abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 september 2008 @ 10:26:36 #21
3542 Gia
User under construction
pi_61898454
Ik vind het ronduit belachelijk om een leerkracht af te wijzen op grond van zijn geaardheid. Wat mij betreft mag de wet hierover een stuk duidelijker worden.
Dat een christelijke school iemand afwijst die zich niet kan conformeren aan de christelijke grondslag, prima. Maar een homosexueel kan verder een prima christen zijn of in elk geval voeling hebben met de christelijke ideologie, wat al voldoende is.

Ik heb vroeger zelf op een katholieke scholengemeenschap gezeten en we hadden een homofiele natuurkundeleraar en een lesbische Nederlandse juf. Allebei geweldige en heel gezellige leerkrachten. Hun geaardheid was geen enkel probleem.

En dan gaan nu JONGEREN!!! daar een probleem van maken??
pi_61898478
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:16 schreef schoelje het volgende:

[..]

De hebben we die linkse pisnicht weer met zijn islamvergoeilikingen.
Islamvergoeilijkingen? Man, ik vind de islam net zo'n bende als het christelijke geloof. . Doe eens mondje dicht als je niet weet tegen wie je het hebt? En het CDA mag nog liever vandaag dan morgen in rook opgaan.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_61898500
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:26 schreef Gia het volgende:
Ik vind het ronduit belachelijk om een leerkracht af te wijzen op grond van zijn geaardheid. Wat mij betreft mag de wet hierover een stuk duidelijker worden.
Dat een christelijke school iemand afwijst die zich niet kan conformeren aan de christelijke grondslag, prima. Maar een homosexueel kan verder een prima christen zijn of in elk geval voeling hebben met de christelijke ideologie, wat al voldoende is.
Komen we meteen op het punt dat religie maatschappelijk gezien reduceert tot niets dan een last: wie bepaalt dat?
quote:
En dan gaan nu JONGEREN!!! daar een probleem van maken??
De jeugd in Nederland is vrij conservatief.

Lang leve de gebrekkige scholing en ontwikkeling.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_61898515
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:12 schreef Misstique het volgende:

Filmpjes zeggen meer dan woorden. .

Zouden ze wat meer in Nederland moeten doen, op de sossen stemmen.
pi_61898828
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:05 schreef speknek het volgende:

[..]

De minister van onderwijs moet zich niet bemoeien met bijzonder onderwijs? !
vind ik best maar dan ook de hele subsidiekraan dichtdraaien voor die scholen (of te wel binnen 2 weken geen bijzondere scholen meer)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_61898844
Mag je dan ook CDA'ers weigeren op scholen?
  donderdag 25 september 2008 @ 10:46:42 #27
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_61898874
quote:
[b]Op donderdag 25 september 2008 09:38 maar dat JONGEREN, hedendaagse JONGEREN dit soort debatten beginnen, dat gaat er bij mij écht niet in
En van die jongeren heb je regelmatig hele stadions vol (EO jongerendag anyone?).
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  donderdag 25 september 2008 @ 10:49:33 #28
3542 Gia
User under construction
pi_61898928
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:45 schreef IHVK het volgende:
Mag je dan ook CDA'ers weigeren op scholen?
Ja, lijkt me wel. Een islamitische school moet dan een cda stemmer kunnen weigeren op zijn christelijke achtergrond.
pi_61898990
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:46 schreef maedel het volgende:

[..]

En van die jongeren heb je regelmatig hele stadions vol (EO jongerendag anyone?).
ik wil heel graag vrijheid van meningsuiting en geloofsovertuiging 'prediken', maar ik vind het zo jammer dat de mensen die daar gebruik van maken die vrijheid gebruiken om anderen te veroordelen en zwart te maken
Ja doei.
  donderdag 25 september 2008 @ 10:55:31 #30
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_61899059
Gewoon ook de subsidies afschaffen voor het bijzonder onderwijs. Dan zullen ze wel anders piepen en niet zo anders willen zijn...
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  donderdag 25 september 2008 @ 10:56:06 #31
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_61899078
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik wil heel graag vrijheid van meningsuiting en geloofsovertuiging 'prediken', maar ik vind het zo jammer dat de mensen die daar gebruik van maken die vrijheid gebruiken om anderen te veroordelen en zwart te maken
En zelfs dingen afdwingen.
Ik organiseer wel eens bijeenkomsten en daarbij wordt door mensen gezegd dat ze het belachelijk vinden dat die bijeenkomsten op zondag zijn omdat ze dan niet kunnen komen omdat ze dan niet weg mogen gaan vanuit hun geloof. De bijeenkomsten hebben daar helemaal niks mee te maken, maar wel elke keer gezeur vanuit de biblebelt.

En hier weer, iedereen die een geloof aanhangt moet dat zelf weten, maar er is in Nederland een scheiding van kerk en staat geloof ik, en dus zou er eigenlijk helemaal geen onderwijs moeten zijn dat iets met een geloof te maken heeft. En al helemaal geen groepen buitensluiten.
Iemand zou gewoon het CDJA moeten aanklagen. Bah
  donderdag 25 september 2008 @ 10:56:57 #32
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_61899094
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:55 schreef hierissieweer het volgende:
Gewoon ook de subsidies afschaffen voor het bijzonder onderwijs. Dan zullen ze wel anders piepen en niet zo anders willen zijn...
Onderwijs gebaseerd op een geloofsovertuiging bedoel je?
Anders raakt je opmerking kant nog wal ben ik bang.
pi_61899102
Zulke scholen mogen toch ook Niet Gelovige Weigeren?????
3 x links is ook rechts
  donderdag 25 september 2008 @ 10:57:30 #34
3542 Gia
User under construction
pi_61899109
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Jammer? Ik vind het gewoon belachelijk.

Een kind wordt geboren, de ouders laten het dopen. Het manneke (even uitgaand van een jongen) groeit op, doet de communie, vormsel. Gaat vervolgens leren voor leraar. Solliciteert op een christelijke school, wordt aangenomen en komt er na een paar jaar achter dat hij gevoelens voor mannen heeft. Vindt hij zelf misschien in eerste instantie ook niet zo fijn, maar het verandert helemaal niks aan zijn geloofsbeleving.

Wat is het volgende? Mag een Islamitische school een lerares weigeren omdat ze ongehuwd samenwoont?
  donderdag 25 september 2008 @ 10:59:39 #35
3542 Gia
User under construction
pi_61899155
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:56 schreef maedel het volgende:

[..]

Onderwijs gebaseerd op een geloofsovertuiging bedoel je?
Anders raakt je opmerking kant nog wal ben ik bang.
Nee, ook bijzonder onderwijs op basis van een afwijkende levensovertuiging niet subsidieren.

Gewoon één soort basisonderwijs, voor alle kinderen hetzelfde.

Wil je wat anders met een clubje mensen, dan betaal je dat maar lekker zelf.
  donderdag 25 september 2008 @ 10:59:59 #36
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_61899161
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

vind ik best maar dan ook de hele subsidiekraan dichtdraaien voor die scholen (of te wel binnen 2 weken geen bijzondere scholen meer)
Alleen denk nog in de enclaves, staphorst, veluwe, zeeland e.d.. Ik ben sowieso al tegen het bijzonder onderwijs
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_61899168
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:55 schreef hierissieweer het volgende:
niets mis met anders zijn, dat is iedereen

maar een goede leerkracht weren, de kans op een baan ontzeggen omdat de persoon homo is?
Moet je als homoseksueel dan maar weer 'onderduiken' en trouwen en doen alsof je hetero bent met 4 compensatiekinderen omdat je toevallig in de buurt van Barneveld woont en het daar verder wel naar je zin hebt, maar niet aan een baan kunt komen omdat alle christelijke scholen je weigeren?

Als docent heb je het doel kinderen te onderwijzen, dat hebben alle docenten als het goed is. En zolang een homoseksueel geen anti-geloofspreken houdt op christelijke scholen moet het geen probleem zijn. Maargoed, dan moeten die scholen ook geen anti-homo-preken houden, maar dat is onmogelijk, want er staat nu eenmaal in de bijbel dat homo's dood moeten
Ja doei.
pi_61899195
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:57 schreef GoAwaYn00b het volgende:
Zulke scholen mogen toch ook Niet Gelovige Weigeren?????
er is zelfs een school geweest die een leerling heeft geweigerd omdat zijn ouders een televisietoestel hadden
Ja doei.
  donderdag 25 september 2008 @ 11:02:08 #39
3542 Gia
User under construction
pi_61899209
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:00 schreef motorbloempje het volgende:
Maargoed, dan moeten die scholen ook geen anti-homo-preken houden, maar dat is onmogelijk, want er staat nu eenmaal in de bijbel dat homo's dood moeten
Zover ik weet wordt dat op geen enkele christelijke school gepredikt.
pi_61899221
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Zover ik weet wordt dat op geen enkele christelijke school gepredikt.
ik mag hopen van niet, maar het was een voorbeeld dat wanneer het wel zou gebeuren dát wel een excuus zou hebben
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')