abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 26 september 2008 @ 22:47:15 #126
37843 lady-wrb
kortaf
pi_61943386
dat snap ik ook wel moonah, maar hij weet dat luca geen doorsnee kind is (pdd-nos achtergrond, waar ik geen drama van maak, maar sommige dingen werken nu eenmaal op een wat andere manier bij hem) met taal is het net zo, zij het dat hij zijn dikteewoordjes wel mee naar huis krijgt en die hamer ik er elke dag bij hem in en dan gaat het diktee wel goed.

raar eigenlijk, hoogbegaafd scoren en dan gewoon geen topo of spelling kunnen leren. klopt zo'n intelligentietest dan eigenlijk wel?
pi_61943427
Wellicht heb je hier iets aan: onlineklas
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  † In Memoriam † vrijdag 26 september 2008 @ 22:54:04 #128
37843 lady-wrb
kortaf
pi_61943555
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 22:49 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Wellicht heb je hier iets aan: onlineklas
volgens mij moet ik daar die kaarten zelf maken, ik kan allen groningen vinden.
en ik ben een nog groter topo-drama dan mijn kind
  vrijdag 26 september 2008 @ 22:54:07 #129
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_61943556
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 22:47 schreef lady-wrb het volgende:
dat snap ik ook wel moonah, maar hij weet dat luca geen doorsnee kind is (pdd-nos achtergrond, waar ik geen drama van maak, maar sommige dingen werken nu eenmaal op een wat andere manier bij hem) met taal is het net zo, zij het dat hij zijn dikteewoordjes wel mee naar huis krijgt en die hamer ik er elke dag bij hem in en dan gaat het diktee wel goed.

raar eigenlijk, hoogbegaafd scoren en dan gewoon geen topo of spelling kunnen leren. klopt zo'n intelligentietest dan eigenlijk wel?
we hebben een bordspel. een 10 voor topo. Misschien is dat ook iets voor hem? Nederland en Europa staan erop.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 26 september 2008 @ 23:07:42 #130
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61943851
Webkim wat een prachtige taart en wat een leuk gedicht. Een om te onthouden!
Moonah, CM, Macka en alle anderen die het nodig hebben

Treffende woorden ook van webkim. Ik heb dat warme bad ook zo ervaren toen ik in het ziekenhuis lag, al die kaartjes. Ik klaarde er echt van op. Het deed me ook zoveel dat jullie dat toen allemaal voor me deden.
Lekker douchen!
  vrijdag 26 september 2008 @ 23:10:06 #131
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_61943905
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 22:54 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

volgens mij moet ik daar die kaarten zelf maken, ik kan allen groningen vinden.
en ik ben een nog groter topo-drama dan mijn kind
Samen online oefenen niks dan? Kan op http://www.brujon.net/topo/index.htm
Fok!hokker... en NietKlieker.
  † In Memoriam † vrijdag 26 september 2008 @ 23:10:21 #132
37843 lady-wrb
kortaf
pi_61943914
ik heb er van gehoord ja, heb er ook een tijdje naar gezocht op marktplaats, maar wil toch iets wat het dichtste bij het kaartgebeuren blijft.
ik ga morgen kijken bij de bieb of ze daar toporom hebben anders ga ik proberen die te kopen.
  vrijdag 26 september 2008 @ 23:13:02 #133
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_61943958
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 23:10 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb er van gehoord ja, heb er ook een tijdje naar gezocht op marktplaats, maar wil toch iets wat het dichtste bij het kaartgebeuren blijft.
ik ga morgen kijken bij de bieb of ze daar toporom hebben anders ga ik proberen die te kopen.
Je moet plaatsnamen benoemen op een kaart. dichterbij kan je volgens mij niet komen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † vrijdag 26 september 2008 @ 23:13:52 #134
37843 lady-wrb
kortaf
pi_61943974
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 23:10 schreef No Nick het volgende:

[..]

Samen online oefenen niks dan? Kan op http://www.brujon.net/topo/index.htm
in favorieten gezet ik ga er morgen naar kijken.

een van mijn katten is kwijt:{ ze is al 2 dagen spoorloos nu
morgen ga ik briefjes huis aan huis in de bus doen. t is nogal een nieuwsgierig gevalletje, misschien zit ze ergens in een schuur opgesloten. dr zus is helemaal uit dr doen
en wij ook
  vrijdag 26 september 2008 @ 23:19:47 #135
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_61944077
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 23:13 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

Ik ook nu, vond hem ineens

Die andere twee cd-roms die ik postte werken volgens mij ook met kaarten, zelf heb ik van Aardrijkskunde spelenderwijs! Topografie Nederland, deel 1 (ook deel 2 en 3 maar da's europa en de wereld) maar daar is moeilijk aan te komen zag ik al.

Succes!
quote:
morgen ga ik briefjes huis aan huis in de bus doen. t is nogal een nieuwsgierig gevalletje, misschien zit ze ergens in een schuur opgesloten. dr zus is helemaal uit dr doen
en wij ook
Getsie...
Fok!hokker... en NietKlieker.
  vrijdag 26 september 2008 @ 23:34:26 #136
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_61944344
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 22:47 schreef lady-wrb het volgende:
Veel hoogbegaafden hebben moeite met 'stampwerk'. Dingen begrijpen en snappen lukt wel en op die manier kunnen ze de dingen wel onthouden (en anders snel beredeneren).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_61944460
Lady-wrb, het boek 'hoogbegaafd, nou èn?' van Wendy Lammersvan Toorenburg schijnt zulke dingen heel goed uit te leggen. Is misschien leuk om eens te lezen? (Ik ken het niet maar op inet zijn er veel enthousiaste verhalen over.)
pi_61947656
môge.Emma was al om 6 uur wakker (itt 7.30)
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_61947955
Ik lig er nog in maar ik werd wakker door het tetteren van de fanfare, zal wel voor een mis zijn geweest.

Ik leerde mijn topo vroeger samen met mijn moeder We hadden van school een multomapsysteem waarin een verhaal zat over de provincie en daarachter zat dan een kaart met stipjes die de steden aangaf, en de rivieren en meren (indien aanwezig). Het verhaal lazen we in de klas, kaart moesten we thuis leren.

We hadden twee manieren, eentje was dat mijn moeder een stip aanwees en ik moest zeggen welke stad het was, bij de andere zei zij de stad en moest ik aanwijzen welke stip erbij hoorde.

En gelukkig kon ik dat lang genoeg onthouden om de toets te maken want nu weet ik er geeneen meer. De namen wel (Oude-Pekela, Nieuwe Pekela...) maar waar ze liggen?!
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_61948153
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 20:40 schreef Vicky het volgende:
Ingrid, waarom maak je niet een afspraak bij de fysiotherapeut?
Als het zo blijft, is dat wel een goed idee. Maandag naar de ha, kijken wat die ervan vind. Misschien wel een ontsteking, het is wel wat dik. Moet alleen nog kijken hoe het met vergoedingen zit, als het fysio wordt.
pi_61948456
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 23:13 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

en wij ook
Ik vond gisterenavond ook nog deze site, maar toen ging mijn internet ineens raar doen.
spelletjesplein

edit: ik heb overigens topo veel beter geleerd sinds ik aan het kaartlezen ben geslagen, voor in de auto. en met autorijden zelf.

[ Bericht 9% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 27-09-2008 10:47:05 ]
  zaterdag 27 september 2008 @ 15:28:48 #142
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_61952082
De hond is boos , want ik heb haar kleedjes van het nachthok en de bench in de wasmachine gestopt. Straks als ze weer lekker fris buiten zijn gedroogd, dan kan d'r geluk niet op. Tot die tijd is de volgens mij van plan om op de deurmat voor de schuifpui te blijven liggen. Ze heeft al haar speelgoed, botten en doekjes daar naartoe gesjouwd en ligt lekker demonstratief met haar rug naar me toe.

Daar is dadelijk maar één oplossing voor... we gaan uitwaaien en -rennen bij de Noorderplas. Maar madam heeft net gegeten en dus moet ze nog een half uurtje wachten voordat we gaan. Dan is ook de wasmachine klaar en kan ik eerst nog even de was ophangen.

En dan lekker uitwaaien... ik heb er zin in met zo'n mooi weer .
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_61957466
Ja, beesten hé?

Onze auto is gisteren afgekeurd. Maar we hebben vandaag meteen een andere gekocht. Fiat Punto 1.2 elx uit 2001, grijs. Ziet er goed uit en rijdt op zich wel lekker en redelijk zuinig. 't Was allemaal wel even slikken, maar we kunnen echt niet zonder auto en zeker nu we volgende week gaan verhuizen....
  zaterdag 27 september 2008 @ 20:22:00 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61957672
Oei nee, da's niet handig dan PV!

Sjeekie, hond weer blij?
  zaterdag 27 september 2008 @ 21:25:56 #145
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61959198
Snelle actie PV! Onze apk is ook weer gelukt, maar ik geloof toch niet dat onze bolide het nog lang gaat houden.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  † In Memoriam † zaterdag 27 september 2008 @ 21:27:09 #146
37843 lady-wrb
kortaf
pi_61959226
ik was vrij lakoniek over de verdwijning van onze kat, maar inmiddels heeft de stemming omgeslagen en word ik gek van ongerustheid.
we hebben net weer door de wijk gelopen, maar nergens een spoor of belletje te horen.
ik denk dat ik morgen maar briefjes ga rondbrengen of mensen in schuren willen kijken of even nadenken of ze het kruipluik open hebben gehad, want ze is ziekelijk nieuwsgierig.
bah, ik wil mijn dirkje terug
  zaterdag 27 september 2008 @ 21:30:48 #147
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61959339
Och lady-wrb, wat rot zeg! Zou ze miauwen als ze ergens vast zit, zodat mensen haar horen?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61959356
lady-wrb: eind aug nam onze kat de beneb, dagen lopen zoeken, iedereen gevraagd, geinformeerd, echt iedereen in de wijk wist het (kleine roddelbuurt waar we wonen) alles ingeschakeld wat je maar in kan schakelen aan instanties. Toen we uiteindelijk geld uitloofden (en dat als een lopen vuurtje rond lieten gaan) werd gelijk die dag nog (na 9 dagen) de kat thuisbezorgd...

ps. heb je over topo nog een pm gestuurd

[ Bericht 6% gewijzigd door knorretje op 27-09-2008 21:38:35 ]
  † In Memoriam † zaterdag 27 september 2008 @ 21:38:41 #149
37843 lady-wrb
kortaf
pi_61959546
ik heb al wel de dierenambulance gebeld en een foto doorgemaild. maar ja, als die wat vinden is het meestal een dode kat. en toch heb ik liever een dode kat dan die vreselijke onzekerheid wat er gebeurd kan zijn.

luca vroeg vanavond: hoe zou dirkje er nu uitzien. ik heb maar gezegd dat ze vast aan het spelen was met allemaal andere katten, maar ik werd helemaal eng van die vraag: ik wil er niet aan denken wat er allemaal gebeurd kan zijn
pi_61959838
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 21:38 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb al wel de dierenambulance gebeld en een foto doorgemaild. maar ja, als die wat vinden is het meestal een dode kat. en toch heb ik liever een dode kat dan die vreselijke onzekerheid wat er gebeurd kan zijn.

luca vroeg vanavond: hoe zou dirkje er nu uitzien. ik heb maar gezegd dat ze vast aan het spelen was met allemaal andere katten, maar ik werd helemaal eng van die vraag: ik wil er niet aan denken wat er allemaal gebeurd kan zijn
amivedi kun je misschien nog bellen ? het dierenasiel neemt ook vermissingen op (tenminste hier wel)
En wij hadden de hoop inderdaad ook al op gegeven, kat was in die 8 jaar dat we hem hadden nog nooit buiten geweest.. maar vonden hem dus uiteindelijk terug na 9 dagen (wel anderhalf kilo lichter, maar verder gezond bang en erg blij om ons weer te zien)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')