@ SHE: balen van je enkel, ik hoop dat t meevalt. Bedankt voor t schema. Een losse gewichten schema is precies wat ik zocht!
Kwak is gisteravond een beetje ingestort....long time coming... eindelijk eens uitgehuild bij een live vriendinnetje ipv alleen maar op internet te janken tegen jullie. Resultaat is wel dat ik er dus nu spontaan weer grip op heb, weet dat er veel, te veel, moet gebeuren nog deze maand maar voel me niet meer zo hopeloos en reddeloos...
Ik red t wel, gewoon een maandje doorbuffelen nog en dan weer tijd voor mezelf.
Ik wil nog wel wat zeggen over het onderwerp "dik" waar jullie het gisteren over hadden. Ik ben zo iemand namelijk, die zwaar obees was, met meer dan 30 kilo overgewicht (wel 40). En eerlijk gezegd zou ik jullie ook niet zo makkelijk kunnen vertellen hoe ik t "zo ver heb laten komen" het is namelijk iets dat je niet bewust expres zo doet. het is iets dat je negeert zoalng dat nog gaat...
Ik was als kind al dik, voel me ook al sinds mn 7e jaar te dik en te lelijk. mn kindertijd en tienertijd door gejojo's zonder bewust te lijnen. eerste bewuste lijnpoging op de middelbare school: op mn 17e toen van een kilo of 85 naar 78 afgevallen. en daarna aangekomen toen ik ging studeren (10 kilo door t niet meer fietsen en veel op stations lopen vreten) en toen ik op kamers ging nog 10-15 (op zn zwaarst woog ik 105) door vreetbuien en me erg ongelukkig te voelen.
op een gegeven moment zat ik in een vicieuze cirkel van mezelf lelijk en vies en niet de moeite waard vinden, het opgeven, nog meer eten, me nog rotter en vooral zieliger voelen...etc.
ik heb geprobeerd af te vallen al eerder, maar was nog nooit eerder in staat om voorbij het "ik ben zielig, ik mag niks meer" te komen. Daardoor lukt t nu wel....
maarreh, ik ben nog steeds vadsig en obees hoor

en heb er geen enkele moeite mee dat niet-vadsige mensen ook strakker of dunner willen zijn. alleen mensen die zichzelf als slachtoffer beschouwen kunnen daar niet tegen. ik ben er dan ook van overtuigd dat dat soort mensen niet kunnen afvallen, niet blijvend...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.