Serieus, niet dat ik het er mee eens zou zijn als een stel bejaarde Staphorst-inwoners met deze petitie aan zou komen, maar ouderen zitten nu eenmaal vaker vastgeroest in de oude normen en waarden van een samenleving: goed of niet goed, maar dat JONGEREN, hedendaagse JONGEREN dit soort debatten beginnen, dat gaat er bij mij écht niet inquote:'Homo’s weigeren op school mag'
DEN HAAG - Het CDJA, de jongerenafdeling van het CDA, protesteert tegen het idee van minister Plasterk over het benoemingsbeleid van scholen.
afbeelding vergroten
De minister van Onderwijs wil scholen verbieden om homoseksuele docenten te weren.
De jongeren roepen de Tweede Kamerleden van het hun partij op om tegen dit idee in te gaan. Dit doen zij in een artikel in het Nederlands Dagblad van donderdag.
Harry van der Molen, voorzitter van het CDJA, wijst op artikel 23, waarin het benoemingsbeleid van scholen onder de vrijheid van onderwijs valt. ,,Plasterk goochelt met onze Grondwet door het non- discriminatiebeginsel te verheffen boven godsdienstvrijheid en de vrijheid van onderwijs,’’ aldus Van der Molen.
Het CDJA geeft wel aan moeite te hebben met de afkeuring van homoseksuele relaties door reformatorische scholen. Toch is het volgens Van der Molen niet aan Plasterk om zich te bemoeien met de grondslag van een school. Hij noemt Plasterk ’een nagel aan de doodskist van artikel 23’.
(ANP)
Dat omkeren, dat is pas goochelen met de grondwetquote:Plasterk goochelt met onze Grondwet door het non- discriminatiebeginsel te verheffen boven godsdienstvrijheid en de vrijheid van onderwijs
Niet veel verschrikkelijker dan de huidige "Well as you know I voted against gay marriage" leider hoor.quote:Op donderdag 25 september 2008 09:50 schreef Visitor1982 het volgende:
En dat zijn dan vaak de toekomstige leiders van het CDA... Kan nog wat worden in de toekomst. Verschrikkelijk.
De minister van onderwijs moet zich niet bemoeien met bijzonder onderwijs?quote:Op donderdag 25 september 2008 10:00 schreef schoelje het volgende:
Terecht, die Plasterk moet zich bezig houden met het openbaar onderwijs en zich niet bemoeien met het bijzonder onderwijs. Een homo voor de klas op een openbare school is tot daar aan toe, maar een homoseksueel zou niet voor een klas moeten gaan staan.
Ik mag toch verdomme hopen dat het non-discriminatie beginsel voor de vrijheid van onderwijs gaat.quote:,,Plasterk goochelt met onze Grondwet door het non- discriminatiebeginsel te verheffen boven godsdienstvrijheid en de vrijheid van onderwijs,’’
stel je voor zeg, dat iemand die er wat over te zeggen heeft er wat over zegtquote:Op donderdag 25 september 2008 10:05 schreef speknek het volgende:
[..]
De minister van onderwijs moet zich niet bemoeien met bijzonder onderwijs?!
Nou ja, de CDJA-jongeren hebben in zoverre gelijk dat artikel 1 van de Grondwet in hiërarchie niet boven artikel 23 staat. En in lid 5 van artikel 23 staat dat de regelingen van de overheid de vrijheid van het bijzonder onderwijs betreffende de aanstelling der onderwijzers moeten eerbiedigen.quote:Op donderdag 25 september 2008 09:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat omkeren, dat is pas goochelen met de grondwet. Of staat er niet dat er vrijheid van godsdienst is behoudens de wet?
In feite wel. Voor het plaatje staan natuurlijk de gevoelsmatig belangrijkste artikelen bovenaan, maar juridisch is er geen hiërarchie en staan ze allemaal op gelijke voet.quote:Op donderdag 25 september 2008 10:06 schreef DroogDok het volgende:
Artikel 1 voor artikel 23 lijkt me nogal logisch, ze staan toch niet voor niets in die volgorde?
Je kan jongeren die zich aansluiten bij zo'n "grijze" partij ook niet bepaald serieus nemen.quote:Op donderdag 25 september 2008 09:38 schreef motorbloempje het volgende:
Bron: http://www.ad.nl/binnenla(...)n_op_school_mag.html
[..]
Serieus, niet dat ik het er mee eens zou zijn als een stel bejaarde Staphorst-inwoners met deze petitie aan zou komen, maar ouderen zitten nu eenmaal vaker vastgeroest in de oude normen en waarden van een samenleving: goed of niet goed, maar dat JONGEREN, hedendaagse JONGEREN dit soort debatten beginnen, dat gaat er bij mij écht niet in
Ah, een mooi pleidooi om het bijzonder onderwijs ook meteen af te sluiten van elke vorm van staatssteun dan.quote:Op donderdag 25 september 2008 10:00 schreef schoelje het volgende:
Terecht, die Plasterk moet zich bezig houden met het openbaar onderwijs en zich niet bemoeien met het bijzonder onderwijs. Een homo voor de klas op een openbare school is tot daar aan toe, maar een homoseksueel zou niet voor een klas moeten gaan staan.
De hebben we die linkse pisnicht weer met zijn islamvergoeilikingen.quote:Op donderdag 25 september 2008 10:11 schreef Jarno het volgende:
En zo zie je maar weer. Christenen, moslims, same difference after all.
sinds wanneer is mensen gelijktrekken verdedigen?quote:Op donderdag 25 september 2008 10:16 schreef schoelje het volgende:
[..]
De hebben we die linkse pisnicht weer met zijn islamvergoeilikingen.
Op wat voor een manier een homoseksuele leraar de vrijheid van onderwijs bedreigt op Christelijke scholen, mag trouwens ook wel even worden uitgelegd imho.quote:Op donderdag 25 september 2008 10:06 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik mag toch verdomme hopen dat het non-discriminatie beginsel voor de vrijheid van onderwijs gaat.
Artikel 1 voor artikel 23 lijkt me nogal logisch, ze staan toch niet voor niets in die volgorde?
Islam vs Christendom is de geestelijke ontwikkelings equivalent van de aloude strijd tussen de blinden en de lammen.quote:Op donderdag 25 september 2008 10:16 schreef schoelje het volgende:
[..]
Islamvergoeilijkingen? Man, ik vind de islam net zo'n bende als het christelijke geloof.quote:Op donderdag 25 september 2008 10:16 schreef schoelje het volgende:
[..]
Komen we meteen op het punt dat religie maatschappelijk gezien reduceert tot niets dan een last: wie bepaalt dat?quote:Op donderdag 25 september 2008 10:26 schreef Gia het volgende:
Ik vind het ronduit belachelijk om een leerkracht af te wijzen op grond van zijn geaardheid. Wat mij betreft mag de wet hierover een stuk duidelijker worden.
Dat een christelijke school iemand afwijst die zich niet kan conformeren aan de christelijke grondslag, prima. Maar een homosexueel kan verder een prima christen zijn of in elk geval voeling hebben met de christelijke ideologie, wat al voldoende is.
De jeugd in Nederland is vrij conservatief.quote:En dan gaan nu JONGEREN!!! daar een probleem van maken??
quote:Op donderdag 25 september 2008 10:12 schreef Misstique het volgende:
Filmpjes zeggen meer dan woorden..
vind ik best maar dan ook de hele subsidiekraan dichtdraaien voor die scholen (of te wel binnen 2 weken geen bijzondere scholen meer)quote:Op donderdag 25 september 2008 10:05 schreef speknek het volgende:
[..]
De minister van onderwijs moet zich niet bemoeien met bijzonder onderwijs?!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |