Mensen waarvan de baas het niet uitmaakt, zolang het werk maar gebeurt. Dit zijn overigens de bazen die inzien dat af en toe ontspanning zorgt voor een hogere productie.quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:36 schreef thumper het volgende:
[..]
En mensen die tijd genoeg hebben om minimaal 10 posts per dag te plaatsen zonder dat hun baas het opvalt
Daar heb je weer gelijk in, maar mijn opdrachtgevers zouden het niet op prijs stellen als ik teveel 'ontspan' met mijn uurtarief....quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:48 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Mensen waarvan de baas het niet uitmaakt, zolang het werk maar gebeurt. Dit zijn overigens de bazen die inzien dat af en toe ontspanning zorgt voor een hogere productie.
daarin onderscheiden bv de sales of directie en creativelingen zich mee van de rest van de mensheidquote:Op dinsdag 23 september 2008 10:53 schreef thumper het volgende:
[..]
Daar heb je weer gelijk in, maar mijn opdrachtgevers zouden het niet op prijs stellen als ik teveel 'ontspan' met mijn uurtarief....
En zelfs dat hoge IQ betwijfel ik... De hele toon van zijn OP en vervolgposts geeft niet veel blijk van bijster veel intelligentiequote:Op dinsdag 23 september 2008 11:56 schreef -Muse- het volgende:
Och TS, wat ben jij toch een klein zielig mannetje. Je mag dan wel een hoog IQ hebben, maar je komt overduidelijk tekort op andere vlakken.
Kerel, dit meen je toch niet hoop ik?quote:Op maandag 22 september 2008 21:32 schreef afcajos het volgende:
Feit is wel dat aardig wat WO'ers die ik ken op sociaal vlak vaak wat te kort schieten. Of ze zijn zo overdreven betweterig, of ze weten zich geen houding te tegen bij bijvoorbeeld meiden.
Maar aan de andere kant, van die onopgeleide bouwvakkers... Ook een drama om normaal mee te praten.
Ik vind toch dat hij een aardig punt heeft. Jij laat anders ook niet echt merken wat eraan schort, dus geef het goede voorbeeld en ben wat duidelijker.quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:04 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Kerel, dit meen je toch niet hoop ik?
De opmerkingen van sommige lieden hier vallen me echt op.. Niet bepaald doordacht.
Ik gedraag me als een apaat wilde je beweren?quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vind toch dat hij een aardig punt heeft. Jij laat anders ook niet echt merken wat eraan schort, dus geef het goede voorbeeld en ben wat duidelijker.
Je studeert in 3 steden?quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:16 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ik gedraag me als een apaat wilde je beweren?
Ik zou zeggen, kom een keer bij mij op een studentenvereniging kijken dan is het ontkracht binnen de kortste tijd. En dan bedoel ik niet in een stad als Wageningen (:{) maar in een echte studentenstad zoals Leiden, Utrecht of Groningen.
Studentenvereniging, ik ben er vaak genoeg geweest maar ik vind het maar een neppe 'gezelligheid' met stomme regeltjes. De leden gedragen zich heel opvallend (lullo, ik ben lid hier!) en denken dat ze heel populair en gewild zijn. Nee, niks voor mij. Ik kies mijn eigen vrienden wel. Ik heb hier in Wageningen overigens genoeg vrienden die gewoon normaal en gezellig zijn hoor (en dat zónder studentenvereniging! Ja, het kan!).quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:16 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, kom een keer bij mij op een studentenvereniging kijken dan is het ontkracht binnen de kortste tijd. En dan bedoel ik niet in een stad als Wageningen (:{) maar in een echte studentenstad zoals Leiden, Utrecht of Groningen.
Tellen die nerds die ik altijd bij de TU in Eindhoven zie lopen ook mee?quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:16 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
quote:
Zo mooi kon ik het niet verwoorden..maar dat is wel wat ik bedoelquote:Op dinsdag 23 september 2008 12:28 schreef thumper het volgende:
[..]
stu·den·ten·ver·eni·ging de; v -en 1 semi-vrijwillige organisatie ve aantal personen met gebrekkige sociale vaardigheden om gedurende hun gezamelijke studietijd een illusie van vriendschap en saamhorigheid te wekken
quote:Op maandag 22 september 2008 20:55 schreef Beauregard het volgende:
terwijl mensen zoals ik van een wat hoger niveau zijn?
We zijn er al lang uit dat het 'friet' is
Waarom zouden vriendschappen op een studentenvereniging minder echt zijn dan vriendschappen bij willekeurig een andere vereniging?quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:28 schreef thumper het volgende:
[..]
stu·den·ten·ver·eni·ging de; v -en 1 semi-vrijwillige organisatie ve aantal personen met gebrekkige sociale vaardigheden om gedurende hun gezamelijke studietijd een illusie van vriendschap en saamhorigheid te wekken
* thumper generaliseerdequote:Op dinsdag 23 september 2008 12:48 schreef Biels het volgende:
[..]
Waarom zouden vriendschappen op een studentenvereniging minder echt zijn dan vriendschappen bij willekeurig een andere vereniging?
Disclaimer: ik zit zelf niet bij een studentenvereniging.
Vind ik heel slim gezegd. Je durft de vergelijking niet te maken met echte vriendschap.quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:48 schreef Biels het volgende:
Waarom zouden vriendschappen op een studentenvereniging minder echt zijn dan vriendschappen bij willekeurig een andere vereniging?
Boeiend, dan zijn het nog steeds echte vriendschappen, toch? Het HBO-informaticaklasje dat na hun studie elke maand samen een LAN-party komt houden zijn ook sociale kneuzen zonder lekkere wijven. Maargoed, afgeven op mensen die het even anders doen dan jij is veel makkelijker, natuurlijkquote:Op dinsdag 23 september 2008 12:57 schreef thumper het volgende:
[..]
* thumper generaliseerde
Maar all things funny on a stick, heb je weleens een studentenvereniging van dichtbij gezien? Men wordt alléén maar lid omdat a) pappa/mamma ook lid was van Minerva e.d. en/of b) je ineens een heel stel gelijkgestemde zielepoten studiegenoten ontmoet die ook niet weten hoe ze in real life vrienden moeten maken.
Mijn subjectieve ervaring met studentenverenigingen is dat de mensen die er lid van zijn echt, _zonder_uitzondering_ de grootste sociale kneuzen zijn die ik in mijn leven heb meegemaakt.
WO-ers mét ballen (m/v) hebben nooit op een studentenvereniging gezeten, die bewandelen hun eigen weg en leren mensen zélf wel kennen.
Besides, heb nog nooit één aantrekkelijke dame gezien bij eender welke studentenvereniging, maar mijn eisen zijn dan ook erg hoog
Pijn aan mijn ogen. Waarom moet je dit nou weer doen? Je weet toch dat je het fout hebt?quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:57 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Vind ik heel slim gezegd. Je durft de vergelijking niet te maken met echte vriendschap.
Je was me nét voorquote:Op dinsdag 23 september 2008 12:57 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Vind ik heel slim gezegd. Je durft de vergelijking niet te maken met echte vriendschap.
LAN parties van HBO IT studenten is in mijn ogen net zo debiel als lidmaatschap van studentenvereniging.quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:00 schreef Biels het volgende:
[..]
Boeiend, dan zijn het nog steeds echte vriendschappen, toch? Het HBO-informaticaklasje dat na hun studie elke maand samen een LAN-party komt houden zijn ook sociale kneuzen zonder lekkere wijven. Maargoed, afgeven op mensen die het even anders doen dan jij is veel makkelijker, natuurlijk
Ik weet dat ik het goed heb ja.quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:00 schreef Biels het volgende:
[..]
Pijn aan mijn ogen. Waarom moet je dit nou weer doen? Je weet toch dat je het fout hebt?
Dan ben je misschien bij een paar knorrenclubjes geweest of zo. Ik kan je vertellen dat bij het corps ( met name bij het ASC/AVSV en minerva, de rest ken ik niet zo goed) heerlijke wijven rondlopenquote:Op dinsdag 23 september 2008 12:57 schreef thumper het volgende:
[..]
Besides, heb nog nooit één aantrekkelijke dame gezien bij eender welke studentenvereniging, maar mijn eisen zijn dan ook erg hoog
Want tijdens het voetballen is het onmogelijk om echte vriendschappen te sluiten? Dat kan immers alleen in de kroeg, op school, werk of zomaar op straat?quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:05 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Ik weet dat ik het goed heb ja.
Klopt. Zelf zit ik ook niet bij een studentenvereniging en ik ben toch echt wel een intelligente übermensch. Maar dat je dan gaat roepen dat studentenvereniging alleen de illusie van vriendschap opwekken, dat is gewoon fout.quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:05 schreef thumper het volgende:
[..]
LAN parties van HBO IT studenten is in mijn ogen net zo debiel als lidmaatschap van studentenvereniging.
Waar het mij om gaat is dat iemand riep dat de echte intelligente übermensch op een studentenvereniging zat in steden als Utrecht en Leiden etc.
Nogmaals, intelligentie is niet gelijk aan opleidingsniveau of lidmaatschap studentenvereniging
Zucht... en mijn vriendin wilde nog wel naar dat weekend van Minerva. Blij dat er iets tussen gekomen isquote:Op dinsdag 23 september 2008 13:11 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Dan ben je misschien bij een paar knorrenclubjes geweest of zo. Ik kan je vertellen dat bij het corps ( met name bij het ASC/AVSV en minerva, de rest ken ik niet zo goed) heerlijke wijven rondlopen
Nou, ik ken dan alleen Minerva, en hoewel er qua uiterlijk best ongelofelijk knappe meiden bij zitten kun je geen zinnig gesprek met ze beginnen...quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:11 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Dan ben je misschien bij een paar knorrenclubjes geweest of zo. Ik kan je vertellen dat bij het corps ( met name bij het ASC/AVSV en minerva, de rest ken ik niet zo goed) heerlijke wijven rondlopen
Niveau zoekt niveau, hequote:Op dinsdag 23 september 2008 13:20 schreef thumper het volgende:
[..]
Nou, ik ken dan alleen Minerva, en hoewel er qua uiterlijk best ongelofelijk knappe meiden bij zitten kun je geen zinnig gesprek met ze beginnen...![]()
Ik bedoel, ze hebben allemaal dezelfde intellectuele bagage als de topicstarter, en daar gaat mijn plasser echt niet van omhoog staan...
Niet dan? Waarom word je dán lid van een studentenvereniging? Er is geen enkele andere reden te bedenken waarom je tijdens je studie lid zou worden toch?quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:15 schreef Biels het volgende:
[..]
Klopt. Zelf zit ik ook niet bij een studentenvereniging en ik ben toch echt wel een intelligente übermensch. Maar dat je dan gaat roepen dat studentenvereniging alleen de illusie van vriendschap opwekken, dat is gewoon fout.
Om vrienden te maken. Dat kunnen ook gewoon echte zijn. Maar als dat te moeilijk is hoef je er niet meer op te reageren hoor.quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:22 schreef thumper het volgende:
[..]
Niet dan? Waarom word je dán lid van een studentenvereniging? Er is geen enkele andere reden te bedenken waarom je tijdens je studie lid zou worden toch?
Ach, ik kan wel net als de TS gaan praten en zeggen dat ik met mijn HBO opleiding daarna ook een MBA gehaald heb -- hoeveel FOK!kers kunnen dát zeggen? -- maar ik laat mij niet voorgaan op niveau...quote:
Wat is er mis met gewoon net als vroeger vrienden te maken in de kroeg, in de Escape, of op de hockeyclub? Waarom in vredesnaam bij een studentenvereniging? Waarom zoek je je vrienden niet liever zelf uit?quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:23 schreef Biels het volgende:
[..]
Om vrienden te maken. Dat kunnen ook gewoon echte zijn. Maar als dat te moeilijk is hoef je er niet meer op te reageren hoor.
Ik had deze reacties precies verwachtquote:Op dinsdag 23 september 2008 12:57 schreef thumper het volgende:
[..]
* thumper generaliseerde
Maar all things funny on a stick, heb je weleens een studentenvereniging van dichtbij gezien? Men wordt alléén maar lid omdat a) pappa/mamma ook lid was van Minerva e.d. en/of b) je ineens een heel stel gelijkgestemde zielepoten studiegenoten ontmoet die ook niet weten hoe ze in real life vrienden moeten maken.
Mijn subjectieve ervaring met studentenverenigingen is dat de mensen die er lid van zijn echt, _zonder_uitzondering_ de grootste sociale kneuzen zijn die ik in mijn leven heb meegemaakt.
WO-ers mét ballen (m/v) hebben nooit op een studentenvereniging gezeten, die bewandelen hun eigen weg en leren mensen zélf wel kennen.
Waarom zou je je vrienden op een studentenvereniging niet zelf uitkiezen? Ik heb genoeg lui daar rondlopen waar ik niks mee heb.quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:28 schreef thumper het volgende:
[..]
Wat is er mis met gewoon net als vroeger vrienden te maken in de kroeg, in de Escape, of op de hockeyclub? Waarom in vredesnaam bij een studentenvereniging? Waarom zoek je je vrienden niet liever zelf uit?
Ja.quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:13 schreef Biels het volgende:
Want tijdens het voetballen is het onmogelijk om echte vriendschappen te sluiten? Dat kan immers alleen in de kroeg, op school, werk of zomaar op straat?
Een hockeyclub is toch ook gewoon een vereniging waar je in een team gedumpt wordt en verwacht wordt dat je daar even wat vrienden maakt? Wat is er dan mis met vrijwillig bij een vereniging gaan waar je ook echt niet met iedereen vrienden hoeft te worden hoor.quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:28 schreef thumper het volgende:
[..]
Wat is er mis met gewoon net als vroeger vrienden te maken in de kroeg, in de Escape, of op de hockeyclub? Waarom in vredesnaam bij een studentenvereniging? Waarom zoek je je vrienden niet liever zelf uit?
Balkenende heeft bij een studentenvereniging gezeten. Die heeft wel wat weten te bereiken.quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:34 schreef Heathen. het volgende:
Nou ja laat ik het anders formuleren. Dat hele studentenvereniging is opgelegde vriendschap, bij gebrek aan beter. Daar haal ik mijn neus voor op. Verder ben ik nou nooit echt onder de indruk geweest van de mensen die ooit bij een studentenvereniging hebben gezeten. Op de een of andere manier heb ik nou nooit echt iets intelligent gezien of gehoord van dat soort lui en vreemd genoeg zet ik ze gelijk op de sociale ladder gelijk aan de vmbo-ers.
Ok, point takenquote:
Heb jij mijn stuk wel gelezen of wil je gewoon je puntje drukken zonder het goed te beargumenteren. Als je daar niet op in wil gaan en alleen maar met losse flodders wil schieten kan je beter stoppen met reageren. Ik dacht dat we hier inhoudelijk bezig waren.quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:34 schreef Heathen. het volgende:
Nou ja laat ik het anders formuleren. Dat hele studentenvereniging is opgelegde vriendschap, bij gebrek aan beter. Daar haal ik mijn neus voor op. Verder ben ik nou nooit echt onder de indruk geweest van de mensen die ooit bij een studentenvereniging hebben gezeten. Op de een of andere manier heb ik nou nooit echt iets intelligent gezien of gehoord van dat soort lui en vreemd genoeg zet ik ze gelijk op de sociale ladder gelijk aan de vmbo-ers.
Kan heel goed, geen probleem overigens ieder zijn eigen ding vind ik. Het enige wat ik wilde benadrukken is dat er vaak een fout beeld bestaat wat eigenlijk nergens voor nodig is.quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:38 schreef thumper het volgende:
[..]
Ok, point takenHeb er niks tegenin te brengen, ben zelf maar een half jaar lid geweest en toen besloten dat het helemaal niets voor mij was. Zal puur een persoonlijkheidskwestie geweest zijn
Hele zooi bekende mensen, ook nobelprijs winnaars en bekende wetenschappers. Dat jij de beste man daar geen hoge pet van op heeft zal me een worst wezen. Die mensen hebben toch echt wel wat bereikt in hun leven.quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:38 schreef Biels het volgende:
[..]
Balkenende heeft bij een studentenvereniging gezeten. Die heeft wel wat weten te bereiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |