abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 maart 2011 @ 19:50:23 #51
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_94060839
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:31 schreef Oceanblue het volgende:
Even wat anders, mijn Poolse flexwerkers werken 52 weken in Nederland waarvan ze tussendoor 7x1 week naar Polen gaan.
Hier rijden ze gewoon in die Poolse auto, mag dat?
Waar wonen ze officieel?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_94061003
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:50 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Waar wonen ze officieel?
Polen, en ze logeren dan hier in een huis.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 maart 2011 @ 19:53:18 #53
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_94061015
Ah kijk, een hoop antwoorden:

quote:
WANNEER MOET er voor het rijden in een auto met buitenlands kenteken belasting worden betaald? vragen onze lezers zich herhaaldelijk af. Het gaat dan om belasting van personenautos en motorrijwielen (bpm) en motorrijtuigenbelasting (mrb).

Auto met buitenlands kenteken

IN NEDERLAND WONEN?

Altijd bpm en mrb!

door BERT WOUDENBERG

Voor het rijden in een personenauto, bestelwagen of motor met een buitenlands kenteken moet iemand die in Nederland woont (tijdelijk of permanent) of wiens bedrijf hier is gevestigd, altijd belasting betalen. Wáár een persoon of de onderneming zijn of haar hoofdverblijf heeft, beoordeelt de Belastingdienst (douane) aan de hand van de omstandigheden.

Als ons land de woonplaats is, mag er ook bij personen en bedrijven van buitenlandse afkomst niet van de openbare weg gebruik worden gemaakt zonder dat er eerst belasting is betaald. Het doet er niet toe of het daarbij gaat om een auto van de zaak, een huurauto of een leasewagen.

Vrijstelling voor bpm en mrb is sinds 1 februari 2007 alleen voor een korte periode van maximaal twee aaneengesloten weken per jaar mogelijk als het motorrijtuig in het buitenland is geregistreerd. Vooraf melden is dan wel een vereiste.

Wie als Nederlandse ingezetene in een motorrijtuig met buitenlands kenteken rijdt en bij aanhouding geen belasting betaalt, krijgt als waarschuwing een informatieformulier uitgereikt en niet meteen een naheffingsaanslag met boete. Daardoor ontstaat er de gelegenheid de auto alsnog te laten registreren en belasting te betalen of om vrijstelling aan te vragen. Er kan ook nog worden afgesproken dat het motorrijtuig direct weer naar het buitenland gaat.

Voorbeelden
U woont in Nederland, werkt in Duitsland en rijdt in een auto van uw werkgever met Duits kenteken. Vrijstelling van bpm en mrb kan op grond van de wet en onder bepaalde voorwaarden.

U woont in België, werkt in Nederland en rijdt in een eigen auto met Belgisch kenteken. Er hoeft geen bpm en mrb te worden betaald.

U bent een Pool, verblijft tijdelijk voor werk in Nederland en rijdt in een auto met Pools kenteken. Zodra een Pool in Nederland gaat wonen (tijdelijk of niet), is hij verplicht bpm en mrb te betalen voor het gebruik van de openbare weg met een in het buitenland geregistreerd motorrijtuig. De Belastingdienst (douane) bepaalt het karakter van het woonbegrip: wonen of logeren.

U woont in Nederland, krijgt regelmatig een Engelse vriendin op bezoek en voor het boodschappen doen gebruikt u haar auto met Brits kenteken. Een Nederlandse ingezetene mag alleen in een auto met buitenlands kenteken rijden als daarvoor belasting is betaald. Hooguit twee weken per jaar kan daarvoor vrijstelling worden verkregen. Dat de buitenlandse vriendin in de auto zit terwijl haar vriend rijdt, verandert hier niets aan, omdat hij op dat moment de feitelijke beschikking heeft over het motorrijtuig. Ook hier is dus bpm en mrb verschuldigd.

U woont in Nederland, bent eigenaar van een bedrijf in Frankrijk en u laat zich ook hier vervoeren in een auto met Frans kenteken en een buitenlandse particuliere chauffeur. Omdat de buitenlandse particuliere chauffeur de wagen niet feitelijk tot zijn beschikking heeft en zijn baas wel, wordt laatstgenoemde gezien als de in Nederland wonende gebruiker, die dus belasting moet betalen voor het rijden op de openbare weg. Onder de gebruiker vallen ook inwonende gezinsleden.

Als volgens de kilometerregistratie per jaar minstens 50 procent voor zakelijke doeleinden in het buitenland wordt gereden, waarbij de afstand tussen de woonplaats in Nederland en het eigen bedrijf in het buitenland buiten beschouwing wordt gelaten, kan op verzoek vrijstelling worden verleend voor bpm en mrb.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Licht Ontvlambaar zondag 13 maart 2011 @ 20:50:56 #54
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_94064602
quote:
Op zondag 13 maart 2011 16:58 schreef stephano_mc het volgende:

[..]

what do you mean?
je mag een auto lenen die op naam van iemand anders staat, ik rij regelmatig terug naar nederland in de auto op naam van mijn gastgezin. waarom zou dit niet mogen?

je mag alleen niet (zonder speciale vergunnig) rondrijden in een auto die op jou naam staat.
Nope, jij mag in Nederland niet in de auto op naam van jouw gastgezin rijden. Als je aangehouden wordt, kost je dat een aardig bedrag. Zie ook de quote van Rewimo...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_94065450
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 20:50 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nope, jij mag in Nederland niet in de auto op naam van jouw gastgezin rijden. Als je aangehouden wordt, kost je dat een aardig bedrag. Zie ook de quote van Rewimo...
hmm, wist niet dat het zo zat,
dan vind ik het overigens wel vreemd dat mijn pa's buurman die een bedrijf in zwitserland heeft wel z'n audi A8 kan rijden op zwitsers kenteken.

overigens gaat die regel voor mij nog steeds niet op, ik heb de nederlandse nationaliteit, maar omdat ik woon in Monaco dus dan mag ik ook een auto op Monegaskisch kenteken rijden :)
  Licht Ontvlambaar zondag 13 maart 2011 @ 21:10:43 #56
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_94066161
quote:
Op zondag 13 maart 2011 21:01 schreef stephano_mc het volgende:

[..]

hmm, wist niet dat het zo zat,
dan vind ik het overigens wel vreemd dat mijn pa's buurman die een bedrijf in zwitserland heeft wel z'n audi A8 kan rijden op zwitsers kenteken.
Dat is niet vreemd, daar kun je vrijstelling voor aanvragen.
quote:
overigens gaat die regel voor mij nog steeds niet op, ik heb de nederlandse nationaliteit, maar omdat ik woon in Monaco dus dan mag ik ook een auto op Monegaskisch kenteken rijden :)
Mits je daar officieel ingeschreven bent :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 13 maart 2011 @ 21:22:33 #57
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_94067065
quote:
Op zondag 13 maart 2011 20:50 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nope, jij mag in Nederland niet in de auto op naam van jouw gastgezin rijden. Als je aangehouden wordt, kost je dat een aardig bedrag. Zie ook de quote van Rewimo...
Nee, als hij wordt aangehouden dan krijgt hij een waarschuwing of hij moet beloven snel met die auto weer de grens over te gaan.

Maar goed, veel agenten kan dat hele belastingverhaal toch niet schelen, is mijn ervaring.
  Redactie Frontpage zondag 13 maart 2011 @ 21:27:03 #58
38148 crew  Innisdemon
pi_94067433
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_96018753
Veel over dit onderwerp gelezen maar nu het volgende:

Ik woon officieel in USA, ben regelmatig in NL en wil daar een auto hebben. Kwam er achter dat dat niet kan omdat ik nergens ingeschreven sta, krijg de auto niet eens op mijn naam.

Uitvoerig overleg gehad met de belasting dienst, alleen tel want ze zetten niets op papier, en de oplossing is gewoon een auto in USA kopen en daar zou ik oznder problemen mee in NL kunnen rijden.

Auto is nu onderweg, staat op de boot, en de douane meldt nu dood leuk dat dit ik deze voor maximaal 6 maanden in EUropa mag rijden. Iemand ervaring of weet iemand hoe dit gaat ?
pi_96019757
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:11 schreef intengine het volgende:

Auto is nu onderweg, staat op de boot, en de douane meldt nu dood leuk dat dit ik deze voor maximaal 6 maanden in EUropa mag rijden. Iemand ervaring of weet iemand hoe dit gaat ?
Bedoelen ze niet dat jij binnen 6 maanden een Nederlands rijbewijs moet halen?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_96019910
Hoezo zou je hem op Nederlands kenteken moeten zetten als je zelf in het buitenland woont? Dan is er toch niets aan de hand als de politie je aanhoudt en je op kenteken XY zit terwijl je zelf ook woonachtig in XY bent?

Voor dat geld was ik trouwens steeds naar Düsseldorf gevlogen en had daar een Duitse huurauto (= goedkoper dan in NL) gepakt.
pi_96021593
nee, heeft niets met NL rijbewijs te maken, dat heb ik namelijk ook nog wel ergens.
Na 6 maanden zou de auto Europa weer uit moeten, of importeren maar dat kan niet omdat ik niet in NL woon, dus blijft het eerste over.

Klopt, ik weet wel dat huren in NL of waar dan ook goedkoper is, maar ik wil gewoon een auto in Nl.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 13:54:23 #63
41498 NationalSniper
Defensie deskundige
pi_97381499
Idiote regeltjes allemaal.

Dat ze wat wegenbelasting willen heffen daar kan ik inkomen. Een boete kan ik ook wel inkomen.
Maar hele BPM nahefffen? :| Dan krijg je een 'boete' die niet meer in proporties staat ten opzichte van de daad.
Dat gaat wel erg ver. Geef gewoon een boete of hef (een deel van) de wegenbelasting.

Stel iemand heeft een laag inkomen maar een rijke vriend of familielid uit België met een Ferrari op bezoek. Hij kent de regels niet. Hij mag even een rondje in die Ferrari tijden. Wordt hij betrapt dan kan hij dus mogelijk de rest van zijn leven gaan afbetalen voor die BPM.

Kijken ze trouwens naar de nieuwwaarde of dagwaarde? Met dagwaarde zou wel handig zijn: gewoon in een oude Belgische auto gaan rijden met dagwaarde 0. :)
Maar ze zullen wel de BMP berekenen van de nieuwwaarde.

Als iemand het nou het hele jaar door doet, OK, maar iemand die even een auto leent van familie of vriend in het buitenland en even de grens over gaat dat moet op zich kunnen.

Stel een Belg en NLer rijden in een Belgische auto. De NLer woont in NL. De Belg bestuurd maar rijdt te hard waardoor zijn rijbewijs wordt ingenomen. Dan mag de Nederlander dus niet het stuur overnemen om de auto terug naar België te rijden.
De politieagent mag dan ook de auto niet ergens wegzetten want als Nederlands ingezetene mag hij ook niet in de auto rijden.

Als iemand het hele jaar door in NL met buitenlandse auto gaat rijden dat klopt niet. Maar als iemand een keer even een auto leent van een buitenlandse vriend of familielid dat zou even moeten kunnen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 22:51 schreef intengine het volgende:
nee, heeft niets met NL rijbewijs te maken, dat heb ik namelijk ook nog wel ergens.
Na 6 maanden zou de auto Europa weer uit moeten, of importeren maar dat kan niet omdat ik niet in NL woon, dus blijft het eerste over.

Klopt, ik weet wel dat huren in NL of waar dan ook goedkoper is, maar ik wil gewoon een auto in Nl.
MIsschien op naam van familie in NL laten zetten?

Of je hier tijdelijk inschrijven. Auto aanschaffen en daarna weer uitschrijven.

Ik heb een auto. Stel ik verhuis naar het buitenland maar mijn auto hier die hou ik gewoon en laat ik in NL staan voor de keren dat ik hier op bezoek kom. Ik kan me toch niet voorstellen dat ik die dan in zou moeten leveren.
The western world, love it or leave it. - Mess with the west, die like the rest.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 14:11:50 #64
41498 NationalSniper
Defensie deskundige
pi_97382108
Wat betreft BPM. Die wordt alleen betaald door de eerste eigenaar.
Dus als ik een tweedehands koop dan heb ik ook geen BPM betaald maar mag ik gewoon rijden. Het zal misschien voor een deel nog te vinden zijn in de waarde.
Maar als het een oud barrel is van een paar honderd euro dan zit daar echt geen BPM meer in die waarde hoor. :)

Wat er mis is met de naheffing zoals die nu is, dat is dat er niet gekeken wordt naar de termijn waarin de auto in NL is gebruikt.

Zo zou het eerlijk zijn:

Iemand gebruikt 1 dag een buitenlandse auto.
Neem het bedrag van de wegenbelasting en deel het door 365.

BPM is iets eenmaligs bij aanschaf en geld voor de hele levensduur van de auto.
Bij BPM naheffing zouden ze dan moeten kijken naar de hele levensduur van de auto (dat kun je ongeveer wel nagaan of schatten) Gaat deze 20 jaar mee dan neem je het BPM bedrag deel het door 20 en vervolgens door 365.
Of bereken de BPM van de dagwaarde en deel het dan door 365.

Als iemand het niet heeft aangemeld dan zou je er nog administratieokosten of een boete op kunnen leggen.

Maar het zijn natuurlijk ambtenaren bij de belastingdienst dus dat zou te moeilijk zijn. En iemand een boete van duizenden Euro's geven is vast veel leuker. :)
Leuker kunnen we het niet maken, wel oneerlijker en duurder. :)

In wegmisbruikers was een keer iemand met een camper gehuurd in het buitenland. Die wist niet dat dat niet mocht. De agent was gelukkig geen naaier en gaf hem een waarschuwing en legde uit hoe het zat.
The western world, love it or leave it. - Mess with the west, die like the rest.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 22:39:43 #65
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_97438453
Weet iemand hoe het zit als je in Frankrijk woont en een Nederlandse auto op je naam wilt laten zetten en ook een Frans kenteken aanvraagt? Ik heb gisteravond even gezocht en kwam op een aantal sites met hoe dat in zijn werk gaat. Wat me opviel was dat er vaak bij stond dat het handiger was als de auto bv al een half jaar op je naam staat. Waarom is dit handiger?

Op de ene site staat dat je een uitvoerkenteken nodig hebt, op de andere site echter weer dat je in Frankrijk de auto moet laten overschrijven en Frans kenteken aanvragen en dat zodoende de inschrijving bij het RDW vanzelf komt te vervallen. Ik vraag me dan af of al die mensen die in het buitenland zijn gaan wonen en hun auto bv pas een jaar later hebben ingeschreven eerst even naar Nederland gaan voor een uitvoerkenteken.

De auto gaat dus naar Frankrijk, wordt daar op naam van iemand gezet die daar woont en er moet een Frans kenteken aangevraagd worden, hij moet dus in Nederland uitgeschreven worden. Ik werd een beetje overspoeld door alle info, maar misschien is hier wel iemand die het gedaan heeft en weet welke stappen te ondernemen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 29 mei 2011 @ 09:10:14 #66
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_97448704
Ik heb mijn eigen auto in DLD geïmporteerd, 4 jaar geleden. Ik weet niet of het in Frankrijk precies hetzelfde werkt, maar hier ging het als volgt. Ik heb mijn auto eerst laten keuren bij de TÜV. Verder heb ik bij de garage een zgn. CoC-verklaring gehaald. Dat is een papier waarop alle gegevens van de auto staan (chassisnummer, technische gegevens e.d.). Vervolgens kon ik in DLD een nieuw kenteken aanvragen en nummerplaten laten maken. Daarna mocht ik er meteen mee rijden. Het NL-kentekenbewijs heb ik opgestuurd naar de RDW en daar heb ik een vrijwaringsbewijs van gekregen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_97448725
Van de eu mag het. Van de beladtingdient niet. Sue them. Genoeg mensen dieh het doen en ermee weg komen.
pi_97450460
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:54 schreef NationalSniper het volgende:
Idiote regeltjes allemaal.

Dat ze wat wegenbelasting willen heffen daar kan ik inkomen. Een boete kan ik ook wel inkomen.
Maar hele BPM nahefffen? :| Dan krijg je een 'boete' die niet meer in proporties staat ten opzichte van de daad.
Ik vind die hoge boete niet eens zo gek hoor. Anders kan er veel te makkelijk mee gefraudeerd worden. Veel mensen zouden dan auto's op kenteken laten zetten in een of andere bananenrepubliek en dan zonder bpm of wegenbelasting te betalen in NL ermee rondrijden. Van het geld dat je dan bespaart (bij een nieuwe Mercedes zijn dat tienduizenden euro's) kun je prima af en toe een boete betalen.

Bij luxe jachten wordt hier ook enorm mee gesjoemeld. Kijk maar aan de Franse zuidkust. Al die jachten staan geregistreerd op de Kaaimaneilanden e.d. terwijl ze daar ws. nooit komen.
  zondag 29 mei 2011 @ 23:01:37 #69
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_97477959
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 09:10 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb mijn eigen auto in DLD geïmporteerd, 4 jaar geleden. Ik weet niet of het in Frankrijk precies hetzelfde werkt, maar hier ging het als volgt. Ik heb mijn auto eerst laten keuren bij de TÜV. Verder heb ik bij de garage een zgn. CoC-verklaring gehaald. Dat is een papier waarop alle gegevens van de auto staan (chassisnummer, technische gegevens e.d.). Vervolgens kon ik in DLD een nieuw kenteken aanvragen en nummerplaten laten maken. Daarna mocht ik er meteen mee rijden. Het NL-kentekenbewijs heb ik opgestuurd naar de RDW en daar heb ik een vrijwaringsbewijs van gekregen.
Zoiets las ik ook op een site van Frankrijk. Maar de auto moet niet alleen een Frans kenteken krijgen, maar ook overgeschreven worden. Kan een auto met NL kenteken op iemands naam staan die in FR woont? Ik denk zodra'ie overgeschreven is (wat trouwens hartstikke duur is in FR :X ), dat dan het FR kenteken aangevraagd moet worden. Maar kun je als ingezetene van Frankrijk een auto met buitenlands kenteken op je naam zetten.......Ik lees ook dat NL geen homologatieverklaringen meer afgeeft, maar dat dat in FR wel nodig is, wat een gedoe zeg.
  Milf maandag 30 mei 2011 @ 00:06:06 #70
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_97480938
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 23:01 schreef childintime het volgende:

[..]

Zoiets las ik ook op een site van Frankrijk. Maar de auto moet niet alleen een Frans kenteken krijgen, maar ook overgeschreven worden. Kan een auto met NL kenteken op iemands naam staan die in FR woont? Ik denk zodra'ie overgeschreven is (wat trouwens hartstikke duur is in FR :X ), dat dan het FR kenteken aangevraagd moet worden. Maar kun je als ingezetene van Frankrijk een auto met buitenlands kenteken op je naam zetten.......Ik lees ook dat NL geen homologatieverklaringen meer afgeeft, maar dat dat in FR wel nodig is, wat een gedoe zeg.
Je kunt een auto die op NL kenteken staat niet op naam zetten van iemand die niet in ingeschreven bij de GBA.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 30 mei 2011 @ 00:29:28 #71
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_97481812
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 00:06 schreef nikky het volgende:

[..]

Je kunt een auto die op NL kenteken staat niet op naam zetten van iemand die niet in ingeschreven bij de GBA.
Degeen die de auto koopt, woont en staat ingeschreven in FR. Maar om een FR kenteken aan te vragen, moet de auto eerst op zijn naam staan. Maar kun je als ingezetene een auto met een buitenlands kenteken op je naam zetten? Ik neem aan dat de auto eerst op naam van die persoon moet staan en dat je dan pas een kenteken van dat land aan kunt vragen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 mei 2011 @ 07:07:48 #72
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_97485177
Bel de RDW even zou ik zeggen. Er zullen wel vaker auto's worden overgeschreven zo.

Het zou ook kunnen dat jij hem eerst moet importeren en dat hij daarna pas overgeschreven kan worden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_97485317
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2008 20:46 schreef Godtje het volgende:
De douane kan je een boete geven.
Deze boete is geloof ik de BPM dus zo een 35% van de waarde van de auto.

Er was laatst nog een nieuwsbericht over.
Dus ik zou het niet doen als ik jou was.
Tuurlijk :')
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_97537421
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2008 12:19 schreef Godtje het volgende:

[..]

Die moeten zich melden

[..]

Link 1
Link 2
Hm, ik rij af en toe in Nederland rond met een Duitse/Belgische huurauto. De verhuurbedrijven maken er verder geen probleem van ofzo, en ook bij politiecontroles heb ik er nooit een agent moeilijk over horen doen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator dinsdag 31 mei 2011 @ 13:42:42 #75
45833 crew  Fogel
pi_97537684
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:34 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hm, ik rij af en toe in Nederland rond met een Duitse/Belgische huurauto. De verhuurbedrijven maken er verder geen probleem van ofzo, en ook bij politiecontroles heb ik er nooit een agent moeilijk over horen doen.
Maar jij woont dan ook niet in Nederland, en dus heb je dat probleem niet.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_97539799
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:42 schreef Fogel het volgende:

[..]

Maar jij woont dan ook niet in Nederland, en dus heb je dat probleem niet.
Maar die hele boete is volgens mij onzin, zoals in een van de artikelen hierboven al wordt aangegeven, kan je altijd de auto direct weer de grens over brengen. Daarbij werd ik bij controle gewoon gevraagd naar legitimatie en rijbewijs, waaruit bij beide enkel blijkt dat ik Nederlander ben. Nergens blijkt uit dat ik in Engeland woon, en daar werd ook niet naar gevraagd.

Daarbij ben ik ook geen echte ingezetene van de UK. Ik pendel tussen beide (da's belasting technisch voordeliger...), heb een huis in Londen en A'dam. Heb een vriendin in Zweden en familie in Nederland. Werk in Londen, maar ook deels in Nederland...

Enfin, nooit problemen mee gehad, en vrienden ook niet.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97548152
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:34 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Maar die hele boete is volgens mij onzin, zoals in een van de artikelen hierboven al wordt aangegeven, kan je altijd de auto direct weer de grens over brengen. Daarbij werd ik bij controle gewoon gevraagd naar legitimatie en rijbewijs, waaruit bij beide enkel blijkt dat ik Nederlander ben. Nergens blijkt uit dat ik in Engeland woon, en daar werd ook niet naar gevraagd.

Daarbij ben ik ook geen echte ingezetene van de UK. Ik pendel tussen beide (da's belasting technisch voordeliger...), heb een huis in Londen en A'dam. Heb een vriendin in Zweden en familie in Nederland. Werk in Londen, maar ook deels in Nederland...

Enfin, nooit problemen mee gehad, en vrienden ook niet.
Huurauto is ook niet van jou.

Is geen onzin maar ik zou gewoon het risico nemen, stelt inderdaad weinig voor die boete, heeft maar 4 getallen en een auto invoeren in Nederland is ook goedkoop

Succes he
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 31 mei 2011 @ 17:33:00 #78
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_97548247
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Huurauto is ook niet van jou.

Is geen onzin maar ik zou gewoon het risico nemen, stelt inderdaad weinig voor die boete, heeft maar 4 getallen en een auto invoeren in Nederland is ook goedkoop

Succes he
Als je een huurauto hebt mag je er max. 48 uur in Nederland mee rijden, dus als je wordt aangehouden en op de auto wordt aangesproken kan je die alsnog binnen dat tijdvak naar het buitenland (terug)brengen.
pi_97549070
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:33 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Als je een huurauto hebt mag je er max. 48 uur in Nederland mee rijden, dus als je wordt aangehouden en op de auto wordt aangesproken kan je die alsnog binnen dat tijdvak naar het buitenland (terug)brengen.
Nogmaals, ik heb dit zelfs bij controle nooit meegemaakt en het lijkt me sterk dat huurmaatschappijen je daar ook niet op attenderen. Net na een week in NL een Luxemburgse huurauto in A'dam ingeleverd, geen centje pijn. Verhuurder op Schiphol hebben trouwens vaker buitenlandse kentekens in hun wagenpark.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97550712
Er zijn zoveel dingen die ik ook nooit meegemaakt heb maar toch niet mogen.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_97550772
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:58 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nogmaals, ik heb dit zelfs bij controle nooit meegemaakt en het lijkt me sterk dat huurmaatschappijen je daar ook niet op attenderen. Net na een week in NL een Luxemburgse huurauto in A'dam ingeleverd, geen centje pijn. Verhuurder op Schiphol hebben trouwens vaker buitenlandse kentekens in hun wagenpark.
Klopt, ik heb ook tijdje huurauto met Frans kenteken gereden in NL. Huurauto's vallen niet onder BPM net als taxi's.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 18:43:07 #82
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_97550809
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:58 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nogmaals, ik heb dit zelfs bij controle nooit meegemaakt en het lijkt me sterk dat huurmaatschappijen je daar ook niet op attenderen. Net na een week in NL een Luxemburgse huurauto in A'dam ingeleverd, geen centje pijn. Verhuurder op Schiphol hebben trouwens vaker buitenlandse kentekens in hun wagenpark.
Same here hoor, ik ben al meerdere malen aangehouden met een "buitenlandse huurauto", en de agenten keken er niet van op c.q. hebben mij er ook niet op aangesproken.

En volgens de regelgeving mag je er 48 uur in rondrijden, dus mocht je door een agent worden aangehouden die er wél een probleem van maakt, kan je alsnog die auto "op tijd" wegbrengen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')