Hij kan ook hartverwarmend schrijven. Zijn novelle Mevrouw Verona Daalt de Heuvel Af is briljant hilarisch!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 19:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Deze schrijver doet mij om één of andere reden denken aan mijn favoriete schrijver, Herman Brusselmans, en niet alleen omdat hij ook Vlaams is.
Neequote:Op woensdag 1 oktober 2008 19:56 schreef roburt het volgende:
hebben ze het vandaag nog over die radio ruzie gehad?
Ja, na het gehoorde vanavond zit ik er sterk aan te denken eens een boek van hem te gaan lezen. Dus bedankt voor de tip alvast.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:03 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Hij kan ook hartverwarmend schrijven. Zijn novelle Mevrouw Verona Daalt de Heuvel Af is briljant hilarisch!
Ach, de beelden spreken toch voor zich?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:56 schreef evert het volgende:
Update. Eindredacteur Dieuwke Wynia van DWDD snapt de opwinding rond het programma niet. Vooraf stemde hij in met het plan om live een demonstratie te geven van de befaamde wijze waarop hij nummers aankondigt. Hieraan wordt in het boek een hoofdstuk besteed en de nummers, ook in het boek beschreven, hebben wij de heer Spits van te voren laten horen. Dat zijn aankondigingen niet helemaal uit de verf kwamen is jammer, maar niet de schuld van De Wereld Draait Door, zegt Wynia.
Dat is wel een goede samenvattingquote:Op woensdag 1 oktober 2008 23:00 schreef paultjuhhh het volgende:
Frits Spits is gewoon een ouwe huilie
Dus dat, zo interessant zal zijn boekje niet zijnquote:Op woensdag 1 oktober 2008 23:00 schreef paultjuhhh het volgende:
Frits Spits is gewoon een ouwe huilie
Frits had in het geval van DWDD een punt, maar nu slaat hij door.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 08:46 schreef evert het volgende:
pffff spits net bij goedemorgen nederland.
'stop met het dagelijks meten van de kijkcijfers'.
die is echt in de jaren 70 blijven leven
Nou, nouquote:Op donderdag 2 oktober 2008 12:12 schreef marcodej het volgende:
Gister bij Boulevard was ie op zn top: "Dit is niet goed. Dit is voor het land niet goed.(...) Het gaat erom dat je mensen eerlijk in de ogen kan aankijken... *huilend*... Dat kan niet meer! Het is afgelopen! Het is een ramp gewoon."
Hij draaide volledig door...
ja idd! mijn god zeg, wat is er mis met die man? afvoeren die handel!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 12:12 schreef marcodej het volgende:
Gister bij Boulevard was ie op zn top: "Dit is niet goed. Dit is voor het land niet goed.(...) Het gaat erom dat je mensen eerlijk in de ogen kan aankijken... *huilend*... Dat kan niet meer! Het is afgelopen! Het is een ramp gewoon."
Jammer voor jullie, maar met Frits gaat het goed. Natuurlijk, Frits had beter tegen Mathijs kunnen zeggen...Mathijs ik zit hier voor mijn boekje maar niet voor mijn radio .bla bla ..net als destijds Peter R De Vries ook meegemaakt heeft ..En die roerde zijn mond open tegen Mathijs.quote:Zou het wel goed met hem gaan?
Inmiddels heb ik de fragmenten gezien en gehoord. Hij maakte een volslagen onoprechte indruk. Zelfs zijn tranen waren fake.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 12:12 schreef marcodej het volgende:
Dat lag heel anders, want volgens De Vries was er een schriftelijke afspraak dat er een x-aantal minuten over zijn boek zou worden gepraat. Spits lift gewoon mee op de anti-DWDD-stemming. Hij denkt dat hij dan wat extra boekjes verkoopt. Hij begrijpt niet dat hij zichzelf totaal belachelijk heeft gemaakt.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:09 schreef Haaibaaike het volgende:
net als destijds Peter R De Vries ook meegemaakt heeft
Ach, in het begin had ie bestwel een puntje. Als de deal idd was dat hij alleen in DWDD zijn boekkie mocht promoten, dan kwam het werkje zelf er idd wat bekaaid vanaf. Maar verder werd er bestwel reclame voor Spits gemaakt (hoewel het niet echt een soepel gesprek was)!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:15 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Dat lag heel anders, want volgens De Vries was er een schriftelijke afspraak dat er een x-aantal minuten over zijn boek zou worden gepraat. Spits lift gewoon mee op de anti-DWDD-stemming. Hij denkt dat hij dan wat extra boekjes verkoopt. Hij begrijpt niet dat hij zichzelf totaal belachelijk heeft gemaakt.
quote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:16 schreef Wickedangel het volgende:
Het is trouwens vast een kutboekje
Gijsbert Kamer, popjournalist bij de Volkskrant over het boekje:quote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:16 schreef Wickedangel het volgende:
Het is trouwens vast een kutboekje
En:quote:Ik begon ook enthousiast aan zijn deze week verschenen boek Zestig Strepen, de Soundtrack van Mijn Leven. Maar tjonge wat een vervelend boek is dat.
Het moet aan de hand van Spits' favoriete zestig liedjes zijn loopbaan bij de radio en zijn leven in kaart brengen. Het is vooral sentimenteel en kruiperig, en ook nog eens truttig geschreven.
quote:Sorry Frits. Ik heb u altijd zeer hoog aangeslagen, maar dit boek had ik liever niet gelezen. Wat een gezeur. Ik hoop het snel te kunnen vergeten en u te kunnen herinneren als die geweldige radioman die me op veel muzikaal moois heeft gewezen.
quote:Gasten vrijdag 3 oktober
Matthijs van Nieuwkerk ontvangt vanavond o.a. Frans en Geza Weisz, Hans Beerekamp en Gerard Cox. Zijn tafelheer is Marc-Marie Huijbregts.
Ondanks zijn drukke speelschema heeft cabaretier Marc-Marie Huijbregts toch weer een gaatje gevonden om vanavond de tafelheer van Matthijs te zijn.
De filmacademie bestaat vijftig jaar. Om dit te vieren heeft de bekroonde regisseur Frans Weisz dekorte film ‘Terug naar het Moreelse Park’ gemaakt, een remake van zijn allereerste film. Zijn zoon Geza speelt nu de rol die hij in 1960 speelde. Beiden zitten ze vanavond aan tafel.
Vanavond weer de rubriek ‘De Stoel van Steinz’. Filmcriticus Hans Beerekamp neemt plaats op de zetel en hij maakt de twist tussen het heden en het verleden.
Gerard Cox regisseert de nieuwe klucht ‘Au, au, au... me rug!’ van theatergezelschap ‘Het Echt’. De acteur maakt daarmee zijn debuut als toneelregisseur. De klucht komt uit Antwerpen en is door hem vertaald in een Rotterdamse versie.
Vond je dat zo leukquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:34 schreef marcodej het volgende:
M-M: "Maak jij je zorgen over de crisis?"
MvN: "Ja, toch wel"
M-M: "Oh ja? Ga je dan wel nog een beetje je best doen vanavond?"![]()
Ja. Ik vond het hilarisch.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |