JUIST ja, ik ben geen belg, ik ben een kut hollander.
En ik denk niet dat aandelen vallen onder spaargeld.
De Belgische overheid heeft hiermee al aangegeven dat Fortis niet meer zal zijn wat het afgelopen vrijdag was. Over en uit dus.quote:Op zondag 28 september 2008 18:44 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Jij denkt dat als de Belgische overheid 100% van het spaargeld garandeert, dat Fortis dan een redelijke kans heeft op omvallen?
Hoe harder ze het gaan roepen hoe groter de kans volgens mijquote:Op zondag 28 september 2008 18:44 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Jij denkt dat als de Belgische overheid 100% van het spaargeld garandeert, dat Fortis dan een redelijke kans heeft op omvallen?
Uhhh, nee. Er zal een plan komen: afstoten activiteit(en) + lening, bijvoorbeeld.quote:Op zondag 28 september 2008 18:48 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De Belgische overheid heeft hiermee al aangegeven dat Fortis niet meer zal zijn wat het afgelopen vrijdag was. Over en uit dus.
dat snap ik maar hoe zit de bedrijfsstructuur in elkaar?quote:Op zondag 28 september 2008 19:01 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Uhhh, nee. Er zal een plan komen: afstoten activiteit(en) + lening, bijvoorbeeld.
Maar Fortis blijft gewoon Fortis. Als Fortis verloren gaat is dat net zoiets als wanneer alle bier en friet verdwijnt uit België.
Wat zit je nou te blaten. Dit is een Nederlands forum, dus als je als Nederlander bij de Nederlandse branche van Fortis meer dan 38.000 EUR aan spaargeld hebt en Fortis valt om, dan ben je alsnog de pineut.quote:Op zondag 28 september 2008 17:50 schreef ItaloDancer het volgende:
Wat lopen jullie nou te panikeren.
Fortis gaat niet failliet. Wie onder de 7 euro heeft gekocht heeft het koopje van het jaar gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |