abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 september 2008 @ 17:23:24 #51
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_61881411
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:48 schreef MikeyMo het volgende:
vandaag allemaal reacties op mijnheer/mevr blooijs in de metro. Hij kreeg niet veel bijval +
Dat is omdat Nederland een land van nemers is. Allemaal willen ze hetzelfde als anderen zonder er zelf voor hoeven te werken of te betalen.

En dan allemaal verontwaardigd doen over het feit, dat buitenlanders zich ook zo gaan gedragen.
Horrible Cunt!
  woensdag 24 september 2008 @ 17:34:15 #52
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61881674
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:23 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Dat is omdat Nederland een land van nemers is. Allemaal willen ze hetzelfde als anderen zonder er zelf voor hoeven te werken of te betalen.

En dan allemaal verontwaardigd doen over het feit, dat buitenlanders zich ook zo gaan gedragen.
Wat een onzin. Mensen kopen een kaartje en willen gewoon rustig kunnen zitten in de trein, ipv meer dan een half uur op elkaar gepropt te worden. Als er plek is in 1ste klas, en ik kan verder nergens zitten of NORMAAL staan, dan ga ik daar dus gewoon zitten. Als Blooijs daar problemen mee heeft, dan mag hij bij de NS gaan klagen dat ze meer treinwagons inzetten!
Meneer Blooijs heeft trouwens 1 kaartje gekocht voor 1 zitplek. Wie er op de andere plekken gaan zitten in de 1ste klas, heeft hij dus niets mee te maken en niets over te zeggen.

Als meneer Blooijs echt zo boos is hierover, dan koopt ie voortaan gewoon een 2de klas kaartje ipv een 1ste klas kaartje, en dan kan hij ook met zo'n goedkoop kaartje in de 1ste klas gaan zitten.

Blooijs moet niet zo huilen.
pi_61881737
Jij moet niet huilen, Yi-Long, want jij bent in overtreding! En laat de grote mensen nou maar doorwerken in de eerste klas, want zij betalen een stuk meer belasting dan jij.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  woensdag 24 september 2008 @ 17:40:20 #54
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61881809
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:37 schreef Neuroscience het volgende:
Jij moet niet huilen, Yi-Long, want jij bent in overtreding! En laat de grote mensen nou maar doorwerken in de eerste klas, want zij betalen een stuk meer belasting dan jij.
De conducteurs roepen zelf om dat je, wanneer het veels te druk is in de trein, ook in de 1ste klas mag gaan zitten. Dus ik ben niet in overtreding.

... en ook dat tweede betwijfel ik
pi_61881895
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:40 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

De conducteurs roepen zelf om dat je, wanneer het veels te druk is in de trein, ook in de 1ste klas mag gaan zitten. Dus ik ben niet in overtreding.

... en ook dat tweede betwijfel ik
Lul niet, je zegt zelf dat je er gewoon gaat zitten.
En stoer op internet over je inkomen kan iedereen, is toch niet controleerbaar.
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_61882030
leuk ik las het in de trein en moest gelijk aan dit topic denken :p
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
  woensdag 24 september 2008 @ 17:52:12 #57
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61882088
Als ik eerste klas reis dan is dat omdat ik rust om me heen wil en niet van die jengelende kutkoters of studenten die films kijken op hun laptop of hun ipod zo hard hebben staan dat je je verbaast dat z'n hoofd niet barst.

Als er dan mensen met een tweede klas kaartje gaan zitten omdat ze het te druk vinden dan ben ik ook pissig, ik koop dat kaartje tenslotte niet voor niets. Ik ga dat geld voortaan maar terugvorderen van de NS.

Je koopt trouwens geen zitplaats, je koopt een vervoersbewijs. Als de NS te weinig tweede klastreinstellen inzet dan moeten de tweede klasreizigers daarover klagen, niet de eerste klasreiziger die grif betaalt voor de rust en ruimte.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_61882934
Bij een vervoersbewijs mag je wel enige kwaliteit verwachten zoals een zitplek of tenminste een beetje staanruimte.
Als de NS weer eens te incapabel is, door de helft van de treinstellen te laten rijden of uitval van een IC etc. Ga ik dus echt niet krapper staan dan de goederen wagonnen uit '40-'45...

Op dat moment is het falen van de NS ook het probleem van de 1e klassers en dat is gewoon terecht natuurlijk.
pi_61882996
Al die vervelende mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang (willen) zitten.
pi_61883095
Ach, dat kunnen ze nu mooi weer met de herfsttour. Is de 1e klas ook gelijk weer een kippenhok. Gelukkig alleen in de weekenden...
  woensdag 24 september 2008 @ 18:37:29 #61
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61883113
quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:29 schreef Jimmeh het volgende:
Op dat moment is het falen van de NS ook het probleem van de 1e klassers en dat is gewoon terecht natuurlijk.
Nee, dat maken jullie ervan. Eerste klasreizigers hebben geen probleem, die hebben de ruimte.
Daar betalen ze ook voor alleen zijn er mensen die denken dat hun tweede klaskaartje ze automatisch recht geeft op een hogere klasse als ze vinden dat ze te krap staan. Volgens mij staat er geen tijd op het kaartje...
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  woensdag 24 september 2008 @ 18:40:33 #62
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61883179
quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:37 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nee, dat maken jullie ervan. Eerste klasreizigers hebben geen probleem, die hebben de ruimte.
Daar betalen ze ook voor alleen zijn er mensen die denken dat hun tweede klaskaartje ze automatisch recht geeft op een hogere klasse als ze vinden dat ze te krap staan. Volgens mij staat er geen tijd op het kaartje...
Jij kunt toch gewoon zitten in de eerste klas? Over al die andere plaatsen heb jij NIETS te zeggen.
  woensdag 24 september 2008 @ 18:44:26 #63
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61883269
quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:40 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Jij kunt toch gewoon zitten in de eerste klas? Over al die andere plaatsen heb jij NIETS te zeggen.
En als ik een station later instap en alle plekken zijn al bezet door tweedeklassers? Sta ik mooi met mijn betaalde vervoersbewijs, geen plek want dat hebben mensen die er niet voor betalen al ingenomen.
Of mag ik dan een willekeurig persoon aanwijzen om te vertrekken? Ik heb recht op die plek, jij niet.
pi_61883298
quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:37 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar geeft dat 1e klasje automatisch recht op een zee van ongebruikte zitplaatsen om je heen en de stilte van enkele mensen in de coupe?

In de drukte gevallen die ik dus bedoel roept de conducteur bijna altijd om dat je ook in de 1e klas mag gaan zitten wegens de overdrukte. Als 1e klasser heb je je zitplaats al en als het dan zo'n probleem is dat er een keer iemand naast je zit, klaag je maar bij de NS dat er te weinig plaatsen zijn voor het vee.
Of wees minder semi elitair en koop een auto
quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:44 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En als ik een station later instap en alle plekken zijn al bezet door tweedeklassers? Sta ik mooi met mijn betaalde vervoersbewijs, geen plek want dat hebben mensen die er niet voor betalen al ingenomen.
Of mag ik dan een willekeurig persoon aanwijzen om te vertrekken? Ik heb recht op die plek, jij niet.
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:52 schreef Dagonet het volgende:
Je koopt trouwens geen zitplaats, je koopt een vervoersbewijs.
  woensdag 24 september 2008 @ 18:46:51 #65
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61883337
quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:44 schreef Dagonet het volgende:

[..]

... er staat toch geen tijd op dat kaartje!?

Zodra de conducteurs zeggen dat men, vanwege de drukte, ook gebruik mag maken van de stoelen in 1ste klas.... heb jij verder geen enkele poot meer om op te staan. Gratis 'upgrade' van een 2de klas kaartje, vanwege een fout van de NS.
pi_61883432
Zeer terecht dat mensen eerste klas gaan zitten als de tweede klas helemaal vol zit. Voorwaarde is wel dat ze stil zijn en niemand tot last zijn. Stinkende mensen met te harde muziek of groepen pratende scholieren horen niet thuis op de eerste klas. Als diezelfde scholieren netjes met een krantje/boek in de eerste klas gaan zitten vraag ik me af waar men zich druk om maakt.

Sommige mensen denken recht te hebben op een lege coupé als ze, op koste van de zaak, eerste klas mogen zitten. Komen ze daar even bedrogen uit. Het enige waar ze recht op hebben is een keurige plaats in een eersteklas coupé. Die neemt ook niemand ze af.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  woensdag 24 september 2008 @ 18:56:11 #67
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61883578
quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:45 schreef Jimmeh het volgende:

[..]
Mij quoten is natuurlijk geen antwoord op mijn vraag. De plek wordt ingenomen door mensen die er formeel gezien geen recht op hebben. Dat is wat anders dan dat er meer reizigers zijn voor de beschikbare ruimte voor een bepaalde klasse op een bepaald tijdstip.

Zoals ik al zei, ik ga de volgende keer dan ook vrolijk het geld terugvorderen, bij de conducteur, hij beslist tenslotte dat iedereen korting krijgt.

Waarom denkt iedereen trouwens hier dat mensen in de eerste klas dat altijd van de zaak krijgen? Wat is dat voor debiele redenering? Ik ken zát mensen die geregeld de eerste klas nemen als ze met de trein gaan om rust te krijgen aangezien mensen in een stiltecoupé ook te dom voor woorden zijn om hun bek te kunnen houden.
  woensdag 24 september 2008 @ 19:04:29 #68
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61883808
je moet bij de NS zijn Dago. Die roepen vaak ook om dat het toegestaan is vrij plaats te nemen in de eerste klas bij immense drukte.

en je koopt idd een vervoersbewijs. Dus je mag geheel vrijblijvend in de eerste klas gaan staan als de 2e klassen volzitten. En dat komt wel eens voor je. Met name als er een treinstel ontbreekt.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 24 september 2008 @ 19:43:40 #69
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_61884913
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:34 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Wat een onzin. Mensen kopen een kaartje en willen gewoon rustig kunnen zitten in de trein, ipv meer dan een half uur op elkaar gepropt te worden. Als er plek is in 1ste klas, en ik kan verder nergens zitten of NORMAAL staan, dan ga ik daar dus gewoon zitten. Als Blooijs daar problemen mee heeft, dan mag hij bij de NS gaan klagen dat ze meer treinwagons inzetten!
Meneer Blooijs heeft trouwens 1 kaartje gekocht voor 1 zitplek. Wie er op de andere plekken gaan zitten in de 1ste klas, heeft hij dus niets mee te maken en niets over te zeggen.

Als meneer Blooijs echt zo boos is hierover, dan koopt ie voortaan gewoon een 2de klas kaartje ipv een 1ste klas kaartje, en dan kan hij ook met zo'n goedkoop kaartje in de 1ste klas gaan zitten.

Blooijs moet niet zo huilen.
Jij huilt hier anders ook net zo hard.

Jij bent dus zo'n nemer. De conducteur moet mensen zoals jij gewoon geen toestemming geven om in de 1 e klas te zitten. Daar heb je niet voor betaald. Heb je problemen met verkrampt in de 2e klas te zitten, dan koop je maar een kaartje voor de 1e klas. Is er te weinig ruimte om mee te reizen in de 2e klas, dan ga je maar voortaan een trein later. Heeft je werkgever er een probleem mee, dan gaat hij maar klagen en/of compensatie vragen bij de NS.

Overigens pak ik bijna nooit de trein, vanwege dit soort praktijken. openbaar vervoer is in dit land een lachertje.
Horrible Cunt!
  woensdag 24 september 2008 @ 20:15:00 #70
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61885730
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:43 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Jij huilt hier anders ook net zo hard.

Jij bent dus zo'n nemer. De conducteur moet mensen zoals jij gewoon geen toestemming geven om in de 1 e klas te zitten. Daar heb je niet voor betaald. Heb je problemen met verkrampt in de 2e klas te zitten, dan koop je maar een kaartje voor de 1e klas. Is er te weinig ruimte om mee te reizen in de 2e klas, dan ga je maar voortaan een trein later. Heeft je werkgever er een probleem mee, dan gaat hij maar klagen en/of compensatie vragen bij de NS.

Overigens pak ik bijna nooit de trein, vanwege dit soort praktijken. openbaar vervoer is in dit land een lachertje.
Ik koop een kaartje om vervoerd te worden. Is dat onmogelijk in 2de klas, dan ga ik zitten of staan in 1ste klas.

...en het kan me geen fuck schelen of er een paar omhooggevallen verwaande chappies daar zich aan storen.
  woensdag 24 september 2008 @ 20:47:47 #71
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_61886658
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:15 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik koop een kaartje om vervoerd te worden. Is dat onmogelijk in 2de klas, dan ga ik zitten of staan in 1ste klas.

...en het kan me geen fuck schelen of er een paar omhooggevallen verwaande chappies daar zich aan storen.
Boehoe, snik snik.
Horrible Cunt!
  woensdag 24 september 2008 @ 20:56:17 #72
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61886924
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:47 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Boehoe, snik snik.
Ja... IK ben de huillie (!)
  woensdag 24 september 2008 @ 22:39:29 #73
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_61890858
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:56 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ja... IK ben de huillie (!)
Goed, dat je het zelf inziet.
Horrible Cunt!
pi_61891104
opzich heb ik geen moeite met de eerste klas.
Probleem is alleen dat er naar verhouding veel te veel 1e klas treinstellen zijn tov 2e klas.
Maak dan één wagon 1e klas en de rest lekker allemaal 2e. Belachelijk als je ziet dat er in een kwart van de hele trein 10 mensen zitten terwijl de rest moet staan.
Do what you love, love what you do!
  maandag 24 november 2008 @ 20:38:48 #75
236254 Sinis
Sudent Game Art
pi_63488511
Ik ben zo´n student met OV die zo nu en dan wel eens gebruik maakt dan een eerste klas zitplaats. Ik reis dagelijks van Zaandam naar Hilversum om naar school te kunnen gaan en de enige verbinding die ik heb is vanaf Zaandam met de stoptrein helemaal door naar Hilversum.

Er zijn geen snelle intercity´s of wat dan ook, en ook overstappen op Centraal in Amsterdam is geen optie, omdat de intercity naar Hilversum drie minuten voor aankomst van de stoptrein vertrekt.

Gevolg is dat ik ongeveer drie kwartier met de trein moet reizen, want stoptreinen zijn nu eenmaal niet zo snel. Ik verwacht simpelweg van de NS dat zij voldoende zitplaatsen voorzien, dus treinen die lang genoeg zijn of een dubbeldekker. Het is al jaren bekend dat de zaanlijn zwaar onderbezet is tijdens de spits, maar de NS schijnt zich er niet veel van aan te trekken.

Op het moment dat ik in de ochtend instap op weg naar school, en de tweede klas bomvol zit, ga ik gewoon in de eerste klas zitten. Er kan niet van mij of iemand anders verwacht worden dat hij/zij drie kwartier lang blijft staan. Mijn OV is namelijk geld waard en is om die reden een tegenprestatie waard, en mits die tegenprestatie uitblijft, vind ik dat ik recht heb op compensatie in de vorm van een alternatief, ware het een eerste klas zitplaats.

Bijkomst is wel, dat ondanks het beeld dat op dit forum wordt geschept over studenten, dat ik door mijn ouders gewoon netjes ben opgevoed. Ik zit nooit met harde muziek in de trein en ik probeer mensen per definitie zo min mogelijk tot last te zijn, dat is mij namelijk zo geleerd. Dat geldt overigens ook voor de tweede klas, dus om dat nu als argument te gebruiken voor de eerste klas lijkt me enigszins ongepast.

Overigens is het zo dat ik het eens ben met de stelling dat wie meer betaalt, meer recht heeft op een zitplaats. Soms komt het voor dat ook de eerste klas helemaal vol zit, en wanneer iemand zich dan aandient met een kaartje voor de eerste klas sta ik altijd netjes op voor die persoon. Feit is ook dat mensen vaak hun mond niet durven opendoen als zij een eerste klas kaartje gekocht hebben en geconfronteerd worden met onvoldoende zitplaatsen. Ik ben ervan overtuigd dat als men dit aangeeft er heus wel iemand opstaat.

En ja, het is inderdaad tijd om de eerste klas af te schaffen. Het is achterhaald en ouderwets en ook mensen die tweede klas reizen werken keihard om hun brood bij elkaar te verdienen, en dragen dus net zo veel, en vaak zelfs meer, bij aan de samenleving, dus ook het argument dat zij minder recht hebben op een zitplaats om die reden, is volledig ongegrond.

Voordat iemand meteen begint over het feit dat ik een OV heb: studeren in Nederland is al duur genoeg. Mijn ouders zitten in de shit vanwege hun hypotheek (die wordt volgend jaar flink duurder) en kunnen dus niet veel missen om mij te helpen.

In Nederland kennen we wat arbeid betreft een sterke vorm van leeftijdsdiscriminatie, en om die reden verdien ik amper genoeg om mijn kosten te kunnen dekken.
Een OV kaart is daarom essentieel voor mij omdat de NS veel te duur is om zelf te betalen. Het is om die reden oneerlijk om zo makkelijk te "lullen" over mensen met een OV, dat ze maar moeten blijven staan, want ik spreek voor mijzelf en medestudenten dat we ons allemaal een slag in de rondte werken om de studie en de eindjes aan elkaar te knopen. Als HBO'er ga ik straks ruim belasting betalen dus ook het argument dat dat toch een "gratis" vorm van reizen is, is volledig ongegrond, ik betaal hem later namelijk veelvoudig terug!

Ik ben iedere werkende Nederlander enorm dankbaar dat zij mijn OV, en die van mijn medestudenten, mogelijk maken, laat daar geen misverstand over bestaan. Ik hoop ook dat als ik straks zelf veel belasting ga betalen (is nu gelukkig nog niet zo veel) de mensen die dan studeren er net zoveel profijt en plezier van hebben als ik nu. Echter dat ik nu niet meebetaal aan mijn OV betekent niet dat ik maar als een stuk vee moet gaan staan. Ik weet zeker dat dat ook niet werd verwacht dan de eerste "OV studenten" in 1991, die nu zelf tegen de 40 jaar aan zullen zitten en over dit onderwerp lopen te klagen?

Ik denk dat we moeten stoppen elkaar van alles te verwijten en gewoon eens wat meer aan anderen denken. Als mensen luidruchtig zijn of zich niet gedragen dan ben ik het ermee eens dat die worden aangepakt, daar hebben we namelijk allemaal last van, maar om nu te zeggen dat zelf plaatsnemen naast een "eerste klasser" als "tweede klasser" al te ver gaat, vind ik neerkomen op aristocratische gedachtengangen, en dat tijdperk is in Nederland echt al lang passe.

Het is de verantwoordelijkheid van de NS om in voldoende zitplaatsen te voorzien, en niet van de (mis)betalende tweede klasser. De NS is al duur en ongeregeld genoeg, dus om ook nog van mensen te verwachten dat ze lange tijden blijven staan is niet fair.

Mensen dienen zich in de trein te gedragen en te schikken naar hun medereizigers, en dat heeft niets te maken met eerste of tweede klas. Mits een eerste klas coupe geen stilte coupe is, hoeft ook niet van samen reizende mensen verwacht te worden dat ze niet praten. Opnieuw gaat het argument op dat je met je medereiziger rekening dient te houden en dus niet schreeuwt in plaats van praat, maar dat lijkt me vanzelfsprekend.

Als de NS haar taken juist zou vervullen, zou deze hele discussie niet eens nodig zijn. De kern van het probleem ligt dan ook daar, en niet bij de medereizigers.
pi_63488853
Wat ik gewoon schijtirritant vond toen ik met een 1e klas kaartje aan het reizen was en dus moest staan, dat je nergens een conducteur ziet. Ik vind het ergens wel ok dat je als 2eklas reiziger gaat zitten in de 1e klas coupe wanneer er geen ruimte meer is, maar dat iemand met een 1e klas kaartje dan moet staan vind ik onacceptabel. Want die kaartjes zijn dus wel takkeduur. Ongeacht wie ze betaald heeft. En ik vind dat de conducteur daar tegen moet optreden. Maar dan blijven ze lekker verstopt zitten tot de trein weer ietwat leeggelopen is. Daarnaast vind ik ook dat je je in de 1e klas een beetje te gedragen hebt. Het is daar altijd rustiger en relaxter dan in de 2e klas, dus when (invaded in) rome...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_63489848
Natuurlijk is het asociaal, maar dan wel van de NS. Zij moeten in zo'n situatie gewoon de 1e klas ticket volledig vergoeden.
pi_63497131
Ik koop wel eens een eerste klas kaartje, puur voor de beenruimte. Niet voor het een of ander, maar ik heb regelmatig een sprinter en daar kan ik mijn benen niet kwijt in de tweede klas op een 2 persoons zitplaats. Ik betaal wel eens 60% meer voor een kaartje, puur voor mijn beenruimte. Als het druk is en de eerste klas zit vol, weet ik genoeg. Dan trek ik mijn bek open, ik heb immers een 1e klas kaartje en andere mensen vaak niet. Als niemand het initiatief neemt om de plek aan mij af te staan, hang ik gewoon meteen aan de lijn met de NS klantenservice met de mededeling dat ze me direct een restitutie aanvraag mogen opsturen omdat ik geen zitolaats heb in de eerste klas.

Niet voor het een of ander, maar ik koop een eerste klas kaartje om (ruim) te zitten, niet om te staan omdat een of andere teringmongool met een tweede klas kaartje in de eerste klas zit.
pi_63497138
Als ik in NL ben dan neem ik ook 1ste klas om na de lange vlucht rustig met mijn koffer het laatste stukje te kunnen reizen. Dan is het inderdaad enorm irritant om al die pubers en studenten in de coupe te hebben. Ik betaal er juist voor om die niet in mijn coupe te hebben.

Van mij mogen ze die er inderdaad gewoon uitvegen net zoals in een vliegtuig gebeurd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')