Dat is helaas wel ERG kort door de bocht.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:30 schreef Errrwin het volgende:
Ach, als je je mailtje niet retour afzender krijgt ('bounced'), dan hebben zij je mailtje ontvangen.
Dat hoeft niet.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:30 schreef Errrwin het volgende:
Ach, als je je mailtje niet retour afzender krijgt ('bounced'), dan hebben zij je mailtje ontvangen.
quote:
Prima als ik er naast zit, maar vertel dan wel effe hoe het wél zit.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is helaas wel ERG kort door de bocht.
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:51 schreef Errrwin het volgende:
Prima als ik er naast zit, maar vertel dan wel effe hoe het wél zit.
Dan krijg je (mits ontvangstbevestiging) een bericht terug dat ie "relayed to a non-DNS aware mailserver" is; dan kun je er idd van uitgaan dat ie bezorgd is bij de receptie, of en hoe die 'm verder doorstuurt, is jouw probleem niet meer.quote:Als je een brief aflevert bij de receptie van een bedrijf, dan is de brief toch bezorgd. Wat zij er verder mee doen, is jouw probleem niet. Zie de mailserver als de receptioniste (m/v), leek mij.
Alsnog gebeurtenissen waar je als verstuurder niks aan kunt doen: de receptioniste gooit je brief in een algemeen postvak waar nooit iemand in kijkt of verwart je brief met een aanbieding voor watercoolers.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:24 schreef r_one het volgende:
[..]De mail verdwijnt in een catch-all postbus (voor alle-verkeerd-geadresseerde-mail@domein.nl) De mailserver bouncet 'm niet maar verwijdert 'm (anti-spam policy)
Ja, je moet natuurlijk wel goed adresseren.quote:Ik krijg met enige regelmaat mail voor een domein wat erg lijkt op de mijne; de afzender krijgt 'm niet gebounced terug maar kan er ook niet van uitgaan dat ie is overgekomen bij degene waar de afzender 'm voor bedoeld heeft.[..]
Om te beginnen wordt het verrekte lastig om te bewijzen dat je een Non-delivery-report NIET gehad hebt natuurlijkquote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:50 schreef Errrwin het volgende:
Maar goed, ik weet niet hoe het strikt juridisch zit verder.
Heb ik niet gedaan. Dacht dat dat niet kon.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gemaild met ontvangstbevestiging? Leesbevestiging? Al zullen zij dat natuurlijk wel weer dichtgezet hebben
Da's woar natuurlijk.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 15:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Om te beginnen wordt het verrekte lastig om te bewijzen dat je een Non-delivery-report NIET gehad hebt natuurlijk
Geen idee, ze hebben alleen maar mijn gegevens genoteerd waardoor ik die aanmaningen krijg. Maar de eerste betaling is door FMNewMedia zelf gedaan.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 15:25 schreef lesley het volgende:
staat er iets ije contract met je webdesigner waaruit blijkt dqt zij de kosten zullen voldoen?
TS heeft geen contract afgesloten met de webdesigner danwel webhoster voor de diensten waar 'ie voor aangemaand wordt, dus niet echt van toepassingquote:Op woensdag 1 oktober 2008 15:25 schreef lesley het volgende:
staat er iets ije contract met je webdesigner waaruit blijkt dqt zij de kosten zullen voldoen?
quote:Geachte heer Willems,
Naar aanleiding van uw laaste e-mail, kan ik u het volgende berichten.
Indien het voor het incassobureau duidelijk is dat het niet uw naam -en e-mailadres is waar de bestelling vandaan is geplaatst, lijkt het mij logisch dat het incassobureau ook het resterende bedrag bij FMNewMedia.nl incasseerd.
Wellicht is het verstandig om een aangetekende brief naar het incassobureau op te sturen, met daarin uitleg omtrent de situatie. Indien dit niks opleverd adviseer ik u telefonisch contact op te nemen met het Juridisch Loket op telefoonnummer 0900-8020.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
het Juridisch Loket
Mjah, niks dat hier nog niks gemeld is dus.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:34 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
Mailtje van het Juridisch Loket
[..]
Een? Twee! Twee keer dezelfde!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:39 schreef Errrwin het volgende:
off-topic: wat een gruwelijke grammaticale fouten in dat mailtje zeg..brrr![]()
Staat er toevallig een naam bij? Door welke werknemer van het Juridische Loket je e-mail is verwerkt? Is de naam buitenlands?quote:Geachte heer Willems,
Naar aanleiding van uw laaste e-mail, kan ik u het volgende berichten.
Indien het voor het incassobureau duidelijk is dat het niet uw naam -en e-mailadres is waar de bestelling vandaan is geplaatst, lijkt het mij logisch dat het incassobureau ook het resterende bedrag bij FMNewMedia.nl incasseerd.
^^ Wat een verschrikkelijke zin!
Wellicht is het verstandig om een aangetekende brief naar het incassobureau op te sturen, met daarin uitleg omtrent de situatie. Indien dit niks opleverd adviseer ik u telefonisch contact op te nemen met het Juridisch Loket op telefoonnummer 0900-8020.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
het Juridisch Loket
Ik noem zeker geen namen bij dit soort mailtjes en laten we aub even op mijn 'probleem' verder gaan. Hij heette gewoon in het Nederlands vertaald 'Bruin'.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:53 schreef dennis00 het volgende:
Ik bedenk me net dat ik een half jaar ook gebeld hebt naar het juridische loket en/of een andere overheidsdienst.
Ik ben zelf buitenlands en alles behalve racistisch. Ik was niet blij toen ik een Surinaams meisje van 18 aan de lijn kreeg, die bij elke vraag van mij, 3 minuten nodig had om het na te vragen. Uiteindelijk kreeg ik reacties in de trend van "nou, als je online hebt besteld en binnen 7 dagen hebt geannuleerd, dan lijkt mij dat je recht hebt op de weet koop op afstand, swa".
Ik: "U bent het juridische loket. U dient toch iets te weten over de Wet koop op afstand".
... *weer 3 seconden pijnlijke stilte*
En ik kreeg weer een matig antwoord met een pijnlijk buitenlands accent.
[..]
Staat er toevallig een naam bij? Door welke werknemer van het Juridische Loket je e-mail is verwerkt? Is de naam buitenlands?
Ik krijg netjes spellingsfouten te zien als ik een e-mail stuur en/of nu in Firefox een bericht type. Deze 3 waren makkelijk te voorkomen. Laat ik zwijgen over de zinsopbouw.
Antwoorden "lijkt mij logisch" daar kun je toch niets mee? Deze kreeg ik dus ook telefonisch. 15 minuten gepraat met het kleine Surinaamse meisje. Leek me een schat van een meid, maar als zij de Nederlandse consument juridisch advies moet geven.
Sorry, wilde ik even kwijt![]()
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:53 schreef dennis00 het volgende:
Ik bedenk me net dat ik een half jaar ook gebeld hebt naar het juridische loket en/of een andere overheidsdienst.
Ik ben zelf buitenlands en alles behalve racistisch. Ik was niet blij toen ik een Surinaams meisje van 18 aan de lijn kreeg, die bij elke vraag van mij, 3 minuten nodig had om het na te vragen. Uiteindelijk kreeg ik reacties in de trend van "nou, als je online hebt besteld en binnen 7 dagen hebt geannuleerd, dan lijkt mij dat je recht hebt op de weet koop op afstand, swa".
Ik: "U bent het juridische loket. U dient toch iets te weten over de Wet koop op afstand".
... *weer 3 seconden pijnlijke stilte*
En ik kreeg weer een matig antwoord met een pijnlijk buitenlands accent.
[..]
Staat er toevallig een naam bij? Door welke werknemer van het Juridische Loket je e-mail is verwerkt? Is de naam buitenlands?
Ik krijg netjes spellingsfouten te zien als ik een e-mail stuur en/of nu in Firefox een bericht type. Deze 3 waren makkelijk te voorkomen. Laat ik zwijgen over de zinsopbouw.
Antwoorden "lijkt mij logisch" daar kun je toch niets mee? Deze kreeg ik dus ook telefonisch. 15 minuten gepraat met het kleine Surinaamse meisje. Leek me een schat van een meid, maar als zij de Nederlandse consument juridisch advies moet geven.
Sorry, wilde ik even kwijt![]()
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:05 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
Ik noem zeker geen namen bij dit soort mailtjes en laten we aub even op mijn 'probleem' verder gaan. Hij heette gewoon in het Nederlands vertaald 'Bruin'.
En terecht. Ik stuur ook nooit lees- of ontvangstbevestigingen van e-mail. Iemand merkt het wel wanneer ik antwoord.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gemaild met ontvangstbevestiging? Leesbevestiging? Al zullen zij dat natuurlijk wel weer dichtgezet hebben
Ontvangstbevestiging stuurt meestal de mailserver al.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:32 schreef Alicey het volgende:
En terecht. Ik stuur ook nooit lees- of ontvangstbevestigingen van e-mail. Iemand merkt het wel wanneer ik antwoord.
Tjeempie, werken daar tegenwoordig mensen die de lagere school niet hebben afgemaakt ofzo?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:34 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
Mailtje van het Juridisch Loket
[..]
Klopt inderdaad, er wordt dan gewoon een DSN gestuurd dat het is aangekomen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Ontvangstbevestiging stuurt meestal de mailserver al.
Dat was ook inderdaad mijn gedachte toen ik dat mailtje voor me had,.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:25 schreef Alicey het volgende:
[..]
Tjeempie, werken daar tegenwoordig mensen die de lagere school niet hebben afgemaakt ofzo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |