abonnement Unibet Coolblue
pi_63888002
Ik heb een vraag, misschien dat andere users die SSRI´s gebruiken, dit herkennen? Ik gebruik inmiddels sinds oktober Seroxat 20 mg, en ik merk dat het me chaotisch en druk maakt. Herkent iemand dit?
  dinsdag 9 december 2008 @ 21:07:09 #242
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_63889052
Chaotisch in je hoofd met denken? of druk in je manier van doen maar rustig in je hoofd?
ik heb citalopram, ook sinds oktober en is volgens mij een ssri ook, maar ik heb wel dat mijn lichaam zich dan zenuwachtig voelt ofzo maar in mijn hoofd ben ik er wel heel rustig van. maar mijn spieren zijn heel gespannen en volgens mij zijn mijn bewegingen dan ook een beetje druk. ik ga het vrijdag eens voorleggen bij de psychiater want ik word er niet zo blij van. Maar ik weet dus niet of dat hetzelfde is als wat jij bedoelt....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_63889136
Citalopram is inderdaad ook een SSRI.

Ik ben chaotisch in mn denken in mn hoofd, en ook druk/opgefokt in mn lijf. Kan gewoon niet meer stil zitten... Op mn werk begint het ook duidelijk te worden, ik schep onrust nu
  dinsdag 9 december 2008 @ 21:18:10 #244
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_63889334
Hmmm, dat klinkt wel vreemd eigenlijk. Wie heeft het je voorgeschreven? en wanneer zie je die weer? misschien moet je hem/haar even bellen en dit voorleggen. iets van bijwerkingen houd je altijd wel, maar als je er zoveel last van hebt is denk ik niet de bedoeling. Doet het verder ook wel goed voor je of heb je alleen die onrust?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 9 december 2008 @ 22:22:56 #245
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_63891334
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 21:10 schreef Leintjeuh het volgende:
Citalopram is inderdaad ook een SSRI.

Ik ben chaotisch in mn denken in mn hoofd, en ook druk/opgefokt in mn lijf. Kan gewoon niet meer stil zitten... Op mn werk begint het ook duidelijk te worden, ik schep onrust nu
Yep, klinkt herkenbaar. Ik heb het ook gehad (ook met seroxat), zelf had ik vooral dat ik MOEST bewegen (benen niet stil kon houden, etc.). Na een tijdje is het vanzelf over gegaan bij mij, maar ik nam wel eens oxazepam als het heel erg werd . .
KuikenGuppy
pi_63891593
Ik heb t voorgeschreven gekregen van mn huisarts omdat t de eerste depressie is. Ik zie m over 1,5 maand weer ofzo... Kan wel de assistente bellen. Het doet me op zich wel goed hoor, mn stemming is 100% verbeterd sinds oktober. Misschien moet ik meer gaan sporten ofzo...

Ik heb hier ook nog wel oxazepam liggen, kan altijd proberen een halfje te nemen als het de spuigaten uitloopt natuurlijk...
  dinsdag 9 december 2008 @ 22:31:39 #247
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_63891675
Ik zou wel heel voorzichtig zijn met oxazepam, maar als het echt erg wordt, kan je er misschien baat bij hebben. Verder is het misschien handig om een doorverwijzing te vragen naar een psychiater, die kan je antwoord geven op al je vragen en straks ook helpen met evt. opbouwen danwel afbouwen .
Hoe lang gebruik je het al?
KuikenGuppy
  dinsdag 9 december 2008 @ 22:53:01 #248
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_63892469
Ja precies dat moeten bewegen dat heb ik ook. burdie je had idd al gezegd dat hetbij jou vanzelf overging. na hoe lang was dat? ik word er soms echt gek van! vooral als ik in mn bed lig of op werk zit. krijg zin om te schoppen dan enzo.
hmmm oxa kan ik ook wel eens nemen als ik er gek van word ja. voor ik aan de AD zat ook gedaan toen het een keer heeeeel erg was, maar idd niet handig op werk.
Maar ik sluit me aan bij de opmerking van Burdie om een doorverwijzing naar de psychiater te vragen, die hebben er toch meer verstand van dan huisartsen.
iig wel fijn datje je veel beter voelt, daar zijn die pillen voor he
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 9 december 2008 @ 23:00:40 #249
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_63892685
Pfft, ik zat net al hard na te denken, maar ik kan me niet meer herinneren hoe lang het heeft geduurd voor ik er vanaf was... tegen rusteloze benen kan je trouwens homeopatische middeltjes krijgen bij de drogist (probeer eens extra calcium). Ik heb nog altijd wel dat ik wat rusteloos kan zijn in m'n hoofd, maar weet eigenlijk niet goed of dat door de medicijnen komt, of gewoon door mezelf .
KuikenGuppy
  dinsdag 9 december 2008 @ 23:05:46 #250
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_63892829
extra calcium? klinkt apart. Ik ga eens vragen bij de drogist. en eerst even met de psychiater overleggen. Ik heb het ook minder als ik gewoon genoeg slaap maar daar ben ik nou juist niet zo goed in.
haha ja rusteloos in je hoofd kan ook aan jezelf liggen. kan ik ook wel hebben ja. gewoon even rustig aan doen en van alles afstand nemen. dat zou moeten helpen (althans nu helpt dat bij mij wel, zonder medicijnen is dat kansloos)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 11 december 2008 @ 10:48:29 #251
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_63927797
Ik vind het maar eng allemaal... leven enzo, stress, gedoe... .
KuikenGuppy
  donderdag 11 december 2008 @ 14:39:41 #252
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_63933585
OH? gaat t niet goed?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 11 december 2008 @ 14:47:05 #253
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_63933804
Mwah, jawel, op zich, maar ik vind het maar eng om stabiel te zijn, ik ben al 9 jaar ziek .
En soms ben ik wat moodswingerig (heb nogal 'last' van hormonen) en dan weer stabiel... en ik ga morgen op gesprek voor een hele leuke (vaste!) baan, precies de baan waar ik al tijden van droom, en ik ben de enige kandidaat voor de functie, maar ineens is het zo eng. Het is een raar gevoel om 'beter' te zijn als je zo lang 'ziek' bent geweest... ik vind 't eng .
KuikenGuppy
  donderdag 11 december 2008 @ 15:13:46 #254
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_63934603
bang dat het weer misgaat en je weer ziek wordt? Was het voorheen zo slecht dan met je? Klinkt wel heftig!
Maar wel gaaf nieuws van die baan! Ik hoop dat het je lukt!! In ieder geval wel een goede kans denk ik. probeer je niet teveel zorgen te maken. Alleen de solliciatie op zich is al een hele mooie kans die niemand je meer afneemt!

Ik ben ook een beetje bangig aan t worden, als ik me dan even rot voel of ergens tegenop zie dan denk ik: zie je die medicijnen helpen niet meer. zucht. en zit me beetje druk te maken over mn werk, dat ik bang ben dat ik nooit leer echt zelfstandig te werken. Ik heb nu hele fijne afgebakende taken, maar mijn functie is eigenlijk heel erg zelfstandig. Volgens mij kan ik dat ook wel maar ik durf het niet. Op zich lijkt het nu wel beter te gaan op het werk, maar ben dus bang dat het weer misgaat als ik meer ga doen. En zo nog wat van die dingen. bang dat ik teveel doe, dat ik stress krijg en dan weer opgefokt raak. zucht. moet ik wel ff gaan loslaten. MIsschien kan ik al mn angsten en zorgen symbolisch achterlaten in Maleisie volgende maand

Maaar.....als ik je niet meer spreek voor die tijd: heel veel succes morgen, ik ga aan je denken. laat je na afloop weten hoe het gegaan is?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 14 december 2008 @ 14:48:35 #255
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64006560
Nou, het gesprek vrijdag ging redelijk. Ik had me er weer te druk over gemaakt van te voren, dus het bleek niet mijn droombaan te zijn en ik niet hun ideale kandidaat... er is nog niets toegezegd of afgezegd, maar ik heb er grote twijfels bij of het iets gaat worden.

Anyhow, veel belangrijker dan dat, is wel het feit dat ik ervan geleerd heb. Dat ik best wat in mijn mars heb, en moet ophouden met 'onder mijn niveau' solliciteren (dit was de eerste baan 'op mijn niveau' waar ik in tijden op had geschreven). En dat autorijden niet eng is, en een auto huren ook niet . Het is me allemaal best goed af gegaan en ik ben trots op mezelf .

Eigenlijk zou ik dit weekend het hele weekend in het theater zijn voor een cursus, maar ik had me nauwelijks voorbereid, zag op tegen de drukte en heb besloten dat thuis blijven een betere optie was. Ben ik eigenlijk ook wel een beetje trots op, dat ik dat gewoon zo heb durven beslissen. Niet als uitvlucht, maar als afweging... ik denk dat ik wel de juiste beslissing heb genomen.

Vandaag hebben we thuis de kerstboom opgezet en ik lig zelf nu voor pampus op de bank. Vriendlief is een eind gaan wandelen, maar ik voel me doodop en mijn benen doen zeer. Dat is het enige dat ik nog echt een beetje 'eng' vind aan mezelf momenteel, dat ik soms zo verschrikkelijk moe kan zijn in m'n benen. Het lijkt wel een soort doffe pijn in m'n botten en het put me soms zo uit dat ik alleen nog maar kan huilen uit wanhoop. Ik denk dat ik maar eens bij ga houden hoe vaak ik er last van heb en hoe erg, en het dan misschien eens aan de huisarts kan voorleggen. Ik heb altijd gedacht dat het met de medicijnen samen hing, in combinatie met gewoon een slechte conditie, maar nu begin ik te denken dat er misschien wel een andere reden voor kan zijn.
KuikenGuppy
  zondag 14 december 2008 @ 20:12:38 #256
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_64013206
onwijs knap van je dat je er zo over denkt, ondanks dat het toch soort van tegenviel! (moet ik ook eens leren, haha). Fijn dat je het vertrouwen hebt dat je weer op je eigen niveau kan werken en dat je zo trots bent op jezelf!

Pijn aan je benen kan ik me niet echt voorstellen dat het van je medicijnen is,of het zou nog die spierpijn/kramp gevoelens zijn, maar daarvan had je gezegd dat je het niet meer had dus dat lijkt me ook nie. Inderdaad ff naar je huisarts. Slechte conditie/weinig bewegen kan er wel mee te maken hebben denk ik...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 14 december 2008 @ 21:11:44 #257
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_64014868
quote:
Op donderdag 11 december 2008 15:13 schreef Murmeli het volgende:
Ik ben ook een beetje bangig aan t worden, als ik me dan even rot voel of ergens tegenop zie dan denk ik: zie je die medicijnen helpen niet meer. zucht. en zit me beetje druk te maken over mn werk, dat ik bang ben dat ik nooit leer echt zelfstandig te werken. Ik heb nu hele fijne afgebakende taken, maar mijn functie is eigenlijk heel erg zelfstandig. Volgens mij kan ik dat ook wel maar ik durf het niet. Op zich lijkt het nu wel beter te gaan op het werk, maar ben dus bang dat het weer misgaat als ik meer ga doen. En zo nog wat van die dingen. bang dat ik teveel doe, dat ik stress krijg en dan weer opgefokt raak. zucht. moet ik wel ff gaan loslaten. MIsschien kan ik al mn angsten en zorgen symbolisch achterlaten in Maleisie volgende maand

Idd, nooit angst voor angst je leven laten overnemen.
  maandag 15 december 2008 @ 15:56:40 #258
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_64033072
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:11 schreef TheVotary het volgende:

Idd, nooit angst voor angst je leven laten overnemen.
Dank je... dat heb je mooi onder woorden gebracht....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Moderator maandag 15 december 2008 @ 18:31:14 #259
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_64036628
Vandaag langsgeweest bij mijn nieuwe psycholoog en ik heb er wel een goed gevoel over

ze beaamt dat mijn depressie op dit moment prioriteit heeft en dat de ADD behandeling wel even kan wachten. Ik moet nu nadenken over doelstellingen waaraan ik wil werken en die gaan we dan de volgende keer bespreken.

voor mijn gevoel heeft dit gesprek al zoveel meer gedaan dan al die andere gesprekken. Eindelijk iemand die naar me luistert en me serieus neemt
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 15 december 2008 @ 19:01:07 #260
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_64037351
goed nieuws MaJo... wanneer ga je weer naar haar toe? Hoop dat je er veel aan hebt en je weer een beetje in de stijgende lijn terecht komt...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 15 december 2008 @ 19:46:12 #261
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64038552
Klinkt goed MaJo .
KuikenGuppy
  maandag 15 december 2008 @ 20:42:53 #262
92409 Twinky
Little star.
pi_64040099
mrr kutemoties
  Moderator maandag 15 december 2008 @ 20:48:27 #263
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_64040259
quote:
Op maandag 15 december 2008 19:01 schreef Murmeli het volgende:
goed nieuws MaJo... wanneer ga je weer naar haar toe? Hoop dat je er veel aan hebt en je weer een beetje in de stijgende lijn terecht komt...
Op 6 januari heb ik weer afgesproken. Eindelijk het gevoel dat we de dingen eens goed aan gaan pakken
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 15 december 2008 @ 20:58:25 #264
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_64040605
Jeej!! Fijn hoor... 6 jan is al bijna dus dat is fijn
ga je de kersttijd een beetje doorkomen, of heb je daar nooit zo'n moeite mee?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 15 december 2008 @ 21:46:56 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64042235
quote:
Op maandag 15 december 2008 20:42 schreef Twinky het volgende:
mrr kutemoties
Watisser meis?
KuikenGuppy
  maandag 15 december 2008 @ 22:44:39 #266
92409 Twinky
Little star.
pi_64044224
quote:
Op maandag 15 december 2008 21:46 schreef Burdie het volgende:

[..]

Watisser meis?
zie je, nou moet ik alweer bijna huilen. Ach, de therapie is gewoon zwaar, sowieso al elke dag daar zijn, en dan ook nog tot op je bot jezelf blootgeven. En het lukt me niet om dingen vol te houden enzo.
  Moderator dinsdag 16 december 2008 @ 07:49:49 #267
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_64049123
quote:
Op maandag 15 december 2008 20:58 schreef Murmeli het volgende:
Jeej!! Fijn hoor... 6 jan is al bijna dus dat is fijn
ga je de kersttijd een beetje doorkomen, of heb je daar nooit zo'n moeite mee?
Kerst heb ik over het algemeen niet zo'n moeite mee, dan ga ik lekker bij mijn ouders chillen

zie alleen wel op tegen oud en nieuw. Mijn beste vrienden hebben besloten om een weekendje weg te gaan en hebben dat gepland zonder mij dat te vertellen mijn ex gaat namelijk mee en ze zijn bang dat het weer zal uitlopen in een drama vind het alleen erg rot dat niemand me dat recht in mijn gezicht zegt en ik er dus later pas achter kom
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 16 december 2008 @ 08:16:18 #268
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64049244
quote:
Op maandag 15 december 2008 22:44 schreef Twinky het volgende:

[..]

zie je, nou moet ik alweer bijna huilen. Ach, de therapie is gewoon zwaar, sowieso al elke dag daar zijn, en dan ook nog tot op je bot jezelf blootgeven. En het lukt me niet om dingen vol te houden enzo.
Natuurlijk kun je het volhouden . Het lijkt mij ook loodzwaar, maar je doet het voor een goed doel toch? Kan je met je begeleiders/medecursisten praten over hoe zwaar het is? Je bent vast niet de enige...
KuikenGuppy
  dinsdag 16 december 2008 @ 17:25:26 #269
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_64062959
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 07:49 schreef MaJo het volgende:

[..]

Kerst heb ik over het algemeen niet zo'n moeite mee, dan ga ik lekker bij mijn ouders chillen

zie alleen wel op tegen oud en nieuw. Mijn beste vrienden hebben besloten om een weekendje weg te gaan en hebben dat gepland zonder mij dat te vertellen mijn ex gaat namelijk mee en ze zijn bang dat het weer zal uitlopen in een drama vind het alleen erg rot dat niemand me dat recht in mijn gezicht zegt en ik er dus later pas achter kom
Hmmmz dat is wel een beetje een rotstreek ja. Snap dat je daar niet bepaald vrolijk van wordt. Denk dat het wel goed is als je ze dat vertelt, dat je liever had gehad dat ze het je eerlijk verteld hadden. Dan ben jij dat in ieder geval kwijt (anders zit je het maar op te kroppen en dat is niet goed voor je) en dan kunnen ze er in het vervolg ook rekening mee houden.

En nu dus op zoek naar iets anders leuk met oud en nieuw... Anders ook bij je ouders zitten? of heb je nog iets achter de hand? maar ja...leuk is anders... GRR
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Moderator dinsdag 16 december 2008 @ 18:16:38 #270
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_64064412
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 17:25 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Hmmmz dat is wel een beetje een rotstreek ja. Snap dat je daar niet bepaald vrolijk van wordt. Denk dat het wel goed is als je ze dat vertelt, dat je liever had gehad dat ze het je eerlijk verteld hadden. Dan ben jij dat in ieder geval kwijt (anders zit je het maar op te kroppen en dat is niet goed voor je) en dan kunnen ze er in het vervolg ook rekening mee houden.

En nu dus op zoek naar iets anders leuk met oud en nieuw... Anders ook bij je ouders zitten? of heb je nog iets achter de hand? maar ja...leuk is anders... GRR
Ik heb ze er ook op aangesproken en allemaal zeiden ze iets als 'ja sorry, wist eigenlijk niet hoe het zat en wilde me er niet mee bemoeien'. maar goed, dat is inmiddels uitgesproken en heb geen zin om er nog meer down van te worden. Bovendien had ik niet eens gekund omdat ik moet werken

ik ga
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator dinsdag 16 december 2008 @ 18:19:27 #271
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_64064488
Vervolg;

ik ga inderdaad naar mijn ouders, daar voel ik me ook het prettigst op dit moment

wil trouwens nog zeggen dat ik een hele goeie dag achter de rug heb, voel me zowaar gelukkig

vandaag eerste dag op mijn nieuwe werk en dat ging echt supergoed heb gelijk al veel zelfstandig kunnen doen
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 16 december 2008 @ 23:22:21 #272
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_64074500
zo wel cool van je dat je ze er meteen op aanspreekt durf ik vaak niet...
werk is ook goede afleiding voor oud en nieuw natuurlijk
Fijn dat je werk goed ging joh...heerlijk! waren ze tevreden over je?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Moderator woensdag 17 december 2008 @ 16:11:22 #273
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_64091666
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 23:22 schreef Murmeli het volgende:
zo wel cool van je dat je ze er meteen op aanspreekt durf ik vaak niet...
werk is ook goede afleiding voor oud en nieuw natuurlijk
Fijn dat je werk goed ging joh...heerlijk! waren ze tevreden over je?
Ik durfde dat ook nooit maar sinds kort doe ik het wel, omdat ik me anders superrot voel en iedereen maar denkt dat ze over me heen kunnen lopen

ze waren erg tevreden over me ze vonden dat ik dingen snel oppikte en ik kreeg al snel de ruimte om zelfstandig dingen op te pakken toonde ook eigen initiatief en daar waren ze blij mee voel me hier helemaal op mijn plek
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_64094633
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:20 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik heb een vraag, misschien dat andere users die SSRI´s gebruiken, dit herkennen? Ik gebruik inmiddels sinds oktober Seroxat 20 mg, en ik merk dat het me chaotisch en druk maakt. Herkent iemand dit?
Ik herken het, maar kreeg toen 40 MG seroxat. Mensen werden gek van me door mijn drukke hyper actieve gedrag. Reden ook dat ik ermee gestopt ben.

Iets anders, krijg nu Artane tegen onrustig gevoel in de benen veroorzaakt door risperdal. Middel heeft dus echt een prettige uitwerking. Voel me super relaxed na inname van Artane, kan het gevoel niet goed omschrijven maar het is een soort lekkere staat van relaxtheid die naar voren komt, een soort van prettige roes, op de verpakking staat ook zo'n gele sticker maar dat staat zowat op ieder middel. Mag dat middel 3 maal daags innemen maar ik neem het eerder voor het slapen in als ik nog ff muziek aan het luisteren ben, 1 keer per dag dus, 3 maal daags doe ik liever niet. Slaapmiddel ook niet meer nodig gehad ( temazepam), temazepam die overigens niet meer vergoed wordt in 2009.

Heb dat eergisteren vermeld bij de arts en die zei dat veel meer mensen dat meemaken. Middel zou je op straat zo kunnen verkopen tegen 20 keer kostprijs Zometeen misschien nog een artane innemen, anders wachten tot bedtijd Kan fout klinken maar ik ga niet naar een coffeshop om wiet te kopen, liever een andere manier om tot relaxheid te komen. Rivotril om rustig van te worden en relaxt in een roes te geraken werkt dus echt stukken minder dan die atrane.

XTC you got what I need, alleen nu via de apotheek

[ Bericht 7% gewijzigd door Topspin op 17-12-2008 18:03:46 ]
Genieten is toegestaan!!!
  woensdag 17 december 2008 @ 18:03:28 #275
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64094761
Whehe, dat zou met seroquel ook kunnen .
KuikenGuppy
pi_64095360
Moest het ff opzoeken maar seroquel wordt dus ook gebruikt bij manische episodes, risperdal net zo Dat onrustige gevoel in de benen oftewel bewegingsdrang zoals ze het soms noemen komt vaker voor bij risperdal.

Voorheen kreeg ik akineton tegen dat onrustige gevoel in de spieren, nu dus een gratis middel zonder bijbetaling met als bijkomend voordeel die ontspanning die optreedt

Vind het wel een beetje apart. Middel A zorgt voor bijwerking B, en middel C heft bijwerking B op. Uiteindelijk treedt er vanzelf een situatie op waarbij er geen bijwerkingen meer zijn. Heb als enige medicijn tegen bijwerkingen de atrane, en dan de positieve bijwerking die lekker ontspannen sfeer in het hoofd
Genieten is toegestaan!!!
  woensdag 17 december 2008 @ 20:22:08 #277
92409 Twinky
Little star.
pi_64099091
Hoe verdeel je een pil netjes in tween?


Nodig: doosje pillen + pillenhakker, beide gehaald bij de apotheek.


De uitgepakte pillenhakker. Let op het scherpe mesje in de bovenkant.


De pillen uit het doosje


Dan selecteer je dé pil.


Hij wordt ontbloot.


Haal de de pil uit de verpakking. Je mag bij deze pillen trouwens 'm niet erdoor drukken maar je moet het flapje openpielen en 'm er dan uithalen.


Dan doe je de pil in het vakje van de pilhakker.


(close-up)


druk de hakker stevig aan.


Tadam! Een pil in tweeen!


Perfect zelfs! Precies twee halfjes!
pi_64099822


Lijkt wel op een dealer die 30 gram moet wegen voor 2 klanten
Genieten is toegestaan!!!
  woensdag 17 december 2008 @ 22:03:00 #279
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_64102709
Hee da's handig een pillensnijder... ik werd de eerste dagen echt hartstikke agressief van die pillen van mij, kreeg ze niet in 2-en... maar met een mesje gedaan maar ging niet echt denderend...
als ik ooit moet afbouwen ga ik ook zo'n pillensnijder regelen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 1 januari 2009 @ 21:23:25 #280
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_64565121
Hee, hoe is het hier met iedereen? Allemaal de feestdagen een beetje doorgekomen? Veel zin in het nieuwe jaar? Iedereen de beste wensen in ieder geval, en laten we hopen dat het een goed jaar wordt, niet teveel dips en andere ellende

Bij mij gaat het in ieder geval nog steeds heel goed allemaal. Kerst en oud en nieuw was leuk en lekker rustig, geen familiegedoe, alleen met vrienden.

En met de meds en zonder exvriendje gaat nog steeds super heb geloof ik een aantal goede beslissingen genomen in het laatste kwartaal van 2008

Nou als jullie zin hebben om te laten weten hoe het is.... ben erg benieuwd, ik hoop dat het goed met jullie gaat (en dat het topic daarom een beetje rustig is, hihi)

[ Bericht 0% gewijzigd door Murmeli op 02-01-2009 01:54:34 ]
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Moderator vrijdag 2 januari 2009 @ 01:45:09 #281
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_64572496
Hey Murmeli, het is inderdaad erg rustig hier. Wilde zelf net posten

ten eerste gelukkig nieuwjaar iedereen 2009 gaat een topjaar worden

met mij gaat het echt super. Sinds ik heb besloten om te stoppen met alcohol voel ik me zoveel beter ben niet meer down geweest, geen rare acties uitgevoerd, steeds fit met opstaan dus dit ga ik in 2009 volhouden, voel me er echt zoveel beter door!

ben benieuwd hoe het met de rest is
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 2 januari 2009 @ 01:54:09 #282
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_64572625
Goed hé dat het zoveel beter gaat zonder alcohol ben trots op je!!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 2 januari 2009 @ 17:06:42 #283
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_64583661
Ik slik al ruim 2 maanden een halve pil fluoxetine per dag en wil heel erg graag een hele per dag. Wie heeft dit ook gedaan en wat merkte je ervan?
  vrijdag 2 januari 2009 @ 19:00:41 #284
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_64587862
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 17:06 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik slik al ruim 2 maanden een halve pil fluoxetine per dag en wil heel erg graag een hele per dag. Wie heeft dit ook gedaan en wat merkte je ervan?
Lijkt me dat je dat met je arts moest bespreken.

Ik ben begonnen en slik nu nog steeds 2 pillen fluoxetine per dag. Dus ik weet niet anders.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 22:24:24 #285
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64628585
Ik heb het opgebouwd van 1 naar 3 pillen per dag, maar dat was paroxetine, geen fluoxetine, dus ik weet niet hoe dit is . Bespreek het iig met je arts, die kan je erin begeleiden.

Het gaat trouwens prima met mij, valt weinig te updaten dus .
Gelukkig maar!
KuikenGuppy
  zaterdag 3 januari 2009 @ 22:34:54 #286
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_64628927
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 22:24 schreef Burdie het volgende:
Ik heb het opgebouwd van 1 naar 3 pillen per dag, maar dat was paroxetine, geen fluoxetine, dus ik weet niet hoe dit is . Bespreek het iig met je arts, die kan je erin begeleiden.

Het gaat trouwens prima met mij, valt weinig te updaten dus .
Gelukkig maar!
Beter!! Voorlopig nog niet afbouwen?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 3 januari 2009 @ 22:40:32 #287
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64629117
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 22:34 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Beter!! Voorlopig nog niet afbouwen?
Nee, sinds ik die 'deadline' van na de feestdagen van me af heb gezet, gaat het een stuk beter met me. Ik hoop wel dat het er dit jaar nog in zit om ermee te stoppen, niet in de laatste plaats omdat ik graag een kindje zou willen en liefst gestopt zou willen zijn met de medicijnen, voordat ik met anti-conceptie ga stoppen .
Mijn doel van 2008 was: stabiel worden. Mijn doel voor 2009 is: stabiel blijven. .
Ik probeer eerst wat fitter te worden, wat meer tot rust te komen, nog wat stabieler te worden, en dan wil ik zeker gaan afbouwen. Maar nu dus even niet .

Wanneer ga jij op vakantie trouwens? !
KuikenGuppy
  zaterdag 3 januari 2009 @ 22:59:18 #288
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_64629778
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 22:40 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nee, sinds ik die 'deadline' van na de feestdagen van me af heb gezet, gaat het een stuk beter met me. Ik hoop wel dat het er dit jaar nog in zit om ermee te stoppen, niet in de laatste plaats omdat ik graag een kindje zou willen en liefst gestopt zou willen zijn met de medicijnen, voordat ik met anti-conceptie ga stoppen .
Mijn doel van 2008 was: stabiel worden. Mijn doel voor 2009 is: stabiel blijven. .
Ik probeer eerst wat fitter te worden, wat meer tot rust te komen, nog wat stabieler te worden, en dan wil ik zeker gaan afbouwen. Maar nu dus even niet .

Wanneer ga jij op vakantie trouwens? !
Oh joh wat gaaf dat jullie een kindje willen gaan krijgen. is een leuk doel om naar te streven, maar idd eerst even stabiel blijven ja Een paar maanden eerder of later afbouwen maakt ook niet zoveel uit

Ik ga woensdag weg snel al he? heb zo'n zin mooie test voor mij ook of ik een beetje stabiel blijf. was eergisteren voor t eerst weer beetje onredelijk en opgefokt, maar het viel eigenlijk wel mee. Normaal had ik nog wel veel onredelijker kunnen worden hihi

Fijn he dat het zo goed gaat met ons?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 3 januari 2009 @ 23:01:30 #289
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64629853
Ja, we mogen best een beetje trots zijn .

Woensdag al, ik ben jaloers . Hoe lang ga je?

Dat kindje is een lange-termijn-plan hoor, duurt nog wel even . Gezondheid van de mama komt eerst! (en ik wil dit jaar eens serieus proberen om eerst eens 20 kilo af te vallen, en gewoon over het algemeen wat gezonder te zijn en beter in m'n vel te zitten.)
KuikenGuppy
  zaterdag 3 januari 2009 @ 23:11:02 #290
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_64630211
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 23:01 schreef Burdie het volgende:
Ja, we mogen best een beetje trots zijn .

Woensdag al, ik ben jaloers . Hoe lang ga je?

Dat kindje is een lange-termijn-plan hoor, duurt nog wel even . Gezondheid van de mama komt eerst! (en ik wil dit jaar eens serieus proberen om eerst eens 20 kilo af te vallen, en gewoon over het algemeen wat gezonder te zijn en beter in m'n vel te zitten.)
Hihi ja trots, ik weet niet, ik heb zelf niets gedaan, ik slik gewoon die pillen en ik gedraag me ineens niet meer zo achterlijk. Eerst maar eens leren dat ook uit mezelf te kunnen.

ik ga 4 weken jeej!!

Oja 20 kilo afvallen is best wel veel. Goed om dat eerst te doen, en sporten, dan is je lichaam ook beter voorbereid op een zwangerschap. En ik weet niet hoe oud je bent, maar je hebt denk ik nog wel even?
Ik heb de optie kinderen maar een beetje opgegeven, had ook niet echt een serieuze wens, maar ben nu bijna 34 en net weer vrijgezel dus dat wordt allemaal erg krapjes)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_64657898
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 22:40 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nee, sinds ik die 'deadline' van na de feestdagen van me af heb gezet, gaat het een stuk beter met me. Ik hoop wel dat het er dit jaar nog in zit om ermee te stoppen, niet in de laatste plaats omdat ik graag een kindje zou willen en liefst gestopt zou willen zijn met de medicijnen, voordat ik met anti-conceptie ga stoppen .

Mag ik jou "op de vrouw af" een eerlijke vraag stellen over kinderen? Ben jij, gezien je verleden, niet bang dat je iets ervan op jouw kind overbrengt? Ik heb namelijk wel eens iets gehoord dat bepaalde onverwerkte dingen van ouders weerspraak hebben op eventuele kinderen. Ook dat kinderen van ouders die te kampen hebben gehad met een depressie daar zelf wat meer kans op hebben enzo.
Ik zou dat zelf namelijk als een groot bezwaar zien, en ik vraag me af hoe anderen daar over denken.
pi_64658075
Zijn jullie trouwens ook een beetje dippie geweest zo rond oud en nieuw? Ik ben dan altijd een beetje zwaar op de hand, terugkijken op wat er zo in het jaar nou allemaal gebeurd is: dat noopt mij meestal niet tot blijheid. .
Rete vervelend, terwijl de periode ervoor met kerst enzo altijd zo fijn is.
  maandag 5 januari 2009 @ 09:49:40 #293
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64677032
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 23:11 schreef Murmeli het volgende:
Oja 20 kilo afvallen is best wel veel. Goed om dat eerst te doen, en sporten, dan is je lichaam ook beter voorbereid op een zwangerschap. En ik weet niet hoe oud je bent, maar je hebt denk ik nog wel even?
Ik heb de optie kinderen maar een beetje opgegeven, had ook niet echt een serieuze wens, maar ben nu bijna 34 en net weer vrijgezel dus dat wordt allemaal erg krapjes)
Ja, een zwangerschap vraagt wel wat van je lichaam en van je conditie. Ik wil er gewoon eerst helemaal klaar voor zijn voor ik eraan begin . Ik heb altijd gezegd: voor m'n 30e, maar dat komt al akelig dichtbij . Och, we zien wel hoe het loopt .
Ik zou met de seroxat ook rustig zonder gevolgen voor de beeb zwanger kunnen raken en borstvoeding geven, maar kies er liever voor om eerst zelf gezond te worden.
KuikenGuppy
  maandag 5 januari 2009 @ 09:52:42 #294
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64677085
quote:
Op zondag 4 januari 2009 19:24 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Mag ik jou "op de vrouw af" een eerlijke vraag stellen over kinderen? Ben jij, gezien je verleden, niet bang dat je iets ervan op jouw kind overbrengt? Ik heb namelijk wel eens iets gehoord dat bepaalde onverwerkte dingen van ouders weerspraak hebben op eventuele kinderen. Ook dat kinderen van ouders die te kampen hebben gehad met een depressie daar zelf wat meer kans op hebben enzo.
Ik zou dat zelf namelijk als een groot bezwaar zien, en ik vraag me af hoe anderen daar over denken.
Goed punt. Ik heb er wel veel over nagedacht natuurlijk, ik heb namelijk een erfelijke vorm van depressie. Dus ja, ik zou het aan mijn kinderen door kunnen geven. Wil ik ze dat aandoen? Mja, toch wel. Je weet immers nooit wat je al dan niet aan je kinderen mee geeft, en met de erfelijke depressie in achterhoofd, kan je er meer rekening mee houden en eerder op inspringen .
Maar dit is hoe ik het nu zie, misschien verandert dat nog wel op het moment dat we er echt voor zouden gaan.
KuikenGuppy
  maandag 5 januari 2009 @ 09:54:28 #295
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64677121
quote:
Op zondag 4 januari 2009 19:28 schreef DeepChord het volgende:
Zijn jullie trouwens ook een beetje dippie geweest zo rond oud en nieuw? Ik ben dan altijd een beetje zwaar op de hand, terugkijken op wat er zo in het jaar nou allemaal gebeurd is: dat noopt mij meestal niet tot blijheid. .
Rete vervelend, terwijl de periode ervoor met kerst enzo altijd zo fijn is.
Nope . Ik zie een nieuw jaar altijd als een nieuwe kans: een frisse lei waarin je al je voornemens waar kunt maken . Nouja, ik doe niet (echt) aan voornemens . Maar ik stel wel altijd aan het begin van het jaar een aantal aandachtspunten op waar ik me op wil gaan richten in het komende jaar.
Voor 2009 is dat voor mij: gezonder en fitter worden, niet al te veel dingen veranderen, en leren om me beter in woorden uit te drukken.
KuikenGuppy
  maandag 5 januari 2009 @ 09:54:42 #296
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64677126
Vier op een rij .
KuikenGuppy
pi_64678992
quote:
Op maandag 5 januari 2009 09:54 schreef Burdie het volgende:

[..]

Voor 2009 is dat voor mij: gezonder en fitter worden, niet al te veel dingen veranderen, en leren om me beter in woorden uit te drukken.
Beter in woorden uitdrukken? Jij? Waarom? Dat is bij jou toch goed? . Op welk gebied schort het daar dan aan if I may be so bold to ask?
  maandag 5 januari 2009 @ 11:40:35 #298
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64679959
quote:
Op maandag 5 januari 2009 11:06 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Beter in woorden uitdrukken? Jij? Waarom? Dat is bij jou toch goed? . Op welk gebied schort het daar dan aan if I may be so bold to ask?
check mijn postgeschiedenis eens . In dit topic gaat het prima, en over het algemeen gaat het de laatste tijd vrij aardig, maar ik kan soms dingen zeggen op een compleet andere manier dan hoe ik ze bedoel, zonder dat door te hebben. Borderlinetrekje, denk ik dan maar .
KuikenGuppy
  maandag 5 januari 2009 @ 23:59:34 #299
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_64713082
heey deepchord! jij ook weer van de partij
ik heb ook geen nieuwjaarsdippie gehad maar dat komt omdat i kdus op vakantie ga tas is al bijna helemaal gepakt

Wat jij zegt over het krijgen van kinderen Burdie daar ben ik het denk ik wel mee eens. je kan zoveel ellende doorgeven, en als je er goed op let en vooral als ouders gewoon echt goed voor je kind zorgt dan moet het wel goedkomen denk ik. Ik zou wel even een tijdje kijken hoe het gaat zonder de medicijnen, of je depressies dan niet terugkomen of dat je dan meer last krijgt van je borderlineklachten.. Maar verder: moet kunnen, ik gun het je in ieder geval zover ik je nu ken

Wat bedoel je trouwens met dingen anders zeggen dan je ze bedoelt en dat het een borderlinetrekje is? Ik ga me natuurlijk meteen afvragen of ik dat dan ook doe
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:06:35 #300
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_64718552
Ow, ik weet niet of dat een borderline trekje is hoor Murmeli ! Wat ik bedoel is dat ik regelmatig dingen op een nare toon zeg, terwijl ik het niet naar bedoel. Of dat een opmerking van een ander ineens heel naar overkomt, en ik daar heel heftig op reageer. .
Morgen ga je op vakantie .
KuikenGuppy
  dinsdag 6 januari 2009 @ 18:10:39 #301
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_64737754
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 09:06 schreef Burdie het volgende:
Ow, ik weet niet of dat een borderline trekje is hoor Murmeli ! Wat ik bedoel is dat ik regelmatig dingen op een nare toon zeg, terwijl ik het niet naar bedoel. Of dat een opmerking van een ander ineens heel naar overkomt, en ik daar heel heftig op reageer. .
Ah ok, dat dacht ik uit je vorige posts te begrijpen. moet wel zeggen dat ik dit wel herken hoor. vooral opmerkingen van anderen die heel naar aankomen. Daar kan ik me zo kut van voelen. Zelfs mn psycholoog kan me kwetsen hahahaha... erg....
quote:
Morgen ga je op vakantie .
jaaa!!! heerlijk! spullen staan al gepakt. Straks lekker even wat eten en vanavond beetje relaxen en vroeg naar bed, want een bed ga ik de komende 40 uur ofzo dan niet zien hihi

en volgens mij is nu het topic vol
Denk dat we een nieuwe moeten maken? of doet Re dat?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')