Topic nummer 301283012 waarbij een user geen geldig kaartje heeft en de rest van de wereld daar schuldig aan is.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:00 schreef VeX- het volgende:
Dus ik was vanochtend op weg naar Almere na een lekker maaltijd bij de Burger King wanneer ik oog in oog sta met een of andere frusti. Bleek een conducteur te zijn. Nadat ik m'n ovkaart flits, hoor ik opeens iets van 'heb je ook een geldig vervoersbewijs?' In m'n kekke opweling was ik vergeten dat m'n ov 2 uur geleden niet meer geldig was. Geef ik m'n verhaal, komt de conducteur met z'n bonneboekje aanzetten. Bla bla. Gegevens noteren, hoop gezeur, boete van 45 euro.
Nadat ik de vent zijn draconische instelling wijs wordt me verteld of ik niet liever een proces verbaal wil etc. etc. Ik heb me maar van de betere kant getoond en de boete geaccepeteerd. Je zou zeggen dat je voor 45 euro minstens de grens overkomt, maar ik werd er meteen uitgezet. Waarna ik dus met studentenkorting een kaartje naar Almere voor 2,40 haalde.
Klacht: ^34%$*#6 conducteur. Stik toch lekker in je kaartje.
Daar stopte ik met lezen.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:00 schreef VeX- het volgende:
Dus ik was vanochtend op weg naar Almere na een lekker maaltijd bij de Burger King wann...
Goh, wat grootmoedig voor iemand die geen kaartje heeftquote:Op zaterdag 20 september 2008 11:00 schreef VeX- het volgende:
Ik heb me maar van de betere kant getoond en de boete geaccepeteerd.
De hele dag ettertjes als jij het leven zuur maken, lijkt me best wel een droombaan eigenlijk.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:12 schreef VeX- het volgende:
En je ziet ook gewoon dat die loser op zulke incidenten teert om zijn dag goed te maken. Je zou maar conducteur zijn.
Dat mogen conducteurs niet, dus pakken ze jou aan. En terecht.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:12 schreef VeX- het volgende:
Eigen schuld? Beetje coulance zou niet erg zijn gezien de omstandigheden. Laat ze maar de echte boeven aanpakken..
Gezien welke omstandigheden? Dat je nog niet wakker was? Dat je OV pas 2 uur niet meer geldig was?quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:12 schreef VeX- het volgende:
Eigen schuld? Beetje coulance zou niet erg zijn gezien de omstandigheden. Laat ze maar de echte boeven aanpakken..
En je ziet ook gewoon dat die loser op zulke incidenten teert om zijn dag goed te maken. Je zou maar conducteur zijn.
Befehl ist befehl.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:15 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gezien welke omstandigheden? Dat je nog niet wakker was? Dat je OV pas 2 uur niet meer geldig was?
Regels zijn regels. Dan moet je je er maar aan houden, hoef je ook niet te klagen
Gelul, want de boete is namelijk ¤ 35.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:00 schreef VeX- het volgende:
Gegevens noteren, hoop gezeur, boete van 45 euro.
Bronquote:Hoogte boete voor reizen zonder kaartjeAls u zonder geldig vervoersbewijs in de trein wordt gecontroleerd dan betaalt u de ritprijs, plus de 35 euro boete.
Yeah je hebt bij deze verloren dankzij Godwin's law, en dat al op post 19, goed werk vriend.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:17 schreef VeX- het volgende:
[..]
Befehl ist befehl.
Ik krijg er nare trekjes bij.
Jezus triest figuur. Je krijgt een boete, omdat je zelf de fout hebt gemaakt geen kaartje te kopen. Stel je niet zo aan.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:17 schreef VeX- het volgende:
[..]
Befehl ist befehl.
Ik krijg er nare trekjes bij.
Jij werkt zeker bij de NS.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:20 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Je liegt dat het gedrukt staat. om meerdere redenen.
[..]
Gelul, want de boete is namelijk ¤ 35.
[..]
Bron
Je OV was 2 uur geleden niet meer geldig is ook onzinnig excuus. In het geval van een weekendkaart is deze geldig op de nacht van vrijdag op zaterdag tot 04:00. Je reed dus gewoon op een zaterdagochtend met je weekkaart, en dat is simpelweg stom.
Tevens word je niet de trein uitgeknikkerd als je kan laten zien we je bent. Zoals de quote van de NS website laat zien koop je simpelweg een kaartje met ¤ 35 verhoging bij de conducteur. De betaling kan contant of je kan met identificatie uitstel van betaling aanvragen.
quote:
Er zijn geen omstandigheden en dus is het 100% terecht.quote:
Ja je had een ongeldig vervoersbewijs. Wat is het verschil tussen geen en een ongeldig vervoersbewijs.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:25 schreef VeX- het volgende:
[..]
Jij werkt zeker bij de NS.![]()
En ik moet nu toch echt 45 euro betalen. Ergens is het wel terecht, maar die vent had op zich wel wat coulance kunnen tonen. Het is niet alsof ik helemaal geen vervoersbewijs had in tegenstelling tot degenen waarvoor zulke boetes werkelijk bedoeld zijn.
Ja, ik vind het ook altijd zo vreemd dat ik een boete krijg met mn strippenkaart uit 1983. Laat ze eens mensen zonder een vervoersbewijs pesten!quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:25 schreef VeX- het volgende:
[..]
En ik moet nu toch echt 45 euro betalen. Ergens is het wel terecht, maar die vent had op zich wel wat coulance kunnen tonen. Het is niet alsof ik helemaal geen vervoersbewijs had in tegenstelling tot degenen waarvoor zulke boetes werkelijk bedoeld zijn.
Dan had de TS maar een pruik en opmaak spullen mee moeten nemen, dan was het hem misschien ook wel gelukt.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:28 schreef Isabeau het volgende:
Vrouw hè.
Er is gewoon best veel willekeur en je treft het met de conducteur of niet en ik heb het altijd nog getroffenquote:Op zaterdag 20 september 2008 11:30 schreef Basp1 het volgende:
Dan had de TS maar een pruik en opmaak spullen mee moeten nemen, dan was het hem misschien ook wel gelukt.
Dat is dan weer wat anders, want het is natuurlijk belachelijk dat strippenkaarten (iets waarvoor je geld betaald hebt) verlopen en dat je ze vervolgens nergens kan inleveren. Dit bijvoorbeeld in tegenstelling tot oude postzegels die je ook nu nog steeds kan blijven gebruiken.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:29 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook altijd zo vreemd dat ik een boete krijg met mn strippenkaart uit 1983. Laat ze eens mensen zonder een vervoersbewijs pesten!
Ik als zwartreizende man kies daarom ook alleen maar treinen uit met conductrices die ook voor mijn charmes vallen.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:31 schreef Isabeau het volgende:
Er is gewoon best veel willekeur en je treft het met de conducteur of niet en ik heb het altijd nog getroffen
Mensen die niet uit zichzelf een krantje onder hun viezen schoenen doen als ze die op een bankje leggenquote:Op zaterdag 20 september 2008 11:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Iedereen die te horen krijgt 'doe je er wel een krantje onder' als je met je voetjes op de bank zit trouwens ook. Dat kost je namelijk 25 euro.
Als het zomervakantie was of een feestdag, dan snap ik dat mensen die fout maken, maar ik heb zelf 7 jaar lang een OV gehad en ik ben nooit vergeten dat mijn week-OV in het weekend niet geldig was. Daar wen je snel genoeg aan. Dus ik zie geen reden voor coulance? En waarom zou de conducteur coulant met jou zijn? Je betaalt niet eens voor je vervoersbewijsquote:Op zaterdag 20 september 2008 11:25 schreef VeX- het volgende:
[..]
Coulance? Ze krijgen waarschijnlijk de hele dag van die kneuzen die met kutsmoesjes een boete willen vermijden!quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:12 schreef VeX- het volgende:
Je moet inderdaad ¤45 betalen, maar geen ¤45 boete zoals je in je OP zegt. L-e-z-e-n.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:25 schreef VeX- het volgende:
[..]
Een conducteur die boeven vangt, van welke planeet kom jij?quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:12 schreef VeX- het volgende:
TS faalt in vele opzichtenquote:Op zaterdag 20 september 2008 13:47 schreef Heider00sje het volgende:
[..]
Een conducteur die boeven vangt, van welke planeet kom jij?
quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:01 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Topic nummer 301283012 waarbij een user geen geldig kaartje heeft en de rest van de wereld daar schuldig aan is.
Je bent gewoon een pauper en een huilebalk.
Regel je spullen goed, en reageer eens volwassen als je een fout maakt.
HOOOEERRRRquote:Op zaterdag 20 september 2008 11:28 schreef Isabeau het volgende:
Nou ja, laat ik dan ook een vriendelijke reactie richting TS plaatsen, alhoewel hij misschien nu nog bozer wordt. Ik heb me ook wel eens vergist (weet je iedereen maakt wel eens een foutje) alleen heb ik nog nooit een boete gekregen, alleen een waarschuwing met een knipoog en een prettige dag verder. Vrouw hè.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |