stonden op autodetect en de hdd's werden allemaal goed herkend.quote:Op maandag 22 september 2008 10:19 schreef Pheno het volgende:
Je hebt je BIOS weer opnieuw ingesteld? Of stond die op autodetect?
imho word de master boot record op de partitie geschreven waar je je windows op installeert.quote:Op maandag 22 september 2008 10:24 schreef Jo0Lz het volgende:
Het kan zijn dat de MBR op een andere schijf weggeschreven wordt?
Ik had dat ook, met een HDD in bracket. Die gebruikte ik in 2 pc's. Windows installeren op een schijf, zonder een andere schijf eraan te hangen, hielp in dat geval.
Was toch wel vreemd...
quote:Op maandag 22 september 2008 @ 10:30 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
imho word de master boot record op de partitie geschreven waar je je windows op installeert.
in beide gevallen waren dat de hdd1 en hdd3![]()
dus dat kan het imho ook niet zijn
ik kan in de bios alleen aangeven van welk medium (hdd,cdrom,removeble) en niet specifiek een hdd.quote:Op maandag 22 september 2008 10:33 schreef Sm0keZ het volgende:
In je boot sequence kun je aangeven in welke volgorde er gezocht moet worden naar bootable devices. HDD's worden vaak gegroepeerd waardoor je dus maar één HDD kunt uitzoeken om vanaf te booten. Dus even in je BIOS aangeven van welke schijf je wilt booten, dan zal ie vast beter gaan
quote:Op maandag 22 september 2008 11:09 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Dude, je hebt een nieuw stopwoordje?
Ik snapte ook niet waarom die dat deed, want ik was in dezelfde veronderstelling.
maar beide schijven deden het niet meer.quote:Op maandag 22 september 2008 11:10 schreef WhiteLightning het volgende:
of je schijf boot volgorde staat verkeerd ingesteld in de bios, of je mbr is herschreven naar de schijf die je net eruitgehaald hebt
Dat bedoel ik ook.quote:Op maandag 22 september 2008 12:12 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ik kan in de bios alleen aangeven van welk medium (hdd,cdrom,removeble) en niet specifiek een hdd.
in mijn bios niet...quote:Op maandag 22 september 2008 13:17 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook.
In een ander menu staat aangegeven wélke harde schijf wordt genomen, wanneer je in het eerste menu 'HDD' opgeeft.
omdat?quote:
juist wat hij zegt!quote:Op maandag 22 september 2008 @ 13:20 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Dan probeert ie niet van HDD2 te booten, maar wel van 1 of 3 waar dus een OS op staat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |