abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61784771
Beste fokkers,

Sinds kort heb ik een vriendin, maar ken haar al langer en ging langer met haar om, maar er is iets wat me dwars zit, en dat is roken.

Ze rookte af en toe bij het uitgaan als zogenaamde ' gelegenheidsroker(waar ik overigens niet in geloof in het algemeen dat dat kan )", zo een 2-3 per avond maar het wordt steeds meer. Vorige keer bij het uitgaan had ze er zeker 15 gerookt. Ze rookte eerst van vrienden die mee gaan maar sinds kort koopt ze ook haar eigen pakjes, die ze eerst na het roken weggaf aan vrienden maar ook weer sinds een week dat toch niet doet en ze zelf bewaard. Ook als we naar terrasjes gaan ofzo, altijd sigaret opsteken.
Als ik er wat van zeg krijg ik te horen dat het haar keus is om te doen en dat ze heus niet verslaafd er aan raakt.

Verder rookt ze opeens ook op dr parttime werk, en ook bij vriendinnen als ze daar heen gaat..als ze bij mij is rookt ze nooit, omdat ik die dingen niet in huis heb en ze weet dat ik dat heel vervelend vind.

Wie herkent dit patroon van haar, komt dit uit in een verslaving? Ik zou dat echt heel kut vinden omdat ik gewoon tegen roken ben, en zij is zo een slimme meid die dit gewoon helemaal niet nodig heeft. Elke keer als ik haar met zo een kankerstok in haar handen zie knap ik op haar af,het is een zwakte, en denk ik waarom moet dat nou, terwijl ik toch wel van haar hou en haar nog steeds graag zie, maar dat moment dat ze zo nodig zoveel moet roken doet gewoon iets in mij wat ik niet kan beschrijven, het geeft me een afkeer ofzoiets, en zeg nu maar niet dat ik zeur want ik kan niks aan dit gevoel doen en ik wil er ook graag van af , en het zonodig accepteren, maar er zit dus iets in mij wat het op het moment niet kan.

Het is dus misschien wel een zeikverhaal, maar misschien weet iemand hoe ik hier moet omgaan, zodat ik dat gevoel uit me systeem kan krijgen en het kan tollereren?

Bedankt voor je tijd om dit te lezen;

Senias
pi_61784881
Haha herkenbaar verhaal m'n pa die heb dr ook een schijthekel aan maar zn vriendin (vrouw inmiddels) rookt ook maar toen hij dr ontmoette zei ze niet te roken.
En nu word die dr nog elke keer boos om maja zij blijf gewoon roken (niet meer dan 3 peuken op een dag maar toch)
Probeer haar te motiveren om te stoppen en als ze echt niet wil kun je overwegen om er een punt achter te zetten .
K rook zelf ook maar snap jou heel goed , het is slecht voor haar dus als je om dr geeft moet je niet doen alsof je het best vind.
Daarnaast smerig voor jou ook , k zou zeggen kiezen of delen hoor
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_61784946
Ze is een volwassene, moet zelf weten wat ze doet.
Je kan haar wel vragen niet in jouw buurt te roken omdat je niet tegen de rook kan, maar verbieden gaat wat ver en is triest. Als je er zo op afknapt moet je het uitmaken.
pi_61784972
Mensen die roken zijn zo sad _
pi_61784976
Mijn vriendje rookt soms ook
prima, maar ik ga niet buiten in de kou met hem staan of zijn rookadem zoenen.
Doet ie maar in z'n eigen tijd.
pi_61784996
Ik heb het al gezegd tegen haar , wat mijn mening erover is, maar zij vindt dat het haar keus is en als ik het nu nog een keer zeg vind ze dat ik er niet zo een probleem van moet maken,en dat ze er toch niet mee stopt. Ik verbied haar ook absoluut niets. Bijna al mijn vrienden roken bij het uitgaan en ik ben altijd degene die nooit meedoet omdat iedereen het doet, want ik heb er gewoon echt een afkeer van. Ik vraag haar dan ook af ent oe of ze nu al verslaafd is en dan wordt ze geirriteerd omdat ik dit vraag, want het is niet zo volgens haar. Ik wil gewoon niet dat het zo word als we in bed liggen na seks ofzo dat ze echt even nodig een sigaret moet gaan doen ofzo, dat idee alleen al.

Uitmaken hierom vind ik een beetje omslachtig, omdat ik van haar hou om haar als persoon, en niet om haar gewoonte om NIET te roken, die ze zou moeten hebben. Maar toch vind ik het vervelend, maar ik wil gewoon van dat gevoel af. UItmaken is dus niet zo een optie omdat het gewoon erg goed klikt verder en dit het enige minpunt is, en al rookt ze, dan doet ze dat maar, maar dan moet ik wel van dit nare gevoel wat ik erbij heb af, maar ik weet dus niet hoe.
pi_61785052
De vraag die ik dus indirect stel is dan ook; Is ze nou verslaafd, wordt ze zeker weten verslaafd, of kan dit gewoon echt als gelegenheidsroken gerekend worden en BLIJVEN?
pi_61785067
Het kan best zo blijven. Maar misschien ook niet. Hangt van haar af.
pi_61785120
Nou sorry, dit noem ik geen gelegenheidsroken meer...als ze ook op haar parttime werk rookt en bij vriendinnen enzo. Gelegenheidsroker is in mijn ogen in het weekendje bij een wijntje of biertje. Ik ken het patroon wel. Heb zelf jarenlang flinkt gestoomd, vandaar (ben inmiddels een maand gestopt )
pi_61785121
ja ze is gewoon een nicotinejunk, post hier wat naakt foto's, dat zal d'r leren!
pi_61785190
hmmm nou...sigaretten smaken niet naar bloemetjes en ruiken er al helemaal niet naar...het lijkt mij wel dat ze verslaafd is geworden. zoals ze zegt: ze gaat toch niet stoppen.
als je het niet uit wilt maken, dan zul je het moeten accepteren... en het los laten... en goede afspraken maken over roken waar jij bij bent... en het is ook nog eens slecht voor JOUW gezondheid...jij ademt de rook ook net zo hard in als zij....
pi_61785211
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 19:10 schreef Senias het volgende:
De vraag die ik dus indirect stel is dan ook; Is ze nou verslaafd, wordt ze zeker weten verslaafd, of kan dit gewoon echt als gelegenheidsroken gerekend worden en BLIJVEN?
Ik heb ook tijden gerookt tijdens het uitgaan, en dan weer een 'beetje' verslaafd.
Wel nooit binnen gerookt. Nu gestopt, trouwens.

Je kunt toch best afspreken dat ze alleen buiten rookt en kaugom kauwt tegen de geur.

Het argument dat het zo slecht is voor de gezondheid vind ik kul, je vriendin is waarschijnlijk nog piepjong, de kans op hart-en vaatziekten en kanker door roken zijn dan nog héél klein.
Op jonge leeftijd al moddervet zijn en de hele dag junkfood vreten is veel slechter. En zo zijn er nog wel wat zaken op te noemen, die slechter zijn dan als jongere een paar peukjes per dag roken.

Persoonlijk vind ik je zorgen wat betuttelend overkomen.
pi_61785219
Lekker fucking boeiend, haar leven, haar keuze. Deal with it.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_61785258
Ja maar ze doet het vooralsnog bij gelegenheden, bij mij rookt ze bijvoorbeeld nooit, thuis ook niet ( ouders, ook al is ze 20), het kan ook zo zijn dat ze maandag-dinsdag-woensdag niet rookt, en zondag ook niet, maar de dagen er tussen weer wel, om maar een voorbeeld te noemen.

Maar als ze zon ding opsteekt denk ik van ja waarom moet dat nou, en zoals gister als ze na haar werk naar mij toe komt, stinkt ze naar rook van kleding, mond, en ook zelfs op dr vingers, dat vind ik gewoon ERG vervelend maar wat doe ik eraan, ik wil van het gevoel af, en ik zou het zonde vinden als ze afhankelijk van die shit word.
pi_61785290
Het is niet erg zorgend, het is een gevoel waar ik van af wil, ik heb het onbewust, ik ben er toch ook niet blij mee, ik zou wel willen dat ik er niet om zou geven dat ze er 1 op steekt ja of nee en gewoon geen gevoel erbij krijg, maar dat is dus niet zo op het moment.

Het klinkt misschien ook allemaal stom wat ik vertel, maar ik zit er ECHT mee, tenminste, het doet wat met me, en omdat jullie hier meestal goede adviezen geven post ik het hier, om wijzer te worden of tips te krijgen.
pi_61785387
het gaat er niet om of ze er één elke paar dagen opsteekt of elke dag wat rookt...
als je daarover nadenkt moet je jezelf afvragen: wil ik nou dat ze niet bij MIJ rookt of wil ik nou dat ze helemaal niet rookt?
het lijkt erg op het tweede....want zoals ik het merk ben je er gewoon tegen en vind je het vies...maar ja...je houdt van haar..dat maakt het moeilijk...
als je toch tot de conclusie komt dat het je niet uitmaakt DAT ze rookt...dan zul je het toch echt los moeten laten...anders zit er meer achter...zoals dat je het gewoon wel erg vindt dat ze überhaupt rookt...
pi_61785388
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 19:20 schreef Senias het volgende:
Het is niet erg zorgend, het is een gevoel waar ik van af wil, ik heb het onbewust, ik ben er toch ook niet blij mee, ik zou wel willen dat ik er niet om zou geven dat ze er 1 op steekt ja of nee en gewoon geen gevoel erbij krijg, maar dat is dus niet zo op het moment.

Het klinkt misschien ook allemaal stom wat ik vertel, maar ik zit er ECHT mee, tenminste, het doet wat met me, en omdat jullie hier meestal goede adviezen geven post ik het hier, om wijzer te worden of tips te krijgen.
Dan is mijn tip het volgende; Maak je niet zo'n zorgen, genoeg mensen roken, ze worden geen ander persoon ofzo. Ze blijft je liefje. En zolang je met haar communiceert wat je er van vindt moet het allemaal geen probleem zijn.
  zaterdag 20 september 2008 @ 19:27:10 #18
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61785424
Luister gast jij vind roken vies toch simpel....

Als zij blijft roken ga jij je constant irriteren , als je ff een zoen wilt geven en je zit in een asbak te roeren ga je over je nek.......
Daarnaast schaadt ze jouw gezondheid ook door te roken in jouw bijzijn.......Wat denk je ooit een kindje wilt maken en madam blijft lekker door roken??
Ik weet niet of jullie samenwonen of dat van plan zijn maar dan kun jij elke 2 jaar je plafond opnieuw witten omdat mevrouw zo nodig een (ongezonde) hobby in stand wil houden......

Geloof mij gaat echt niet werken op de lange termijn
pi_61785446
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 19:27 schreef Superfast het volgende:
Luister gast jij vind roken vies toch simpel....

Als zij blijft roken ga jij je constant irriteren , als je ff een zoen wilt geven en je zit in een asbak te roeren ga je over je nek.......
Daarnaast schaadt ze jouw gezondheid ook door te roken in jouw bijzijn.......Wat denk je ooit een kindje wilt maken en madam blijft lekker door roken??
Ik weet niet of jullie samenwonen of dat van plan zijn maar dan kun jij elke 2 jaar je plafond opnieuw witten omdat mevrouw zo nodig een (ongezonde) hobby in stand wil houden......

Geloof mij gaat echt niet werken op de lange termijn
Doe anders ff lekker kortzichtig
pi_61785482
Ik zou direct stoppen met de relatie als ze zelf niet minder wil roken.
  zaterdag 20 september 2008 @ 19:29:59 #21
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61785484
Uitmaken ,over een maand zit ze aan de heroine.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_61785548
Toen ik de TT las was het eerste wat in me opkwam "Moet je meer glijmiddel gaan gebruiken"
  zaterdag 20 september 2008 @ 19:49:00 #23
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61785886
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 19:28 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Kortzichtig

Wat ik beschrijf is toch conform de feiten of niet dan?

TS gaat vast een topic openen omdat het hem eigenlijk niet zo hoog zit
pi_61786133
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 18:58 schreef Senias het volgende:
Wie herkent dit patroon van haar, komt dit uit in een verslaving?
Het is een verslaving! Gewoon de keuze geven: stoppen of opkrassen! Weet je meteen wat je d'r waard bent.
censuur :O
pi_61786207
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 19:49 schreef Superfast het volgende:

[..]

Kortzichtig

Wat ik beschrijf is toch conform de feiten of niet dan?

TS gaat vast een topic openen omdat het hem eigenlijk niet zo hoog zit
Behoorlijk kortzichtig inderdaad.

Ze rookt niet thuis én niet in het bijzijn van TS. Het argument dat ze door zou blijven roken bij een eventuele zwangerschap slaat al helemaal nergens op. Gaat helemaal nergens over.

Ik zou het trouwens ook vervelend vinden als mijn vriendin zou roken. Een behoorlijke afknapper. Neemt niet weg dat je soms ook een beetje in moet binden. Die perfecte vriendin bestaat toch niet. Er zijn altijd wel een aantal punten die anders zijn dan hoe je je droomvrouw altijd voor ogen hebt gezien. Dat maakt het ook juist wel weer mooi.

Persoonlijk zou ik er vrede mee hebben als ze tijdens het uitgaan zou roken. Daar kan ik me niet zo druk om maken. Toch zou ik het behoorlijk vervelend vinden als je elke keer weer herinnerd word aan die sigaretten tijdens het zoenen of door de walm die van haar kleren af komt. Ik vind ook best dat je daar over kan beginnen. Zij heeft ook met jou rekening te houden.

Ga nog maar eens met haar in gesprek en laat duidelijk weten hoe je er over denkt. Laat weten dat je ook serieus bent en dat je niet doelloos aan het zeuren bent. Dan kan je vast wel goede afspraken met haar maken.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_61786222
Echt, zouden jullie zo iets triviaal als roken in de weg laten staan van zoiets als liefde?
pi_61786238
Ja maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, ik vind het een lastige situatie, ze zou vanavond naar mij toe komen maar smste me dat ze eerst even langs een vriendn wilde en het wat later wordt. laat dat nou net die vriendin zijn waar ze altijd rookt als ze daar is. Dus wat gaat er door mijn hoofd; ze moet roken, maar kan het niet bij mij, omdat ze a. niet wil laten merken dat ze verslaafd(aan het worden) is, b. ze wil niet roken waar ik bij ben omdat ze weet hoe ik erover denk.
pi_61786277
quote:

[..]

Wat hij vertelde zijn gewoon feiten, lieve knakker
pi_61786295
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:04 schreef HostiMeister het volgende:
Echt, zouden jullie zo iets triviaal als roken in de weg laten staan van zoiets als liefde?
ik wel. Ik heb geen zin om over 20 jaar aan het ziektebed te staan van mijn vrouw die kanker heeft
pi_61786378
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:07 schreef Heider00sje het volgende:

[..]

ik wel. Ik heb geen zin om over 20 jaar aan het ziektebed te staan van mijn vrouw die kanker heeft
Dat bedoel ik met kortzichtig, niet iedereen die rookt krijgt kanker
pi_61786379
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:04 schreef Senias het volgende:
Ja maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, ik vind het een lastige situatie, ze zou vanavond naar mij toe komen maar smste me dat ze eerst even langs een vriendn wilde en het wat later wordt. laat dat nou net die vriendin zijn waar ze altijd rookt als ze daar is. Dus wat gaat er door mijn hoofd; ze moet roken, maar kan het niet bij mij, omdat ze a. niet wil laten merken dat ze verslaafd(aan het worden) is, b. ze wil niet roken waar ik bij ben omdat ze weet hoe ik erover denk.
Lijkt me niet dat ze speciaal naar die vriendin gaat om maar te kunnen roken. Het moment dat ze een rokertje gaat doen na de seks zal ook nog wel even op zich laten wachten. Ze rookt graag, dat moge duidelijk zijn, maar ga niet paranoia doen. Haar leven wordt vast niet beheerst door het roken.
pi_61786425
Nog niet, daar ben ik dus bang voor, en als niet roker zou dat gewoon heel vervelend zijn.
  zaterdag 20 september 2008 @ 20:14:50 #33
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61786479
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:10 schreef Karammel het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat ze speciaal naar die vriendin gaat om maar te kunnen roken. Het moment dat ze een rokertje gaat doen na de seks zal ook nog wel even op zich laten wachten. Ze rookt graag, dat moge duidelijk zijn, maar ga niet paranoia doen. Haar leven wordt vast niet beheerst door het roken.
Als wat jij stelt conform de feiten is dan zou ze wel stoppen met roken.
Als roken niet belangrijk is waarom stopt ze dan niet gewoon met roken als TS aangeeft hier moeite mee te hebben......blijkbaar word haar leven dan dus wel beheerst door het roken.
Overigens vind ik het niet meer dan reeel dat je jezelf in een langdurige serieuze relatie op een gegeven moment gaat afvragen of ze wel of niet zou door roken mocht ze zwanger raken, dit zijn wezenlijke vragen die een relatie kunnen maken of breken.
pi_61786489
Het is je vriendin, niet je bezit. Je hebben beide een eigen leven, wanneer dat niet strookt met elkaar moet je maar eens nagaan of het überhaupt wel gaat werken.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_61786490
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:10 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Nee... en ook niet uit iedere incest relatie ontstaat een mismaakt kind. Je krijgt ook niet direct aids als je het onveilig doet met een aidspatiënt. Neemt niet weg dat je bewust een risico neemt waar je niet alleen jezelf, maar ook je partner mee opzadelt.

Al vind ik het inderdaad ook te ver gaan om daar maar op te blijven stampen. Sommige mensen klagen je al aan voor poging tot doodslag o.i.d. als je al rokend langs ze loopt. Je kan het ook overdrijven.
pi_61786522
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:12 schreef Senias het volgende:
Nog niet, daar ben ik dus bang voor, en als niet roker zou dat gewoon heel vervelend zijn.
Hoe kom je op het debiele idee dat als je rookt meteen je hele leven om roken draait?
pi_61786540
quote:
Idd. Zo lang ze geen crack rookt of elke avond aan t Chinezen is...

[ Bericht 0% gewijzigd door Sapstengel op 20-09-2008 20:23:39 ]
  zaterdag 20 september 2008 @ 20:22:40 #38
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61786671
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:15 schreef LudoSanders het volgende:
Het is je vriendin, niet je bezit. Je hebben beide een eigen leven, wanneer dat niet strookt met elkaar moet je maar eens nagaan of het überhaupt wel gaat werken.
Dat dus , als je er echt niet mee kunt leven dan moet je er een punt achter zetten en anders stoppen met zeiken klinkt zwart wit maar zo is het uiteindelijk wel
pi_61788648
quote:
Jouw user-icon geeft aan dat jij zelf verslaafd bent aan roken. Dat jij het triviaal noemt om via je longen, een van de meest kostbare organen van je lichaam, dodelijke giftige verslavende stoffen binnen te halen, zegt nog niet dat de rest van de wereld dat ook vindt...
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 20:10 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Denial!
  zaterdag 20 september 2008 @ 22:01:14 #40
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61788709
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 21:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Jouw user-icon geeft aan dat jij zelf verslaafd bent aan roken. Dat jij het triviaal noemt om via je longen, een van de meest kostbare organen van je lichaam, dodelijke giftige verslavende stoffen binnen te halen, zegt nog niet dat de rest van de wereld dat ook vindt...
[..]

Denial!
Aghut je kunt het ook overdrijven hoor , weet niet waar je woont maar veel plekken in Nederland is het dagelijks fijnstof happen ook daar kun je een vervelende griep aan over houden
pi_61788794
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 22:01 schreef Superfast het volgende:

[..]

Aghut je kunt het ook overdrijven hoor , weet niet waar je woont maar veel plekken in Nederland is het dagelijks fijnstof happen ook daar kun je een vervelende griep aan over houden
Dit is net zo'n slap excuus als "je kan ook worden doodgereden door een bus"! 't Is niet alsof het feit dat je rookt zorgt dat je minder fijnstof inademt...
Voor de volledigheid: het aantal gemiste levenstijd door fijnstof is iets van 4 maanden, door roken 8-12 jaar.
Nu het toch over luchtverontreiniging gaat: er gaan 10 keer zoveel mensen dood door luchtverontreiniging binnenshuis dan buiten! Een pluspuntje hierbij is wel dat het voornamelijk rokers betreft, dus ik hoef me niet zo'n zorgen te maken
  zaterdag 20 september 2008 @ 22:07:17 #42
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61788845
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 22:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dit is net zo'n slap excuus als "je kan ook worden doodgereden door een bus"! 't Is niet alsof het feit dat je rookt zorgt dat je minder fijnstof inademt...
Voor de volledigheid: het aantal gemiste levenstijd door fijnstof is iets van 4 maanden, door roken 8-12 jaar.
Nu het toch over luchtverontreiniging gaat: er gaan 10 keer zoveel mensen dood door luchtverontreiniging binnenshuis dan buiten! Een pluspuntje hierbij is wel dat het voornamelijk rokers betreft, dus ik hoef me niet zo'n zorgen te maken
ja bla bla offtopic gelul

Dat jij niet rookt siert je en nou ophoepelen
pi_61788911
Vraag gewoon of ze minder rookt, of in ieder geval dat ze niet rook als jij er bij bent?

Als ze een beetje discipline heeft moet dat best lukken.
BlaBlaBla
pi_61790017
"Ik vind het best dat je nu rookt hoor, maar ik trouw nooit met een roker"
pi_61791777
--> R&P
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 21 september 2008 @ 00:34:36 #46
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_61791823
Rokers zijn de bom!
  zondag 21 september 2008 @ 01:23:45 #47
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_61792405
Je kan afspraken maken over het roken.
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_61792522
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 21:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

[..]

Denial!
Daar gaat het niet om, wat ik vind. Ik vroeg me gewoon af of men roken, een gewoonte schadelijk tot een bepaalde mate, er voor kon zorgen dat een relatie stuk gaat. Zeker in de mate waar men het hier over heeft, niet eens in de buurt van de desbetreffende partner.
pi_61792541
Volgens mij gaat het er niet zo zeer om dat jij bang bent dat ze verslaafd raakt, maar dat jíj met een rokende vriendin zit opgezadeld. Het zou best kunnen dat ze al verslaafd is, belangrijker is dat jij haar kunt accepteren zoals ze is. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is, vooral als je erg anti-roken bent, maar zoals al eerder geschreven: het is haar leven, dus haar keuze. Je mag best je zorgen uit naar haar toe over haar toenemende rookgedrag, maar zelfs als zij besluit om 'echt' te gaan roken, dan nog zul je je erbij moeten neerleggen.
pi_61792567
ts is zo ouderwets
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 21 september 2008 @ 08:00:37 #51
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_61793678
quote:
Op zondag 21 september 2008 01:32 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om, wat ik vind. Ik vroeg me gewoon af of men roken, een gewoonte schadelijk tot een bepaalde mate, er voor kon zorgen dat een relatie stuk gaat. Zeker in de mate waar men het hier over heeft, niet eens in de buurt van de desbetreffende partner.
Er gaan relaties stuk door nagelbijten, schoonfamilies, "de afstandsbediening" en de kleur van de gordijnen... NATUURLIJK kan roken een reden zijn!
pi_61796795
wtf
Lambo of Rekt
pi_61796943
quote:
Op zondag 21 september 2008 08:00 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Er gaan relaties stuk door nagelbijten, schoonfamilies, "de afstandsbediening" en de kleur van de gordijnen... NATUURLIJK kan roken een reden zijn!
Of jij hebt het over druppels die een emmer laten overlopen in een relatie of jij hebt het over oppervlakkige relaties die sowieso nergens over gaan.
pi_61799639
Ik begrijp wat je bedoeld en ik herken je gevoelens in deze, terwijl ik zelf wel rookte.
Toen ik 16 was ben ik op stap ook begonnen met roken, zo af en toe.
Paar jaar later kocht ik ook me eigen pakjes en rookte ik ook vaak op mijn part-time werk.

Ik heb er wel voor gewaakt om nooit verslaafd te worden aan het roken, heb bv nooit thuis gerookt en op
het moment dat ik merkte dat ik een sigaret wilde ook meteen gestopt voor 'n paar weken.
Nu ben ik 26 en rook ik inmiddels bijna nooit meer, soms tijdens het stappen.

Voor mij was het gewoon 'n periode dat ik rookte, misschien is het voor haar ook gewoon 'n periode.
Mits ze niet verslaafd weet te worden.
a dirty mind is a joy forever
Forum admin Jump: webicon weggehaald wegens veiligheidswaarschuwing.
pi_61800237
ik herken het gedrag van je vriendin ben er zelf ook zo één. Sommige mensen zijn gewoon wat vatbaarder voor dat soort dingen.

Ik weet van mezelf dat ik niet verslaafd ben.Als ik uitga en heb gerookt dan blijft het pakje ook gewoon (vaak) mijn tas liggen. Maar voel er dan verder niet de drang. Doe het echt voor de gezelligheid/saamhorigheid en het gevoel wat ik krijg in mijn hoofd.

Denk eerlijk gezegd dat het afhankelijk is per persoon hoe erg snel je verslaafd wordt. Denk dat je vriendin dus de enige is die het je echt kan vertellen.
pi_61810407
Tja, mijn vriend en ik rookte allebei, maar niet binnen. Sinds bijna 2 maanden rook ik niet meer, en is mijn vriend drastisch gemindert. Ik zou mijzelf voordat ik stopte verslaafd hebben genoemd, omdat ik er toch zeker 10 per dag rookte. Toch heeft stoppen achteraf geen enorme discipline gevraagd. Tuurlijk waren er moeilijke momenten bij, maar eigenlijk kan ik achteraf wel zeggen dat ik (iig lichamelijk) niet verslaafd was.
Ik probeer te zeggen dat het moeilijk zeggen is of je vriendin verslaafd gaat worden of niet, en ook wat je definitie is. Hoe weet je het?

Oftewel, probeer uit te zoeken of je een relatie met een roker (die rekening met je houd) zou willen, of per definitie niet. Vertel haar wat je besloten hebt, en in het geval van 'ik wil geen relatie met een roker', heeft zij de keuze om alsnog te stoppen (roken minder waard dan jij) of liever niet ingeperkt te worden in haar vrijheid en zelf te weten of ze rookt en hoeveel, en geen relatie met jou.
And the druids turn to stone...
pi_61811562
een relatie is ook de minder mooie eigenschappen van elkaar accepteren en jezelf realiseren dat je partner niet perfect is en ook haar/zijn zwaktes kent.

Kan je dat niet accepteren dan is de relatie in mijn ogen al gedoemd te mislukken.
Als je tegen mij iedere keer zo liep te zeiken dan ging ik zelf wel ergens anders naar toe, jou vriendin doet dat nu ook al door eerst uit te wijken naar haar vriendinnen alvorens bij jou langs te komen.
Ze past zich dus al aan door niet bij jou thuis te roken, tot hoe ver wil je haar veranderen wat is het volgende issue voor jou waarop ze zichzelf voor je moet veranderen.

En heb je haar leren kennen in de kroeg waar ze stond te roken? zo ja, dan wist je toch waar je aan begon.
Mama van Isa en Ties
  zondag 21 september 2008 @ 22:45:45 #58
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61812395
quote:
Op zondag 21 september 2008 15:03 schreef Chocolate het volgende:
ik herken het gedrag van je vriendin ben er zelf ook zo één. Sommige mensen zijn gewoon wat vatbaarder voor dat soort dingen.

Ik weet van mezelf dat ik niet verslaafd ben.Als ik uitga en heb gerookt dan blijft het pakje ook gewoon (vaak) mijn tas liggen. Maar voel er dan verder niet de drang. Doe het echt voor de gezelligheid/saamhorigheid en het gevoel wat ik krijg in mijn hoofd.

Denk eerlijk gezegd dat het afhankelijk is per persoon hoe erg snel je verslaafd wordt. Denk dat je vriendin dus de enige is die het je echt kan vertellen.
nu nog steeds, met die rookvrije horeca... of ga je stiekem expres naar kroegen die de asbakjes rebels laten staan?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_61812474
quote:
Op zondag 21 september 2008 22:45 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

nu nog steeds, met die rookvrije horeca... of ga je stiekem expres naar kroegen die de asbakjes rebels laten staan?
jacker, ik rook ze gewoon binnenmonds

buiten natuurlijk ^^ al de rest van mijn vrienden roken ook tijdens t uitgaan. I know, meeloper, kuddedier. Care.
  zondag 21 september 2008 @ 22:54:12 #60
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61812723
dus als het straks regent, waait en 1 graad buiten is dan sta je ook onder de luifel?

"ja, het is zo'n heerlijk sociaal bindmiddel"
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_61812786
quote:
Op zondag 21 september 2008 22:54 schreef MikeyMo het volgende:
dus als het straks regent, waait en 1 graad buiten is dan sta je ook onder de luifel?

Jup, heerlijk samen kankeren op het rookverbod verbroedert heel erg
pi_61812872
quote:
Op zondag 21 september 2008 22:55 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Jup, heerlijk samen kankeren op het rookverbod verbroedert heel erg
pi_61812899
quote:
Op zondag 21 september 2008 22:54 schreef MikeyMo het volgende:

waarschijnlijk niet zo vaak als in de zomer, maar het zit er dik in dat dat er in zit.
pi_61813047
quote:
Op zondag 21 september 2008 22:59 schreef Chocolate het volgende:

[..]

waarschijnlijk niet zo vaak als in de zomer, maar het zit er dik in dat dat er in zit.
Je schrijfstijl bevalt me. Wilde ik toch even kwijt.
pi_61814501
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 19:07 schreef Senias het volgende:
UItmaken is dus niet zo een optie omdat het gewoon erg goed klikt verder en dit het enige minpunt is, en al rookt ze, dan doet ze dat maar, maar dan moet ik wel van dit nare gevoel wat ik erbij heb af, maar ik weet dus niet hoe.
Uitmaken is wél een optie.

Verbieden kan idd niet. Ze is een volwassen persoon en mag dus zelf haar eigen keuzes maken.

De boodschap die jij haar stuurt is: Ik ben een grote zeur en ik vind het niet leuk; maar het is óf niet belangrijk genoeg, óf ik heb niet het lef consequenties te trekken.

Als je het hierom uitmaakt is dat een duidelijke boodschap.

Geen ruzie, geen gejammer van 'jij verbiedt mij te roken en het is mijn lichaam'.
Gewoon: Jij mag doen wat je wilt, en ik geef erg veel om jou, maar ik wil geen rokende vriendin. The End.
Als ze echt om je geeft laat ze de peuken liggen. Die kans is groter dan je denkt, omdat vrouwen een zwak hebben voor mannen die ergens voor durven te staan. (wat jij momenteel niet doet - je laat over je lopen)
  zondag 21 september 2008 @ 23:49:30 #66
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_61814559
Ik weet dat ik in de herhaling val, maar waarom niet gewoon afspraken maken over het roken?
  zondag 21 september 2008 @ 23:52:23 #67
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_61814660
quote:
Op zondag 21 september 2008 23:47 schreef mgerben het volgende:

[..]

Uitmaken is wél een optie.

Verbieden kan idd niet. Ze is een volwassen persoon en mag dus zelf haar eigen keuzes maken.

De boodschap die jij haar stuurt is: Ik ben een grote zeur en ik vind het niet leuk; maar het is óf niet belangrijk genoeg, óf ik heb niet het lef consequenties te trekken.

Als je het hierom uitmaakt is dat een duidelijke boodschap.
Als ze echt om je geeft laat ze de peuken liggen.
Makkelijker gezegd dan gedaan....
Ik ben ook een roker... maar houdt daarom niet minder van de mensen om me heen die niet roken, omdat ik niet stop omdat zij dat willen. Je beseft als roker gewoon niet altijd, hoe storend het kan zijn voor een niet- roker.
pi_61821259
quote:
Op zondag 21 september 2008 23:47 schreef mgerben het volgende:

Als ze echt om je geeft laat ze de peuken liggen. Die kans is groter dan je denkt, omdat vrouwen een zwak hebben voor mannen die ergens voor durven te staan. (wat jij momenteel niet doet - je laat over je lopen)

Wat een BS, ik zou er juist een hekel aan hebben als mijn vriend me zonder pardon wilde veranderen ongeacht welke foute gewoonte ik er dan ook op na houdt, je neemt me zoals ik ben en anders pleur je lekker een eind op, dat is wat de gemiddelde vrouw van vandaag de dag denkt als ze deze flauwekul leest.
Kom op ze houd al rekening met je wtf wil je nou nog meer van haar?
Mama van Isa en Ties
pi_61821322
quote:
Beste fokkers,

< verhaal >

Wie herkent dit patroon van haar, komt dit uit in een verslaving?
Zal ik een groot spandoek maken met 'JA' erop en voor je deur gaan staan? Of weet je het dan nog niet? Tuurlijk komt dat voor uit verslaving, ze gaat immers steeds meer en vaker roken!
pi_61821347
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:52 schreef marlieske het volgende:
je neemt me zoals ik ben en anders pleur je lekker een eind op,
Ah, ware liefde
pi_61822017
Straks krijg je KANKER en ga je DOOD.
  maandag 22 september 2008 @ 12:53:16 #72
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_61822596
Ze is zo slim dat ze dat niet nodig heeft? Ik wist niet dat roken je IQ verhoogde
pi_61823768
quote:
Op maandag 22 september 2008 11:52 schreef marlieske het volgende:
Wat een BS, ik zou er juist een hekel aan hebben als mijn vriend me zonder pardon wilde veranderen ongeacht welke foute gewoonte ik er dan ook op na houdt
Hap! Haphap!

Goed lezen.

Ik stel juist voor dat TS zijn vriendin niet probeert te veranderen, maar dat hij zelf zijn keuzes maakt. Zij kan háár keuzes daar op afstemmen.
Dus niet "je moet die peuken laten liggen" maar gewoon "ik zoek een vriendin die niet rookt, dat ben jij niet, doei".
quote:
, je neemt me zoals ik ben en anders pleur je lekker een eind op, dat is wat de gemiddelde vrouw van vandaag de dag denkt als ze deze flauwekul leest.
Als je niet hoeft te kiezen, en gewoon je vriendje onder de duim kunt houden kun je je makkelijk zo'n houding aanmeten.
Het wordt anders als je vriendje óók een mening blijkt te hebben en jij misschien moet kiezen tussen roken of vriendje.
Als je dan kiest voor roken denk ik dat hij een goede keus heeft gemaakt.

Grappig trouwens, een vrouw die schrijft dat ze niet door haar vriendje veranderd wil worden
  Official ESF Kreviewer maandag 22 september 2008 @ 14:15:46 #74
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_61824544
[reacties niet gelezen disclaimer]

Je wist voordat je wat met haar kreeg dat ze rookte, dan moet je ook niet achteraf gaan zeiken. Als je er niet mee om kan gaan, moet je maar iemand zoeken die niet rookt.
Je gaat iemand die maar 1 arm heeft toch ook niet achteraf kwalijk nemen dat ze langzamer afwast... :/

[/reacties niet gelezen disclaimer]
pi_62109427
Of ze al lichamelijk verslaafd is weet ik niet, maar het klinkt ernaar. Men is het al voordat men het in de gaten heeft, en voordat men gaat trillen als het lang duurt voor de volgende aangestoken is, want het begint geestelijk en dat is ook hetgeen dat het zo moeilijk maakt later af te kicken. Dat lichamelijke is het punt niet, het lichamelijke deel is juist niet moeilijk af te kicken.
Wat maakt het uit of ze lichamelijk verslaafd is, geestelijk zeker want het mag van haarzelf bij steeds meer gelegenheden en ook altijd als zo'n gelegenheid er is.

Ik ben zelf jaren niet lichamelijk verslaafd geweest, maar wel geestelijk. Gezelligheidsroker.. maar het moest dan wel perse in gezelschap, zien roken deed roken. Ook al verdroeg mijn lichaam geen teer en nicotine. (welk lichaam wel? Ik merkte dit hooguit heftiger. Merk je het niet en je hebt de kracht van de jeugd, des te gevaarlijker is het want je merkt niet wat een kwaad het doet)
Dat is toch niet anders dan- en dat kan een net zo'n regelmatige frequentie opbrengen (tenslotte) als dat je voor je lichamelijke behoefte kan moeten. En kans op lichamelijke verslaving wordt wel erg groot zo. Er kan zoveel gezellig zijn, of nodig zijn, dan heb je troostsigretjes, verwensigaretjes, pauzesigaretjes, wachttijdsigaretjes. Je vriendin neemt al niet meer die enkele gelegenheidssigaret.

Ik rook al lang niet meer maar mijn partner wel. En als iets storend is dan is het wel z'n rookgedrag. Omdat het zo muf is en zo stinkt en me pijn doet, en hij dat zelf niet merkt omdat hij de roker is en de grens van goed ruiken en het opmerken van het gore en ongezonde allang verlegd is. Het is wel elke f*cking dag dat ik in die smerige atmosfeer kom te zitten, levenslang (want ik ben getrouwd) en elke avond weer, en in de kleine ruimte die auto heet, en in het weekend vanaf 's morgens en hij ziet geen enkele noodzaak te stoppen. Kan ook niet zo gemakkelijk meer voor hem.

Ik ken in alle rokersstellen waarbij maar 1 helft rookt maar eentje die zo goed is om uit liefde buiten te roken, omdat zijn lief een lichamelijke aandoening heeft waar rook niet bij mag. (en nu uiteindelijk ook omdat er kinderen bij zijn komen kijken).
Ik ook, ik krijg er bv een enorm zere maag en ogen van, accuut, maar die wetenschap is voor mijn man niet genoeg om me niet in de rook te zetten. En zo ook m'n zwager die zo dikwijls over de vloer komt, dit weet, gewoon doorrookt bij mij binnen. Ze kunnen zich toch niet voorstellen hoe dat voelt.
Of als ze een kind hebben, wordt gewoon binnen gerookt, wel of niet kind in de buurt.
Zo nog iemand met een zieke vrouw, die gaat echt niet elders roken. Nee, de roker heeft recht op zijn rokerij en als een ander daar ziek van wordt is geen reden tot een oplossing zoeken. Laat staan als iemand het eenvoudig vies vind, dat is dan al helemaal geen reden.. Dat roken een zeker egoisme dus mee lijkt te brengen blijkt meer regel dan uitzondering. Of ik heb gewoon een wat dat betrefd verkeerd slag mensen in m'n omgeving, dat kan ook natuurlijk.

Als ze zich zo nodig zo stoer geen verslaafde wil noemen, dan kan ze net zo goed direct stoppen, want rokers krijgen die wens vroeg of laat toch, als ze gaan merken wat het nog meer doet dan alleen gezellig je tijd vullen. Dan maar beter als het rookgedrag nog niet teveel is opgelopen. Maar waarschijnlijk wordt er gezegd dat het wel mee valt en ze als volwassene haar eigen keus heeft. Zoiets duidt op geestelijke verslaving en dat laatste is ook zo... Maar jij hebt ook jou keus dat muffe leventje wel of niet te delen. Rook dringt overal door. In de lucht, in de geur in kleding van de meeroker, in de kleur van je huis, in het gestel van de meeroker. Het is mij wel gebleken dat roker en niet roker een groot verschil leven en het is aan jou of je dat verschil in de toekomst in het dagelijks leven aanwil en/of aankunt.
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
  zondag 5 oktober 2008 @ 22:53:58 #76
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_62161169
En zijn jullie nog samen??
Heb je een oplossing gevonden met je vriendin?
pi_62161584

zondag 5 oktober 2008 @ 23:09:43 #78
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_62161676
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 23:06 schreef r3gi3boy het volgende:
[ afbeelding ]

Das wel heel confronterend!!!
pi_62162299
Een relatie die verder goed loopt laten beïnvloeden door rookgedrag, hoe sad.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
  maandag 6 oktober 2008 @ 16:06:18 #80
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_62175804
Je wilt met haar roken om kunnen gaan. Je er niet meer zo aan storen. Dat is wat je zegt. Maar diep in je hart wil je gewoon dat ze stopt. Wees eerlijk
Je houdt van haar en je vraagt het niet te stoppen omdat het háár keuze is en niet die van jou, maar als het aan jou lag dan hing ze die stinkstok meteen aan de figuurlijke wilgen.
Snap je wel, denk dat iedereen dat wel begrijpt

Misschien kun je proberen om er wat minder op te letten. Als ik het zo lees dan houd je wel érg goed in de gaten hoeveel, waar, met wie en wanneer ze nu eigenlijk rookt. Als ze naar een vriendin gaat die rookt dan heb je je gedachte al klaar staan. Dan is het ook niet raar dat het je ergernis alleen maar versterkt als ze er weer eens eentje op steekt.

Probeer je te concentreren op andere dingen en niet op die sigaret. Dat maakt haar niet wie ze is.
(Un)masking for the greater good.
pi_62185110
Vrouwen die roken
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_62192915
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 21:08 schreef StarGazer het volgende:
Vrouwen die roken

En ergens voelde ik me ook wel aangesproken gezien alle vrouwen waar ik tot dusver iets mee heb gehad, inclusief mijn huidige vriendin, rokers zijn. Slechts 2 meisjes waren dat niet, en om eerlijk te zijn kan ik er niet van wakker liggen. Dat gelul over dat het naar een asbak smaakt gaat ook nergens over, althans IK proef er niks van. En sowieso is roken meer iets vrouwelijks. Als in; vrouwen doen het met een andere gedachte dan mannen en sowieso roken er meer vrouwen dan mannen. Ik weet er het fijne ook niet van maar het is wel gewoon zo dat als een vrouw WIL roken, dan zal ze ook roken.

Je postte al 44 keer 'en ik wil van dat gevoel af'. Dit vind ik raar klinken. Als je zei 'ik zou graag hebben dat ze stopt, mindert, whatever' dan kan je dit aan haar laten blijken. Maar wat wil je zeggen met 'van dat gevoel wil ik af'? het is gewoon jouw gevoel over de kwestie, daar kan je niet vanaf Ik denk dat jij wat moeite hebt met accepteren dat je vriendin rookt. En of ze zal blijven roken, dat zit er dik in. Maar so what? Als je daar al een relatie voor in twijfel wil trekken? En ondertussen is het haar al wel duidelijk dat jij het niet zo tof vind. Persoonlijk vind ik dat ze daarom niet moet stoppen. Als ze dat wel zou doen dan zegt dat veel over haar commitment. Maar als ze liever af en toe rookt dan jou je plezier/ideaalbeeld te gunnen dan ziet ze het A, waarschijnlijk niet als iets wat jullie relatie in de weg staat ergo dat jij je aanstelt, en B, heeft ze de smaak wel degelijk te pakken en kan je er maar beter mee leren leven

Tenzij ze camel rookt. Dan dump je haar.
graag verwijderen
pi_62360751
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 06:16 schreef fyah het volgende:

[..]
Tenzij ze camel rookt. Dan dump je haar.
  † In Memoriam † vrijdag 17 oktober 2008 @ 02:18:35 #84
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_62450619
quote:
Op maandag 22 september 2008 14:15 schreef Kreator het volgende:
Je wist voordat je wat met haar kreeg dat ze rookte, dan moet je ook niet achteraf gaan zeiken. Als je er niet mee om kan gaan, moet je maar iemand zoeken die niet rookt.
Je gaat iemand die maar 1 arm heeft toch ook niet achteraf kwalijk nemen dat ze langzamer afwast... :/
Nee, maar als je een relatie krijgt met iemand met twee armen en diegene zaagt moedwillig elke dag een stukje van haar arm af (roken is tenslotte een vorm van zelfmoord), dan mag je daar natuurlijk best iets van zeggen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_62450798
Elke dag een stukje van je arm afzagen lijkt me nou bepaald niet zelfmoord, laat staan roken
Echter over 1 ding ben ik het wel met je eens: als ik een relatie had met iemand die elke dag moedwillig een stukje van haar arm zou afzagen zou ik er best iets van mogen zeggen ja
graag verwijderen
  † In Memoriam † vrijdag 17 oktober 2008 @ 03:15:45 #86
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_62450855
Ok, als je de message maar hebt.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_62450879
Gewoon dumpen, roken is zo een issue geworden blijkbaar dat mensen door de rook de bossen niet meer zien.

Waarom blijven bij iemand die jij als een waakhond achterna loopt, lekkere verhouding heb je dan Zij zal altijd blijven roken en jij hebt daar een hekel aan en kan je er niet overheen zetten. Duidelijk.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_62452013
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 19:16 schreef dutchgal het volgende:
hmmm nou...sigaretten smaken niet naar bloemetjes en ruiken er al helemaal niet naar...het lijkt mij wel dat ze verslaafd is geworden. zoals ze zegt: ze gaat toch niet stoppen.
als je het niet uit wilt maken, dan zul je het moeten accepteren... en het los laten... en goede afspraken maken over roken waar jij bij bent... en het is ook nog eens slecht voor JOUW gezondheid...jij ademt de rook ook net zo hard in als zij....
Dat dus. En kun je niet loslaten, dan zul je haar moeten loslaten; dan zul je haar de keuze moeten geven tussen jou of roken en de consequenties van haar keuze moeten nemen. (Grote kans dat ze jou kiest, maar alsnog [stiekum] ergens anders doorrookt, maar ze kan je daardoor ook verlaten)
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 19:25 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dan is mijn tip het volgende; Maak je niet zo'n zorgen, genoeg mensen roken, ze worden geen ander persoon ofzo. Ze blijft je liefje. En zolang je met haar communiceert wat je er van vindt moet het allemaal geen probleem zijn.
Precies. Ze gaat waarschijnjlijk gewoon wat eerder dood. Dat geeft toch niet?
quote:
[..]
Hij heeft wel gelijk, hoor
quote:
Op zondag 21 september 2008 12:43 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Of jij hebt het over druppels die een emmer laten overlopen in een relatie of jij hebt het over oppervlakkige relaties die sowieso nergens over gaan.
Vaak zijn het druppels, idd. Maar helaas kotmt het ook te vaak voor dat dat ene punt echt alles is waardoor het niet (meer) werkt. (Misschien door ervaringen van vroeger, door miscommunicatie, ed. dat de partners elkaar niet begrijpen)
pi_62453503
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 08:55 schreef Bright het volgende:

[..]

Dat dus. ...
Niks dat dus. De anti-rokers lezen niet en draven door zodra het woord roken maar op het scherm komt.
Staat gewoon in de OP:
quote:
Beste fokkers,

...als ze bij mij is rookt ze nooit, omdat ik die dingen niet in huis heb en ze weet dat ik dat heel vervelend vind.

...
Ze rookt op andere plekken, onder andere mensen in sociale situaties waar TS niet bij is, als je de moeite neemt om het verhaal te lezen.

Jullie anti-rokers zijn zo verblind door haat, dat jullie niet uit de klacht van TS oppikken dat de vriendin van TS zich al aan hem aanpast, dat heet een compromis.

TS is echter zo'n relatie-nazi dat ie ook wil bepalen wat zij wel en niet doet als ze niet bij hem in de buurt is.
twee violen en een trommel en een fluit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')