Nou, 't komt in de buurt, maar het is belangrijk dat je met Agalloch niet in hokjes denkt. Ikzelf vind het invloeden hebben van wat Doom, Black, en Folk. Maar boven alles heerst het melodische, diepe geluid. Als je vol met energie wil komen te zitten, ruig schreeuwende mannen, gierende gitaren en dikke riffs wilt horen, dan zit je hier niet goed. Agalloch is voornamelijk rustig en atmosferisch.quote:Agalloch is een sfeervolle folk- en black metalband. Deze band heeft tot nu toe niet veel media-aandacht gehad. De band combineert Black Metal met Folk Metal , Gothic metal en zelfs wat Ambient. Hierdoor ontstaat een erg gevarieerd geluid, dat kenbaar is voor de band.
Maarja, hoeveel covers zijn er gemaakt, waarbij de cover beter was dan het origineel? Dat komt naar mijn mening niet vaak voor.quote:Op vrijdag 26 september 2008 14:35 schreef Mr-Coffee het volgende:
Ik weet dat ,t een cover is, krijg kippenvel ervan, vind em geweldig!
Het origineel is dan weer kut trouwens.
quote:Op vrijdag 26 september 2008 14:52 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Maarja, hoeveel covers zijn er gemaakt, waarbij de cover beter was dan het origineel? Dat komt naar mijn mening niet vaak voor.
Eigenlijk wel te verwachten die schrikmomenten als Neige er bij betrokken is.quote:Op vrijdag 26 september 2008 15:10 schreef Darkestrah het volgende:
@ myspace van lifeblind:
Alcest & Summoning![]()
Ik heb nog altijd bij het nummer Elevation van Alcest die schrikreactie ergens bij de 3 minuten.. Die overgang mag van mij wel wat subtieler. Dat is overigens niet het enige nummer waar ik dat heb.![]()
Summoning ken ik eigenlijk alleen van het album Stronghold. De rest heb ik ook op mn pc staan, maar nooit serieus gehoord.
bron.quote:Een double-headlining tour, Dornenreich voor de eerste keer sinds 2001 in ware metalformatie op tour en de laatste passage van Agalloch in Europa in support van hun laatste album.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:31 schreef lifeblind het volgende:
Mooi, bij deze ben ik aanwezig in Vosselaar en Den Bosch ^^
As Embers Dress the Sky zo goed? Vind je? Ik luister nu vooral veel In the Shadow Of Our Pale Companion. Heerlijk lang, met gewoon een paar goede 'verschillende' stukken erin.quote:Op zondag 30 november 2008 14:31 schreef maniack28 het volgende:
En het is gewoon een dubbele headliner dus...
As Embers Dress The Sky
Agalloch is echt te vet om te luisteren, vooral als het dit koude kille weer is.. mp3 speler op, naar buiten en lekker langs het weiland rondlopen in de mistige witte koude wereld![]()
![]()
Oh ja, is waar ook...Beeh, ik had alle albums in mn lijst staan en ik noemde even mn favo nummers opquote:Op zondag 30 november 2008 17:25 schreef Darkestrah het volgende:
She Painted Fire Across The Skyline staat op Pale Folklore, net als As Embers Dress The Sky...
Check trouwens even je fobo, als je dat nog niet gedaan had.
Zo veel overeenkomsten heeft Woods Of Ypres nou niet echt met Agalloch hoor, de productie bij Woods is anders, en de muziek is wat steviger/harder en meer black ge orienteerd.quote:Op vrijdag 26 september 2008 22:14 schreef lifeblind het volgende:
Hehe dankje. Als je Alcest gaaf vind moet je trouwens Amesoeurs ook maar eens checken. Dezelfde soort muziek, (Neige van Alcest speelt ook in Amesoeurs, vandaar), maar met black metal zang ipv cleane zang.
Summoning blijft altijd heersen, alleen die eerste plaat van ze (toen ze nog een drummer hadden), vind ik wat tegenvallen, een beetje te standaard black metal naar mijn idee. vooral Minas Morgul en Stronghold vind ik geweldige platen.
En om nog ff OT te blijven, als je Agalloch gaaf vind moet je Woods Of Ypres ook eens proberen, redelijk dezelfde soort muziek.
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 13:04 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Zo veel overeenkomsten heeft Woods Of Ypres nou niet echt met Agalloch hoor, de productie bij Woods is anders, en de muziek is wat steviger/harder en meer black ge orienteerd.
Desalniettemin wel een goede band, maar de vergelijking is ruk.
Ze hebben nog geen shows staan. Sowieso geen optredens komende tijd, dit jaar (of begin volgend jaar) komt er een nieuw album uit.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:42 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Ik vind het een goede band, wanneer spelen ze eigenlijk weer in NL?
Je kende als het goed is de band al op 21 maart. En op 30 november.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:56 schreef Hukkie het volgende:
Kende Agalloch nog niet, klinkt wel aardig. Nog maar eens een luisterbeurtje aan wagen
Jammer, leek me vet om ze nog dit jaar live te zien, heb dit jaar eigenlijk nog geen concerten gehad...quote:Op zaterdag 13 juni 2009 01:56 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ze hebben nog geen shows staan. Sowieso geen optredens komende tijd, dit jaar (of begin volgend jaar) komt er een nieuw album uit.
Je bent een paar maandjes te laat.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 02:15 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Jammer, leek me vet om ze nog dit jaar live te zien, heb dit jaar eigenlijk nog geen concerten gehad...
Mja, zou waarschijnlijk naar GMM gegaan als ik nietquote:Op zaterdag 13 juni 2009 02:18 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Je bent een paar maandjes te laat.
Ik heb tot nu toe ook te weinig concerten gehad. Heb wel een dagje Dour op de planning staan en wil naar een paar optredens met 5 days off.
Dat is goed nieuws. Langzamerhand ben ik Agalloch steeds meer gaan waarderen. De grunts blijf ik meestal nog verschrikkelijk vinden, maar de instrumentale nummers zoals op de White Epquote:Op zaterdag 13 juni 2009 01:56 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ze hebben nog geen shows staan. Sowieso geen optredens komende tijd, dit jaar (of begin volgend jaar) komt er een nieuw album uit.
Ik vind op zich de grunts juist goed passen bij die muziek, ook omdat het een beetje sombere muziek is somsquote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:50 schreef Seam het volgende:
[..]
Dat is goed nieuws. Langzamerhand ben ik Agalloch steeds meer gaan waarderen. De grunts blijf ik meestal nog verschrikkelijk vinden, maar de instrumentale nummers zoals op de White Ep
Ik vind de grunts te licht eigenlijk, hoor ze liever lomper als bij Cult of Luna of Isis bijvoorbeeld. Agallochs grunts zijn net wat minder licht dat Amenra of Steak Number Eight.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:54 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ik vind op zich de grunts juist goed passen bij die muziek, ook omdat het een beetje sombere muziek is soms
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt. An sich ben ik ook wel wat van de zwaardere grunts, maar in de sfeer van Agalloch past dit beter.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 16:00 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik vind de grunts te licht eigenlijk, hoor ze liever lomper als bij Cult of Luna of Isis bijvoorbeeld. Agallochs grunts zijn net wat minder licht dat Amenra of Steak Number Eight.
Tot nu toe ook mijn favoriete werk van ze, maar dat komt voornamelijk door de grote mix met folk op die EP. Ashes From the Grain vind ik ook erg sterk, maar ligt me toch wat minder.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 16:14 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt. An sich ben ik ook wel wat van de zwaardere grunts, maar in de sfeer van Agalloch past dit beter.
The White EP vind ik overigens nog steeds een fantastisch stuk werk, snap niet wat veel mensen er zo slecht aan vinden.
Als we zo zouden moeten denken dan stond Radiohead altijd in de top 3quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:49 schreef Darkestrah het volgende:
Ik luister het niet enorm veel meer, eigenlijk. IK hoop dat er ergens dit jaar nog wat materiaal uitkomt, en dat ze weer een tourtje gaan doen door europa.
Wel bijna 6 miljoen plays op last.fm, al meer dan Burzum, Darkthrone, Enslaved, of Immortal. Zometeen staan ze nog in de top 40.
Oh dat is van dat optreden in Vosselaar? Is tie dan toch eindelijk uit! Ik sta er als 't goed is zelf ook op ^^quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:04 schreef emokid het volgende:
Dudes! Er is schijnbaar een dvd uit, gaat iemand 'm bestellen?
quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:20 schreef Seam het volgende:
Lekker veel lange nummers is natuurlijk erg positief.
Tof!quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 09:42 schreef Darkestrah het volgende:
Er is 'nieuws' over het nieuwe album. Dacht dat ik het al even geleden hier gepost had, maar blijkbaar niet.
http://www.profoundlorere(...)k=view&id=998&Itemid
Ohja? Ik ga meteen even zoeken! Bedankt.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:45 schreef Seam het volgende:
Inmiddels is het al gelekt he
Ik heb er nog niet erg goed naar geluisterd, maar de meeste liefhebbers vinden hem weer geweldig.
Metal wel ja, maar Agalloch is niet de meest mainstream en simpele metal hequote:Op vrijdag 12 november 2010 12:53 schreef Redisformurder het volgende:
Er zijn wel meer 'meiden' die metal weten te waarderen toch? Zo heel vreemd is dat volgens mij niet, alleen zijn ze in een wat minder aantal.
Agalloch is veel beter dan dat.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:55 schreef Seam het volgende:
[..]
Metal wel ja, maar Agalloch is niet de meest mainstream en simpele metal he
Ik wist niet dat je van Agalloch hield? Mooi zo!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |