Geen exclusieve nummers, maar wel tof.quote:'My Mistakes Were Made For You' Exclusive US Single Release
The Last Shadow Puppets release an exclusive US-only version of "My Mistakes Were Made For You". The 8 song expanded track EP will be released digitally today and on CD in stores on 4th November. The full tracklisting is below.
You can purchase the track digitally on iTunes and Rhapsody.
Tracklist:
1. My Mistakes Were Made For You
2. Separate And Ever Deadly (Live from New Theatre, Oxford)
3. Paris Summer [featuring Alison Mosshard] (Live from the Olympia, Paris)
4. My Little Red Book (Live from New Theatre, Oxford)
5. The Age Of The Understatement (acoustic)
6. Standing Next To Me (acoustic)
7. The Meeting Place (acoustic)
8. My Mistakes Were Made For You (acoustic)
(All acoustic tracks recorded at Avatar Studios, NYC in March 2008)
Ik vraag me af of ik nou voor jou stond in de rij voor de deur, als je naar de deur keek, aan de rechterkant, vlak voor de trap. Alles klopte gewoon, die jongen liet foto's van een ander LSP concert zien, en kwam uit omgeving Arnhem volgens mijquote:
Erg eng, m'n vriendin dacht je ergens van te herkennen, maar ik had je nog nooit eerder opgemerkt ergens. Jij mij wel dus, maar ik heb dan ook een foto in FoBo staan, dat zal het zijnquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:14 schreef Aisumasen het volgende:
Wij hebben vaak vlakbij elkaar gestaan in Doornroosje. Wij stonden in de buurt bij elkaar bij The Raconteurs. Ik heb je een keer gezien bij de ingang van The Move (of all places). En ja, wij stonden ook gisteren naast elkaar. Eng he?
Dank je! Fijn dat je altijd een paar seconden ervoor start, en erna stopt. Heb je ook nog gefilmd in Paradiso?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:31 schreef Aisumasen het volgende:
Hier mijn eerste filmpje van het optreden in Brussel. Meer volgt in de loop van de dagen.
Haha, ik ookquote:
Dat had ik willen doen, maar internet lag er de hele dag uitquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:19 schreef tim. het volgende:
[..]
Haha, ik ook. Ik zit al heel de dag bijna niks te doen. Ik ben alleen maar aan het denken aan gisteren en live TLSP nummers aan het beluisteren
.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:23 schreef AMDB het volgende:
[..]
Alternative.blog heeft het trouwens over muziekgeschiedenis die geschreven is enzo:
http://alternative.blog.n(...)hiedenis-in-paradiso
[..]
Muziekjournalisten die Lennon en McCartney met elkaar vergelijken...quote:"De nieuwe Lennon en McCartney? Nou, doe dan maar de twee nieuwe Lennons (voor McCartney moet je de nieuwe Novastar maar luisteren)."
hmmm ik vergis me dus .. :quote:Op woensdag 22 oktober 2008 00:11 schreef portie het volgende:
nee. ik heb het ook gelezen, stukje entertainment gedoe. Die metro kwam btw uit Zwolle vandaan. Maar er stond volgens mij dat ze tijd te kort kwamen of er nog tlsp of monkey platen kwamen volgend jaar. Dus niet dat ze zouden komen.
Wat een potsierlijk stukje, ik vind dat Miles het allerminst verdient om als figurant te worden weggezet. Zo flauw om hem na al die tijd weer te vergelijken met zijn bandmaatje, wat toevallig de grootste songwriter uit de 21ste eeuw is. Dat hebben we bij de album-release al allemaal moeten aanhoren, en toen heeft Miles gelijk laten horen dat ook hij een prima songwriter en sterke zanger is. En ook nu heeft hij zich prima bewezen als live-entertainer.quote:Alex Turner schudt het zo uit zijn mouw
Alex Turner is nog altijd pas 22 jaar, maar de jongeling uit Sheffield heeft voor het derde achtereenvolgende jaar een album uitgebracht dat de eerste plaats in de Britse albumlijsten haalde.
Na twee platen met de Arctic Monkeys (2006 en 2007) volgde dit jaar The Age Of The Understatement, het debuut van The Last Shadow Puppets, het hobbybandje van Turner en zijn kameraad Miles Kane. Maandag trad de groep op in het Amsterdamse Paradiso.
Voor Turner is ‘TLSP’ een geinig project naast de Arctic Monkeys (de plaatopnamen in Frankrijk beschouwde hij als zijn vakantie), maar voor Miles Kane ligt dat net even anders: aan de zijde van Alex Turner viert hij triomfen die hij met zijn weinig opmerkelijke bandje The Rascals nooit zal evenaren.
In juni van dit jaar, twee maanden na het TLSP-debuut, verscheen Rascalize. Hoger dan plaats honderd van de Britse albumlijsten reikte het album niet.
De twee vrienden schreven de songs voor The Age of The Understatement samen en hoewel Turner met ‘TLSP’ niet hetzelfde wil doen als met zijn andere band, herken je toch overal zijn hand: de slaggitaartjes, de melodieën, de Sheffieldse tongval – het sijpelt overal doorheen, dwars door de invloeden van Scott Walker, Ennio Morricone en georkestreerde sixties-soul.
Even goed als de Arctic Monkeys? Nee. Wel leuk, maar niet alle composities zitten even strak in hun vel. In het stampvolle Paradiso slaagde de band er echter in om het songmateriaal naar een hoger plan te tillen, met hulp van een zestien man sterk orkest dat de vijf ‘Puppets’ in de rug steunde en uitstekend op het strakke rockbandje bleek ingespeeld. Het filmische In My Room en het puike titelnummer van The Age Of The Understatement vormden het openingssalvo, en het grootste deel van de tijd bleef het zo goed.
Het hele album (35 minuten) en vrijwel alle b-kantjes van de singles kwamen voorbij, plus een verrassende Beatles-cover: I Want You (She’s So Heavy) van het album Abbey Road (1969).
Vooral in die vrije, complexe Lennon-compositie, door ‘TLSP’ pas voor de tweede keer live uitgevoerd, werd weer eens duidelijk wat een onwaarschijnlijk talent Alex Turner is: tijdens het spelen lijkt het soms alsof hij aan heel andere dingen staat te denken, maar wat schudt hij het allemaal losjes, bijna achteloos uit zijn mouw.
De kennismaking met collega-frontman Miles Kane beviel best, maar het kan niet anders of hij kijkt tijdens zo’n tournee af en toe licht jaloers naar zijn maatje, links van hem.
Menno Pot
http://www.volkskrant.nl/(...)het_zo_uit_zijn_mouw
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |