Ik heb ook tijden gerookt tijdens het uitgaan, en dan weer een 'beetje' verslaafd.quote:Op zaterdag 20 september 2008 19:10 schreef Senias het volgende:
De vraag die ik dus indirect stel is dan ook; Is ze nou verslaafd, wordt ze zeker weten verslaafd, of kan dit gewoon echt als gelegenheidsroken gerekend worden en BLIJVEN?
Dan is mijn tip het volgende; Maak je niet zo'n zorgen, genoeg mensen roken, ze worden geen ander persoon ofzo. Ze blijft je liefje. En zolang je met haar communiceert wat je er van vindt moet het allemaal geen probleem zijn.quote:Op zaterdag 20 september 2008 19:20 schreef Senias het volgende:
Het is niet erg zorgend, het is een gevoel waar ik van af wil, ik heb het onbewust, ik ben er toch ook niet blij mee, ik zou wel willen dat ik er niet om zou geven dat ze er 1 op steekt ja of nee en gewoon geen gevoel erbij krijg, maar dat is dus niet zo op het moment.
Het klinkt misschien ook allemaal stom wat ik vertel, maar ik zit er ECHT mee, tenminste, het doet wat met me, en omdat jullie hier meestal goede adviezen geven post ik het hier, om wijzer te worden of tips te krijgen.
Doe anders ff lekker kortzichtigquote:Op zaterdag 20 september 2008 19:27 schreef Superfast het volgende:
Luister gast jij vind roken vies toch simpel....
Als zij blijft roken ga jij je constant irriteren , als je ff een zoen wilt geven en je zit in een asbak te roeren ga je over je nek.......
Daarnaast schaadt ze jouw gezondheid ook door te roken in jouw bijzijn.......Wat denk je ooit een kindje wilt maken en madam blijft lekker door roken??
Ik weet niet of jullie samenwonen of dat van plan zijn maar dan kun jij elke 2 jaar je plafond opnieuw witten omdat mevrouw zo nodig een (ongezonde) hobby in stand wil houden......
Geloof mij gaat echt niet werken op de lange termijn
Kortzichtigquote:Op zaterdag 20 september 2008 19:28 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Doe anders ff lekker kortzichtig
Het is een verslaving! Gewoon de keuze geven: stoppen of opkrassen! Weet je meteen wat je d'r waard bent.quote:Op zaterdag 20 september 2008 18:58 schreef Senias het volgende:
Wie herkent dit patroon van haar, komt dit uit in een verslaving?
Behoorlijk kortzichtig inderdaad.quote:Op zaterdag 20 september 2008 19:49 schreef Superfast het volgende:
[..]
Kortzichtig![]()
Wat ik beschrijf is toch conform de feiten of niet dan?
TS gaat vast een topic openen omdat het hem eigenlijk niet zo hoog zit
Wat hij vertelde zijn gewoon feiten, lieve knakkerquote:Op zaterdag 20 september 2008 19:28 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
ik wel. Ik heb geen zin om over 20 jaar aan het ziektebed te staan van mijn vrouw die kanker heeftquote:Op zaterdag 20 september 2008 20:04 schreef HostiMeister het volgende:
Echt, zouden jullie zo iets triviaal als roken in de weg laten staan van zoiets als liefde?
Dat bedoel ik met kortzichtig, niet iedereen die rookt krijgt kankerquote:Op zaterdag 20 september 2008 20:07 schreef Heider00sje het volgende:
[..]
ik wel. Ik heb geen zin om over 20 jaar aan het ziektebed te staan van mijn vrouw die kanker heeft
Lijkt me niet dat ze speciaal naar die vriendin gaat om maar te kunnen roken. Het moment dat ze een rokertje gaat doen na de seks zal ook nog wel even op zich laten wachten. Ze rookt graag, dat moge duidelijk zijn, maar ga niet paranoia doen. Haar leven wordt vast niet beheerst door het roken.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:04 schreef Senias het volgende:
Ja maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, ik vind het een lastige situatie, ze zou vanavond naar mij toe komen maar smste me dat ze eerst even langs een vriendn wilde en het wat later wordt. laat dat nou net die vriendin zijn waar ze altijd rookt als ze daar is. Dus wat gaat er door mijn hoofd; ze moet roken, maar kan het niet bij mij, omdat ze a. niet wil laten merken dat ze verslaafd(aan het worden) is, b. ze wil niet roken waar ik bij ben omdat ze weet hoe ik erover denk.
Als wat jij stelt conform de feiten is dan zou ze wel stoppen met roken.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:10 schreef Karammel het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat ze speciaal naar die vriendin gaat om maar te kunnen roken. Het moment dat ze een rokertje gaat doen na de seks zal ook nog wel even op zich laten wachten. Ze rookt graag, dat moge duidelijk zijn, maar ga niet paranoia doen. Haar leven wordt vast niet beheerst door het roken.
Nee... en ook niet uit iedere incest relatie ontstaat een mismaakt kind. Je krijgt ook niet direct aids als je het onveilig doet met een aidspatiënt. Neemt niet weg dat je bewust een risico neemt waar je niet alleen jezelf, maar ook je partner mee opzadelt.quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:10 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dat bedoel ik met kortzichtig, niet iedereen die rookt krijgt kanker
Hoe kom je op het debiele idee dat als je rookt meteen je hele leven om roken draait?quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:12 schreef Senias het volgende:
Nog niet, daar ben ik dus bang voor, en als niet roker zou dat gewoon heel vervelend zijn.
Idd. Zo lang ze geen crack rookt of elke avond aan t Chinezen is...quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:04 schreef HostiMeister het volgende:
Echt, zouden jullie zo iets triviaal als roken in de weg laten staan van zoiets als liefde?
Dat dus , als je er echt niet mee kunt leven dan moet je er een punt achter zetten en anders stoppen met zeiken klinkt zwart wit maar zo is het uiteindelijk welquote:Op zaterdag 20 september 2008 20:15 schreef LudoSanders het volgende:
Het is je vriendin, niet je bezit. Je hebben beide een eigen leven, wanneer dat niet strookt met elkaar moet je maar eens nagaan of het überhaupt wel gaat werken.
Jouw user-icon geeft aan dat jij zelf verslaafd bent aan roken. Dat jij het triviaal noemt om via je longen, een van de meest kostbare organen van je lichaam, dodelijke giftige verslavende stoffen binnen te halen, zegt nog niet dat de rest van de wereld dat ook vindt...quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:04 schreef HostiMeister het volgende:
Denial!quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:10 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dat bedoel ik met kortzichtig, niet iedereen die rookt krijgt kanker
Aghut je kunt het ook overdrijven hoor , weet niet waar je woont maar veel plekken in Nederland is het dagelijks fijnstof happen ook daar kun je een vervelende griep aan over houdenquote:Op zaterdag 20 september 2008 21:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Jouw user-icon geeft aan dat jij zelf verslaafd bent aan roken. Dat jij het triviaal noemt om via je longen, een van de meest kostbare organen van je lichaam, dodelijke giftige verslavende stoffen binnen te halen, zegt nog niet dat de rest van de wereld dat ook vindt...
[..]
Denial!
Dit is net zo'n slap excuus als "je kan ook worden doodgereden door een bus"! 't Is niet alsof het feit dat je rookt zorgt dat je minder fijnstof inademt...quote:Op zaterdag 20 september 2008 22:01 schreef Superfast het volgende:
[..]
Aghut je kunt het ook overdrijven hoor , weet niet waar je woont maar veel plekken in Nederland is het dagelijks fijnstof happen ook daar kun je een vervelende griep aan over houden
ja bla bla offtopic gelulquote:Op zaterdag 20 september 2008 22:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dit is net zo'n slap excuus als "je kan ook worden doodgereden door een bus"! 't Is niet alsof het feit dat je rookt zorgt dat je minder fijnstof inademt...
Voor de volledigheid: het aantal gemiste levenstijd door fijnstof is iets van 4 maanden, door roken 8-12 jaar.
Nu het toch over luchtverontreiniging gaat: er gaan 10 keer zoveel mensen dood door luchtverontreiniging binnenshuis dan buiten! Een pluspuntje hierbij is wel dat het voornamelijk rokers betreft, dus ik hoef me niet zo'n zorgen te maken
Daar gaat het niet om, wat ik vind. Ik vroeg me gewoon af of men roken, een gewoonte schadelijk tot een bepaalde mate, er voor kon zorgen dat een relatie stuk gaat. Zeker in de mate waar men het hier over heeft, niet eens in de buurt van de desbetreffende partner.quote:Op zaterdag 20 september 2008 21:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Jouw user-icon geeft aan dat jij zelf verslaafd bent aan roken. Dat jij het triviaal noemt om via je longen, een van de meest kostbare organen van je lichaam, dodelijke giftige verslavende stoffen binnen te halen, zegt nog niet dat de rest van de wereld dat ook vindt...
[..]
Denial!
Er gaan relaties stuk door nagelbijten, schoonfamilies, "de afstandsbediening" en de kleur van de gordijnen... NATUURLIJK kan roken een reden zijn!quote:Op zondag 21 september 2008 01:32 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, wat ik vind. Ik vroeg me gewoon af of men roken, een gewoonte schadelijk tot een bepaalde mate, er voor kon zorgen dat een relatie stuk gaat. Zeker in de mate waar men het hier over heeft, niet eens in de buurt van de desbetreffende partner.
Of jij hebt het over druppels die een emmer laten overlopen in een relatie of jij hebt het over oppervlakkige relaties die sowieso nergens over gaan.quote:Op zondag 21 september 2008 08:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Er gaan relaties stuk door nagelbijten, schoonfamilies, "de afstandsbediening" en de kleur van de gordijnen... NATUURLIJK kan roken een reden zijn!
nu nog steeds, met die rookvrije horeca... of ga je stiekem expres naar kroegen die de asbakjes rebels laten staan?quote:Op zondag 21 september 2008 15:03 schreef Chocolate het volgende:
ik herken het gedrag van je vriendinben er zelf ook zo één. Sommige mensen zijn gewoon wat vatbaarder voor dat soort dingen.
Ik weet van mezelf dat ik niet verslaafd ben.Als ik uitga en heb gerookt dan blijft het pakje ook gewoon (vaak) mijn tas liggen. Maar voel er dan verder niet de drang. Doe het echt voor de gezelligheid/saamhorigheid en het gevoel wat ik krijg in mijn hoofd.
Denk eerlijk gezegd dat het afhankelijk is per persoon hoe erg snel je verslaafd wordt. Denk dat je vriendin dus de enige is die het je echt kan vertellen.
jacker, ik rook ze gewoon binnenmondsquote:Op zondag 21 september 2008 22:45 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
nu nog steeds, met die rookvrije horeca... of ga je stiekem expres naar kroegen die de asbakjes rebels laten staan?
Jup, heerlijk samen kankeren op het rookverbod verbroedert heel ergquote:Op zondag 21 september 2008 22:54 schreef MikeyMo het volgende:
dus als het straks regent, waait en 1 graad buiten is dan sta je ook onder de luifel?
"ja, het is zo'n heerlijk sociaal bindmiddel"
quote:Op zondag 21 september 2008 22:55 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Jup, heerlijk samen kankeren op het rookverbod verbroedert heel erg
waarschijnlijk niet zo vaak als in de zomer, maar het zit er dik in dat dat er in zit.quote:Op zondag 21 september 2008 22:54 schreef MikeyMo het volgende:
dus als het straks regent, waait en 1 graad buiten is dan sta je ook onder de luifel?
"ja, het is zo'n heerlijk sociaal bindmiddel"
Je schrijfstijl bevalt me. Wilde ik toch even kwijt.quote:Op zondag 21 september 2008 22:59 schreef Chocolate het volgende:
[..]
waarschijnlijk niet zo vaak als in de zomer, maar het zit er dik in dat dat er in zit.
Uitmaken is wél een optie.quote:Op zaterdag 20 september 2008 19:07 schreef Senias het volgende:
UItmaken is dus niet zo een optie omdat het gewoon erg goed klikt verder en dit het enige minpunt is, en al rookt ze, dan doet ze dat maar, maar dan moet ik wel van dit nare gevoel wat ik erbij heb af, maar ik weet dus niet hoe.
Makkelijker gezegd dan gedaan....quote:Op zondag 21 september 2008 23:47 schreef mgerben het volgende:
[..]
Uitmaken is wél een optie.
Verbieden kan idd niet. Ze is een volwassen persoon en mag dus zelf haar eigen keuzes maken.
De boodschap die jij haar stuurt is: Ik ben een grote zeur en ik vind het niet leuk; maar het is óf niet belangrijk genoeg, óf ik heb niet het lef consequenties te trekken.
Als je het hierom uitmaakt is dat een duidelijke boodschap.
Als ze echt om je geeft laat ze de peuken liggen.
Wat een BS, ik zou er juist een hekel aan hebben als mijn vriend me zonder pardon wilde veranderen ongeacht welke foute gewoonte ik er dan ook op na houdt, je neemt me zoals ik ben en anders pleur je lekker een eind op, dat is wat de gemiddelde vrouw van vandaag de dag denkt als ze deze flauwekul leest.quote:Op zondag 21 september 2008 23:47 schreef mgerben het volgende:
Als ze echt om je geeft laat ze de peuken liggen. Die kans is groter dan je denkt, omdat vrouwen een zwak hebben voor mannen die ergens voor durven te staan. (wat jij momenteel niet doet - je laat over je lopen)
Zal ik een groot spandoek maken met 'JA' erop en voor je deur gaan staan? Of weet je het dan nog niet?quote:Op zaterdag 20 september 2008 18:58 schreef Senias het volgende:
Beste fokkers,
< verhaal >
Wie herkent dit patroon van haar, komt dit uit in een verslaving?
Ah, ware liefdequote:Op maandag 22 september 2008 11:52 schreef marlieske het volgende:
je neemt me zoals ik ben en anders pleur je lekker een eind op,
Hap! Haphap!quote:Op maandag 22 september 2008 11:52 schreef marlieske het volgende:
Wat een BS, ik zou er juist een hekel aan hebben als mijn vriend me zonder pardon wilde veranderen ongeacht welke foute gewoonte ik er dan ook op na houdt
Als je niet hoeft te kiezen, en gewoon je vriendje onder de duim kunt houden kun je je makkelijk zo'n houding aanmeten.quote:, je neemt me zoals ik ben en anders pleur je lekker een eind op, dat is wat de gemiddelde vrouw van vandaag de dag denkt als ze deze flauwekul leest.
quote:
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 06:16 schreef fyah het volgende:
[..]
Tenzij ze camel rookt. Dan dump je haar.
Nee, maar als je een relatie krijgt met iemand met twee armen en diegene zaagt moedwillig elke dag een stukje van haar arm af (roken is tenslotte een vorm van zelfmoord), dan mag je daar natuurlijk best iets van zeggen.quote:Op maandag 22 september 2008 14:15 schreef Kreator het volgende:
Je wist voordat je wat met haar kreeg dat ze rookte, dan moet je ook niet achteraf gaan zeiken. Als je er niet mee om kan gaan, moet je maar iemand zoeken die niet rookt.
Je gaat iemand die maar 1 arm heeft toch ook niet achteraf kwalijk nemen dat ze langzamer afwast... :/
Dat dus. En kun je niet loslaten, dan zul je haar moeten loslaten; dan zul je haar de keuze moeten geven tussen jou of roken en de consequenties van haar keuze moeten nemen. (Grote kans dat ze jou kiest, maar alsnog [stiekum] ergens anders doorrookt, maar ze kan je daardoor ook verlaten)quote:Op zaterdag 20 september 2008 19:16 schreef dutchgal het volgende:
hmmm nou...sigaretten smaken niet naar bloemetjes en ruiken er al helemaal niet naar...het lijkt mij wel dat ze verslaafd is geworden. zoals ze zegt: ze gaat toch niet stoppen.
als je het niet uit wilt maken, dan zul je het moeten accepteren... en het los laten... en goede afspraken maken over roken waar jij bij bent...en het is ook nog eens slecht voor JOUW gezondheid...jij ademt de rook ook net zo hard in als zij....
Precies. Ze gaat waarschijnjlijk gewoon wat eerder dood. Dat geeft toch niet?quote:Op zaterdag 20 september 2008 19:25 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dan is mijn tip het volgende; Maak je niet zo'n zorgen, genoeg mensen roken, ze worden geen ander persoon ofzo. Ze blijft je liefje. En zolang je met haar communiceert wat je er van vindt moet het allemaal geen probleem zijn.
Hij heeft wel gelijk, hoorquote:Op zaterdag 20 september 2008 19:28 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Vaak zijn het druppels, idd. Maar helaas kotmt het ook te vaak voor dat dat ene punt echt alles is waardoor het niet (meer) werkt. (Misschien door ervaringen van vroeger, door miscommunicatie, ed. dat de partners elkaar niet begrijpen)quote:Op zondag 21 september 2008 12:43 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Of jij hebt het over druppels die een emmer laten overlopen in een relatie of jij hebt het over oppervlakkige relaties die sowieso nergens over gaan.
Niks dat dus. De anti-rokers lezen niet en draven door zodra het woord roken maar op het scherm komt.quote:
Ze rookt op andere plekken, onder andere mensen in sociale situaties waar TS niet bij is, als je de moeite neemt om het verhaal te lezen.quote:Op zaterdag 20 september 2008 18:58 schreef Senias het volgende:
Beste fokkers,
...als ze bij mij is rookt ze nooit, omdat ik die dingen niet in huis heb en ze weet dat ik dat heel vervelend vind.
...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |