MIsschien op naam van familie in NL laten zetten?quote:Op dinsdag 26 april 2011 22:51 schreef intengine het volgende:
nee, heeft niets met NL rijbewijs te maken, dat heb ik namelijk ook nog wel ergens.
Na 6 maanden zou de auto Europa weer uit moeten, of importeren maar dat kan niet omdat ik niet in NL woon, dus blijft het eerste over.
Klopt, ik weet wel dat huren in NL of waar dan ook goedkoper is, maar ik wil gewoon een auto in Nl.
Ik vind die hoge boete niet eens zo gek hoor. Anders kan er veel te makkelijk mee gefraudeerd worden. Veel mensen zouden dan auto's op kenteken laten zetten in een of andere bananenrepubliek en dan zonder bpm of wegenbelasting te betalen in NL ermee rondrijden. Van het geld dat je dan bespaart (bij een nieuwe Mercedes zijn dat tienduizenden euro's) kun je prima af en toe een boete betalen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:54 schreef NationalSniper het volgende:
Idiote regeltjes allemaal.
Dat ze wat wegenbelasting willen heffen daar kan ik inkomen. Een boete kan ik ook wel inkomen.
Maar hele BPM nahefffen? :| Dan krijg je een 'boete' die niet meer in proporties staat ten opzichte van de daad.
Zoiets las ik ook op een site van Frankrijk. Maar de auto moet niet alleen een Frans kenteken krijgen, maar ook overgeschreven worden. Kan een auto met NL kenteken op iemands naam staan die in FR woont? Ik denk zodra'ie overgeschreven is (wat trouwens hartstikke duur is in FRquote:Op zondag 29 mei 2011 09:10 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb mijn eigen auto in DLD geïmporteerd, 4 jaar geleden. Ik weet niet of het in Frankrijk precies hetzelfde werkt, maar hier ging het als volgt. Ik heb mijn auto eerst laten keuren bij de TÜV. Verder heb ik bij de garage een zgn. CoC-verklaring gehaald. Dat is een papier waarop alle gegevens van de auto staan (chassisnummer, technische gegevens e.d.). Vervolgens kon ik in DLD een nieuw kenteken aanvragen en nummerplaten laten maken. Daarna mocht ik er meteen mee rijden. Het NL-kentekenbewijs heb ik opgestuurd naar de RDW en daar heb ik een vrijwaringsbewijs van gekregen.
Je kunt een auto die op NL kenteken staat niet op naam zetten van iemand die niet in ingeschreven bij de GBA.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:01 schreef childintime het volgende:
[..]
Zoiets las ik ook op een site van Frankrijk. Maar de auto moet niet alleen een Frans kenteken krijgen, maar ook overgeschreven worden. Kan een auto met NL kenteken op iemands naam staan die in FR woont? Ik denk zodra'ie overgeschreven is (wat trouwens hartstikke duur is in FR), dat dan het FR kenteken aangevraagd moet worden. Maar kun je als ingezetene van Frankrijk een auto met buitenlands kenteken op je naam zetten.......Ik lees ook dat NL geen homologatieverklaringen meer afgeeft, maar dat dat in FR wel nodig is, wat een gedoe zeg.
Degeen die de auto koopt, woont en staat ingeschreven in FR. Maar om een FR kenteken aan te vragen, moet de auto eerst op zijn naam staan. Maar kun je als ingezetene een auto met een buitenlands kenteken op je naam zetten? Ik neem aan dat de auto eerst op naam van die persoon moet staan en dat je dan pas een kenteken van dat land aan kunt vragen.quote:Op maandag 30 mei 2011 00:06 schreef nikky het volgende:
[..]
Je kunt een auto die op NL kenteken staat niet op naam zetten van iemand die niet in ingeschreven bij de GBA.
Tuurlijkquote:Op maandag 22 september 2008 20:46 schreef Godtje het volgende:
De douane kan je een boete geven.
Deze boete is geloof ik de BPM dus zo een 35% van de waarde van de auto.
Er was laatst nog een nieuwsbericht over.
Dus ik zou het niet doen als ik jou was.
Hm, ik rij af en toe in Nederland rond met een Duitse/Belgische huurauto. De verhuurbedrijven maken er verder geen probleem van ofzo, en ook bij politiecontroles heb ik er nooit een agent moeilijk over horen doen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:19 schreef Godtje het volgende:
[..]
Die moeten zich melden
[..]
Link 1
Link 2
Maar jij woont dan ook niet in Nederland, en dus heb je dat probleem niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:34 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hm, ik rij af en toe in Nederland rond met een Duitse/Belgische huurauto. De verhuurbedrijven maken er verder geen probleem van ofzo, en ook bij politiecontroles heb ik er nooit een agent moeilijk over horen doen.
Maar die hele boete is volgens mij onzin, zoals in een van de artikelen hierboven al wordt aangegeven, kan je altijd de auto direct weer de grens over brengen. Daarbij werd ik bij controle gewoon gevraagd naar legitimatie en rijbewijs, waaruit bij beide enkel blijkt dat ik Nederlander ben. Nergens blijkt uit dat ik in Engeland woon, en daar werd ook niet naar gevraagd.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:42 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar jij woont dan ook niet in Nederland, en dus heb je dat probleem niet.
Huurauto is ook niet van jou.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:34 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Maar die hele boete is volgens mij onzin, zoals in een van de artikelen hierboven al wordt aangegeven, kan je altijd de auto direct weer de grens over brengen. Daarbij werd ik bij controle gewoon gevraagd naar legitimatie en rijbewijs, waaruit bij beide enkel blijkt dat ik Nederlander ben. Nergens blijkt uit dat ik in Engeland woon, en daar werd ook niet naar gevraagd.
Daarbij ben ik ook geen echte ingezetene van de UK. Ik pendel tussen beide (da's belasting technisch voordeliger...), heb een huis in Londen en A'dam. Heb een vriendin in Zweden en familie in Nederland. Werk in Londen, maar ook deels in Nederland...
Enfin, nooit problemen mee gehad, en vrienden ook niet.
Als je een huurauto hebt mag je er max. 48 uur in Nederland mee rijden, dus als je wordt aangehouden en op de auto wordt aangesproken kan je die alsnog binnen dat tijdvak naar het buitenland (terug)brengen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Huurauto is ook niet van jou.
Is geen onzin maar ik zou gewoon het risico nemen, stelt inderdaad weinig voor die boete, heeft maar 4 getallen en een auto invoeren in Nederland is ook goedkoop
Succes he
Nogmaals, ik heb dit zelfs bij controle nooit meegemaakt en het lijkt me sterk dat huurmaatschappijen je daar ook niet op attenderen. Net na een week in NL een Luxemburgse huurauto in A'dam ingeleverd, geen centje pijn. Verhuurder op Schiphol hebben trouwens vaker buitenlandse kentekens in hun wagenpark.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als je een huurauto hebt mag je er max. 48 uur in Nederland mee rijden, dus als je wordt aangehouden en op de auto wordt aangesproken kan je die alsnog binnen dat tijdvak naar het buitenland (terug)brengen.
Klopt, ik heb ook tijdje huurauto met Frans kenteken gereden in NL. Huurauto's vallen niet onder BPM net als taxi's.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:58 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nogmaals, ik heb dit zelfs bij controle nooit meegemaakt en het lijkt me sterk dat huurmaatschappijen je daar ook niet op attenderen. Net na een week in NL een Luxemburgse huurauto in A'dam ingeleverd, geen centje pijn. Verhuurder op Schiphol hebben trouwens vaker buitenlandse kentekens in hun wagenpark.
Same here hoor, ik ben al meerdere malen aangehouden met een "buitenlandse huurauto", en de agenten keken er niet van op c.q. hebben mij er ook niet op aangesproken.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:58 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nogmaals, ik heb dit zelfs bij controle nooit meegemaakt en het lijkt me sterk dat huurmaatschappijen je daar ook niet op attenderen. Net na een week in NL een Luxemburgse huurauto in A'dam ingeleverd, geen centje pijn. Verhuurder op Schiphol hebben trouwens vaker buitenlandse kentekens in hun wagenpark.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |