abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61920337
Is FORTIS het eerste slachtoffer van de global creditcrisis ?/
quote:
do 25 sep 2008, 15:57
Dieptepunt Fortis-aandeel na nieuwe geruchten
AMSTERDAM (AFN) - Aandelen Fortis zakten donderdagmiddag tot het laagste niveau sinds 1995 na nieuwe geruchten over liquiditeitsproblemen bij de Belgisch-Nederlandse bank en verzekeraar.
Even na het middaguur zakte de koers van Fortis weg. Rond half vier noteerde het aandeel ruim 20 procent lager op 5,60 euro.
“Ik hoor veel geruchten. Je kunt ze misschien allemaal een beetje geloven”, zei handelaar Paul Brouwer van SNS Securities. Een van de geruchten is dat De Nederlandsche Bank (DNB) Rabobank heeft gevraagd om Fortis van liquiditeiten te voorzien. Fortis ontkende dit donderdag “ten stelligste”.
Stemrecht
“Ik heb het ook gehoord. Ze zouden moeilijkheden hebben om liquiditeiten aan te trekken”, aldus een andere handelaar in Amsterdam die niet bij naam genoemd wilde worden.

Weekblad FEM Business meldde donderdag op zijn website dat de Stichting Continuïteit Fortis, die de bankverzekeraar moet beschermen tegen een vijandige overname, de banden met de top van Fortis heeft doorgesneden. Door het vertrek van Fortis-commissarissen Jan Michiel Hessels en Philippe Bodson denkt het beschermingsvehikel sterker te staan.

De stichting heeft het recht om 1,82 miljard nieuwe preferente aandelen op te eisen, als ze dat voor de bescherming van de bankverzekeraar noodzakelijk acht. Daardoor kan het vehikel van de ene op de andere dag een belang van 42 procent in Fortis verkrijgen, met het bijbehorende stemrecht.
pi_61920600
dus ondanks het verbieden van naked short gaan toch verdere koersdaling
  vrijdag 26 september 2008 @ 00:07:30 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_61921184
Yeah, geruchten!!!!!!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_61922163
Volgens mij spelen er twee dingen bij Fortis waarom zij geld nodig hebben. Allereerst is ABN-Amro nog niet volledig betaald, en ten tweede ligt er een eis van DNB om de wettelijke reserve weer op het gewenst peil te krijgen. Er is dacht ik in totaal 8 miljard euro nodig, helaas voor Fortis hebben zij lang gewacht met een aandelen emissie waardoor zij nu enkel een emissie kunnen doen tegen een sterk verminderde opbrengst of een veel sterkere verwatering van het aandeel dan eerder het geval was. Fortis moet dus op een andere manier aan geld zien te komen, en daarom vind ik het gerucht van vandaag eigenlijk niet eens zo'n gek gerucht, ook al lijkt het dan niet waar te zijn.

Fortis moet nu de kapitaalmarkt op om aan geld te komen, de vraag is echter wie er nog geld wil lenen aan Fortis want de kapitaalmarkt bulkt momenteel niet echt van het vertrouwen ( ! ). Echter van een faillissement, dus ook van een bail-out, is op dit moment echt geen sprake. In geval van hoge nood kan Fortis bedrijfsonderdelen verkopen (er lijkt operationeel weinig mis met het bedrijf) en DNB zal vast ook wel zo slim zijn niet tot aan gaatje aan de wettelijke reserve vast te houden. Zwaar weer voor Fortis dus, maar ze moeten denk ik gewoon wachten tot de storm weer over is.
pi_61923982
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 01:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
Volgens mij spelen er twee dingen bij Fortis waarom zij geld nodig hebben. Allereerst is ABN-Amro nog niet volledig betaald, en ten tweede ligt er een eis van DNB om de wettelijke reserve weer op het gewenst peil te krijgen. Er is dacht ik in totaal 8 miljard euro nodig, helaas voor Fortis hebben zij lang gewacht met een aandelen emissie waardoor zij nu enkel een emissie kunnen doen tegen een sterk verminderde opbrengst of een veel sterkere verwatering van het aandeel dan eerder het geval was. Fortis moet dus op een andere manier aan geld zien te komen, en daarom vind ik het gerucht van vandaag eigenlijk niet eens zo'n gek gerucht, ook al lijkt het dan niet waar te zijn.

Fortis moet nu de kapitaalmarkt op om aan geld te komen, de vraag is echter wie er nog geld wil lenen aan Fortis want de kapitaalmarkt bulkt momenteel niet echt van het vertrouwen ( ! ). Echter van een faillissement, dus ook van een bail-out, is op dit moment echt geen sprake. In geval van hoge nood kan Fortis bedrijfsonderdelen verkopen (er lijkt operationeel weinig mis met het bedrijf) en DNB zal vast ook wel zo slim zijn niet tot aan gaatje aan de wettelijke reserve vast te houden. Zwaar weer voor Fortis dus, maar ze moeten denk ik gewoon wachten tot de storm weer over is.
Als de koers blijft dalen dan zal het niet mogelijk zijn geld op te halen met een emissie zonder dat de eigen aandeelhouders in opstand komen.
Onderdelen zeer goedkoop verkopen, die ze net met veel duur geld gekocht hebben
  vrijdag 26 september 2008 @ 09:16:46 #6
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_61924140
Toch bijzonder hoe een bedrijf dat zelf niet zijn hoofd boven water lijkt te kunnen houden, nog wel een andere bank kan overnemen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_61924206
Voor de mensen die leningen hebben lopen is het helemaal niet erg als het financiële systeem instort. Eigenlijk moet je nu juist als een gek gaan lenen
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_61926350
Zodadelijk, om 11:30 uur wordt er een persconferentie gegeven. Schijnen toch serieuze problemen te zijn

Bron: RTLZ
pi_61926532
Valt volgens mij hard mee hoor:
quote:
Fortis gaat markt toelichten over financiën
Fortis wil de markt vrijdag meer informatie geven over de financiën van de bank. Fortis werd donderdag opnieuw doelwit van speculanten en beleggers die in paniek hun aandelen verkochten.

De Belgisch-Nederlandse bank zal vandaag nog een persbericht publiceren, en houdt een pers- en investeerdersconferentie om 11.30 uur. Daarna volgt een additionele media- en investormeeting om 14.00 uur. Dat zegt een woordvoerder vrijdag tegenover Dow Jones Nieuwsdienst.

Onder handelaren circuleerde donderdag het gerucht dat de Nederlandsche Bank de Rabobank heeft opgeroepen om Fortis van liquiditeitssteun te voorzien. Fortis zei in een persbericht de geruchten in de markt ten stelligste te ontkennen. 'Het is niet waar dat DNB aan Rabobank heeft gevraagd Fortis te steunen', zegt een woordvoerder. Ook DNB en Rabobank spraken het gerucht tegen.
FD.nl
For great justice!
pi_61926540
het moest ervan komen, aangezien er gisteren een krachtige ontkenning van enige problemen is geweest.
  vrijdag 26 september 2008 @ 11:05:49 #11
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_61926566
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:16 schreef Perrin het volgende:
Toch bijzonder hoe een bedrijf dat zelf niet zijn hoofd boven water lijkt te kunnen houden, nog wel een andere bank kan overnemen.
Kijk jij hebt het door
pi_61926574
quote:
'Geen taboes meer in verkoopplannen Fortis'
26 september 2008, 8:45 uur | FD.nl

Fortis laat alle 'taboes' varen in haar plannen om onderdelen te verkopen om de solvabiliteit te versterken. Volgens een goede bron bekijkt Fortis daarom voor het eerst de mogelijke verkoop van kernactiviteiten.

Dit meldt de Belgische krant De Tijd. 'Kroonjuwelen' kunnen volgens het dagblad tegen een juiste prijs worden verkocht.

Analisten ramen volgens De Tijd dat Fortis tot euro 3 mrd wil halen uit de verkoop van activa, maar de financiële crisis bemoeilijkt dat proces. Tot nu toe mikte Fortis enkel op de verkoop van niet-kernactiviteiten, zoals vastgoed of weinig strategische dochters of participaties. De crisis dwingt Fortis verder te gaan, want de geboden prijzen liggen erg laag, zo schrijft de Belgische krant verder.

'Er zijn geen taboes meer. Zelfs kroonjuwelen kunnen te koop komen, mits er de juiste prijs voor betaald wordt. De voorkeur gaat uit naar activiteiten buiten de Benelux.

De activa die in aanmerking komen, zijn ruim meer waard dan de financieringsbehoeften van Fortis", stelt de bron tegen de krant.

In de lijst van mogelijk te verkopen onderdelen noemen analisten volgens De Tijd onder meer de Turkse bankactiviteiten, de fondsenadministratie, het trust management, de dienstverlening voor opties in de VS en enkele verzekeringsactiviteiten in Azië.
FD.nl
For great justice!
pi_61926593
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 11:05 schreef Drugshond het volgende:
Goeie morgen...... dat bestuur moet gewoon opknorren. En Bos erbij.
inclusief die druif inderdaad.
  vrijdag 26 september 2008 @ 11:08:17 #15
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_61926622
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:58 schreef Sphere het volgende:
Zodadelijk, om 11:30 uur wordt er een persconferentie gegeven. Schijnen toch serieuze problemen te zijn
Ja of juist niet. Hu hu hu hu.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_61926641
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:16 schreef Perrin het volgende:
Juist door die overname zijn ze in de problemen gekomen.
pi_61926739
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 11:06 schreef Q. het volgende:

[..]

FD.nl
Uitverkoop.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_61926815
Paniekzaaiers dit verhaal gaat goed aflopen
  vrijdag 26 september 2008 @ 11:15:13 #19
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_61926846
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 11:09 schreef Sphere het volgende:

[..]

Maar hoe onverwacht kan het zijn dat je door zoiets in de problemen komt? Dat zie je toch al mijlenver aankomen of zaten er flinke lijken in de kast bij ABN/AMRO?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_61926919
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 11:09 schreef Sphere het volgende:

[..]

terug proberen te verkopen voor de oude prijs.
  vrijdag 26 september 2008 @ 11:18:50 #21
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_61926960
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 11:14 schreef ItaloDancer het volgende:
* indahnesia.com rent als kip zonder kop heen en weer.
pi_61927009
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 11:17 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

terug proberen te verkopen voor de oude prijs.
Ik denk dat de ABN koers nu 12 euro zou zijn geweest
pi_61927012
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 11:14 schreef ItaloDancer het volgende:
De echte crisis moet nog beginnen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')