Opgelost!quote:Op dinsdag 30 december 2008 09:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zit nu op m'n triple-eetje, effe proberen...
Ja hoor, geen probleem, usb-stick inpluggen en ik krijg een extra icoontje op de desktop via welke ik de bestanden kan benaderen als gewone user.
Misschien zijn de bestanden op jouw usb-stick allemaal owned by root?
quote:In de nieuwe versie zit een mount fout voor het aankoppelen van usb,sd kaartjes en harde schijven.
Oplossing:
This is probably because you installed from a memory card or stick. The
installer adds cdrom to the /etc/fstab file even though there isn't a cd
rom. This is a bug which Ferry is working on.
Fix:
sudo gedit /etc/fstab
The last line should be something something cdrom something something.
Comment it out (put a: # in front of the line)
Reboot and mounting should work
en inderdaad na dit te hebben uit gevoerd werkt alles naar behoren en kan ik de sd en usb schijfjes benaderen.
Ik denk dat jij wel representatief bent voor wat ik ermee ga doen. Emailen, beetje Fokken, misschien msn-en, dat soort dingen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 09:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik heel representatief ben, want ik gebruik eigenlijk alleen internet op de EEE, mail gaat via webmail enzo.
Maar ik vind het verder niet moeilik of lastig ofzo.
Zit nog wel te denken om een keertje bij HW langs te gaan voor windows, maar dat is meer omdat ik bijv. nu geen foto's van mijnc amera getrokken krijg. En een beetje gemakzucht, maar echt nodig is het niet.
Er zijn meerdere programma's, welke gebruik je nu? aMSN lijkt iig héél erg veel op de normale MSN.quote:Op dinsdag 30 december 2008 14:57 schreef Brighteyes het volgende:
Er is een linux msn programma waar ik niet echt kapot van ben, het is gewoon net even anders. Dus dat zou een van de dingen zijn om mss tzt toch windows erop te zetten. Maar het werkt goed genoeg, en ik ben lui genoeg om dat dus maar steeds voor me uit te schuiven.
Werkt prima dus, dat linux.
Ik heb zelf Pidgin op mijn Windows computer gezet omdat die een paar extra's heeft: meerdere accounts tegelijk, laat zien wanneer de gesprekspartner idle wordt of de window sluit - heeft msn niet.quote:Op dinsdag 30 december 2008 14:57 schreef Brighteyes het volgende:
Er is een linux msn programma waar ik niet echt kapot van ben, het is gewoon net even anders. Dus dat zou een van de dingen zijn om mss tzt toch windows erop te zetten. Maar het werkt goed genoeg, en ik ben lui genoeg om dat dus maar steeds voor me uit te schuiven.
Vooral die meerdere accounts tegelijk is ideaal! Ik heb zowel m'n msn-account als m'n icq account erin, lekker makkelijk!quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:40 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ik heb zelf Pidgin op mijn Windows computer gezet omdat die een paar extra's heeft: meerdere accounts tegelijk, laat zien wanneer de gesprekspartner idle wordt of de window sluit - heeft msn niet.
Idd, hij is 'anders'.
Dan is er nog aMSN, en die oogt vrijwel hetzelfde. Als je voor de 'looks' van msn gaat.
En ja, er zijn er nog wel een paar, maar dit zijn de bekendste.
Edit: Geen reclame onderin ! ! !
Ik gebruik op m'n windows bakken Trillian. Heeft ook alle bovenstaande voordelen, en een IRC pluginquote:Op dinsdag 30 december 2008 16:40 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ik heb zelf Pidgin op mijn Windows computer gezet omdat die een paar extra's heeft: meerdere accounts tegelijk, laat zien wanneer de gesprekspartner idle wordt of de window sluit - heeft msn niet.
Idd, hij is 'anders'.
Dan is er nog aMSN, en die oogt vrijwel hetzelfde. Als je voor de 'looks' van msn gaat.
En ja, er zijn er nog wel een paar, maar dit zijn de bekendste.
Edit: Geen reclame onderin ! ! !
Geinig dingetje. Ik ben alleen benieuwd naar de schermresolutie en de touch-screen techniek die gebruikt is. Kan er zo niets over vinden, zelfs bij Asus zelf niet.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:10 schreef ThE_ED het volgende:
En uit dat topic op tweakers; dit is ook wel cool zeg!
http://www.mycom.nl/Products/View/217120.aspx
je kan ook bij play.com bestellen: http://www.play.com/PC/PC(...)C-Black/Product.htmlquote:Op zondag 4 januari 2009 13:10 schreef ThE_ED het volgende:
En uit dat topic op tweakers; dit is ook wel cool zeg!
http://www.mycom.nl/Products/View/217120.aspx
En Play levert electronica alleen in de UK af.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:09 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
je kan ook bij play.com bestellen: http://www.play.com/PC/PC(...)C-Black/Product.html
Alleen heel jammer dat je dat ding niet aan de muur kan hangen omdat de poorten aan de achterkant zitten, en ook nog eens de ventilatie.
IK HEB HEM!!! WhhiiiiiEee!quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:09 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
je kan ook bij play.com bestellen: http://www.play.com/PC/PC(...)C-Black/Product.html
Alleen heel jammer dat je dat ding niet aan de muur kan hangen omdat de poorten aan de achterkant zitten, en ook nog eens de ventilatie.
Theoretisch zou je het keyboard en de muis gewoon weg kunnen laten. Je kunt gebruik maken van een on-screen toetsenbord als je tekst moet invoeren, en de cursor kent 2 modi: 'button' en 'draw'. Bij button mode springt de muis bij elke nieuwe aanraking naar het punt waar je het scherm aanraakte. Beweeg je dan je vinger, dan blijft de cursor staan. In draw mode blijft de cursor je vinger volgen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 00:06 schreef ThE_ED het volgende:
Tof, ziet erg erg netjes uit, hoewel die losse componenten er toch ergens een beetje aan af doen. Maar verder een super mooi ding!
Ik heb de 900 en bij mij gaat ie ongeveer 3 uur mee, dan staat de wifi uit en het beeldscherm wat minder fel (dan ben ik een filmpje aan het kijken in de trein bijv). Dus bij mij houdt ie het over het algemeen wel langer uit dan 2.5 uurquote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:44 schreef resque het volgende:
2,5 uur gaat ie op accu... volgens de specs dan...
hmm interessant om te weten! thnx!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:55 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik heb de 900 en bij mij gaat ie ongeveer 3 uur mee, dan staat de wifi uit en het beeldscherm wat minder fel (dan ben ik een filmpje aan het kijken in de trein bijv). Dus bij mij houdt ie het over het algemeen wel langer uit dan 2.5 uur
Ik weet alleen niet of deze zo ideaal is voor het typen: het gaat wel, maar een iets groter toetsenbord is geen overbodige luxe
en hoe doe je dat dan?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:32 schreef bukake het volgende:
Die van mij gaat 5 uur mee met mijn super batterij
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:37 schreef bukake het volgende:
Dure betere batterij kopen , erin doen, op Power drukken en 5 uur wachten.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:45 schreef bukake het volgende:
http://dealextreme.com/details.dx/sku.15973
Lees de reviews ook maar,
Pros: Really big battery, gives almost 6 hours of runtime when doing just some small things,
De 6 uur heb ik zelf nog niet gehaald , mischien me batterij een nachtje in de koelkast dan maar![]()
Via ebay zijn ze ook te vindenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:45 schreef resque het volgende:
[..]logisch, waar haal je die accu dan?
Ja, uiteraard, met de originele batterij werkt het prima.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:54 schreef bukake het volgende:
Weet je Xp wel dat je een laptop heb?
Zonee gaat ie ook niet de batterij status checken naturlich
[ afbeelding ]
Waarom zou dat specifiek eee pc zijn?quote:Op zondag 25 januari 2009 04:16 schreef Remake het volgende:
Is er nog intresse in een WEP cracking tutorialtje voor de eee pc?
jaquote:Op zondag 25 januari 2009 04:16 schreef Remake het volgende:
Of WPA for that matter, maar dat schijnt niet met alle Eee's te werken.quote:Op zondag 25 januari 2009 04:16 schreef Remake het volgende:
Ik las ergens dat sommige Eee batterijen niet goed doorgeven hoeveel capaciteit ze hebben en dat daardoor de berekening de mist in gaat?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:51 schreef HeatWave het volgende:
Ja,die heb ik dus ook besteld, maar bij mij geeft ie niet aan in XP hoeveel spanning hij nog heeft, hij werkt wel, want de EEE blijft aan zonder netstroom.
ja, zoiets, al zie ik het ook gebeuren dat deze batterij gewoon die hele module niet aan boord heeft ofzo, oh well, het is beter dan de batterij van mijn Medion Akoya, die is pas echt kutquote:Op zondag 25 januari 2009 12:28 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ik las ergens dat sommige Eee batterijen niet goed doorgeven hoeveel capaciteit ze hebben en dat daardoor de berekening de mist in gaat?
http://www.engadget.com/2(...)-friends-pre-orders/quote:
'tis ook niet de bedoeling dat op het kleine schermpje te kijken.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 19:22 schreef DaFrenk het volgende:
Ah, ik lees dat de nieuwe 1000HE de 280 processor van Intel krijgt. Met een hardwarematige HD 720 decoder. Op zich interessant aangezien ik graag HD mag kijken, maar lijkt me op een 10" scherm @ 1024x600 nou niet echt de moeite
Ahzo ja, tja.. zo denderend is het bereik niet van die dingen of valt dat wel mee? Want het zou wel een hoop gedoe schelen qua kabels en kastjesquote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:13 schreef yosander het volgende:
Hier werkt draadloos wel gewoon met de Livebox, maar ik heb er dan ook zo'n PCMI-kaartje inzitten i.p.v. aparte modem.
Vind het nog reuze meevallen!quote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:17 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Ahzo ja, tja.. zo denderend is het bereik niet van die dingen of valt dat wel mee? Want het zou wel een hoop gedoe schelen qua kabels en kastjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
quote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:29 schreef yosander het volgende:
Zelf gekocht: de Belkin F5D7011.Cool thanks, dat zal ik dan mogelijk ook doen als ik het morgen niet aan de praat krijgSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
Uhm, die instelling had ik al zo gezet op m'n vaste PC. Dus die neemt hij dan ook op de Eee over. Dus dat is het helaas nietquote:Op zaterdag 28 maart 2009 09:06 schreef Klonk het volgende:
Browsen in FF alleen op FOK! zo ja dan ff naar opties (hier op FOK! gaan) en daar achter Navigatiebalk bovenaan vastzetten? nee kiezen
Thanks anywayquote:Op zaterdag 28 maart 2009 09:10 schreef Klonk het volgende:
kee, was het eerste wat me te binnen schoot
Puur uit interesse.. Gaat het lukken dan op een netbook, OSX? Vraag mijzelf ook af of iets als Windows 7 lekker zal draaien. Veel, heel veel geheugen is dan wel een pré lijkt mij..quote:Op donderdag 9 april 2009 09:55 schreef Jarno het volgende:
Daar kan ik wel mee leven denk ikquote:Microphone in from the mic or the microphone socket. Audio in works great via blue tooth (so does audio out). I've always used a bluetooth headset to skype with, so this is not an issue for me.
Weirdly the power button will not pop up a shutdown/sleep button when pressed from OS X. It works for every other install I have. This I suspect I can get to work in time.
quote:Op donderdag 9 april 2009 20:14 schreef Jarno het volgende:
Of deze:
http://eeemac.blogspot.co(...)c-900a-901-1000.html
Het enige wat volgens deze guide niet werkt is:
[..]
Daar kan ik wel mee leven denk ik.
Ja mij ook. Vandaar ook dat ik een redelijke HD in m'n netbook wil. Ik wil eigenlijk ook nog wat kutten met Linux enzo, en wie weet met Windows 7.quote:Op donderdag 9 april 2009 21:01 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Dat klinkt als een heel leuk project!
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:06 schreef GlowMouse het volgende:
http://wiki.eeeuser.com/howto:installfirefox3
Klopt, voor reizen zijn ze echt ideaal. Handig om snel even wat online op te zoeken, en om een kopie van je foto's te makenquote:Op zaterdag 25 april 2009 12:22 schreef remlof het volgende:
Windows 7 schijnt trouwens ook prima te lopen op de EEE netbookjes. Is er alleen nog in beta en werkt mar even, dat weerhoudt mij ervan om het te proberen.
Zit hier nu trouwens buiten in Portugal dit op m'n 900a in te kloppen, die dingetjes zijn echt ideaal voor op reis
quote:Op donderdag 9 april 2009 20:14 schreef Jarno het volgende:
Of deze:
http://eeemac.blogspot.co(...)c-900a-901-1000.html
Het enige wat volgens deze guide niet werkt is:
[..]
Daar kan ik wel mee leven denk ik.
Que?quote:GSynaptics kan niet worden geïnitialiseerd.
U moet "SHMConfig" instellen op "waar" in xorg.conf of XF86Config om GSynaptics te gebruiken
Ook voor 350 euro?quote:Op maandag 20 juli 2009 17:48 schreef Metatron het volgende:
Jaaaa!!! Geile nieuwe Eee binnenkort leverbaar:
De T91:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
2.84 cm (net iets meer dan 1 inch) dik, en met een swivel touch-screen zodat je hem ook als tablet kan gebruiken....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |