abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61794812
Wat mij vaker opvalt als ik in een stad boven de grote rivieren ben is dat de meiden die een hoofddoek dragen steeds jonger worden.

Ik vraag me dan ook af dit daadwerkelijk en vrije keuze is van die meiden of dat dit wordt opgelegd door oudere broers en/of neven.

Als dat zo is wil ik deze "heren" er even aan herinneren dat wij in Nederland vijheid van godsdienst hebben
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_61794827
Die hoofddoeken zijn een soort van bescherming tegen mannen.
pi_61794830
quote:
Op zondag 21 september 2008 10:36 schreef Deliah het volgende:
opgelegd door mannen
pi_61794835
Rot toch op met je vrij keuze. Dit behoort gewoon tot de opvoeding waarvoor de ouders gekozen hebben en dat heb je te respecteren.
pi_61794845
ze willen niet in Meisjes van 15 die mij pedofiel maken komen
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_61794857
quote:
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_61794865
quote:
Op zondag 21 september 2008 10:37 schreef Knekwurst het volgende:
Rot toch op met je vrij keuze. Dit behoort gewoon tot de opvoeding waarvoor de ouders gekozen hebben en dat heb je te respecteren.
ouders?
je bedoelt: vader, broer, neef ?

ow, en vrije keuze is bestwel een grondrecht in NL
pi_61794900
quote:
Op zondag 21 september 2008 10:39 schreef mschol het volgende:

[..]

ouders?
je bedoelt: vader, broer, neef ?

Dus als ik vroeger geen pamper aan wilde dan moesten mijn ouders maar respecteren dat ik het hele huis vol scheet? Een kind hoort nu eenmaal opgevoed te worden en iedereen doet dat op zijn eigen manier.
pi_61794901
quote:
Op zondag 21 september 2008 10:35 schreef postmortum het volgende:
Wat mij vaker opvalt als ik in een stad boven de grote rivieren ben is dat de meiden die een hoofddoek dragen steeds jonger worden.

Ik vraag me dan ook af dit daadwerkelijk en vrije keuze is van die meiden of dat dit wordt opgelegd door oudere broers en/of neven.

Als dat zo is wil ik deze "heren" er even aan herinneren dat wij in Nederland vijheid van godsdienst hebben
Zo'n meisje is principieel. Ze zal voor jou en niemand anders dan jou haar hoofddoek afdoen.
Onder die hoofddoek zit meestal een heel mooi meisje
pi_61794902
quote:
Op zondag 21 september 2008 10:39 schreef mschol het volgende:

Kinderen hebben geen vrije keuze.
pi_61794912
Verkeerd Topic..
Op donderdag 4 december 2008 10:27 schreef Birra het volgende:
Behalve dan dat ik hem origineel heb en dat mijn Xbox niet is omgebouwd, zoals je moeder. :').
  zondag 21 september 2008 @ 10:43:05 #12
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_61794913
Die indoctrinatie begint natuurlijk al vanaf de geboorte. Dat is zo bij bijna elke religie. Het is ook niet alsof er aan baby'tjes met christelijke ouders voor de doop even wordt gevraagd of ze het er wel mee eens zijn. Vrij ziek vind ik het, maar goed, van mij mogen alle geloven wel afgeschaft worden.
Are these the nazis, Walter?
pi_61794928
quote:
Op zondag 21 september 2008 10:42 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Zo'n meisje is principieel. Ze zal voor jou en niemand anders dan jou haar hoofddoek afdoen.
hoe kan iemand van 9 al een vrije geloofskeuze hebben gemaakt , dit topic geld tevens vor die kids van jehova's getuigen die geen verjaardagspartijtjes willen hebben ivm met hun geloof
  zondag 21 september 2008 @ 10:44:12 #14
224087 Valkire
Le sens commun n'est pas
pi_61794930
quote:
Op zondag 21 september 2008 10:43 schreef WalterSobchak het volgende:
Die indoctrinatie begint natuurlijk al vanaf de geboorte. Dat is zo bij bijna elke religie. Het is ook niet alsof er aan baby'tjes met christelijke ouders voor de doop even wordt gevraagd of ze het er wel mee eens zijn. Vrij ziek vind ik het, maar goed, van mij mogen alle geloven wel afgeschaft worden.
"Waarom zit je achter een computer terwijl je er eigenlijk voor zit?"
pi_61794938
Hoe weet je dat ze 9 zijn?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_61794960
quote:
Op zondag 21 september 2008 10:44 schreef DroogDok het volgende:
Hoe weet je dat ze 9 zijn?
zo zien ze er uit en gedragen ze zich
pi_61794994
quote:
Op zondag 21 september 2008 10:43 schreef postmortum het volgende:

[..]

hoe kan iemand van 9 al een vrije geloofskeuze hebben gemaakt , dit topic geld tevens vor die kids van jehova's getuigen die geen verjaardagspartijtjes willen hebben ivm met hun geloof
Dat kan een 9-jarige ook niet, daarom is het goed dat ouders die keuze voor hun dochter maken. Ik heb ongelovige ouders, daarom was ik 30 toen ik Jezus leerde kennen.
pi_61794999
quote:
Op zondag 21 september 2008 10:43 schreef WalterSobchak het volgende:
True, als de meeste kinderen echter oud genoeg zijn zetten ze zich toch wel af tegen hun ouders en het meegegeven geloof. Althans, de normale kinderen

Kom hier vaak ook nog wel jongere meisjes dan negen tegen met zo een hoofdbindsel.
pi_61795042
Voor zover ik weet hoef je pas een hoofddoekje te dragen op het moment dat je ongesteld bent geworden - pas dan ben je een vrouw. Het lijkt me dus dat ze iets ouder zijn dan 9 of er héél vroeg bij zijn.
  zondag 21 september 2008 @ 10:53:44 #20
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_61795067
quote:
Op zondag 21 september 2008 10:48 schreef Chocolate het volgende:

[..]

True, als de meeste kinderen echter oud genoeg zijn zetten ze zich toch wel af tegen hun ouders en het meegegeven geloof. Althans, de normale kinderen

Kom hier vaak ook nog wel jongere meisjes dan negen tegen met zo een hoofdbindsel.
Het zou wel interessant zijn om te kijken of het aantal kinderen/jongeren dat van hun geloof valt, bij verschillende religies gelijk is, of juist ver uit elkaar ligt.
Are these the nazis, Walter?
pi_61795079
quote:
Op zondag 21 september 2008 10:46 schreef postmortum het volgende:

[..]

zo zien ze er uit en gedragen ze zich
Gelukkig, ik dacht dat je er naar had geraden.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_61795089
Moslim vrouwen moeten een hoofddoek gaan dragen na hun eerste mestruatie.
Xbox Live: koenpijl
pi_61795113
dan ben ik maar de eerste: vijheid?
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  zondag 21 september 2008 @ 11:11:04 #24
224087 Valkire
Le sens commun n'est pas
pi_61795326
quote:
Op zondag 21 september 2008 10:48 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Dat kan een 9-jarige ook niet, daarom is het goed dat ouders die keuze voor hun dochter maken. Ik heb ongelovige ouders, daarom was ik 30 toen ik Jezus leerde kennen.
.... ik heb ook ongelovige ouders maar ik heb wel op een christelijke school gezeten. op deze manier kon ik zelf een keus maken.

Een keuze die je opgelegd word, is geen KEUZE !!! dat heet hersenspoeling, en het is erg triest, verknipt en eng.
pi_61795458
quote:
Op zondag 21 september 2008 10:48 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Blijkbaar is Jezus dan ook niet zo goed opgevoed he... anders had ie nooit met vreemde mannen gesproken

Maargoed, ben zelf wel gedoopt, communie gedaan, voor het vormsel heb ik bedankt. Toen was ik 12 en wist ik al dat een kerkelijk geloof dat mensen hun eigenschikking ontneemt niets voor mij is. Inmiddels ben ik weer wat ouder en begin ik te geloven in een God. Ik wil het ook graag geloven. Maar dat is iets wat je als mens, individueel moet ontwikkelen vind ik. Je ouders kunnen natuurlijk hun best doen je te sturen richting hun geloof, maar de beslissing zelf vind ik dat toch moet liggen bij de al dan niet gelovige

Tja en wat die hoofddoekjes betreft. Als ik nu eens ergens geen last van heb, dan zijn het mensen die hoofddoekjes dragen. Vind het wel fleurig eruit zien soms. En als puber zijnde droeg ik er zelf ook eentje. Van Harley Davidson
pi_61795565
quote:
Op zondag 21 september 2008 11:11 schreef Valkire het volgende:

[..]

.... ik heb ook ongelovige ouders maar ik heb wel op een christelijke school gezeten. op deze manier kon ik zelf een keus maken.

Een keuze die je opgelegd word, is geen KEUZE !!! dat heet hersenspoeling, en het is erg triest, verknipt en eng.
Dat gaat dan ook weer te ver vind ik.
Een kind heeft opvoeding nodig. Klaar. Je leert je kind toch ook Nederlands omdat men dat hier spreekt. Zou je verhuizen naar een ander land vanwege je werk of wat dan ook, dan laat je je 9 jarig kind daar toch zeker geen vetostem in hebben? En als je de taal van dat land kent, zul je je kind dat ook leren. En die keuze laat je je kind ook niet vrij. Zo is het ook met religie. Je voed je kind op volgens de dingen die jij geloofd, jouw principes en idealen wil je overgeven aan je kind. Sommige religies hebben specifiek ingebouwd dat kinderen bij het bereiken van een bepaalde leeftijd zelf moeten kiezen. Protestanten met 18, Rooms Katholieken met 12 tijdens het vormsel. Anderen hebben dat weer niet.

Maar als jij dat hersenspoelen noemt. Dan heb ik nieuws voor je. Hersenspoelen is bepaalde denkbeelden manipuleren zodat iemand die beelden anders gaat beschouwen. Je kind een hoofddoek laten dragen is gewoon opvoeden. En dat is heel wat anders. Dat jij het niet eens bent met hoofddoeken dragen doet daar niets aan af, maar ook jij zult jouw kinderen jouw denkbeelden en idealen en waarden willen meegeven.

En daar zullen mensen het ook niet altijd mee eens zijn. Ik zou het bijvoorbeeld heel dom vinden om je kinderen te leren dat religie een vorm van hersenspoelen is.
  zondag 21 september 2008 @ 11:38:56 #27
224087 Valkire
Le sens commun n'est pas
pi_61795738
quote:
Op zondag 21 september 2008 11:27 schreef santax het volgende:

[..]

Dat gaat dan ook weer te ver vind ik.
Een kind heeft opvoeding nodig. Klaar. Je leert je kind toch ook Nederlands omdat men dat hier spreekt. Zou je verhuizen naar een ander land vanwege je werk of wat dan ook, dan laat je je 9 jarig kind daar toch zeker geen vetostem in hebben? En als je de taal van dat land kent, zul je je kind dat ook leren. En die keuze laat je je kind ook niet vrij. Zo is het ook met religie. Je voed je kind op volgens de dingen die jij geloofd, jouw principes en idealen wil je overgeven aan je kind. Sommige religies hebben specifiek ingebouwd dat kinderen bij het bereiken van een bepaalde leeftijd zelf moeten kiezen. Protestanten met 18, Rooms Katholieken met 12 tijdens het vormsel. Anderen hebben dat weer niet.

Maar als jij dat hersenspoelen noemt. Dan heb ik nieuws voor je. Hersenspoelen is bepaalde denkbeelden manipuleren zodat iemand die beelden anders gaat beschouwen. Je kind een hoofddoek laten dragen is gewoon opvoeden. En dat is heel wat anders. Dat jij het niet eens bent met hoofddoeken dragen doet daar niets aan af, maar ook jij zult jouw kinderen jouw denkbeelden en idealen en waarden willen meegeven.

En daar zullen mensen het ook niet altijd mee eens zijn. Ik zou het bijvoorbeeld heel dom vinden om je kinderen te leren dat religie een vorm van hersenspoelen is.
:S zoveel had ik niet geschreven, en je vergelijking met geloof en een taal slaat natuurlijk helemaal nergens op.
ieder leeft zoals hij/zij wil leven, de een gelooft en voed zijn kinderen ook op met dat geloof, het nadeel (vind ik) is dat sommige ouders heel erg ver gaan met het "opvoeden" van hun kind, daarmee doel ik dus op het opvoeden met een bepaald geloof als rode draad. het gevaar vind ik, zit hem in het erin stompen van jouw geloof in een kind, je voed je kind dus op met een soort van "mijn wil is wet" idee.

Nergens heb ik ooit gezegt dat ik iets tegen hoofddoekjes heb, dus ook die opmerking slaat wederom echt nergens op.

en ja, ik vind in een zekere zin dat religieuze opvoeding een vorm van hersenspoeling is, zeker als die opvoeding uit 1 kant bestaat.
pi_61795847
Maar dan is elke vorm van opvoeding een hersenspoeling en een wil opleggen. Zoiets noemt men cultuur. De wil van de ouders is nu eenmaal wet, een kind kan geen verantwoorde eigen keuzes maken.
pi_61795881
quote:
Op zondag 21 september 2008 11:38 schreef Valkire het volgende:

[..]

:S zoveel had ik niet geschreven, en je vergelijking met geloof en een taal slaat natuurlijk helemaal nergens op.
ieder leeft zoals hij/zij wil leven, de een gelooft en voed zijn kinderen ook op met dat geloof, het nadeel (vind ik) is dat sommige ouders heel erg ver gaan met het "opvoeden" van hun kind, daarmee doel ik dus op het opvoeden met een bepaald geloof als rode draad. het gevaar vind ik, zit hem in het erin stompen van jouw geloof in een kind, je voed je kind dus op met een soort van "mijn wil is wet" idee.

Nergens heb ik ooit gezegt dat ik iets tegen hoofddoekjes heb, dus ook die opmerking slaat wederom echt nergens op.

en ja, ik vind in een zekere zin dat religieuze opvoeding een vorm van hersenspoeling is, zeker als die opvoeding uit 1 kant bestaat.
Oh ik wilde je niet aanvallen hoor. Sorry als het zo over kwam. Ik ben het ook lang niet eens met hoe iedereen zijn kinderen opvoed. En laten we wel wezen, pappies en mammies wil is ook wet. Gelukkig zijn er heel veel pappies en mammies die die als wil hebben dat hun kinderen zelf leren beslissingen te maken. Ook over geloof. Sommige pappies en mammies denken daar inderdaad heel anders over en ook dat moet je respecteren.

Ik heb zoveel mensen in mijn leven ontmoet die echt veel aan hun geloof hebben, dus het hoeft nieteens zo slecht te zijn. Zelf zal ik het overigens niet doen, ze gelovig opvoeden naar de regels van 1 bepaalde kerk. Hoewel ik ze zeker iets van het idee van een 'God' wil meegeven

Dat vind ik een van de mooie dingen van mensen die geloven. Als ze alles kwijtraken, hebben ze altijd nog hun geloof. Dat is iets wat veel mensen de kracht geeft om door te gaan met leven

Maar ik ben het niet met je oneens hoor, te fanatiek is maar zelden goed. Maar dat geld voor alles. Zo erger ik me mateloos aan ouders waarvan de kinderen perse de droom van een van de ouders moet waarmaken, of het nu op het gebied van sport of opleiding is. Maar toch zie je dat vaak. Ouders die hun kinderen willen laten doen wat ze zelf graag hadden gewild maar hun niet gelukt is. Vaak ook nog met de beste bedoelingen. Van die vaders die langs de lijn bij het voetbal staan en tegen de scheids gaan schelden als er eens gefloten is
  zondag 21 september 2008 @ 12:00:19 #30
224087 Valkire
Le sens commun n'est pas
pi_61796073
quote:
Op zondag 21 september 2008 11:48 schreef santax het volgende:

[..]

Oh ik wilde je niet aanvallen hoor. Sorry als het zo over kwam. Ik ben het ook lang niet eens met hoe iedereen zijn kinderen opvoed. En laten we wel wezen, pappies en mammies wil is ook wet. Gelukkig zijn er heel veel pappies en mammies die die als wil hebben dat hun kinderen zelf leren beslissingen te maken. Ook over geloof. Sommige pappies en mammies denken daar inderdaad heel anders over en ook dat moet je respecteren.

Ik heb zoveel mensen in mijn leven ontmoet die echt veel aan hun geloof hebben, dus het hoeft nieteens zo slecht te zijn. Zelf zal ik het overigens niet doen, ze gelovig opvoeden naar de regels van 1 bepaalde kerk. Hoewel ik ze zeker iets van het idee van een 'God' wil meegeven

Dat vind ik een van de mooie dingen van mensen die geloven. Als ze alles kwijtraken, hebben ze altijd nog hun geloof. Dat is iets wat veel mensen de kracht geeft om door te gaan met leven

Maar ik ben het niet met je oneens hoor, te fanatiek is maar zelden goed. Maar dat geld voor alles. Zo erger ik me mateloos aan ouders waarvan de kinderen perse de droom van een van de ouders moet waarmaken, of het nu op het gebied van sport of opleiding is. Maar toch zie je dat vaak. Ouders die hun kinderen willen laten doen wat ze zelf graag hadden gewild maar hun niet gelukt is. Vaak ook nog met de beste bedoelingen. Van die vaders die langs de lijn bij het voetbal staan en tegen de scheids gaan schelden als er eens gefloten is
Sorry, ik reageerde een beetje te snel

Ik snap ook wel wat je bedoeld maar ik vind dat een kind opvoeden met de "normen en waarden (yugh, sorry gebrek aan een betere verklaring) "van de ouders iets anders dan je kind opvoeden met geloof.
misschien zie ik het wel heel zwart-wit, dat ik opvoeden en geloof meteen in het hokje fanatisme plaats. Met je laatste stuk ben ik het helemaal eens.

Dat mensen als ze alles kwijtraken iets willen hebben om in te geloven, moeten ze zelf weten, ieder zijn ding.
Misschien denk ik er wel heel oppervlakkig over, maar ik zie het nut er niet van in. geloof in jezelf is het beste geloof wat je kan hebben.

En het idee van "god"die heb ik wel meegekregen natuurlijk (christelijke school) maar ik heb besloten dat ik die eikel niet mag. tis gewoon een groot kind met een mieren boerderij.
pi_61796113
True true, ik verdenk hem er zelfs van een vergrootglas te hebben waar hij zo nu en dan mee speelt in zijn boerderijtje
pi_61796177
quote:

[..]

Nee meestal een kuthoer omdat de familie met elkaar een dealtje heeft afgesloten. "Als jij met mijn dochter trouwt krijg je x hectare land".
  zondag 21 september 2008 @ 12:10:05 #33
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_61796233
Je gaat pas een hoofddoek dragen zodra je snee begint te bloeden.

Zo'n doek geeft dus aan wanneer de vrucht geplukt mag worden.

Snappie?
  zondag 21 september 2008 @ 12:11:49 #34
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_61796270
quote:
Ik maak lekker zelf wel uit wat ik respecteer, en dat heb je maar te respecteren.
Ik ga naar huis.
pi_61796398
quote:
Op zondag 21 september 2008 11:46 schreef Knekwurst het volgende:
Maar dan is elke vorm van opvoeding een hersenspoeling en een wil opleggen. Zoiets noemt men cultuur. De wil van de ouders is nu eenmaal wet, een kind kan geen verantwoorde eigen keuzes maken.
Precies.
Geloof of niet, ook ongelovige ouders dringen hún ongeloof op toch?
Het wezenlijke van opvoeden is nu eenmaal dat ouders hun levenswijze en zienswijze (= cultuur) doorgeven aan dat kind.
Ouders kunnen niet anders!

Ouders die hun kind heel sterk opvoeden met: je moet je eigen keuzes maken, dringen in feite dus deze levensfilosofie op.
Eigen keuzes maken, komt pas op latere leeftijd en dan is ieder levend wezen al een optelsom van heel wat indoctrinaties...

Een heel andere vraag is of het verstandig is en acceptabel om meisjes op jonge leeftijd al hoofddoekjes te laten dragen. Volgens de Islam moet dat helemaal niet, dus het is een vorm van doorgeslagen godsdienstfanatisme denk ik. Ik denk dan wel: arm kind.
Maar dat denk ik ook van die arme kinderen van Jehovagetuigen bijv. Dat denk ik van elk kind dat mee moet in overdreven fanatisme of bekrompenheid van ouders......
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_61796483
quote:
Op zondag 21 september 2008 12:17 schreef Injetta het volgende:

Precies.
Geloof of niet, ook ongelovige ouders dringen hún ongeloof op toch?
Meest domme uitspraak van de dag.
Je kan iets niet opdringen wat niet bestaat.
pi_61796562
quote:
Op zondag 21 september 2008 12:23 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Ik vind jouw opmerking toch een betere kanshebber voor die titel. Damn troll.
pi_61796643
quote:

[..]

Tuurlijk kun je het niet-geloven wel opdringen aan je kinderen.

Ik snap ook niet helemaal waarom ze 9/10 jarige kinderen een hoofddoek laten dragen, erkennen ze daarmee dat er zich veel pedofielen onder hen bevinden ?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  zondag 21 september 2008 @ 12:33:13 #39
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_61796687
quote:
Stel je hier nu dat het ongeloof niet bestaat offeuh? .

En het is bullshit, als ouder geef je je kind altijd normen en waarden mee. En de ontkenning van het bestaan van een God is er eentje van.
Ik ga naar huis.
  zondag 21 september 2008 @ 12:33:34 #40
224087 Valkire
Le sens commun n'est pas
pi_61796697
quote:
Op zondag 21 september 2008 12:31 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ik snap ook niet helemaal waarom ze 9/10 jarige kinderen een hoofddoek laten dragen, erkennen ze daarmee dat er zich veel pedofielen onder hen bevinden ?
thats a bloody good point, there .
pi_61796793
quote:
Op zondag 21 september 2008 12:33 schreef nietzman het volgende:

[..]

Stel je hier nu dat het ongeloof niet bestaat offeuh? .

En het is bullshit, als ouder geef je je kind altijd normen en waarden mee. En de ontkenning van het bestaan van een God is er eentje van.
Mja, westerse meisjes die hun eerste bh krijgen van hun ouders erkennen immers ook dat er pedo's zijn. Anders zouden die borstjes toch wel vrij mogen wapperen

Misschien erkennen de ouders wel dat zo een meisje dat eenmaal ongesteld word en zich lichamelijk begint te onwikkelen, volwassen aan het worden is? Op weg is een echte vrouw te worden?
En sommige mensen uitten dat in hun geloof door onder andere de haren te gaan bedekken. Heeft bitter weinig met pedofilie te maken als je het mij vraagt.
pi_61796859
quote:

Iets over een splinter en balk in oog verhaal. Luister, TS, jij ziet kennelijk niet in dat jij zelf degene bent die andere mensen iets probeert op te leggen. Namelijk jouw norm betreffende de opvoeding. In een ouder-kind relatie vind ik dat ouders meer recht hebben om hun kinderen iets op te leggen, dan dat jij als buitenstaander hebt jegens ouders.
pi_61797024
quote:
Op zondag 21 september 2008 12:38 schreef santax het volgende:

[..]

Mja, westerse meisjes die hun eerste bh krijgen van hun ouders erkennen immers ook dat er pedo's zijn. Anders zouden die borstjes toch wel vrij mogen wapperen

Misschien erkennen de ouders wel dat zo een meisje dat eenmaal ongesteld word en zich lichamelijk begint te onwikkelen, volwassen aan het worden is? Op weg is een echte vrouw te worden?
En sommige mensen uitten dat in hun geloof door onder andere de haren te gaan bedekken. Heeft bitter weinig met pedofilie te maken als je het mij vraagt.
Op je 9/10de wordt je nog niet ongesteld hoor, uitzonderingen daargelaten. Vanaf 12 jaar kan ik 't begrijpen maar 9/10 kom op zeg.
En de reden dat volwassen vrouwen een hoofddoek dragen is? Precies, beetje kromme redenatie.
pi_61797154
quote:
Op zondag 21 september 2008 12:46 schreef Fascination het volgende:

[..]

Op je 9/10de wordt je nog niet ongesteld hoor, uitzonderingen daargelaten. Vanaf 12 jaar kan ik 't begrijpen maar 9/10 kom op zeg.
En de reden dat volwassen vrouwen een hoofddoek dragen is? Precies, beetje kromme redenatie.
Ha, ik heb op een basisschool gewerkt en er zijn genoeg meiden die met 10 ongesteld worden.
Wat is de reden dat volwassen vrouwen een hoofddoek dragen dan? En waarom maakt dat mijn redenatie krom? Bedoel, ik zie later mijn dochter liever met een hoofddoek met 10 dan met de make-up van Britney Spears en een string die een halve meter boven d'r broek uitsteekt
pi_61797272
quote:

[..]

?????

Ook " niet geloven" is niets meer dan een levensovertuiging. In dit geval gebaseerd op het feit dat er geen God of iets anders bovennatuurlijks bestaat.
Ik vrees dat jouw uitspraak dus nog een tikje dommer is......
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_61797440
quote:
Op zondag 21 september 2008 12:52 schreef santax het volgende:

[..]

Ha, ik heb op een basisschool gewerkt en er zijn genoeg meiden die met 10 ongesteld worden.
Wat is de reden dat volwassen vrouwen een hoofddoek dragen dan? En waarom maakt dat mijn redenatie krom? Bedoel, ik zie later mijn dochter liever met een hoofddoek met 10 dan met de make-up van Britney Spears en een string die een halve meter boven d'r broek uitsteekt
Serieus, oh dan was ik er dus nog geeneens zo vroeg bij .
Volwassen vrouwen dragen toch een hoofddoek om zo hun vrouwelijkheid/aantrekkelijkheid voor mannen te verbergen. Ookal worden ze op die leeftijd ongesteld etc. dan is de reden voor de hoofddoek toch een beetje ziek? Vind ik tenminste.
De laatste opmerking vind ik ook weer een beetje vreemd. Dat je dochter met make-up van Britney en een string loopt lijkt me toch geen keuze van de ouders. Het dragen van een hoofddoek is echter wel een keuze van ze en daar gaat nu dit hele topic over.
  zondag 21 september 2008 @ 13:15:09 #47
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61797637
afgezien van het feit dat het er nogal depri en fanatiek uitziet doen ze maar lekker.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_61797693
quote:
Op zondag 21 september 2008 10:42 schreef Knekwurst het volgende:

[..]

Dus als ik vroeger geen pamper aan wilde dan moesten mijn ouders maar respecteren dat ik het hele huis vol scheet? Een kind hoort nu eenmaal opgevoed te worden en iedereen doet dat op zijn eigen manier.
Lees je eigen vergelijking nog eens.
Die raakt kant nog wal
pi_61797700
quote:

[..]

Laat die mannen zichzelf dan ook maar met een hoofddoek tegen vrouwen beschermen.
  zondag 21 september 2008 @ 13:25:13 #50
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_61797853
En dat we op de lagere school 's ochtends verplicht moesten bidden en Christelijke liedjes zingen is allemaal zeker normaal en past perfect bij de vrijheid van godsdienst.
pi_61797872
Volgens mij is zo'n hoofddoek meer cultuur dan relgie. Maar het geeft inderdaad wel een fout signaal naar buiten.

Ik wil er wel bij zeggen dat ik indoctrinatie erg slecht vind. Maar dit gebeurd niet alleen in de Moslimwereld maar elke wereld met een god.
Daar mag best een wet tegen geschreven worden.
quote:
Kritiek op een manier van opvoeden mag best gegeven worden dus wat je nu zegt is stront.
Opvoedkundig falen ouders van dergelijke afkomsten gewoon vaak.
Dat mijn vriendin bijvoorbeeld uitgescholden word voor hoer door mannetjes die nog niet eens weten waar dat pikkie voor dient, dat is ook een opvoedkunig probleem.
Hebben we dat ook maar te respecteren? Het is immers de keuze van de ouders hun kinderen zo op te voeden.
pi_61798513
Moeten die kids weten. Ze willen vast op mama of zus lijken. Liever een hoofddoek dan een string en hoerenoutfit, en kinderhakken.
pi_61799764
Wat een kuttopic .
pi_61799802
quote:
Op zondag 21 september 2008 14:42 schreef Sapstengel het volgende:
Wat een kuttopic .
Aldus sapstengel
pi_61799990
quote:
Op zondag 21 september 2008 13:26 schreef McKillem het volgende:

Dat mijn vriendin bijvoorbeeld uitgescholden word voor hoer door mannetjes die nog niet eens weten waar dat pikkie voor dient, dat is ook een opvoedkunig probleem.
die gasten moeten gewoon een nekschot krijgen.
pi_61800002
quote:
Op zondag 21 september 2008 13:54 schreef Toeps het volgende:
Liever een hoofddoek dan een string en hoerenoutfit, en kinderhakken.
moeten ze ook zelf weten.
pi_61800759
Dus TS, als later joun dochter van 9 thuiskomt met een hoofddoek moet je dat dan ook accepteren. Jij hebt het haar immers niet verplicht 1 te dragen waardoor het een vrije keus is van haar. Toch?
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_61800876
En zoals eerder in dit topic, Jehova kinderen vieren hun verjaardag niet, Katholieke kinderen doen de eerste communie, Gereformeerde kinderen lopen allemaal in een rok. Maar als een moslimmeisje dan een hoofddoek draagt loopt iedereen ineens te huilen en willen ze vrijheid van godsdienst .
Die vrijheid van godsdienst betekent ook dat je maar moet accepteren dat meisjes van 9 met een hoofddoek lopen, dus zoals ik eerder al zei: kuttopic .
pi_61802417
quote:
Op zondag 21 september 2008 15:31 schreef Sapstengel het volgende:
En zoals eerder in dit topic, Jehova kinderen vieren hun verjaardag niet, Katholieke kinderen doen de eerste communie, Gereformeerde kinderen lopen allemaal in een rok. Maar als een moslimmeisje dan een hoofddoek draagt loopt iedereen ineens te huilen en willen ze vrijheid van godsdienst .
Die vrijheid van godsdienst betekent ook dat je maar moet accepteren dat meisjes van 9 met een hoofddoek lopen, dus zoals ik eerder al zei: kuttopic .
Het is maar net uit welk perspectief je bekijkt. Uit optiek van het kind is het een bepaalde dwang die wordt opgelegd door de opvoeding, maar pas dwang te noemen -denk ik- als het kind het zelf als dwang ervaart. Als het kind zelf er gewoon happy mee is, dan valt er natuurlijk weinig over dwang te praten. Vrijheid van godsdienst is het in dit geval omdat de ouders zelf mogen kiezen of het kind er ook mee wordt opgevoedt. Toch voelt het inderdaad niet helemaal lekker, zeker niet als het extreem wordt.

De eventuele effecten die zo een religie heeft op de levenstijl van het kind/gelovige, en het respect die andere daar voor moeten opbrengen, dan spreekt men over vrijheid van godsdienst. Het kunnen naleven en uitdragen van een religie zonder daarvoor enige afkeuring van de rest van de samenleving te hebben.

btw alle gereformeerde kinderen lopen in rokken of alleen de meisjes?
pi_61803557
quote:
Op zondag 21 september 2008 16:39 schreef Chocolate het volgende:
btw alle gereformeerde kinderen lopen in rokken of alleen de meisjes?
De gereformeerden zijn wat dat betreft behoorlijk dwangmatig bezig en onzinnig.
Als ze echt volgens de bijbel hadden willen leven hadden ze ook alle jongens in jurken moeten stoppen.
pi_61803653
quote:
Op zondag 21 september 2008 15:26 schreef Gkhn het volgende:
Dus TS, als later joun dochter van 9 thuiskomt met een hoofddoek moet je dat dan ook accepteren. Jij hebt het haar immers niet verplicht 1 te dragen waardoor het een vrije keus is van haar. Toch?
ik heb geen dochter van 9 , althans niet warvan ik afweet
  zondag 21 september 2008 @ 17:39:29 #62
118413 Dickbride
Hilarisch. Nee, echt.
pi_61803750
Zo'n hoofddoek is juist handig men... kan je hendig sjiek je sjaffel aan afvegen gek.
Cheeex with deeeex: hoeiboei! -Sandstorm- schreef: Koop je toch een spiraal, kut. Biogarde schreef: Moet het topic weer open? Foto's van je kut en tieten naar -mailadres weg-
pi_61803845
quote:
Op zondag 21 september 2008 17:34 schreef postmortum het volgende:

[..]

ik heb geen dochter van 9 , althans niet warvan ik afweet
Ben je inpotent?
Ik zeg ook later, als je wel kinderen krijgt.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_61803875
quote:
Op zondag 21 september 2008 16:39 schreef Chocolate het volgende:
Toch voelt het inderdaad niet helemaal lekker, zeker niet als het extreem wordt.
Wanneer het extreme vormen aan gaat nemen niet nee, maar ik vind het dragen van een hoofddoek daar zeker niet onder vallen.
pi_61803901
quote:
Op zondag 21 september 2008 17:43 schreef Gkhn het volgende:

[..]

Ben je inpotent?
kinderen krijgen
pi_61804051
quote:
Op zondag 21 september 2008 17:46 schreef postmortum het volgende:

[..]

kinderen krijgen
underground forever baby
pi_61804455
quote:
Op zondag 21 september 2008 12:31 schreef Fascination het volgende:

[..]

Kinderen geloven al niet. Dat is de basis. Je zal aan iemand iets op moeten leggen als het er nog niet is. Je kan dus ook kinderen niet iets gaan opleggen als ze het al zijn.
Alle kinderen worden geboren als atheïsten, vervolgens leggen mensen in de opvoeding en daar buiten de kinderen iets op.
pi_61804515
Tja... de hoofddoek, het bewijs dat mannen geen zelfbeheersing hebben... Het is belachelijk kinderen die dingen steeds jonger gaan dragen.
pi_61804532
quote:
Op zondag 21 september 2008 12:58 schreef Injetta het volgende:

[..]

?????

Ook " niet geloven" is niets meer dan een levensovertuiging. In dit geval gebaseerd op het feit dat er geen God of iets anders bovennatuurlijks bestaat.
Ik vrees dat jouw uitspraak dus nog een tikje dommer is......
Niet geloven is geen overtuiging, het is een basis. Vervolgens word je 'kennis' opgedrongen waar niemand om heeft gevraagd. Dan leg je die zogenaamde kennis maar weg omdat je er niks mee kan en dat noem jij dan levensovertuiging. Hoe absurd is dat.
pi_61804590
quote:
Op zondag 21 september 2008 18:18 schreef letterdief het volgende:
Tja... de hoofddoek, het bewijs dat mannen geen zelfbeheersing hebben... Het is belachelijk kinderen die dingen steeds jonger gaan dragen.
underground forever baby
pi_61804642
quote:
Meer dat hen geen zelfbeheersing geleerd wordt.
pi_61804757
quote:
Jij bent zeker pot
  zondag 21 september 2008 @ 18:46:19 #73
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61805117
je ziet altijd, florispas heeft er zelfs een mooi woord voor dat ik vergeten ben, dat mensen in het buitenland ineens nog heftiger gaan hangen aan hun roots. in dit geval inteeltdorpjes met achterlijke mensen en meisjes vanaf 6 die ongesteld worden.
pi_61805256
quote:
tegen dit soort mannen in dit geval dan hè

gr gr
  zondag 21 september 2008 @ 18:52:37 #75
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61805287
quote:
Op zondag 21 september 2008 18:51 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
nee in dit geval tegen turkse/marokkaanse snotapen vanaf 15 tot 99.
pi_61805362
quote:
Op zondag 21 september 2008 12:52 schreef santax het volgende:

[..]

Er zijn maar heel weinig meisjes van 10 die ongesteld worden volgens mij, ze hebben gewoon gelogen zodat ze niet hoeften te doen met de gymles .
  zondag 21 september 2008 @ 18:57:09 #77
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61805386
quote:
Op zondag 21 september 2008 18:56 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Er zijn maar heel weinig meisjes van 10 die ongesteld worden volgens mij, ze hebben gewoon gelogen zodat ze niet hoeften te doen met de gymles .
in marokko of turkije ben je als meisje ongesteld als je gaat bloeden tijdens de seks.
pi_61805413
quote:
Op zondag 21 september 2008 18:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

in marokko of turkije ben je als meisje ongesteld als je gaat bloeden tijdens de seks.
  zondag 21 september 2008 @ 19:34:59 #79
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_61806236
quote:
Op zondag 21 september 2008 17:43 schreef Gkhn het volgende:

[..]

Ben je inpotent?
IN
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
  zondag 21 september 2008 @ 19:46:37 #80
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61806479
quote:
Op zondag 21 september 2008 19:34 schreef B.E.D het volgende:

[..]

IN
allochtonen weten niet beter, maar geestig was het wel.
pi_61806718
Grote rivieren

Achterlijke boer
[ Bericht 91% gewijzigd door Juup© op 15-08-2008 19:08 ]
  zondag 21 september 2008 @ 20:01:43 #82
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61806842
quote:
Op zondag 21 september 2008 19:57 schreef mooiboi89 het volgende:
Grote rivieren

Achterlijke boer
op wie, wat, waar reageer jij?
pi_61806960
quote:
Op zondag 21 september 2008 14:51 schreef Chocolate het volgende:

[..]

die gasten moeten gewoon een nekschot krijgen.
Er is helaas een wet tegen anders had ik ze al even zachtjes op het achterhoofdje getikt met mijn maat 47 legerkist.
Helaas ben ik dan een meerderjarige die zich schuldig maakt aan kindermishandeling.
Best wel jammer soms.

En nee, dat is niet zielig voor die tyfuskleuters.
pi_61807040
quote:
Op zondag 21 september 2008 20:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Luchtkastelen denk ik.
pi_61807441
quote:
Op zondag 21 september 2008 20:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Voel je je aangesproken.
Natuurlijk op die limburger
[ Bericht 91% gewijzigd door Juup© op 15-08-2008 19:08 ]
  zondag 21 september 2008 @ 20:22:16 #86
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61807515
quote:
Op zondag 21 september 2008 20:19 schreef mooiboi89 het volgende:

[..]

Voel je je aangesproken.
Natuurlijk op die limburger
nou nee, niet aangesproken. gewoon interesse omdat je zo out of the blue kwam.

het zou handig zijn als je de volgende keer zo dapper bent om ook te quoten.
pi_61809968
quote:
Op zondag 21 september 2008 20:05 schreef McKillem het volgende:

[..]

Er is helaas een wet tegen anders had ik ze al even zachtjes op het achterhoofdje getikt met mijn maat 47 legerkist.
Helaas ben ik dan een meerderjarige die zich schuldig maakt aan kindermishandeling.
Best wel jammer soms.

En nee, dat is niet zielig voor die tyfuskleuters.
Ja begrijpelijk, als wij die achterlijke hoofdbindsels respecteren moeten hun ook de ´normale´ Nederlanders respecteren. In hun optiek is vaak elke (blonde/nederlandse/niet gesluierde) vrouw een hoer
  zondag 21 september 2008 @ 21:40:01 #88
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61810177
quote:
Op zondag 21 september 2008 21:34 schreef Chocolate het volgende:

[..]

Ja begrijpelijk, als wij die achterlijke hoofdbindsels respecteren moeten hun ook de ´normale´ Nederlanders respecteren. In hun optiek is vaak elke (blonde/nederlandse/niet gesluierde) vrouw een hoer
nee, nee. links nederland heeft al jaren lang alleen maar gewezen op de slechte kant van autochtone mensen. dus je kan nu niet verwachten dat de moslims ineens wederzijds accepteren...

wát moeten ze in hun bed denken, wat een klote geloof en indoctrinatie.
pi_61810220
quote:
Op zondag 21 september 2008 18:51 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
  zondag 21 september 2008 @ 21:43:08 #90
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61810269
quote:
Op zondag 21 september 2008 21:41 schreef Chocolate het volgende:

[..]

ik neem aan dat je hem uitlacht? die mannen zijn niet zo gek op hoofddoekjes, dat zijn meer de turkse en marokkaanse mannen die er pas van af blijven als er een hoofddoekje om heen zit, en dan nog...
pi_61810393
quote:
Op zondag 21 september 2008 21:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik neem aan dat je hem uitlacht? die mannen zijn niet zo gek op hoofddoekjes, dat zijn meer de turkse en marokkaanse mannen die er pas van af blijven als er een hoofddoekje om heen zit, en dan nog...
ik lachte eerlijk gezegd meer om het plaatje 't blijft ondanks het serieus karakter van dit onderwerp wel in KLB staan, daar is normaal gesproken het niveau niet erg hoog
  zondag 21 september 2008 @ 22:23:01 #92
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61811615
quote:
Op zondag 21 september 2008 21:46 schreef Chocolate het volgende:

[..]

ik lachte eerlijk gezegd meer om het plaatje 't blijft ondanks het serieus karakter van dit onderwerp wel in KLB staan, daar is normaal gesproken het niveau niet erg hoog
ic
pi_61812115
quote:
Op zondag 21 september 2008 22:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ic
eerlijk= eerlijk
  zondag 21 september 2008 @ 22:38:56 #94
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61812150
quote:
Op zondag 21 september 2008 22:37 schreef Chocolate het volgende:

[..]

eerlijk= eerlijk
vind je? zo eerlijk als ik kom je niet over. eerder hypocriet en dom.
pi_61812704
hoofddoekjes/burka's zou sowieso verboden moeten worden in openbare gelegenheden.
pi_61813632
Ah daar is de eerste ritamongool.
  zondag 21 september 2008 @ 23:29:32 #97
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61813977
quote:
Op zondag 21 september 2008 23:19 schreef Heathen. het volgende:
Ah daar is de eerste ritamongool.
nou nee hoor. dat zijn ze al. zeker in de landen waar ze vandaan komen gekropen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')