Ik vind het maar een stomme opdracht! Ben er nu een beetje mee bezig, maar ga morgen verder.quote:
Hee, nog een pedagoog-in-spé! Ben je een reguliere 2e jaars of hbo-instromer?quote:Op maandag 13 oktober 2008 17:39 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Ja. Ik zie dat jij ook bezig bent met je onderzoeksvoorstel? Wil het lukken?
Wat goed! En inderdaad origineelquote:Op maandag 13 oktober 2008 21:49 schreef SterreMarit het volgende:
Ik heb mijn voorstel ivandaag ngeleverd![]()
(en heb een 9,5 voor deze 1e versie...)
Edit: mijn voorstel gaat trouwens over pro-anorexia websites. Daar is nog vrijwel geen empirisch onderzoek naar gedaan, dus dat was een prima, vernieuwend idee aangezien het wel een hot item is... Ik moest het maar bewaren voor m'n scriptie zei de docente, ze vond het helemaal prima en ik ben trots op mij![]()
Komt goed! Welke tentamens heb je de eerste periode behalve O&O?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:47 schreef SterreMarit het volgende:
Ik ben een hbo-instromer, dus nog 'vers' op de uni. Bevalt wel prima! Al ben ik erg bang voor de tentamens die gaan komen
quote:Op maandag 13 oktober 2008 21:49 schreef SterreMarit het volgende:
Ik heb mijn voorstel ivandaag ngeleverd![]()
(en heb een 9,5 voor deze 1e versie...)
Edit: mijn voorstel gaat trouwens over pro-anorexia websites. Daar is nog vrijwel geen empirisch onderzoek naar gedaan, dus dat was een prima, vernieuwend idee aangezien het wel een hot item is... Ik moest het maar bewaren voor m'n scriptie zei de docente, ze vond het helemaal prima en ik ben trots op mij![]()
En wat ga je onderzoeken dan? Want dan kun je je richten op adolescenten&internet (heb ik ook beetje gedaan), op gevolgen van voortdurend gamen, verslaving, enzovoort =) Wanneer moeten jullie 'em inleveren? En wat moet je in hemelsnaam met die poster doen? Dat vind ik weer lastigquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:04 schreef Soempie het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik zoek het in de gaming hoek. En dan met name WoW.Ik schiet alleen voor geen meter op.
Er hangen als het goed is posters op de 6e en 7e verdieping van het spinozagebouw.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 19:50 schreef SterreMarit het volgende:
[..]
En wat ga je onderzoeken dan? Want dan kun je je richten op adolescenten&internet (heb ik ook beetje gedaan), op gevolgen van voortdurend gamen, verslaving, enzovoort =) Wanneer moeten jullie 'em inleveren? En wat moet je in hemelsnaam met die poster doen? Dat vind ik weer lastig
Ik heb ook nog niemand gevonden. Ik wil graag een gezin in Nijmegen, maar ken ook niemand in die leeftijdscategorie (behalve één klinisch gezin). Ik zag vandaag het draaiboek op BB, toen vond ik ook dat ik er een beetje vaart achter moest gaan zettenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:45 schreef SterreMarit het volgende:
Wat is het hier rustig![]()
Soempie en Nadja, hebben jullie al een gezin voor het practicum? Ik dus nog niet, en heb géén idee hoe ik aan een gezin ga komen... Geen familie met kids in die leeftijdscategorie, geen normale buren en alle kids die ik verder ken zijn 'klinisch'... Jullie nog ideeën? Ik vind echt niet dat je zoveel inzet van een wildvreemd gezin kunt vragen eigenlijk, maar wat dan?
Wordt wel tijd dat ik een gezin vind, begint toch wel dichtbij te komen nu, hahaha =)
..of voor mij? Regio Tilburg is ook primaquote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:02 schreef Nad-ja het volgende:
Hehe. Nee het is een gezin dat in contact staat met jeugdzorg.
Ken je gezin in Nijmegen (niet-klinisch) met kinderen tussen de 6 en 16 jaar voor mij?
Kunnen jullie niet in jullie kenniskring rondkijken?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:08 schreef SterreMarit het volgende:
[..]
..of voor mij? Regio Tilburg is ook primaLiefst een erg gemotiveerde jongere waarmee 100% zeker niets mis is.
*het zou wat zijn...een gezin werkt mee aan een opdracht en het kind scoort op alle tests extreem hoog/extreem laagUhh...sorry
*
Ik ga het gewoon halen, vind ikquote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:41 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dat dus.
Oh, ik heb de DM herkansing gefaald, cba om die opdracht te maken
Een beknopt overzicht van de filosofie ja, van Socrates en Plato tot Abelardus. Totaal niet mijn ding, en volgens mij hebben ze er ook een Christelijke draai aangegeven door de Katholieke achtergrond van de uni.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:52 schreef Adelante het volgende:
Geschiedenis van het Denken
klinkt mooi, moet ik me er de gedachtengangen van grote filosofen bij voorstellen of is het nog abstracter?
Hier idem...zelfs geen familie, buren, etc. Ik ken genoeg klinische kinderen, maar 'normale'...quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:55 schreef Nad-ja het volgende:
Niemand in mijn kennissenkring heeft kinderen tussen de 6 en 16 jaar.
Ze zijn allemaal of een stuk jonger of ouder.
Je mag trouwens geen gegevens terugkoppelen aan het gezin SterreMarit.
Klinkt als veel saaie dingen om te moeten onthoudenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:10 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Een beknopt overzicht van de filosofie ja, van Socrates en Plato tot Abelardus. Totaal niet mijn ding, en volgens mij hebben ze er ook een Christelijke draai aangegeven door de Katholieke achtergrond van de uni.
Ik ben ook maar naar de helft van de colleges geweest. Tot nu toe was dat en een beetje geluk voldoende om die algemene Letteren-vakken te halen, maar dit keer heb ik mijn twijfels.
Ik weet het (bijna) zeker. Ik heb het gehoord van een ouderejaars en bij het voorlichtende college in LIN2 zei ze het. Dat is omdat de resultaten die wij krijgen, niet per se kloppen (omdat we onervaren zijn). Wel mag je de uitwerking van de anamnese laten zien volgens mij en voer je een afsluitend gesprek.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:25 schreef SterreMarit het volgende:
[..]
Hier idem...zelfs geen familie, buren, etc. Ik ken genoeg klinische kinderen, maar 'normale'...![]()
Waarom mag je geen gegevens terugkoppelen? Weet je dat zeker? Zou ik wel héél raar vinden. Je vraagt veel investering/inzet van de ouders en al helemaal van de jongere, en dan geen resultaat te horen krijgen...? Hoe krijg je dan in hemelsnaam een gezin zo ver mee te werken? "Ik wil graag een aantal tests bij jullie afnemen, vraagt een uurtje of 10/15 van jullie ennuh...over de resultaten horen jullie niets!" Nee, dan werken mensen mee!
Recht op conclusies die niet kloppen? Denk dat je daar wel mee moet oppassen, zeker als het dus bij mensen zijn die je niet kentquote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:31 schreef SterreMarit het volgende:
Mja, en da's lastig als je niemand hebt die dichtbij je staat... Van wildvreemden verwacht ik al helemaal weinig motivatie om mee te doen!
Nad-ja, ik heb juist gehoord van iemand die een jaar verder is in het vrijstellingenprogramma dat zij het verslag wel met ouders heeft doorgenomen en hen een kopie heeft gegeven. That's weird!
Ennuh...anders doe ik dat wel achter de rug van de uni om...daar hebben die mensen toch gewoon recht op?!
He, moraalridderquote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Recht op conclusies die niet kloppen? Denk dat je daar wel mee moet oppassen, zeker als het dus bij mensen zijn die je niet kent
Dat zal inderdaad wel meevallen, ken de opdracht ook nietquote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:02 schreef SterreMarit het volgende:
[..]
He, moraalridderHet lijkt me voor zich spreken dat als een student een test afneemt en daar totaal niet vaardig in is, hij/zij zelf inziet dat als hij/zij de resultaten overlegt, dit héél duidelijk onder vermelding van het feit dat de gegevens niet zeer betrouwbaar zijn gebeurt. Daarbij zou ik er alleen voor kiezen om niet-geheel betrouwbare resultaten te bespreken met ouders /kids die het intellectueel vermogen hebben om te begríjpen wat het betekent als ik de niet-volledige betrouwbaarheid benoem.
En daarbij...als je zelfs onder begeleiding van een docent conclusies trekt die de plank echt volledig misslaan mag ik toch hopen dat je a) uit jezelf met de opleiding stopt en/of b) van de opleiding geschopt wordt. Ik denk dat enig (aangeboren/reeds ontwikkeld) inzicht en vaardigheden op dit gebied wel vereist zijn voor de gehele opleiding en als je daarover niet beschikt, moet je je flink achter je oren krabben.
Minder betrouwbare testresultaten verkrijg je allicht, maar echt foute conclusies...?
Je mag wel meepraten hoorquote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:04 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik stem echt voor een pedagogiektopic
De opdracht houdt in dat je met een 'proefgezin' ca. 6 tests/gesprekken houdt, soms met het gezin, soms met alleen de jongere, soms vullen ouders (ook) een vragenlijst in...varieert zeg maar =) Van dat alles maak je video-opnames die je bespreekt tijdens werkgroepbijeenkomsten en je schrijft van ieder onderdeel een verslag en uiteindelijk schrijf je een eindverslag. Ow, en je moet ook nog een rollenspel doen voor een cijferquote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:15 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad wel meevallen, ken de opdracht ook niet
Maar het dacht dat jullie net zeiden dat het niet de bedoeling om het resultaat met de ouders te bespreken? en misschien hebben de docenten daarvoor wel een goede reden
Ik heb wel 'cultuur- en ideeëngeschiedenis, bijna hetzelfde denk ik. Van dat filosofengeneuzel.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:45 schreef Wheelgunner het volgende:
En welke letteren studenten hebben zometeen nog meer tentamen Geschiedenis van het Denken? Ik ga falen
Dit is niet ontopicquote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:15 schreef Miss_S het volgende:
[..]
En een apart pedagogiektopic? dit lijkt me meer ontopic dan een tijdje geleden in dit topic
Ik was er nietquote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:22 schreef Nad-ja het volgende:
Ik wist helemaal niet dat het rollenspel voor punt was (en al helemaal niet dat het zo zwaar meetelt).
Was je niet bij het introductie college SterreMarit? Of heb je gewoon niet zitten opletten?Daar heeft de coördinator dat namelijk gezegd. Ook dat we allemaal fouten zullen gaan maken omdat het de eerste keer is (althans, voor de reguliere instroom, ik weet niet hoeveel ervaring de HBO-instroom hiermee heeft). Daarbij kun je bijvoorbeeld als testuitslag een heel laag/hoog IQ krijgen terwijl het kind een gemiddeld IQ heeft. Dat soort resultaten mag je (eigenlijk) niet terugkoppelen.
Hehe, kloptquote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:30 schreef Yashaaaaa het volgende:
Rechten, daar is helemaal niks zinnigs over te zeggen dus
Ik zit in de woensdag-groep *als het goed is*...jij?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:53 schreef Nad-ja het volgende:
Ik ben inderdaad reguliere 2e jaars. Het is niet heel spannend, maar wel echt nieuw. We hebben bij PAV veel wetenschappelijke verslagen moeten schrijven, maar we hebben nog geen contact gehad met gezinnen/ouders/kinderen. Dus het is voor het eerst iets meer praktijkgericht, wat me leuk lijkt. Wel vermoed ik dat het erg veel werk zal zijn.. Ook ben ik een beetje camera schuw, volgens mij ga ik me anders gedragen zodra er een camera op m'n neus staat. Maar dat zien we dan wel weer
.
En jij? Hoe kijk jij er tegenaan?
In welke groep zit je trouwens? (welk tijdstip?)
relaxte studie, beetje opzoekwerkquote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:30 schreef Yashaaaaa het volgende:
Rechten, daar is helemaal niks zinnigs over te zeggen dus
IK HEB BEWIJS!!! Jaja, het verslag mag wel naar de oudersquote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:40 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Ik weet het (bijna) zeker. Ik heb het gehoord van een ouderejaars en bij het voorlichtende college in LIN2 zei ze het. Dat is omdat de resultaten die wij krijgen, niet per se kloppen (omdat we onervaren zijn). Wel mag je de uitwerking van de anamnese laten zien volgens mij en voer je een afsluitend gesprek.
Ik vind het ook raar/jammer! Wordt het inderdaad nog lastiger om iemand te vinden.
Ben blij! Is toch weer een dagje meer rente over dat bedragquote:Op zondag 26 oktober 2008 20:00 schreef morgane het volgende:
Hmm mn collegegeld zou vandaag afgeschreven moeten worden, mr nog niks gezien
Over een gewone betaalrekening krijg je geen rente, das dan weer jammer.quote:Op zondag 26 oktober 2008 20:01 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ben blij! Is toch weer een dagje meer rente over dat bedrag
maximaal één vol punt extra, zul je net zien dat ik die straks nodig hebquote:
d'r is zo'n vak waar 80% voor zakt en om dat enigszins te ondervangen is er de mogelijkheid een bonuspunt te scoren met een pro-tentamen, wat straks wordt opgeteld bij het regulieren tentamenresultaat.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |