abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61873831
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:55 schreef thumper het volgende:

[..]

Nu ga je jezelf opeens heel serieus zitten verdedigen
Ik verdedig mijzelf niet. Ik leg je gewoon even uit hoe de vork in de steel zit. Sommige mensen hebben dat kennelijk nodig, enige duidelijkheid. Misschien dat er voor die mensen wat paints gemaakt kunnen worden?
  woensdag 24 september 2008 @ 12:06:57 #277
31816 thumper
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯laklaarzen zijn geil
pi_61873981
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:01 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Ik verdedig mijzelf niet. Ik leg je gewoon even uit hoe de vork in de steel zit [..]
...net als ieder ander hier in dit topique
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  woensdag 24 september 2008 @ 13:07:39 #278
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61875374
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:35 schreef Biels het volgende:

[..]

HBO.
Terecht. De economie wordt dan ook gerund door HBO'ers.
pi_61875923
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:45 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Ik zat helemaal niet fout. Je wilt het nu doen voorkomen alsof ik eerst heel serieus was en nu ik, naar jouw idee, zou hebben geconstateerd dat ik fout zat, ik net doe alsof het allemaal één grote grap is geweest. Ik ben serieus geweest op de momenten waarop ik het feitelijke verschil tussen het HBO en het WO heb aangestipt. Daar valt wat mij betreft niet over te twisten en wie denkt van wel, die is niet goed snik. Maar in de posts waarin ik wat schertsend mijzelf uit heb gelaten over HBO'ers, dat was gewoon wat olie op het vuur.
Je moeder zou het waarschijnlijk niet eens geloven. Wat doet jou denken dat ik er wel in trap?
a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z
pi_61875937
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:07 schreef Dr.Crane het volgende:

[..]

Terecht. De economie wordt dan ook gerund door HBO'ers.

Jij moet je mond houden, je brengt ons niets meer op dan een slechte naam.
  woensdag 24 september 2008 @ 13:35:29 #281
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_61876053
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:26 schreef Emimich het volgende:

[..]

Naast het feit dat ik je eerste zin betwijfel, vind ik het op zijn minst tenenkrommend dat je aan komt zetten met holle termen zoals 'respect'. Als er één woord is dat de laatste jaren aan waarde verloren heeft en veelal gebruikt is door vele volkse types om allerlei irrationele kwesties te verdedigen dan is het wel dat woord.

Het klinkt altijd wel zo leuk, ''respect voor anderen'' maar in de werkelijkheid weet niemand wat er überhaupt precies mee bedoeld wordt en komt het er vrij vertaald in de meeste gevallen op neer dat nota bene een persoon van minderwaardig intellect zichzelf op de "moral high ground" plaatst. De ironie.
Wikipedia:
quote:
Respect betekent aanzien, eerbied of waardering, die men heeft voor (of ontvangt van) iemand vanwege zijn kwaliteiten, prestaties of vaardigheden. Het woord betekent oorspronkelijk "omzien naar", en vandaar "rekening houden met".
www.universele-beschaving.nl
quote:
Komt van re-spect; dus nog eens, (beter) kijken naar de ander, waardoor je de kwaliteit van die ander beter waarneemt, en je jezelf wat minder belangrijk maakt ten opzichte van die ander. (creeert bescheidenheid)
www.vandale.nl
quote:
res·pect het; o eerbied, ontzag
Leer dit maar uit je hoofd, kun je later nog profijt van hebben. En kom er nu niet mee aan dat het woord tegenwoordig geen betekenis meer heeft, dat heeft het nl. wel. Een weldenkend persoon, ik heb het vermoeden dat jij je wel zo ziet, had dat toch moeten weten. We zouden ons niet moeten storen aan deze taalverbastering en gewoon de juiste benaming moeten blijven gebruiken.

Succes!
pi_61876293
Eindeloos dit

Ik zie zelfs chick met WO die nog dom zijn. Ze kunnen alleen goed leren, that's it.
Allemaal blijven zitten om wiskunde, want daar moet je toch wel logisch bij na kunnen denken.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_61877078
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:45 schreef Sjibble het volgende:
Eindeloos dit

Ik zie zelfs chick met WO die nog dom zijn. Ze kunnen alleen goed leren, that's it.
Allemaal blijven zitten om wiskunde, want daar moet je toch wel logisch bij na kunnen denken.
Dit vind ik een goede afsluiter. Slotje a.u.b.
  woensdag 24 september 2008 @ 15:49:46 #284
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_61879031
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 16:44 schreef Gentlemen. het volgende:
KOMT ER NOG EEN PM DAN? IK WIL WETEN WAAR IK HEEN MOET OM WO KNEUZEN IN ELKAAR TE TRIMMEN

kankerhoeren
Plebejer alert!
pi_61880061
Wat mij wel altijd opvalt is dat ook op het werk over het algemeen best wel duidelijk kan worden onderscheiden wie een MBO'er is, een HBO'er en een WO'er. Dat merk je niet alleen aan de intelligentie, maar ook aan de manier van kleden, bewegen en gedragen in het algemeen. Vooral bij MBO'ers zie je toch wel overduidelijk een verschil, vaak zijn ze wat kinderachtig en lijken ze voornamelijk te opereren op basis van de hersenstam en veel minder op de neo-cortex.
pi_61880130
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:30 schreef Gentlemen. het volgende:

[..]

Ik vind het dan wel weer tof van je, dat je Dr.Crane bekritiseert .
  woensdag 24 september 2008 @ 16:37:18 #287
31816 thumper
pi_61880238
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:29 schreef servus_universitas het volgende:
Wat mij wel altijd opvalt is dat ook op het werk over het algemeen best wel duidelijk kan worden onderscheiden wie een MBO'er is, een HBO'er en een WO'er. Dat merk je niet alleen aan de intelligentie, maar ook aan de manier van kleden, bewegen en gedragen in het algemeen. Vooral bij MBO'ers zie je toch wel overduidelijk een verschil, vaak zijn ze wat kinderachtig en lijken ze voornamelijk te opereren op basis van de hersenstam en veel minder op de neo-cortex.
Wauw... Knap dat je het opleidingniveau kunt aflezen aan iemands kleding, loopje en gedrag
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_61880270
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:37 schreef thumper het volgende:

[..]

Wauw... Knap dat je het opleidingniveau kunt aflezen aan iemands kleding, loopje en gedrag
Het is de combinatie vooral, het totaalplaatje.
  woensdag 24 september 2008 @ 16:43:39 #289
31816 thumper
pi_61880409
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:38 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Het is de combinatie vooral, het totaalplaatje.
Gedrag ben ik over het algemeen met je eens, maar aan kleding en beweging kan ik het opleidingsniveau toch écht niet afleiden, hooguit de functie...
  woensdag 24 september 2008 @ 16:46:34 #290
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_61880493
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:43 schreef thumper het volgende:

[..]

Gedrag ben ik over het algemeen met je eens, maar aan kleding en beweging kan ik het opleidingsniveau toch écht niet afleiden, hooguit de functie...
MBO-ers hebben meer petjes en zo'n slepend been-loopje
WO-ers een dooie hamster op hun hoofd en nettere kleding (overhemd, nette schoentjes)

Ow wat is ongenuanceerd generaliseren toch lekker af en toe
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 september 2008 @ 16:50:28 #291
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61880606
In mijn tijd hadden MBO'ers gewoon een bomberjack en een matje.
Maar ja... ik ben oud (en MBO'er)
  woensdag 24 september 2008 @ 16:51:46 #292
31816 thumper
pi_61880636
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:46 schreef Koepert het volgende:

[..]

VMBO-ers hebben meer petjes en zo'n slepend been-loopje
WO-ers een dooie hamster op hun hoofd en nettere kleding (overhemd, nette schoentjes)

Fixed it for you

woensdag 24 september 2008 @ 16:53:40 #293
215333 AnalQueen
I will fuck you in da ass
pi_61880686
Ik bespeur een hoop misplaatste arrogantie van WOérs in deze reeks. Ik heb zelf ook WO gedaan, maar als je denkt dat dat garant staat voor een topbaan en een succesvolle carrière dan zit je goed fout, er komt zo onwijs veel meer bij kijken dan alleen het bemachtigen van een papiertje. Wat ik merk aan HBOérs is dat het vaak zeer werklustige en creatieve mensen zijn waar bedrijven om staan te springen. Als je denkt dat als je WOér 'wel eventjes wat HBOértjes' onder je krijgt dan moet je toch wel van heel goede huize komen, en alleen dat papiertje zegt niets over hoe jij presteert in het bedrijfsleven. Het is dus een beetje sneu om jezelf nu al superieur te voelen aan lagergeschoolden terwijl je zelf nog helemaal niets bewezen hebt.

Bovendien is het verschil in niveau tussen het HBO (mits degelijke opleiding) en WO niet dusdanig groot dat je als WOér al meteen een stapje voor hebt op HBOérs. In principe heb je allebei evenveel kans op eenzelfde carrière.
  woensdag 24 september 2008 @ 16:56:36 #294
31816 thumper
pi_61880759
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:53 schreef AnalQueen het volgende:
Ik bespeur een hoop misplaatste arrogantie van WOérs in deze reeks. Ik heb zelf ook WO gedaan, maar als je denkt dat dat garant staat voor een topbaan en een succesvolle carrière dan zit je goed fout, er komt zo onwijs veel meer bij kijken dan alleen het bemachtigen van een papiertje. Wat ik merk aan HBOérs is dat het vaak zeer werklustige en creatieve mensen zijn waar bedrijven om staan te springen. Als je denkt dat als je WOér 'wel eventjes wat HBOértjes' onder je krijgt dan moet je toch wel van heel goede huize komen, en alleen dat papiertje zegt niets over hoe jij presteert in het bedrijfsleven. Het is dus een beetje sneu om jezelf nu al superieur te voelen aan lagergeschoolden terwijl je zelf nog helemaal niets bewezen hebt.

Bovendien is het verschil in niveau tussen het HBO (mits degelijke opleiding) en WO niet dusdanig groot dat je als WOér al meteen een stapje voor hebt op HBOérs. In principe heb je allebei evenveel kans op eenzelfde carrière.
Ik vind het oprecht jammer dat je niet al in deel 1 bent ingestapt! Goede post
  woensdag 24 september 2008 @ 17:03:51 #295
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_61880953
quote:

Prima post

Toffe username
  woensdag 24 september 2008 @ 17:12:53 #296
31816 thumper
pi_61881157
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:03 schreef leolinedance het volgende:

Toffe username
Bij de username dacht ik ook
totdat ik de ondertitel las
  woensdag 24 september 2008 @ 17:15:37 #297
225735 Dr.Crane
I'm listening...
pi_61881222
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:30 schreef Gentlemen. het volgende:

[..]

En jij bent?
pi_61881229
quote:

Met het eerste stuk ben ik het eens. Er zijn vele andere factoren die bepalen of je succesvol bent. Dit heeft ook veel te maken met de positie waar je terecht komt en in hoeverre dit overeenkomt met jou persoonlijke kwaliteiten. Er zijn genoeg universitaire opleidingen waar geen maatschappelijke vraag naar is.

Ik ben het niet eens met het tweede stuk omdat er juist een groot verschil is. Op de uni leer het academisch denken, dit verschilt wezenlijk van een HBO. De formules, bedrijfsplannen en andere theoretische zaken worden door universitair geschoolde mensen ontwikkeld. De invulling aan deze zaken wordt gegeven door de HBO'ers. Begrijp mij niet verkeerd. Dit zegt weinig over je uiteindelijke succes in de maatschappij, maar wel iets over het verschil in niveau. Daarbij zijn er natuurlijk altijd beroepen die louter door academici bedreven kunnen worden.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  woensdag 24 september 2008 @ 17:30:35 #300
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_61881582
Persoonlijk vind ik de studierichting interessanter dan het opleidingsniveau. Als ik om mij heen kijk, naar bijvoorbeeld de gemiddelde bedrijfskunde- of economiestudent, zie ik veel culturele armoede. Suf lullen over hoeveel ze gaan verdienen en het etaleren van slechte smaak is vaak het enige dat zij kunnen. Ondanks dat zij dan WO-ers mogen zijn hou ik `dat soort volk` het liefst uit mijn buurt. Van onwetende HBO-ers word ik ook moe.

[ Bericht 5% gewijzigd door solyaris op 24-09-2008 17:36:32 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')