abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64491064
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 09:02 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik zit nu op m'n triple-eetje, effe proberen...

Ja hoor, geen probleem, usb-stick inpluggen en ik krijg een extra icoontje op de desktop via welke ik de bestanden kan benaderen als gewone user.

Misschien zijn de bestanden op jouw usb-stick allemaal owned by root?
Opgelost!
quote:
In de nieuwe versie zit een mount fout voor het aankoppelen van usb,sd kaartjes en harde schijven.

Oplossing:

This is probably because you installed from a memory card or stick. The
installer adds cdrom to the /etc/fstab file even though there isn't a cd
rom. This is a bug which Ferry is working on.
Fix:
sudo gedit /etc/fstab
The last line should be something something cdrom something something.
Comment it out (put a: # in front of the line)
Reboot and mounting should work

en inderdaad na dit te hebben uit gevoerd werkt alles naar behoren en kan ik de sd en usb schijfjes benaderen.
  Jubileum moderator dinsdag 30 december 2008 @ 10:09:26 #202
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64491375
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 09:50 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik heel representatief ben, want ik gebruik eigenlijk alleen internet op de EEE, mail gaat via webmail enzo.
Maar ik vind het verder niet moeilik of lastig ofzo.
Zit nog wel te denken om een keertje bij HW langs te gaan voor windows, maar dat is meer omdat ik bijv. nu geen foto's van mijnc amera getrokken krijg. En een beetje gemakzucht, maar echt nodig is het niet.
Ik denk dat jij wel representatief bent voor wat ik ermee ga doen. Emailen, beetje Fokken, misschien msn-en, dat soort dingen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 30 december 2008 @ 14:57:54 #203
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64498607
Er is een linux msn programma waar ik niet echt kapot van ben, het is gewoon net even anders. Dus dat zou een van de dingen zijn om mss tzt toch windows erop te zetten. Maar het werkt goed genoeg, en ik ben lui genoeg om dat dus maar steeds voor me uit te schuiven.
Werkt prima dus, dat linux.
pi_64498857
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 14:57 schreef Brighteyes het volgende:
Er is een linux msn programma waar ik niet echt kapot van ben, het is gewoon net even anders. Dus dat zou een van de dingen zijn om mss tzt toch windows erop te zetten. Maar het werkt goed genoeg, en ik ben lui genoeg om dat dus maar steeds voor me uit te schuiven.
Werkt prima dus, dat linux.
Er zijn meerdere programma's, welke gebruik je nu? aMSN lijkt iig héél erg veel op de normale MSN.
pi_64500795
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 14:57 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb zelf Pidgin op mijn Windows computer gezet omdat die een paar extra's heeft: meerdere accounts tegelijk, laat zien wanneer de gesprekspartner idle wordt of de window sluit - heeft msn niet.
Idd, hij is 'anders'.
Dan is er nog aMSN, en die oogt vrijwel hetzelfde. Als je voor de 'looks' van msn gaat.
En ja, er zijn er nog wel een paar, maar dit zijn de bekendste.

Edit: Geen reclame onderin ! ! !
  dinsdag 30 december 2008 @ 20:37:15 #206
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_64507560
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 16:40 schreef mgerben het volgende:

[..]

Ik heb zelf Pidgin op mijn Windows computer gezet omdat die een paar extra's heeft: meerdere accounts tegelijk, laat zien wanneer de gesprekspartner idle wordt of de window sluit - heeft msn niet.
Idd, hij is 'anders'.
Dan is er nog aMSN, en die oogt vrijwel hetzelfde. Als je voor de 'looks' van msn gaat.

Vooral die meerdere accounts tegelijk is ideaal! Ik heb zowel m'n msn-account als m'n icq account erin, lekker makkelijk! En vooral de missende reclame is ook een verademing Het is wel anders, maar naar mijn mening niet verkeerd anders. Ik kan juist niet meer wennen aan Windows als ik er bijvoorbeeld op m'n werk mee moet werken. Het is gewoon net wat je gewend bent en wat je wensen zijn
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  dinsdag 30 december 2008 @ 20:44:13 #207
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_64507839
Eigenlijk gebruik ik messengers steeds minder.
[KNE]-Mod
pi_64509011
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 16:40 schreef mgerben het volgende:

[..]

Idd, hij is 'anders'.

Ik gebruik op m'n windows bakken Trillian. Heeft ook alle bovenstaande voordelen, en een IRC plugin .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  dinsdag 30 december 2008 @ 21:35:48 #209
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_64510182
Zetten jullie er wel ook XBill op, al speelt dat best lastig zonder muis... ?
[KNE]-Mod
  zaterdag 3 januari 2009 @ 20:29:07 #210
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_64624562
Ik niet, blijf lekker bij me eigen Xp Lite build
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 20:48:52 #212
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_64624779
Ik hou het lekker bij Xandros (al wacht ik ook op een nieuwe EEEbuntu uitgave, die wil ik ook wel proberen ). Maar is wel handig om te weten dat zoiets bestaat, m'n pappie heeft nog een ongebruikt PDA-tje liggen en daar wilde ik graag mooie open source software opzetten Herinnert me eraan dat ik daar eens naar moet gaan zoeken
pi_64640279
Ik heb sinds een tijdje de 1000h. Bevalt prima. Fijn toetsenbord, maar idd de rechter shift zit op een vreemde plaats...
Ik heb er echter wel een probleem mee. Als ik mijn laptop aan de lader hang terwijl hij aanstaat, vervolgens windows afsluit, reboot hij weer. Ik krijg hem niet uit. Alleen als ik de aan-knop lang ingedrukt hou, gaat ie uit. Maar dat kan ook niet echt fantastisch zijn voor de harde schijf...
Heeft iemand hier een oplossing voor?
  zondag 4 januari 2009 @ 13:10:59 #214
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_64642548
En uit dat topic op tweakers; dit is ook wel cool zeg!
http://www.mycom.nl/Products/View/217120.aspx
[KNE]-Mod
pi_64727150
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:10 schreef ThE_ED het volgende:
Geinig dingetje. Ik ben alleen benieuwd naar de schermresolutie en de touch-screen techniek die gebruikt is. Kan er zo niets over vinden, zelfs bij Asus zelf niet.

Ik heb namelijk al eens gezocht naar een touchscreen om daar een bedieningssysteempje aan te hangen voor audio/video/licht in huis, maar voor alleen een 15" touchscreen ben je al snel ¤ 600,- kwijt. Bij die Asus krijg je er meteen de PC en een Xp licentie bij....
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_64793882
Volgens slashgear is de resolutie 1366 * 768. Da's nog niet eens zo heel beroerd.
http://www.slashgear.com/(...)ttop-review-1726675/
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  Jubileum moderator donderdag 8 januari 2009 @ 11:11:28 #217
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64803561
Ik heb ook de 1000H en ik vind hem geweldig. Moest even zoeken naar de rechtershift idd, beetje rare locatie. Typen moet nog wel even wennen, ik merk dat ik vaak per ongeluk het touchpad raak en daardoor verschuift de cursor waardoor ik ineens midden in andere zinnen zit te typen.
Heb er wel een externe muis op aangesloten want scrollen op het touchpad ging me te langzaam
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:16:31 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64803728
Ja, ik doe nu heel veel met Fn page down/up, maar daarmee kom ik dan weer in de knoei bij andere toetsenborden.

Oh, en mijn ' probleem is nog steeds niet opgelost dus nu ben ik steeds meer aan het wennen aan het typen van die spatie en dat is op mijn werk weer niet nodig.

Wel fijn dat hij zo goed bevalt!

Ik zat gisteren even met de grote laptop op de bank en dat vind ik me toch een onhandig lomp ding!
pi_64805527
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:10 schreef ThE_ED het volgende:
je kan ook bij play.com bestellen: http://www.play.com/PC/PC(...)C-Black/Product.html

Alleen heel jammer dat je dat ding niet aan de muur kan hangen omdat de poorten aan de achterkant zitten, en ook nog eens de ventilatie.

[ Bericht 9% gewijzigd door athlonkmf op 08-01-2009 12:31:36 ]
pi_64878732
Ik heb sinds een tijdje last van dat ik bij een filmpje van Uizendinggemist geen geluid krijg... Ik heb software bijgewerkt, deed 1 keer en daarna niet meer.
Het geluid van de reclame hoor ik wel gewoon overigens en bijvorbeeld de 3fm webam doet ook gewoon.
Ik heb de 4g Linux versie
pi_64880592
Ik heb weer een custom XP build gemaakt voor de asus eee 900 NL,
als iemand intresse heeft, stuur maar een PM.
Hij is 226 MB groot en een grote performance en boot boost op mijn laatste versie.
Nee.
pi_64880888
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:09 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

je kan ook bij play.com bestellen: http://www.play.com/PC/PC(...)C-Black/Product.html

Alleen heel jammer dat je dat ding niet aan de muur kan hangen omdat de poorten aan de achterkant zitten, en ook nog eens de ventilatie.
En Play levert electronica alleen in de UK af.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_64999722
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:09 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

IK HEB HEM!!! WhhiiiiiEee!

*stuiter*

Eerste impressies:

Plus:
› Hij ziet er gelikt uit
› Tot nu toe niets te klagen over desnelheid
› Kwaliteit van het toetsenbord valt me 200% mee. Heeft een redelijk solide 'feel' en aanslag.

Minder:
› Nederlansche XP home .
› Volgens de handleiding moeten er 3 DVD's bij zitten, ik heb er slechts 1 gevonden in de doos. (recovery)

Foto's volgen
Meh.
pi_65000020
Je kunt hem overigens wel aan de muur hangen. De steun-beugel is te verwijderen en er is een optioneel 'wankussen' te koop waar je een standaard VESA beugel op kan schroeven.

Daarnaast heeft de normale steunbeugel 2 delen, en is de bovenste bedoeld als handvat om de Eee aan te dragen. Lijkt me voor zich spreken dat je hem daar ook aan kan ophangen dan. (Al hangt-ie dan natuurlijk niet echt vast.)
Meh.
pi_65011683
In de doos:

En, eenmaal ontdaan van alle verpakking en beschermingsfolie:

Hij doet het :

Meh.
  woensdag 14 januari 2009 @ 00:06:48 #226
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_65013824
Tof, ziet erg erg netjes uit, hoewel die losse componenten er toch ergens een beetje aan af doen. Maar verder een super mooi ding!
[KNE]-Mod
pi_65015212
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:06 schreef ThE_ED het volgende:
Tof, ziet erg erg netjes uit, hoewel die losse componenten er toch ergens een beetje aan af doen. Maar verder een super mooi ding!
Theoretisch zou je het keyboard en de muis gewoon weg kunnen laten. Je kunt gebruik maken van een on-screen toetsenbord als je tekst moet invoeren, en de cursor kent 2 modi: 'button' en 'draw'. Bij button mode springt de muis bij elke nieuwe aanraking naar het punt waar je het scherm aanraakte. Beweeg je dan je vinger, dan blijft de cursor staan. In draw mode blijft de cursor je vinger volgen.

Verder staat er zowel Opera als IE op, waarbij Opera beduidend beter met een touchscreen omgaat. (Je kunt een pagina gewoon verschuiven door ergens op de pagina je vinger neer te zetten en dan naar boven of beneden te duwen. In IE moet je de slider 'vastpakken', anders wordt er alleen maar test geselecteerd.)

Het geluid wat er uit die kleine speakertjes komt is behoorlijk goed. Nee, het haalt het niet bij een fatsoenlijke 5.1 installatie uiteraard, maar voor z'n klein ding komt er simpelweg een behoorlijk goed geluidje uit.

Uiteraard al wat zitten tweaken, en ik denk dat de easy mode' ook niet lang meer zal leven .

Voor de leuk even winamp + TouchTone trial er op gezet. Dat werkt echt perfect met een touchscreen. Als ik de artist/album/songtitels een beetje goed herkend krijg in TouchTone, dan is alleen dat de aanschaf al waard wat mij betreft.

Who needs an F-ing Mac, dit ding schopt gewoon kont .
Meh.
pi_65059291
Het mysterie van de ontbrekende CD's is ook opgelost. In tegenstelling tot de 3 afzonderlijke DVD's die de handleiding vermeldt, zit er 1 DVD in waar alles op staat. Dit is dus een bootable DVD voor volledige recovery, en daarnaast staan er apart de drivers & utilities op.
Meh.
pi_65069158
heb binnenkort ook een asus eee 900 black! welke games zijn te spelen hierop?
pi_65069361
gta vice city, en dat soort dingen.
''Oh nice, what's in the tea? WATER Bitch"
pi_65070139
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:59 schreef bukake het volgende:
gta vice city, en dat soort dingen.
dat dat nog draait op een onboard ding!
  vrijdag 16 januari 2009 @ 13:43:23 #232
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_65107296
Ik zit er over te denken om zo'n ding te gaan halen, maar ik heb wat vraagjes

Hoe is die als je hem wil gebruiken om in colleges aantekeningen te maken? Is dat goed te doen of is hij daar te klein voor?
En hoe lang gaat de accu mee? Zal wel per model verschillen maar ik heb nu een grote met een accuduur van 2,5 uur met een beetje geluk en dat vind ik te kort.
pi_65107326
2,5 uur gaat ie op accu... volgens de specs dan...
  vrijdag 16 januari 2009 @ 13:55:32 #234
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_65107760
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 13:44 schreef resque het volgende:
2,5 uur gaat ie op accu... volgens de specs dan...
Ik heb de 900 en bij mij gaat ie ongeveer 3 uur mee, dan staat de wifi uit en het beeldscherm wat minder fel (dan ben ik een filmpje aan het kijken in de trein bijv). Dus bij mij houdt ie het over het algemeen wel langer uit dan 2.5 uur
Ik weet alleen niet of deze zo ideaal is voor het typen: het gaat wel, maar een iets groter toetsenbord is geen overbodige luxe
pi_65111607
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 13:55 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ik heb de 900 en bij mij gaat ie ongeveer 3 uur mee, dan staat de wifi uit en het beeldscherm wat minder fel (dan ben ik een filmpje aan het kijken in de trein bijv). Dus bij mij houdt ie het over het algemeen wel langer uit dan 2.5 uur
Ik weet alleen niet of deze zo ideaal is voor het typen: het gaat wel, maar een iets groter toetsenbord is geen overbodige luxe
hmm interessant om te weten! thnx!
pi_65111693
Die van mij gaat 5 uur mee met mijn super batterij
pi_65111802
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 15:32 schreef bukake het volgende:
Die van mij gaat 5 uur mee met mijn super batterij
en hoe doe je dat dan?
pi_65111859
Dure betere batterij kopen , erin doen, op Power drukken en 5 uur wachten.
pi_65112130
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 15:37 schreef bukake het volgende:
Dure betere batterij kopen , erin doen, op Power drukken en 5 uur wachten.
logisch, waar haal je die accu dan?
pi_65112174
http://dealextreme.com/details.dx/sku.15973

Lees de reviews ook maar,
Pros: Really big battery, gives almost 6 hours of runtime when doing just some small things,

De 6 uur heb ik zelf nog niet gehaald , mischien me batterij een nachtje in de koelkast dan maar
pi_65112211
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 15:45 schreef bukake het volgende:
http://dealextreme.com/details.dx/sku.15973

Lees de reviews ook maar,
Pros: Really big battery, gives almost 6 hours of runtime when doing just some small things,

De 6 uur heb ik zelf nog niet gehaald , mischien me batterij een nachtje in de koelkast dan maar

aight!!
  vrijdag 16 januari 2009 @ 15:48:02 #242
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_65112252
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 15:45 schreef resque het volgende:

[..]

logisch, waar haal je die accu dan?
Via ebay zijn ze ook te vinden
  vrijdag 16 januari 2009 @ 15:51:54 #243
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_65112402
Ja,die heb ik dus ook besteld, maar bij mij geeft ie niet aan in XP hoeveel spanning hij nog heeft, hij werkt wel, want de EEE blijft aan zonder netstroom .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_65112503
Weet je Xp wel dat je een laptop heb?
Zonee gaat ie ook niet de batterij status checken naturlich

vrijdag 16 januari 2009 @ 15:54:54 #245
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_65112518
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 15:54 schreef bukake het volgende:
Weet je Xp wel dat je een laptop heb?
Zonee gaat ie ook niet de batterij status checken naturlich

[ afbeelding ]
Ja, uiteraard, met de originele batterij werkt het prima.
Get woke, go broke!
pi_65377004
Is er nog intresse in een WEP cracking tutorialtje voor de eee pc?
Nee.
  zondag 25 januari 2009 @ 04:18:19 #247
104871 remlof
Europees federalist
pi_65377008
quote:
Op zondag 25 januari 2009 04:16 schreef Remake het volgende:
Waarom zou dat specifiek eee pc zijn?
pi_65377011
Omdat het op de ntbookjes tegenwoordig nog simpeler kan
Nee.
pi_65378417
quote:
ja
  zondag 25 januari 2009 @ 12:27:40 #250
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_65380668
quote:
Of WPA for that matter, maar dat schijnt niet met alle Eee's te werken.
Zelf nog niet getest.
[KNE]-Mod
  zondag 25 januari 2009 @ 12:28:40 #251
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_65380699
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 15:51 schreef HeatWave het volgende:
Ja,die heb ik dus ook besteld, maar bij mij geeft ie niet aan in XP hoeveel spanning hij nog heeft, hij werkt wel, want de EEE blijft aan zonder netstroom .
Ik las ergens dat sommige Eee batterijen niet goed doorgeven hoeveel capaciteit ze hebben en dat daardoor de berekening de mist in gaat?
[KNE]-Mod
  zondag 25 januari 2009 @ 19:11:08 #252
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_65394631
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:28 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ik las ergens dat sommige Eee batterijen niet goed doorgeven hoeveel capaciteit ze hebben en dat daardoor de berekening de mist in gaat?
ja, zoiets, al zie ik het ook gebeuren dat deze batterij gewoon die hele module niet aan boord heeft ofzo, oh well, het is beter dan de batterij van mijn Medion Akoya, die is pas echt kut .
Get woke, go broke!
pi_65809233
Ik ga morgen eens kijken voor een 1000H, of loont het de moeite om te wachten op dat nieuwe model? Al lijkt de voornaamste verandering de langere accuduur te zijn?
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 19:14:44 #254
104871 remlof
Europees federalist
pi_65809313
Ik heb niks te klagen over de accuduur van m'n 900A, 4 uur haalt ie op z'n sloffen.

Enige dat ik mis is onboard bluetooth, omdat ik dat gebruik om in de trein op internet te gaan via m'n mobiel. Maar effe een BT usb stickie er in prikken voordat ik 'm aanzet is ook niet zoveel moeite
pi_65809371
Ja, de 1000H heeft een geadverteerde tijd van 7 uur, en het nieuwe model 9 uur. Zal in de praktijk natuurlijk niet zo zijn. Maar daar is mijn aan te schaffen EEE niet voor bedoeld. Beetje fokken 's avonds na het werk tijdens het TV kijken.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
pi_65809506
link naar nieuwe model?
Nee.
pi_65809544
Ah, ik lees dat de nieuwe 1000HE de 280 processor van Intel krijgt. Met een hardwarematige HD 720 decoder. Op zich interessant aangezien ik graag HD mag kijken, maar lijkt me op een 10" scherm @ 1024x600 nou niet echt de moeite
pi_65809589
  zaterdag 7 februari 2009 @ 10:09:30 #259
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_65824107
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 19:22 schreef DaFrenk het volgende:
Ah, ik lees dat de nieuwe 1000HE de 280 processor van Intel krijgt. Met een hardwarematige HD 720 decoder. Op zich interessant aangezien ik graag HD mag kijken, maar lijkt me op een 10" scherm @ 1024x600 nou niet echt de moeite
'tis ook niet de bedoeling dat op het kleine schermpje te kijken.

Tsjah, Intel zou _wat_ moeten nu AMD Yukon heeft: http://tweakers.net/nieuw(...)wicht-notebooks.html

Overigens, een netbookje welke full hd kan decoden, met een hdmi uitgang.. Waarom niet? Jammer voor stroomverbuik waarsch, en allicht gebruik je het nooit, maar gewoon, omdat het kan.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_65825699
Hmz, even naar de Media Markt geweest alwaar de 1000H wel stond, leuk ding tikt goed, fijn scherm. Maar was laatste model. En heb geen behoefte aan een showmodel Helemaal niet van de Media Markt. Hij kon hem wel bestellen, maar was waarschijnlijker dat ze dus de HE eerder binnen krijgen. Even wat verder neuzen
pi_65826293
Nog wat zaken afgebeld hier in de buurt, of niet op voorraad of een showmodel. Dan nog maar even geduld hebben en maar gelijk voor de 1000HE gaan
pi_65848395
Net even een runcore besteld. Ben benieuwd of het wat is.

Met alle upgrades en zo wordt een eeepc toch best duur...
pi_67473426
Zo, ik ben dan over. Heb vandaag toch maar een 1000H opgepikt. Zeer nette prijs. Leuk machientje. Alleen krijg het draadloos netwerk niet aan de praat. Niks met de Eee te maken overigens, zit met die rottige Livebox van Online en een oud wifi modem dat ik heb.

Dus nu maar noodgedwongen met kabel online. Alleen het scrollen in Firefox wil niet helemaal lekker werken. De nieuwste muisdrivers zouden dat oplossen, maar vind het nog steeds niet lekker lopen. Iemand enig idee?
pi_67473982
Hier werkt draadloos wel gewoon met de Livebox, maar ik heb er dan ook zo'n PCMI-kaartje inzitten i.p.v. aparte modem.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_67474129
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 20:13 schreef yosander het volgende:
Hier werkt draadloos wel gewoon met de Livebox, maar ik heb er dan ook zo'n PCMI-kaartje inzitten i.p.v. aparte modem.
Ahzo ja, tja.. zo denderend is het bereik niet van die dingen of valt dat wel mee? Want het zou wel een hoop gedoe schelen qua kabels en kastjes
pi_67474341
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 20:17 schreef DaFrenk het volgende:

[..]

Ahzo ja, tja.. zo denderend is het bereik niet van die dingen of valt dat wel mee? Want het zou wel een hoop gedoe schelen qua kabels en kastjes
Vind het nog reuze meevallen!
Livebox staat hier in de woonkamer in een computerkast en heb op zolder (m'n kamer) nog vol bereik !
En nee, woon niet in een houten huis, is uit de jaren '70/'80 .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_67474425
ah oke, en je hebt er zelf een gekocht of heb je er een van Wanadoo/Orange/Online?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_67474533
Zelf gekocht: de Belkin F5D7011.
SPOILER
pi_67475619
Vandaag helaas een RMA aanvraag voor mijn EEE pc moeten doen...
het toetsenbord stopte er na een half jaar mee....

Ben benieuwd hoe het RMA traject verder verloopt..
Vooral dat wat hier boven staat.
pi_67476546
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 20:29 schreef yosander het volgende:
Zelf gekocht: de Belkin F5D7011.
SPOILER
Cool thanks, dat zal ik dan mogelijk ook doen als ik het morgen niet aan de praat krijg
pi_67487132
D'oh! Ik probeerde met een verkeerd wachtwoord verbinding te maken. Gek genoeg zei hij er niks van, maar hij probeerde gewoon een IP te krijgen. Maar nu met het goede wachtwoord werkt m'n oude opstelling weer zoals van ouds.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 09:06:01 #272
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67487165
Browsen in FF alleen op FOK! zo ja dan ff naar opties (hier op FOK! gaan) en daar achter Navigatiebalk bovenaan vastzetten? nee kiezen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_67487173
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 09:06 schreef Klonk het volgende:
Browsen in FF alleen op FOK! zo ja dan ff naar opties (hier op FOK! gaan) en daar achter Navigatiebalk bovenaan vastzetten? nee kiezen
Uhm, die instelling had ik al zo gezet op m'n vaste PC. Dus die neemt hij dan ook op de Eee over. Dus dat is het helaas niet Zal nog eens verder neuzen, kan ook zo'n smooth-scrolling ding zijn van FF ofzo.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 09:10:01 #274
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_67487205
kee, was het eerste wat me te binnen schoot
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_67487282
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 09:10 schreef Klonk het volgende:
kee, was het eerste wat me te binnen schoot
Thanks anyway
  dinsdag 31 maart 2009 @ 21:09:31 #276
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67591718

Help!
Ik wil graag mijn versie van FF updaten omdat ik het vermoeden heb dat dat de reden is dat de boel hier zo af en toe blijft hangen op scripts en gekke dingen.

Nu heb ik net FF 3 gedownload bij Mozilla maar ik kan niet echt een manier vinden om dat te installeren.
Heeft iemand een tip of een truc?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 21:12:38 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67591855
Ik kan bij instellingen wel vinden dat hij updates automatisch zal installeren, maar in de geschiedenis is dan weer geen enkele update te vinden.

Bij de help vind ik dit:
Noot: U moet Firefox als root of als de gebruiker die Firefox oorspronkelijk heeft geïnstalleerd uitvoeren om
updates voor Firefox te installeren.

En daar snap ik nou net weer niks van. Anyone?
pi_67593840
Je hebt "Help -> Controleren op updates" als geprobeerd neem ik ?
En tja, die noot. Het enige wat ik eruit kan halen is dat je dezelfde account moet gebruiken om die updates te installeren als waarmee je Firefox hebt geïnstalleerd.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 22:06:55 #279
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_67594129
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_67854684
Ha, dit topic zocht ik. Schopje dus.

Ik ben ook op zoek naar 'een netbook'. Zal voornamelijk gebruikt worden als bankhang/internet/mail apparaat, maar ik wil 'm ook een beetje gaan gebruiken als knutseldoos en er bijv. Windows 7, een Linux en OS X (heb verder alleen Apples thuis) op gaan zetten. Een HD is dus een vereiste denk ik, met flash geheugen gaat je dat niet lukken.

Heeft er iemand hier hands-on ervaring met de Asus 1000HE? Dat is wel het model wat op het moment mijn voorkeur heeft, ook gezien de lange accu-duur, de nieuwere Atom 280, etc. Ik vraag me wel af in hoeverre dat nog een netbook is en niet een mini-laptop. Zou een 904HD bijv. ook nog een goede optie zijn?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_67873841
Ja hallo. Begin maar hoor.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  donderdag 9 april 2009 @ 20:09:14 #282
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_67874977
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:55 schreef Jarno het volgende:
Puur uit interesse.. Gaat het lukken dan op een netbook, OSX? Vraag mijzelf ook af of iets als Windows 7 lekker zal draaien. Veel, heel veel geheugen is dan wel een pré lijkt mij..
Verder kan ik je helaas niet echt helpen, de asus 4G surf van m'n vriendin kan niet zo heel veel.. Ja, behalve dan dit topic nogmaals kicken, dat dan weer wel.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_67875083
Volgens deze link wel:

http://smallcomputing.net(...)e-pc-1000he-netbook/

En ik was sowieso van plan er 2GB in te zetten (heb nu eigenlijk wel m'n zinnen gezet op de 1000HE). En via http://www.modmyeee.com/ kun je makkelijk aan TinyXP of speciale Windows 7 images vinden. . Ik lees er goede verhalen over.
pi_67875154
Of deze:

http://eeemac.blogspot.co(...)c-900a-901-1000.html

Het enige wat volgens deze guide niet werkt is:
quote:
Microphone in from the mic or the microphone socket. Audio in works great via blue tooth (so does audio out). I've always used a bluetooth headset to skype with, so this is not an issue for me.
Weirdly the power button will not pop up a shutdown/sleep button when pressed from OS X. It works for every other install I have. This I suspect I can get to work in time.
Daar kan ik wel mee leven denk ik .
pi_67876646
quote:
Op donderdag 9 april 2009 20:14 schreef Jarno het volgende:
Of deze:

[..]

Dat klinkt als een heel leuk project!

Ondanks dat ik Apple hardware heb afgezworen ben ik wel nog gek op het OS
pi_67876740
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:01 schreef DaFrenk het volgende:

[..]

Dat klinkt als een heel leuk project!
Ja mij ook. Vandaar ook dat ik een redelijke HD in m'n netbook wil. Ik wil eigenlijk ook nog wat kutten met Linux enzo, en wie weet met Windows 7.
  donderdag 9 april 2009 @ 21:07:54 #287
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_67876828
Voor netbooks zijn er diverse linux distro's. Draai zelf Ubuntu base, erg prettig.

Veel plezier met experimenteren!
  zondag 12 april 2009 @ 21:14:09 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67960030
quote:

Probleem lijkt verholpen te zijn. Hij is nog wel wat traag met scrollen, maar ik blijf iig niet meer hangen op een script elke keer dat ik een topic open.
pi_68360673
Ubuntu heeft een nieuwe versie uitgebracht met ook weer een aparte release voor Netbooks. Image naar een USB stick schrijven en daarna gewoon als live-cd achtige omgeving te gebruiken. Gaan we zo eens proberen
pi_68361318
En voila, dit tik ik nu vanaf die Ubuntu Netbook Remix. Best aardig gedaan! Voor zover ik zo snel kan nagaan werkt alles out-of-the-box. Wifi, sneltoetsen voor volume/helderheid werken, en op zich heeft die speciale desktopomgeving ook wel wat. Zie het eigenlijk best zitten

Nog even verder spelen, misschien dat ik het daarna dan op die 2e partitie ga installeren, naast XP.
  zaterdag 25 april 2009 @ 12:22:22 #291
104871 remlof
Europees federalist
pi_68363550
Windows 7 schijnt trouwens ook prima te lopen op de EEE netbookjes. Is er alleen nog in beta en werkt mar even, dat weerhoudt mij ervan om het te proberen.

Zit hier nu trouwens buiten in Portugal dit op m'n 900a in te kloppen, die dingetjes zijn echt ideaal voor op reis
  zondag 26 april 2009 @ 12:38:08 #292
44885 Metatron
THE VOICE
pi_68387911
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 12:22 schreef remlof het volgende:
Windows 7 schijnt trouwens ook prima te lopen op de EEE netbookjes. Is er alleen nog in beta en werkt mar even, dat weerhoudt mij ervan om het te proberen.

Zit hier nu trouwens buiten in Portugal dit op m'n 900a in te kloppen, die dingetjes zijn echt ideaal voor op reis
Klopt, voor reizen zijn ze echt ideaal. Handig om snel even wat online op te zoeken, en om een kopie van je foto's te maken . Toen ik voor Habitat in Zuid-India zat nam ik die van mij ook overal mee naar toe. (En stond daar verbaasd over de hoeveelheid plekken waar naast GPRS ook UMTS of 3G beschikbaar was...)
Meh.
pi_68388115
quote:
Op donderdag 9 april 2009 20:14 schreef Jarno het volgende:
Of deze:

[..]

Damn wat een hoop stappen, ben je een dag mee bezig.
Is er geen kant en klare ghostimage beschikbaar ergens? Veel makkelijker.
Nee.
  Nerd met benen maandag 27 april 2009 @ 13:26:58 #294
18073 miss_bleu
pi_68420729
Ik mag mij hier ook bij gaan voegen
Heb de 1000HE
  maandag 27 april 2009 @ 13:34:34 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68420994
Tof!

Die van mij wordt weer steeds trager en trager. Vooral als ik meerdere tabs van FOK open heb staan.
Meer mensen daarmee? Baal er een beetje van eigenlijk wel...
pi_68439546
Ga proberen *of nou ja, mijn vriend gaat proberen* er een touchscreen van te maken. Iemand die daar ervaring mee heeft? Is het moeilijk om er op te zetten? En misschien belangrijker; Is de kans groot dat ik 'm echt kapot maak?
  vrijdag 8 mei 2009 @ 21:49:44 #297
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68824997
Ben ik weer...
Jullie zullen wel denken 'wijf, had een gewone laptop gekocht'.

De 2-finger scroll functie van mijn touchpad doet het niet meer. Ik zal wel weer iets raars gedaan hebben dus ik op naar 'instellingen', klik daar vol goede moed het touchpad icon aan. Foutmelding...
quote:
GSynaptics kan niet worden geïnitialiseerd.
U moet "SHMConfig" instellen op "waar" in xorg.conf of XF86Config om GSynaptics te gebruiken
Que?
Heeft iemand eeeeeeeeeeeenig idee wat ze bedoelen?
  † In Memoriam † vrijdag 8 mei 2009 @ 22:45:32 #298
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_68826853
BE, ik kan je uitleggen hoe je op de windows-achtige manier bij xorg.conf komt.
Maar... je kunt het makkelijker op de Linux manier doen.
Open een terminalvenster met crl-alt-t
Typ in: sudo kwrite /etc/X11/xorg.conf
xorg.conf opent dan in een tekstverwerker.
Section "InputDevice" staat er twee keer in, onder de tweede vind je SHMConfig, en die kun je aanpassen van false naar true.
en dus niet naar waar, idiote vertalers

[ Bericht 24% gewijzigd door Macka66 op 08-05-2009 23:03:49 ]
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 20 juli 2009 @ 17:48:03 #299
44885 Metatron
THE VOICE
pi_71155533
Jaaaa!!! Geile nieuwe Eee binnenkort leverbaar:

De T91:

2.84 cm (net iets meer dan 1 inch) dik, en met een swivel touch-screen zodat je hem ook als tablet kan gebruiken...
.
Meh.
pi_71155665
quote:
Op maandag 20 juli 2009 17:48 schreef Metatron het volgende:
Jaaaa!!! Geile nieuwe Eee binnenkort leverbaar:

De T91:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

2.84 cm (net iets meer dan 1 inch) dik, en met een swivel touch-screen zodat je hem ook als tablet kan gebruiken...
.
Ook voor 350 euro?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')