Topic nummer 301283012 waarbij een user geen geldig kaartje heeft en de rest van de wereld daar schuldig aan is.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:00 schreef VeX- het volgende:
Dus ik was vanochtend op weg naar Almere na een lekker maaltijd bij de Burger King wanneer ik oog in oog sta met een of andere frusti. Bleek een conducteur te zijn. Nadat ik m'n ovkaart flits, hoor ik opeens iets van 'heb je ook een geldig vervoersbewijs?' In m'n kekke opweling was ik vergeten dat m'n ov 2 uur geleden niet meer geldig was. Geef ik m'n verhaal, komt de conducteur met z'n bonneboekje aanzetten. Bla bla. Gegevens noteren, hoop gezeur, boete van 45 euro.
Nadat ik de vent zijn draconische instelling wijs wordt me verteld of ik niet liever een proces verbaal wil etc. etc. Ik heb me maar van de betere kant getoond en de boete geaccepeteerd. Je zou zeggen dat je voor 45 euro minstens de grens overkomt, maar ik werd er meteen uitgezet. Waarna ik dus met studentenkorting een kaartje naar Almere voor 2,40 haalde.
Klacht: ^34%$*#6 conducteur. Stik toch lekker in je kaartje.
Daar stopte ik met lezen.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:00 schreef VeX- het volgende:
Dus ik was vanochtend op weg naar Almere na een lekker maaltijd bij de Burger King wann...
Goh, wat grootmoedig voor iemand die geen kaartje heeftquote:Op zaterdag 20 september 2008 11:00 schreef VeX- het volgende:
Ik heb me maar van de betere kant getoond en de boete geaccepeteerd.
De hele dag ettertjes als jij het leven zuur maken, lijkt me best wel een droombaan eigenlijk.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:12 schreef VeX- het volgende:
En je ziet ook gewoon dat die loser op zulke incidenten teert om zijn dag goed te maken. Je zou maar conducteur zijn.
Dat mogen conducteurs niet, dus pakken ze jou aan. En terecht.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:12 schreef VeX- het volgende:
Eigen schuld? Beetje coulance zou niet erg zijn gezien de omstandigheden. Laat ze maar de echte boeven aanpakken..
Gezien welke omstandigheden? Dat je nog niet wakker was? Dat je OV pas 2 uur niet meer geldig was?quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:12 schreef VeX- het volgende:
Eigen schuld? Beetje coulance zou niet erg zijn gezien de omstandigheden. Laat ze maar de echte boeven aanpakken..
En je ziet ook gewoon dat die loser op zulke incidenten teert om zijn dag goed te maken. Je zou maar conducteur zijn.
Befehl ist befehl.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:15 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gezien welke omstandigheden? Dat je nog niet wakker was? Dat je OV pas 2 uur niet meer geldig was?
Regels zijn regels. Dan moet je je er maar aan houden, hoef je ook niet te klagen
Gelul, want de boete is namelijk ¤ 35.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:00 schreef VeX- het volgende:
Gegevens noteren, hoop gezeur, boete van 45 euro.
Bronquote:Hoogte boete voor reizen zonder kaartjeAls u zonder geldig vervoersbewijs in de trein wordt gecontroleerd dan betaalt u de ritprijs, plus de 35 euro boete.
Yeah je hebt bij deze verloren dankzij Godwin's law, en dat al op post 19, goed werk vriend.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:17 schreef VeX- het volgende:
[..]
Befehl ist befehl.
Ik krijg er nare trekjes bij.
Jezus triest figuur. Je krijgt een boete, omdat je zelf de fout hebt gemaakt geen kaartje te kopen. Stel je niet zo aan.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:17 schreef VeX- het volgende:
[..]
Befehl ist befehl.
Ik krijg er nare trekjes bij.
Jij werkt zeker bij de NS.quote:Op zaterdag 20 september 2008 11:20 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Je liegt dat het gedrukt staat. om meerdere redenen.
[..]
Gelul, want de boete is namelijk ¤ 35.
[..]
Bron
Je OV was 2 uur geleden niet meer geldig is ook onzinnig excuus. In het geval van een weekendkaart is deze geldig op de nacht van vrijdag op zaterdag tot 04:00. Je reed dus gewoon op een zaterdagochtend met je weekkaart, en dat is simpelweg stom.
Tevens word je niet de trein uitgeknikkerd als je kan laten zien we je bent. Zoals de quote van de NS website laat zien koop je simpelweg een kaartje met ¤ 35 verhoging bij de conducteur. De betaling kan contant of je kan met identificatie uitstel van betaling aanvragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |