abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 oktober 2008 @ 13:35:34 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62048795
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 13:30 schreef Errrwin het volgende:
Ach, als je je mailtje niet retour afzender krijgt ('bounced'), dan hebben zij je mailtje ontvangen.
Dat is helaas wel ERG kort door de bocht.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62048805
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 13:30 schreef Errrwin het volgende:
Ach, als je je mailtje niet retour afzender krijgt ('bounced'), dan hebben zij je mailtje ontvangen.
Dat hoeft niet.
pi_62049162
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 13:36 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat hoeft niet.
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 13:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is helaas wel ERG kort door de bocht.
Prima als ik er naast zit, maar vertel dan wel effe hoe het wél zit.

Als je een brief aflevert bij de receptie van een bedrijf, dan is de brief toch bezorgd. Wat zij er verder mee doen, is jouw probleem niet. Zie de mailserver als de receptioniste (m/v), leek mij.
pi_62049940
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 13:51 schreef Errrwin het volgende:
Prima als ik er naast zit, maar vertel dan wel effe hoe het wél zit.
  • De mail verdwijnt in een catch-all postbus (voor alle-verkeerd-geadresseerde-mail@domein.nl)
  • De mailserver bouncet 'm niet maar verwijdert 'm (anti-spam policy)
  • Ik krijg met enige regelmaat mail voor een domein wat erg lijkt op de mijne; de afzender krijgt 'm niet gebounced terug maar kan er ook niet van uitgaan dat ie is overgekomen bij degene waar de afzender 'm voor bedoeld heeft.
    quote:
    Als je een brief aflevert bij de receptie van een bedrijf, dan is de brief toch bezorgd. Wat zij er verder mee doen, is jouw probleem niet. Zie de mailserver als de receptioniste (m/v), leek mij.
    Dan krijg je (mits ontvangstbevestiging) een bericht terug dat ie "relayed to a non-DNS aware mailserver" is; dan kun je er idd van uitgaan dat ie bezorgd is bij de receptie, of en hoe die 'm verder doorstuurt, is jouw probleem niet meer.
  • pi_62050711
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 14:24 schreef r_one het volgende:

[..]

• De mail verdwijnt in een catch-all postbus (voor alle-verkeerd-geadresseerde-mail@domein.nl)
  • De mailserver bouncet 'm niet maar verwijdert 'm (anti-spam policy)
  • Alsnog gebeurtenissen waar je als verstuurder niks aan kunt doen: de receptioniste gooit je brief in een algemeen postvak waar nooit iemand in kijkt of verwart je brief met een aanbieding voor watercoolers.
    quote:
  • Ik krijg met enige regelmaat mail voor een domein wat erg lijkt op de mijne; de afzender krijgt 'm niet gebounced terug maar kan er ook niet van uitgaan dat ie is overgekomen bij degene waar de afzender 'm voor bedoeld heeft.[..]
  • Ja, je moet natuurlijk wel goed adresseren.

Maar goed, ik weet niet hoe het strikt juridisch zit verder.

@TS: excusez pour le offtopic
      woensdag 1 oktober 2008 @ 15:00:41 #106
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_62050989
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 14:50 schreef Errrwin het volgende:
    Maar goed, ik weet niet hoe het strikt juridisch zit verder.
    Om te beginnen wordt het verrekte lastig om te bewijzen dat je een Non-delivery-report NIET gehad hebt natuurlijk
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_62051026
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 13:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gemaild met ontvangstbevestiging? Leesbevestiging? Al zullen zij dat natuurlijk wel weer dichtgezet hebben
    Heb ik niet gedaan. Dacht dat dat niet kon.
    pi_62051397
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 15:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Om te beginnen wordt het verrekte lastig om te bewijzen dat je een Non-delivery-report NIET gehad hebt natuurlijk
    Da's woar natuurlijk.
    pi_62051672
    staat er iets ije contract met je webdesigner waaruit blijkt dqt zij de kosten zullen voldoen?
    pi_62051935
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 15:25 schreef lesley het volgende:
    staat er iets ije contract met je webdesigner waaruit blijkt dqt zij de kosten zullen voldoen?
    Geen idee, ze hebben alleen maar mijn gegevens genoteerd waardoor ik die aanmaningen krijg. Maar de eerste betaling is door FMNewMedia zelf gedaan.
      woensdag 1 oktober 2008 @ 15:47:32 #111
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_62052342
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 15:25 schreef lesley het volgende:
    TS heeft geen contract afgesloten met de webdesigner danwel webhoster voor de diensten waar 'ie voor aangemaand wordt, dus niet echt van toepassing
    pi_62053729
    Mailtje van het Juridisch Loket
    quote:
    Geachte heer Willems,

Naar aanleiding van uw laaste e-mail, kan ik u het volgende berichten.

Indien het voor het incassobureau duidelijk is dat het niet uw naam -en e-mailadres is waar de bestelling vandaan is geplaatst, lijkt het mij logisch dat het incassobureau ook het resterende bedrag bij FMNewMedia.nl incasseerd.

Wellicht is het verstandig om een aangetekende brief naar het incassobureau op te sturen, met daarin uitleg omtrent de situatie. Indien dit niks opleverd adviseer ik u telefonisch contact op te nemen met het Juridisch Loket op telefoonnummer 0900-8020.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
    het Juridisch Loket
    pi_62053855
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 16:34 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
    [..]
    Mjah, niks dat hier nog niks gemeld is dus.

off-topic: wat een gruwelijke grammaticale fouten in dat mailtje zeg..brrr
    pi_62054025
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 16:39 schreef Errrwin het volgende:
    off-topic: wat een gruwelijke grammaticale fouten in dat mailtje zeg..brrr
    Een? Twee! Twee keer dezelfde!
      woensdag 1 oktober 2008 @ 16:47:27 #115
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_62054097
    de grammatica van het JL is deze keer van hetzelfde niveau als het advies...
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_62054281
    Ik bedenk me net dat ik een half jaar ook gebeld hebt naar het juridische loket en/of een andere overheidsdienst.

Ik ben zelf buitenlands en alles behalve racistisch. Ik was niet blij toen ik een Surinaams meisje van 18 aan de lijn kreeg, die bij elke vraag van mij, 3 minuten nodig had om het na te vragen. Uiteindelijk kreeg ik reacties in de trend van "nou, als je online hebt besteld en binnen 7 dagen hebt geannuleerd, dan lijkt mij dat je recht hebt op de weet koop op afstand, swa".

Ik: "U bent het juridische loket. U dient toch iets te weten over de Wet koop op afstand".
    ... *weer 3 seconden pijnlijke stilte*
    En ik kreeg weer een matig antwoord met een pijnlijk buitenlands accent.
    quote:
    Geachte heer Willems,

Naar aanleiding van uw laaste e-mail, kan ik u het volgende berichten.

Indien het voor het incassobureau duidelijk is dat het niet uw naam -en e-mailadres is waar de bestelling vandaan is geplaatst, lijkt het mij logisch dat het incassobureau ook het resterende bedrag bij FMNewMedia.nl incasseerd.
    ^^ Wat een verschrikkelijke zin!

Wellicht is het verstandig om een aangetekende brief naar het incassobureau op te sturen, met daarin uitleg omtrent de situatie. Indien dit niks opleverd adviseer ik u telefonisch contact op te nemen met het Juridisch Loket op telefoonnummer 0900-8020.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
    het Juridisch Loket
    Staat er toevallig een naam bij? Door welke werknemer van het Juridische Loket je e-mail is verwerkt? Is de naam buitenlands?
    Ik krijg netjes spellingsfouten te zien als ik een e-mail stuur en/of nu in Firefox een bericht type. Deze 3 waren makkelijk te voorkomen. Laat ik zwijgen over de zinsopbouw.

Antwoorden "lijkt mij logisch" daar kun je toch niets mee? Deze kreeg ik dus ook telefonisch. 15 minuten gepraat met het kleine Surinaamse meisje. Leek me een schat van een meid, maar als zij de Nederlandse consument juridisch advies moet geven.

Sorry, wilde ik even kwijt
    pi_62054658
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 16:53 schreef dennis00 het volgende:
    Ik bedenk me net dat ik een half jaar ook gebeld hebt naar het juridische loket en/of een andere overheidsdienst.

Ik ben zelf buitenlands en alles behalve racistisch. Ik was niet blij toen ik een Surinaams meisje van 18 aan de lijn kreeg, die bij elke vraag van mij, 3 minuten nodig had om het na te vragen. Uiteindelijk kreeg ik reacties in de trend van "nou, als je online hebt besteld en binnen 7 dagen hebt geannuleerd, dan lijkt mij dat je recht hebt op de weet koop op afstand, swa".

Ik: "U bent het juridische loket. U dient toch iets te weten over de Wet koop op afstand".
    [..]

Staat er toevallig een naam bij? Door welke werknemer van het Juridische Loket je e-mail is verwerkt? Is de naam buitenlands?
    Ik krijg netjes spellingsfouten te zien als ik een e-mail stuur en/of nu in Firefox een bericht type. Deze 3 waren makkelijk te voorkomen. Laat ik zwijgen over de zinsopbouw.

Antwoorden "lijkt mij logisch" daar kun je toch niets mee? Deze kreeg ik dus ook telefonisch. 15 minuten gepraat met het kleine Surinaamse meisje. Leek me een schat van een meid, maar als zij de Nederlandse consument juridisch advies moet geven.

Ik noem zeker geen namen bij dit soort mailtjes en laten we aub even op mijn 'probleem' verder gaan. Hij heette gewoon in het Nederlands vertaald 'Bruin'.
    pi_62054717
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 16:53 schreef dennis00 het volgende:

[..]

pi_62054860
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 17:05 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
    Ik noem zeker geen namen bij dit soort mailtjes en laten we aub even op mijn 'probleem' verder gaan. Hij heette gewoon in het Nederlands vertaald 'Bruin'.
      woensdag 1 oktober 2008 @ 18:32:04 #120
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_62056851
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 13:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gemaild met ontvangstbevestiging? Leesbevestiging? Al zullen zij dat natuurlijk wel weer dichtgezet hebben
    En terecht. Ik stuur ook nooit lees- of ontvangstbevestigingen van e-mail. Iemand merkt het wel wanneer ik antwoord.
    pi_62057477
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 18:32 schreef Alicey het volgende:
    En terecht. Ik stuur ook nooit lees- of ontvangstbevestigingen van e-mail. Iemand merkt het wel wanneer ik antwoord.
    Ontvangstbevestiging stuurt meestal de mailserver al.
      woensdag 1 oktober 2008 @ 20:25:21 #122
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_62059683
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 16:34 schreef AC4WHEELS.NL het volgende:
    [..]
    Tjeempie, werken daar tegenwoordig mensen die de lagere school niet hebben afgemaakt ofzo?
      woensdag 1 oktober 2008 @ 20:26:33 #123
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_62059722
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 18:58 schreef r_one het volgende:

[..]

Ontvangstbevestiging stuurt meestal de mailserver al.
    Klopt inderdaad, er wordt dan gewoon een DSN gestuurd dat het is aangekomen.
    pi_62060672
    quote:
    Op woensdag 1 oktober 2008 20:25 schreef Alicey het volgende:

[..]

Tjeempie, werken daar tegenwoordig mensen die de lagere school niet hebben afgemaakt ofzo?
    Dat was ook inderdaad mijn gedachte toen ik dat mailtje voor me had,.
    pi_62066390
    Dat Ultimoo heeft nog steeds niet gereageerd op mijn mail. Ze kunnen dus volgens mij niets bewijzen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')