abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 september 2008 @ 10:29:37 #41
81601 Jikpunth
glow in the dark condoms...?
pi_61948354
Heeft er iemand al aan gedacht dat als Amerikaanse soldaten worden terug gehaald naar Amerika onder een soortgelijk commando dat hun primaire arbeidsvoorwaarden dan anders zijn? ... Soms is het allemaal niet zo moeilijk en sensationeel.
how can you misplace your penis so badly that you need it to glow?
  zaterdag 27 september 2008 @ 14:11:40 #42
164571 Sneeuwvlok
Groetjes, veldmuis
pi_61951144
Hm, oke.
pi_61953566
Amerikaanse Soldaten in Irak en in Vietnam toen,hadden eigenlijk ook geen benul wat er gaande was. Ze wisten enkelt dat ze mensen neer moesten maaien. NIemand Fahrenheit 9/11 gezien? Niemand dat liedje gehoord van Paul Hardcastle? Amerikaanse militairen die onbewapende burgers/kinderen vermoordden in Irak en dan hoor je ze stoer praten over adrenaline, maar toch ook niet zeker zijn over de onschuldige slachtoffers langs de weg die ze niet konden onderscheiden van de terroristen (vanuit hun tank). Dan moet je ook vooral snachts een dorp bestormen

Saddens me dat hele volkeren misleid kunnen worden door vage gasten zoals Bush en Balkenende.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_61953776
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 16:56 schreef Man-E-Faces het volgende:
Amerikaanse Soldaten in Irak en in Vietnam toen,hadden eigenlijk ook geen benul wat er gaande was. Ze wisten enkelt dat ze mensen neer moesten maaien. NIemand Fahrenheit 9/11 gezien? Niemand dat liedje gehoord van Paul Hardcastle? Amerikaanse militairen die onbewapende burgers/kinderen vermoordden in Irak en dan hoor je ze stoer praten over adrenaline, maar toch ook niet zeker zijn over de onschuldige slachtoffers langs de weg die ze niet konden onderscheiden van de terroristen (vanuit hun tank). Dan moet je ook vooral snachts een dorp bestormen

Saddens me dat hele volkeren misleid kunnen worden door vage gasten zoals Bush en Balkenende.
Gut, als je je informatie uit films en liedjes moet halen, dan is het toch wel erg droevig gesteld met ons onderwijs en onze informatievoorziening.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 27 september 2008 @ 17:09:07 #45
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61953843
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 16:56 schreef Man-E-Faces het volgende:

Ja, en Fahrenheit 9/11 is totaal niet misleidend....
  zaterdag 27 september 2008 @ 17:11:24 #46
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61953894
Overigens: De opkomende Michael Moore film:

http://www.apple.com/trailers/independent/anamericancarol/
pi_61955052
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 17:06 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Gut, als je je informatie uit films en liedjes moet halen, dan is het toch wel erg droevig gesteld met ons onderwijs en onze informatievoorziening.
Jij haalt jouw feiten ook maar uit het nieuws en hoe echt of waar/verkleurd zijn die "feiten" en beelden dan? Die miltairen in Fahrenheit waren geen acteurs neem ik aan. En wat ze zeiden is ook niet uit de lucht gegrepen. Ze waren echt zo dom.
pi_61955116
Eigenlijk gun ik ze wel een (burger) oorlog op eigen bodem. Amerikanen hebben namelijk geen enkel besef wat oorlog is. Vandaar ook hun arrogante houding richting de wereld en het constant binnenvallen van andere landen. Het is dat ze ons mee de afgrond in zullen trekken, maar anders zou ik 24/7 CNN kijken met een grote bak popcorn op mijn schoot.
pi_61955702
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 18:12 schreef Man-E-Faces het volgende:

[..]

Jij haalt jouw feiten ook maar uit het nieuws en hoe echt of waar/verkleurd zijn die "feiten" en beelden dan? Die miltairen in Fahrenheit waren geen acteurs neem ik aan. En wat ze zeiden is ook niet uit de lucht gegrepen. Ze waren echt zo dom.
Nee, ik haal mijn feiten zeker niet uit het nieuws, of uit kranten. Dat is wel de laatste plaats waar ik mijn feiten haal. Om met Mark Twain te spreken:

If you don't read the newspaper, you are uninformed; if you do read the newspaper, you are misinformed.

In deze tijden is het erg belangrijk om erg kritsch naar alles en iedereen te kijken en te luisteren. Om zelf na te denken.

Doe je best op school en leer zelf na te denken, zelf je eigen conclusie's te trekken. Laat je geen mening opdringen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 27 september 2008 @ 18:53:55 #50
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_61955771
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 18:49 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee, ik haal mijn feiten zeker niet uit het nieuws, of uit kranten. Dat is wel de laatste plaats waar ik mijn feiten haal. Om met Mark Twain te spreken:

If you don't read the newspaper, you are uninformed; if you do read the newspaper, you are misinformed.

In deze tijden is het erg belangrijk om erg kritsch naar alles en iedereen te kijken en te luisteren. Om zelf na te denken.

Doe je best op school en leer zelf na te denken, zelf je eigen conclusie's te trekken. Laat je geen mening opdringen.
Oke is Internet dan je bron. Of zijn het boeken?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_61955781
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 18:15 schreef santax het volgende:
Eigenlijk gun ik ze wel een (burger) oorlog op eigen bodem. Amerikanen hebben namelijk geen enkel besef wat oorlog is. Vandaar ook hun arrogante houding richting de wereld en het constant binnenvallen van andere landen. Het is dat ze ons mee de afgrond in zullen trekken, maar anders zou ik 24/7 CNN kijken met een grote bak popcorn op mijn schoot.
Vergeleken met andere Westerse landen weten Amerikanen juist erg goed wat oorlog is. Hier zie je gewonde veteranen in de supermarkt of op straat lopen. Iedere dag worden we eraan herinnerd dat de VS de hete kolen uit het vuur haalt. Of het nou om Bosnie, Afghanistan of Irak gaat, het zijn de Amerikanen die het vuile werk opknappen.
pi_61955806
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 18:54 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Vergeleken met andere Westerse landen weten Amerikanen juist erg goed wat oorlog is. Hier zie je gewonde veteranen in de supermarkt of op straat lopen. Iedere dag worden we eraan herinnerd dat de VS de hete kolen uit het vuur haalt. Of het nou om Bosnie, Afghanistan of Irak gaat, het zijn de Amerikanen die het vuile werk opknappen.
Nee nee. Het zijn Amerikaanse jongens die geritseld worden uit de sloppenwijken die dat doen. De 'Amerikaan' die deze mannen en vrouwen de dood injagen heeft geen enkel besef wat oorlog is.
En hete kolen uit het vuur halen? Je bedoelde olie stelen neem ik aan.

[ Bericht 2% gewijzigd door santax op 27-09-2008 19:00:58 ]
pi_61955848
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 18:15 schreef santax het volgende:
Dat idee heb ik ook in ons eigen land mbt. Privacy. Het moet gewoon een keer grootschalig misgaan eer mensen besseffen wat ze allemaal wegwuiven onde rhte mom van "ik heb toch niks te verbergen"
pi_61956351
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 18:55 schreef santax het volgende:

[..]

Nee nee. Het zijn Amerikaanse jongens die geritseld worden uit de sloppenwijken die dat doen. De 'Amerikaan' die deze mannen en vrouwen de dood injagen heeft geen enkel besef wat oorlog is.
En hete kolen uit het vuur halen? Je bedoelde olie stelen neem ik aan.
a) er zijn maar heel weinig sloppenwijken in de VS. Er zijn best slechte buurten, maar de meeste Amerikanen wonen in prachtige huizen in erg leuke buurten. De gemiddelde Nederlander gaat er met sprongen op vooruit door naar de VS te verhuizen, als het om woongenot gaat.

b) Het Amerikaanse leger recruteert met name onder blanke jongeren, vooral als het om gevechtstaken gaat, en blanke jongeren wonen meestal niet in "sloppenwijken".

c) Hoezo olie stelen? Wie steelt er olie? Hoe gaat dat in z'n werk?
pi_61956476
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 19:26 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

a) er zijn maar heel weinig sloppenwijken in de VS. Er zijn best slechte buurten, maar de meeste Amerikanen wonen in prachtige huizen in erg leuke buurten. De gemiddelde Nederlander gaat er met sprongen op vooruit door naar de VS te verhuizen, als het om woongenot gaat.

b) Het Amerikaanse leger recruteert met name onder blanke jongeren, vooral als het om gevechtstaken gaat, en blanke jongeren wonen meestal niet in "sloppenwijken".

c) Hoezo olie stelen? Wie steelt er olie? Hoe gaat dat in z'n werk?
De olie in iraq staat 100% in het beheer van Amerikaanse firma's nu. Moet ik dat echt uitleggen?
En de meeste amerikanen die in prachtige huizen wonen tekenen niet voor het leger omdat ze een alternatief hebben. Maar dat zijn wel de Amerikanen die de mannen uit de bronx naar iraq sturen.
pi_61957024
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 19:32 schreef santax het volgende:

[..]

De olie in iraq staat 100% in het beheer van Amerikaanse firma's nu. Moet ik dat echt uitleggen?
En de meeste amerikanen die in prachtige huizen wonen tekenen niet voor het leger omdat ze een alternatief hebben. Maar dat zijn wel de Amerikanen die de mannen uit de bronx naar iraq sturen.
Sorry, maar daar klopt geen hout van. Je maakt jezelf hier belachelijk.

De olie staat niet voor 100% in het beheer van Amerikaanse firma's. Voorbeeldje (van CNN nog wel): ook de Aziaten maken goede kans op contracten. Googelen is echt niet moeilijk.

Amerikaanse recruten uit de Zuidelijke en Westelijke staten zijn oververtegenwoordigd in het Amerikaanse leger, en dan met name de middle class uit die staten. Dat is al tientallen jaren zo. Recruten van de lower class zijn helaas vaak niet slim genoeg om in het leger te gaan, of willen gewoon weg niet als kanonnenvoer dienen. Het vraagt echt wel wat op vaderlandslievend gebied om in het leger te gaan, en in het Zuiden bestaat die traditie nog. Het is onzin dat zwarte jongens uit de Bronx of Harlem oververtegenwoordigd zijn in het Amerikaanse leger.
pi_61957062

Laat maar, tegen zoveel liefde voor het beleid van de VS kan gezond verstand niet op.
pi_61957100
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 19:54 schreef santax het volgende:

Laat maar, tegen zoveel liefde voor het beleid van de VS kan gezond verstand niet op.
Nee knakker. Tegen zo veel domheid kan geen gezond verstand op. Lees je eerst in in de materie voordat je jezelf hier voor gek zet.
pi_61957237
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 19:32 schreef santax het volgende:

[..]

De olie in iraq staat 100% in het beheer van Amerikaanse firma's nu.
Bron?

De VS importeert gemiddeld 600.000[2] vaten per dag uit Irak, terwijl de productie in Irak rond de 2,4 miljoen[1] vaten per dag ligt. Overigens betaald Amerika Irak gewoon voor de olie, vandaar ook de tientallen miljarden aan surplus op het budget van Irak. Dat de oliebedrijven, die niet allemaal Amerikaans zijn, hier wat aan verdienen is niet meer dan normaal.

[1] http://www.eia.doe.gov/ipm/supply.html
[2] http://www.eia.doe.gov/ipm/imports.html
quote:
Moet ik dat echt uitleggen?
Army Profile 2007 (pdf)
http://en.wikipedia.org/w(...)s#Race_and_ethnicity

De demografie van de Amerikaanse landmacht komt toch aardig overeen met de demografie van het gehele land. Met een klein beetje minder blanken en meer zwarten. Zeker niet een groot verschil zoals jij dat schetst.

Jij bedoelt de veelal blanke machtshebbers die andere de oorlog in sturen terwijl ze zelf nooit gevaar zullen lopen. Tsja, dat zijn politici...
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_61957302
Nice, waht. Misschien staan we idd niet zo ver van elkaar als ik eerder dacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')