Ik vind je conversie in deze wat mat! Mag van mij iets knallender.quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:13 schreef ebeaydojraes het volgende:
laten we er maar weer een paar bij zetten voor het topic verdwijnt
Kaki King:
[ afbeelding ]
Kaki King:
[ afbeelding ]
Kaki King
[ afbeelding ]
Kaki King
[ afbeelding ]
Stairway to Nowhere
[ afbeelding ]
Stairway to Nowhere
[ afbeelding ]
Stairway to Nowhere
[ afbeelding ]
Gooddoghappyman
[ afbeelding ]
Op de bovenste foto vind ik de drummer storend maar op de tweede foto dan weer niet maar is het o zo jammer dat je daar de drummer scherp hebt en de zangeres niet .quote:Dilana in de London Tattoo Convention
weet alleen niet of ik die drummer nou weg moet rammen (van de foto)
zou t bijna vergeten. welke zijn wat mat? en hoe zou jij t doen?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:09 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik vind je conversie in deze wat mat! Mag van mij iets knallender.
Jammer dat je de rode ogen tool niet even hebt gebruiktquote:Op zondag 12 oktober 2008 00:32 schreef Juicyhil het volgende:
Afgelopen woensdag Razorlight in de Melkweg
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
owww. dies wel heul erg lekkerquote:Op woensdag 15 oktober 2008 06:44 schreef blue_funk het volgende:
Was daar ook (maar dat wist je al). Je stond inderdaad niet erg lekker links. Ben met opzet rechts gaan staan, omdat ik wist dat ze maar een paar nummers op keyboard had. Het is overigens wel een mooie plaat!
Hier een van mij van dezelfde avond:
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op zondag 12 oktober 2008 13:55 schreef hydraulix het volgende:
Niet slecht, zou bij de vierde foto wel zijn rode ogen wegwerkenJe stond zo te zien wel beter voor het podium vergeleken met je foto's van Onerepublic
Red Eye Removal tool kun je vinden onder 'Spot Healing Brush Tool/Healing Brush Tool/Patch Tool/Red Eye Tool'. Deze vind je naast je Brush-tool. Werkt echt verbazingwekkend snel; je selecteert de Red Eye Tool, klik dan op de rode oog en hij verdwijnt gelijkquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:09 schreef Juicyhil het volgende:
Thanks!
Ik weet alleen maar in Photoshop hoe je auto color/levels/contract doet en dat soort dingen, maar rode ogen niet![]()
Onerepublic was in Melkweg The Max, die zaal is wat groter vergeleken met de Oude Zaal waar Razorlight optrad
Erg mooie foto (van een overigens erg mooie dame!). Sowieso vind ik die serie van jouw op je flickr-account erg goed! Wat een fenomenaal concert was dat zeg! Ja vond het ook wel jammer dat ik links stond, maar was samen met een vriendin en besloot maar te staan waar we stonden (vriendin is ook erg klein, dus zou het mij niet bepaald in dank afgenomen hebben aangezien ze goed zicht had op Jenny Lewisquote:Op woensdag 15 oktober 2008 06:44 schreef blue_funk het volgende:
Was daar ook (maar dat wist je al). Je stond inderdaad niet erg lekker links. Ben met opzet rechts gaan staan, omdat ik wist dat ze maar een paar nummers op keyboard had. Het is overigens wel een mooie plaat!
Hier een van mij van dezelfde avond:
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit!quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:52 schreef PdeHoog het volgende:
Tijdje geleden dat ik hier postte. Dit is van afgelopen maandag tijdens het RockNation finale-optreden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen flauw idee...heb het hele programma niet gevolgdquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:06 schreef Juicyhil het volgende:
Welke bassist zit trouwens in de uiteindelijke band?
Haha, ik alleen de laatste episode niet, maar vond Noah (zwart haar met een hoop tattoo`s) wel gaaf.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Geen flauw idee...heb het hele programma niet gevolgd
Ach, ik ken ook wat mensen die het normaal vinden om in slechtverlichte zaaltjes alsnog te gaan flitsen. Er zijn zelfs FOT-ters die dat doenquote:Op zondag 26 oktober 2008 20:32 schreef freud het volgende:
Zit weer mooi spul bij zeg, al zag ik eerder ook wat mensen die flitsen!
Geen woorden maar daden, herr Freud........ Patsen kan ik ook welquote:Hoop eind november ook weer wat bij te dragen. Staan hoop grote namen op de agenda.
Wat je kan doen is gaan proberen te fotograferen in vrij toegankelijke podia en bij evenementen. Op die manier kun je het leren. Post hier je foto's en als je geluk hebt, krijg je wat commentaar. Als je vervolgens het idee hebt dat het wel gaat lukken allemaal, zou je eens contact op kunnen nemen met bijv. een lokale subsite van 3voor12 of MusicFrom.NL oid.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:45 schreef DaanMenF het volgende:
hallo fotgrafen en foto liefhebbers
ik heb een vraag ik ben gek van muziek en van fotografie maar ik wil dit combineren maar wie weet een organistatie of wie lijkt het leuk om met mij samen te werken en mij wat meer wil leren?
jhet is een vraag en meschien krijg ik wel geen reactie of zegen jullie van ergers anders zijn vertel mij dat dan aub.
ik hoor het graag
groeten daan
wat is je muziek smaak? favoriete genre's??quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:45 schreef DaanMenF het volgende:
ik heb een vraag ik ben gek van muziek en van fotografie maar ik wil dit combineren maar wie weet een organistatie of wie lijkt het leuk om met mij samen te werken en mij wat meer wil leren?
jhet is een vraag en meschien krijg ik wel geen reactie of zegen jullie van ergers anders zijn vertel mij dat dan aub.
ik hoor het graag
groeten daan
En als je dan ergens staat met je camera, maak eens een babbeltje met andere fotografen. Heb zelf veel geleerd van anderen tijdens concerten. En netwerken is altijd leuk!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:45 schreef DaanMenF het volgende:
ik hoor het graag
groeten daan
Gewoon wel flitsen, zonder flitser maak ik zelfs een dSLR geen kans op een mooie foto. Het is wel te voorkomen met beeldstabilisator, maar dat kost toch net ff wat duurder.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:21 schreef RockYara het volgende:
Beste mensen,
Ik heb helaas geen digitale spiegelreflex camera, maar ik heb wel de Panasonic Lumix DMC Fz8 waar ik op zich heel tevreden mee ben. Ik maak er enorm mooie foto's mee en de zoom is natuurlijk fantastisch. Nu ben de laatste tijd bezig met concertfotografie, gewoon voor de leuk. En voor buitenfestivals is het een geniaal toestel. Helaas krijg ik het binnen gewoon niet voor elkaar om goede foto's te maken. Ze zijn altijd net iets bewogen of ik krijg helemaal geen scherpe foto. Het is gewoon te donker denk ik. Heeft iemand misschien tips voor mij (of is iemand bekend met dit toestel?) zodat ik volgende keer wat mooiere foto's kan maken? Ik flits eigenlijk nooit, maar neem een vrij hoge ISO waardoor de foto's dus inderdaad korrelig en slordig overkomen. Soms zit er in eens een hele scherpe foto bij, maar dat is puur toeval denk ik. Wie heeft er tips voor mij?
Groetjes Yara
Ik dacht dat dat juist erg afgeraden werd. Je krijgt dan toch vaak rode ogen en als je tijdens een optreden veel lichteffecten hebt, worden het toch niet echt mooie foto's? Of zit ik er erg ver naast nu?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:23 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Gewoon wel flitsen, zonder flitser maak ik zelfs een dSLR geen kans op een mooie foto. Het is wel te voorkomen met beeldstabilisator, maar dat kost toch net ff wat duurder.
Maar gewoon wel flitsenmag wel niet, maar boeien
ik vind alle muziek wel leuk ja niet echt dat metal en hardcore maar een beetje jack johnson en dat soort muziek en ja alles is wel leuk.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:17 schreef umberrella het volgende:
[..]
wat is je muziek smaak? favoriete genre's??
Niet flitsen! Het is niet alleen bah, maar ook echt not done. Irritant voor het publiek en irritant voor de artiest.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:36 schreef RockYara het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat juist erg afgeraden werd. Je krijgt dan toch vaak rode ogen en als je tijdens een optreden veel lichteffecten hebt, worden het toch niet echt mooie foto's? Of zit ik er erg ver naast nu?
Ik heb het voorprogramma geschoten: Destinequote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:38 schreef Juicyhil het volgende:
Fall Out Boy in de Melkweg
Sorry? Flitsen doe je niet bij een concert hoorquote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:23 schreef Juicyhil het volgende:
Gewoon wel flitsen, zonder flitser maak ik zelfs een dSLR geen kans op een mooie foto. Het is wel te voorkomen met beeldstabilisator, maar dat kost toch net ff wat duurder.
Maar gewoon wel flitsenmag wel niet, maar boeien
Toch nog nette plaatjes, DCquote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:17 schreef didotcicero het volgende:
[..]
Ik heb het voorprogramma geschoten: Destine
[dc01]
[ afbeelding ]
[dc02]
[ afbeelding ]
[dc03]
[ afbeelding ]
[dc04]
[ afbeelding ]
[dc05]
[ afbeelding ]
[dc06]
[ afbeelding ]
[dc07]
[ afbeelding ]
Inderdaad, niet flitsen! Het is vervelend voor publiek en artiest en het breekt de sfeer in je foto's.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:36 schreef RockYara het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat juist erg afgeraden werd. Je krijgt dan toch vaak rode ogen en als je tijdens een optreden veel lichteffecten hebt, worden het toch niet echt mooie foto's? Of zit ik er erg ver naast nu?
Helemaal mee eens iddquote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:34 schreef umberrella het volgende:
helaas kom ik nog veel te vaak van die irritante fotograven tegen die wel menen te moeten flitsen... de hele set lang, mensen uit de weg duwen enzo... afgelopen weekend nog.
Ik hoop dan altijd stiekem, dat ze eens de moshpit in gelanceerd worden door de fans ofzo.
Kijk, als je nou echt niemand er mee lastig valt... maar van die fotograven die schijt aan publiek en fans hebben haat ik echt... die hebben geen hart voor muziek, slechts voor de portemonnee. ze verpesten er de hele sfeer mee van mensen die komen voor het optreden.
Als ze bij me in de buurt staan, ben ik zo'n verveel die mijn cam in auto stand zet, het ding op ze richt en gezellig op de knop drukt zodat ze zelf verblind worden (is overigens nog nooit voorgekomen bij een main act (dan heb ik het te druk met van de muziek genieten om vervelende mensen 'op te voeden'), alleen tijdens voorprogramma's). In alle gevallen tot nu toe is het kwartje dan gevallen en zetten ze hun flits uit.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:34 schreef umberrella het volgende:
helaas kom ik nog veel te vaak van die irritante fotograven tegen die wel menen te moeten flitsen... de hele set lang, mensen uit de weg duwen enzo... afgelopen weekend nog.
Ik hoop dan altijd stiekem, dat ze eens de moshpit in gelanceerd worden door de fans ofzo.
Kijk, als je nou echt niemand er mee lastig valt... maar van die fotograven die schijt aan publiek en fans hebben haat ik echt... die hebben geen hart voor muziek, slechts voor de portemonnee. ze verpesten er de hele sfeer mee van mensen die komen voor het optreden.
Es een keer bij Babyshambles vooraan gestaan... Dat had ik geweten, voortaan sta ik gewoon netjes aan de zijkant.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 08:33 schreef blue_funk het volgende:
Duwers heb ik tot nu toe gelukkig niet meegemaakt. Alleen een paar keer pers die wel zichzelf graag overal tussen dringen, maar die staan er toch maar drie nummers en gaan dan fijn weer weg...
Het zijn creatieve plaatjes qua belichting gewordenquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:02 schreef perslucht het volgende:
Gisteren met mijn nieuwe Alpha200 en een Minolta 35-70mm F/4 naar Blood Red Shoes geweest in Tivoli De Helling.
Veel foto's heb ik niet gemaakt ivm de pit waar ik uiteindelijk in stond:)
De lichtsterkte van de lens is niet helemaal geschikt voor concerten, maar ik wil een 50mm f/1.7 aanschaffen![]()
Hier het resultaat:
Allemaal vanuit hetzelfde standpunt zoals je ziet, veel tijd had ik ook niet
Leg uitquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het zijn creatieve plaatjes qua belichting gewordenNiet helemaal mijn ding, maar het geeft wle een apart effect
Ik ben niet zo voor 'oog om oog, tand om tand'. Iedereen heeft in principe even veel recht om daar te zijn. En natuurlijk moet je niet flitsen. Maar om dat dan terug te doen... Ben je dan niet nét zo irritant bezig als waar je de ander op aanspreekt?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 08:33 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Als ze bij me in de buurt staan, ben ik zo'n verveel die mijn cam in auto stand zet, het ding op ze richt en gezellig op de knop drukt zodat ze zelf verblind worden (is overigens nog nooit voorgekomen bij een main act (dan heb ik het te druk met van de muziek genieten om vervelende mensen 'op te voeden'), alleen tijdens voorprogramma's). In alle gevallen tot nu toe is het kwartje dan gevallen en zetten ze hun flits uit.
Duwers heb ik tot nu toe gelukkig niet meegemaakt. Alleen een paar keer pers die wel zichzelf graag overal tussen dringen, maar die staan er toch maar drie nummers en gaan dan fijn weer weg...
Het bewogene eraanquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:15 schreef perslucht het volgende:
[..]
Leg uitwat is er zo creatief aan?
Ik fotografeer zelf meestal op 1600 ISO. Ik gok dat die Sony dat ook wel kan. En dan is 2.8 lekker maar F4 doet het ook nog wel.quote:Dit was overigens de eerste keer dat ik foto's maak op een concert, voortaan probeer ik wat meer met de ISO waardes te spelen. En misschien heb ik dan ook wel die 50mm f/1.7 lens, een f/1.4 zou nog leuker zijn, maar dan moet ik nog even doorsparen
Probeer dat eerst ff uitquote:Op zaterdag 1 november 2008 14:21 schreef perslucht het volgende:
Mijn camera gaat tot 3200 ISO, maar zoals ik zal zei, volgende keer wat meer met de waardes spelen
Ik vind ze best wel cool geworden!quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:02 schreef perslucht het volgende:
Gisteren met mijn nieuwe Alpha200 en een Minolta 35-70mm F/4 naar Blood Red Shoes geweest in Tivoli De Helling.
Veel foto's heb ik niet gemaakt ivm de pit waar ik uiteindelijk in stond:)
De lichtsterkte van de lens is niet helemaal geschikt voor concerten, maar ik wil een 50mm f/1.7 aanschaffen![]()
Hier het resultaat:
The Xcerts in het voorprogramma
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blood Red Shoes!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Allemaal vanuit hetzelfde standpunt zoals je ziet, veel tijd had ik ook niet
zet je h'm op zwart-wit. dan wordt t juist mooierquote:Op zaterdag 1 november 2008 16:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Probeer dat eerst ff uitIk kan ook tot 3200 iso en ik gebruik dat af en toe ook wel, maar het levert vooral een flinke portie ruis op
Al geprobeerd maar dan moet er nog steeds voldoende licht zijn helaasquote:Op zaterdag 1 november 2008 19:00 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
zet je h'm op zwart-wit. dan wordt t juist mooier
Nee, want ik doe het slechts 1x om een punt duidelijk te maken. Het is niet alsof ik de hele avond mijn flits op ze richt! En zoals ik zei, hebben ze direct door hoe irritant het is en zetten ze de flits uit. En als ze het niet doen, tja... so be it (maar dat heb ik nog niet meegemaakt). Dan ga ik er ook niet op verder, want ik ga niet naar concerten om mensen 'op te voeden' maar om van de muziek te genieten.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:21 schreef didotcicero het volgende:
[..]
Ik ben niet zo voor 'oog om oog, tand om tand'. Iedereen heeft in principe even veel recht om daar te zijn. En natuurlijk moet je niet flitsen. Maar om dat dan terug te doen... Ben je dan niet nét zo irritant bezig als waar je de ander op aanspreekt?
Mee eens. Normaal gesproken stoort mij dat ook, maar deze zijn wel erg leuk gewordenquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 23:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het bewogene eraanMeestal vind ik dat razendstorend, maar je hebt er leuk gebruik van gemaakt
Kan niet anders dan het hier mee eens zijn. Ik zie overbelichte plekken, onscherpte, heel veel ruimte. Nee, dit kan echt stukken beter denk ikquote:
Dat moet je ff uitproberenquote:Op maandag 10 november 2008 16:33 schreef Reddiablo het volgende:
alleen Eddie staat er wel redelijk op.
wat voor ISO raad men mij eigenlijk aan voor m'n Nikon digitaaltje
ik heb hem nu op AUTO staan, maar ik kan ook kiezen uit
50, 100, 200 of 400.
Met wat voor camera had je die gemaakt dan?quote:Op maandag 10 november 2008 18:10 schreef theclansman het volgende:
zijn zomaar wat foto's die ik gemaakt had op graspop.
ik ben ondertussen aan het kijken voor een betere camera.
mischien dat ik hier nog wel vaker eens wat ga posten.
kritiek is altijd welkom natuurlijk
*kuch*Lidl*kuch*quote:Op maandag 10 november 2008 21:09 schreef theclansman het volgende:
een nytech 7.0 mega pixels
ooit eens gehad van me pa die um via ze werk had gehad.
Laatst is wel leipquote:
Prettige seriequote:Op maandag 17 november 2008 19:51 schreef freud het volgende:
OK, belofte maakt schuld. Hier wat foto's van zaterdagavond, Night of the Proms
Simple Minds
1
[ afbeelding ]
2
[ afbeelding ]
Eric Mesie
3
[ afbeelding ]
Live
4
[ afbeelding ]
5
[ afbeelding ]
6
[ afbeelding ]
7
[ afbeelding ]
8
[ afbeelding ]
9
[ afbeelding ]
Sinead O'Conner
10
[ afbeelding ]
Waarom niet één reactie? Oninteressante foto? Niet mooi? Juist wel? Of is het omdat ik nog nooit eerder gepost heb?quote:Op donderdag 13 november 2008 10:12 schreef kea-hane het volgende:
[ afbeelding ]
Keane in Keulen 5 november 2008.
Geschoten met een Canon Powershot S3.
Whoah, die zijn mooi, m.n. 2, 3 en 4.quote:Op maandag 17 november 2008 19:51 schreef freud het volgende:
OK, belofte maakt schuld. Hier wat foto's van zaterdagavond, Night of the Proms
[lading foto's]
Je hebt gelijk, was wat ego om alleen evne mijn ding te dumpen. Hij isquote:Op donderdag 13 november 2008 10:12 schreef kea-hane het volgende:
[ afbeelding ]
Keane in Keulen 5 november 2008.
Geschoten met een Canon Powershot S3.
Sinead is officieel heel erg zichtbaar pot en mag best wat beter voor zichzelf zorgenquote:Op dinsdag 18 november 2008 15:10 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Whoah, die zijn mooi, m.n. 2, 3 en 4.
En WTF is er met Sinead O'Connor gebeurd?!?!
Dat van die rechtse heet randlicht en wordt alom door fotografen gewaardeerd. Die gitarist zit helemaal in een randlicht. top foto.quote:Op maandag 17 november 2008 20:21 schreef coenb het volgende:
(5 had er van mij niet tussen gehoeven - hard licht vs harde schaduw op twee achterhoofden: neuh)
Je post hier voor het eerst, dumpt gelijk een foto en vertelt ook niet even wat over de foto's die je ziet staan in dit topic. Waarom zouden wij dan wel moeten reageren op jouw foto?quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:33 schreef kea-hane het volgende:
[..]
Waarom niet één reactie? Oninteressante foto? Niet mooi? Juist wel? Of is het omdat ik nog nooit eerder gepost heb?
Ik ben niet echt weg van de foto idd. Er zit erg veel ruimte in (waaronder een storend stuk microfoon links onderin). Probeer eens wat van die ruimte weg te croppen en gooi er eens wat meer contrast in. Denk dat je dan al een heel eind komt.quote:Elke reactie is welkom... zou het leuk vinden wat feedback te krijgen.
Jij typeert het een topfoto alleen omdat de gitarist helemaal in een randlicht zit? En omdat dat alom door fotograferen wordt gewaardeerd? Hmmm....grappigquote:Op dinsdag 18 november 2008 18:50 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Dat van die rechtse heet randlicht en wordt alom door fotografen gewaardeerd. Die gitarist zit helemaal in een randlicht. top foto.
Maestro, wat heb je met die eerste foto gedaanquote:Op dinsdag 18 november 2008 18:11 schreef freud het volgende:
Had ik ineens Ali B op mijn APS-C!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij een geposeerde foto zou ik je helemaal gelijk geven. Maar bij concert fotografie maak je een registratie, daar kan je alleen het moment van afdrukken kiezen en niet de pose. Het is zinloos imo om te gaan fantaseren hoe het anders had gekund, want in deze ruimte-tijd dimensie is dat moment voorbij en zal het nooit meer voorbij komen. Een foto is mooi of niet.quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Jij typeert het een topfoto alleen omdat de gitarist helemaal in een randlicht zit? Hmmm....grappigIk persoonlijk had ze toch liever andersom gezien met dat licht. Was een stuk interessanter geweest denk ik.
ja echte fotografen. Die niet op fora zittenquote:En omdat dat alom door fotograferen wordt gewaardeerd?
Wat lul je nou, manquote:Op dinsdag 18 november 2008 20:49 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Bij een geposeerde foto zou ik je helemaal gelijk geven. Maar bij concert fotografie maak je een registratie, daar kan je alleen het moment van afdrukken kiezen en niet de pose. Het is zinloos imo om te gaan fantaseren hoe het anders had gekund, want in deze ruimte-tijd dimensie is dat moment voorbij en zal het nooit meer voorbij komen. Een foto is mooi of niet.
Maar ik kan het fout hebben, wellicht dat jij ons tips kan geven hoe jij muziek artiesten verbaal beweegt tijdens een optreden om anders te gaan staan om zo die gouden foto te maken.
[..]
ja echte fotografen. Die niet op fora zitten
Mooie foto`s!quote:Op woensdag 19 november 2008 14:40 schreef pumpkinsoup het volgende:
Gisteren naar Alphabeat geweest, in Melkweg, stelt nog niet zo veel voor als ik hier wat rondkijk, maar moet toch ergens beginnen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Canon camera, stond helemaal in het midden achteraan onder een lamp met overhemd aanquote:Op woensdag 19 november 2008 15:12 schreef pumpkinsoup het volgende:
Dankje. Was jij die ene met een Nikon camera? =P
Hoezo, ik heb ook vrij knappe foto`s kunnen maken (op het eerste gezicht, heb ze nog niet goed bekeken), waarom zo je van een artiest alleen maar dichtbij foto`s maken, van veraf krijg je (zo vind ik) meer van de sfeer mee.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:49 schreef icemotion het volgende:
Op zich is het vanaf een balkon gewoon lastig.
wat is Anders SG toch een schatjequote:Op woensdag 19 november 2008 19:33 schreef Juicyhil het volgende:
Ik heb dit gebruikt:
[ afbeelding ]
En mijn Alphabeat foto`s
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Edit: overigens erg weinig foto`s gemaakt, was niet van plan om foto`s te maken maar ik kon het niet laten.
quote:Exclusive Photo Competitions :: Your Videos :: Bebo Comp
Pendulum are back in the UK at the end of the month tearing up stages all accross the country and to get you in the mood we've set up 2 exclusive competitions for members of The Other Side, the pendulum.com fan area.
Win a Tour Photo Pass
Get up close and photograph Pendulum from the photographer’s pit at the UK show of your choice!
You will win a pair of tickets to whichever show you choose so you can take a mate and we’ll also give you a special pass so you can actually get right up front in the photoghrapher’s pit to take some amazing shots of the band on stage.
Go to The Other Side competitions page to enter
Get your photo made into a
Limited Edition Print
With the guys out on tour we're seeing some great photos of the live shows being added to The Other Side so we thought we'd run a competition to find the best fan photo.
Submit your Pendulum photos and the best one will be made into a limited edition print sold exclusively from the pendulum.com store! You’ll also be paid royalties on every print sold and we'll send you a framed, signed copy.
They don't need to be photos of the band live – we’ll accept anything that's inspired by or related to Pendulum as long as it's created by you.
Heheh toevallig vorige week bij Pendulum geweest, maar geen foto`s gemaaktquote:Op donderdag 20 november 2008 18:55 schreef ebeaydojraes het volgende:
sfeer verziekers
maaruh: waarom kunnen niet alle bands zoiets doen als dit
[..]
zou leuk zijn
Ik zit het nu maar iedere keer weer terug te kijken op Youtube omdat het gewoon zo gaaf was.quote:Op donderdag 20 november 2008 19:51 schreef nimarad het volgende:
Ook bij Pendulum geweest, maar ook geen foto's gemaakt.
Haha, wat ben je toch een drama queen. Typisch dat je er zo op reageert en automatisch de fout bij mij legt. Wat heeft Freud eraan of een momentopname beter zou zijn als de onderwerpen anders gearrangeerd stonden? helemaal niks. Dat je de foto niks aan vind, dat kan.quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:19 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat lul je nou, manWie heeft het hier over poseren?
Jij doet een generalisatie over iets dat fotografen alom waarderen (of zo) en dat het daardoor een topfoto zou zijn en het enige wat ik zeg is dat de foto interessanter zou zijn als ze andersom zouden staan. Nu vind ik het dus geen interessante foto. Da's een mening he.....geen poging tot verbetering.
Jammer dat er tegenwoordig nog weinig interessante dingen voortkomen uit je posts behalve dan wat stekelig en negatief gedrag.
top shot!quote:Op woensdag 19 november 2008 22:02 schreef didotcicero het volgende:
Novastar@ Paard van Troje
[DC01]
[ afbeelding ]
ghehe. achteraan begonnen en na twee nummers voor t podiumquote:
Dat, en ik neem geen foto's zonder toestemming/perskaart.quote:Op donderdag 20 november 2008 21:50 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
edit: dus ook geen foto's. in zo'n menigte wil ik ook niet t lot tarten
Ik wil voor concertfotografie ook een tshirt met 'Flitsen is voor mietjes met kutglas'quote:Op donderdag 20 november 2008 22:08 schreef ebeaydojraes het volgende:
stond ook wel erg groot, No Profesional Audio & Foto, No Flash bordjes ...
Maar die staan er toch standaard in de Melkweg? Elke keer als ik er ben, zie ik ze staan iig.quote:Op donderdag 20 november 2008 22:08 schreef ebeaydojraes het volgende:
stond ook wel erg groot, No Profesional Audio & Foto, No Flash bordjes ...
So True !quote:Op donderdag 20 november 2008 22:16 schreef freud het volgende:
[..]
Ik wil voor concertfotografie ook een tshirt met 'Flitsen is voor mietjes met kutglas'
quote:Op donderdag 20 november 2008 22:16 schreef freud het volgende:
[..]
Ik wil voor concertfotografie ook een tshirt met 'Flitsen is voor mietjes met kutglas'
je kan die witte vlek toch wel wegcroppen? ik vind het een mooie plaat, helemaal omdat het met een gsm genomen isquote:Op donderdag 20 november 2008 23:32 schreef KaMo het volgende:
Shit! Had enkel gsm mee...
Bullet for my Valentine in 013 Tilburg
[ afbeelding ]
Zo, had ik mijn camera tochmaar meegenomen
Als ik het wegcrop (al geprobeert)quote:Op vrijdag 21 november 2008 00:59 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
[..]
je kan die witte vlek toch wel wegcroppen? ik vind het een mooie plaat, helemaal omdat het met een gsm genomen is
OK dan. Ik wist niet dat het de bedoeling was dat je eerst een tijd hier aanwezig bent voordat je wat mag posten. Ik was benieuwd wat jullie er van vonden en vond niet echt dat ik er genoeg van weet om te reageren op de andere foto's. Vandaar dus.quote:Op dinsdag 18 november 2008 19:59 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je post hier voor het eerst, dumpt gelijk een foto en vertelt ook niet even wat over de foto's die je ziet staan in dit topic. Waarom zouden wij dan wel moeten reageren op jouw foto?
[..]
Ik ben niet echt weg van de foto idd. Er zit erg veel ruimte in (waaronder een storend stuk microfoon links onderin). Probeer eens wat van die ruimte weg te croppen en gooi er eens wat meer contrast in. Denk dat je dan al een heel eind komt.
klein is fijn. (toch?)quote:Op vrijdag 21 november 2008 07:56 schreef KaMo het volgende:
[..]
Als ik het wegcrop (al geprobeert)
Is hij zo klein...
Levels schuiven in PS, doet wonderenquote:Op vrijdag 21 november 2008 07:56 schreef KaMo het volgende:
[..]
Als ik het wegcrop (al geprobeert)
Is hij zo klein...
onzin. 9 van de 10 keer ben ik zo naar binnen gewandeld. Alleen grote bands niet.quote:Op vrijdag 21 november 2008 22:32 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Dat wel, maar je moet wel een fotopas hebben.
Met een spiegelreflex?quote:Op zaterdag 22 november 2008 04:44 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
onzin. 9 van de 10 keer ben ik zo naar binnen gewandeld. Alleen grote bands niet.
Damn. Nou goed, dat lukte mij bij Flogging Molly dus niet. (achteraf gezien maar goed ook, zo'n pit kan niet goed zijn voor je cam)quote:Op zaterdag 22 november 2008 11:41 schreef ebeaydojraes het volgende:
met een 1d mark IIn met 24-70 en een 135mm 2.0
True, maar dan is het voor mij persoonlijk weer niet zo spannend om te fotograferen vaak. Ook met het uitlichten is het dan vaak niets. En de 135mm is als je ruimte hebt om te bewegenquote:Op zaterdag 22 november 2008 04:44 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
onzin. 9 van de 10 keer ben ik zo naar binnen gewandeld. Alleen grote bands niet.
mooierquote:Op zondag 23 november 2008 14:37 schreef PdeHoog het volgende:
Johnny Flynn & The Sussex Wit (zonder de Sussex Wit eigenlijk.... ) @ Crossing Border 2008
[ afbeelding ]
Leuke serie portretjesquote:Op woensdag 26 november 2008 10:02 schreef TearSong het volgende:
In een ver verleden heb ik hier wel eens wat dingen geplaatst geloof ik maar ik heb wat foto's van NotP waar ik graag wat feedback op zou willen. (weet dat ze verre van perfect zijn en zou graag wat tips & tricks willen horen)
Ik heb geen spiegelreflex en stond ook niet vooraan dus..nou ja, kijk maar
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
mooie foto, mooie toning imo.quote:
Die eerste.. die kleurenquote:Op woensdag 26 november 2008 10:02 schreef TearSong het volgende:
In een ver verleden heb ik hier wel eens wat dingen geplaatst geloof ik maar ik heb wat foto's van NotP waar ik graag wat feedback op zou willen. (weet dat ze verre van perfect zijn en zou graag wat tips & tricks willen horen)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Best een tof plaatje zoquote:Op donderdag 27 november 2008 07:52 schreef KaMo het volgende:
Gister naar 2e concert... The Kooks!
Deze keer mét camera (ipv gsm)
Ik kon helaas mijn spiegelreflex niet meenemen (ivm met perskaarten enzo)
Maar dit compactje deed zijn werk ook redelijk!
Mooiste plaat:
[ afbeelding ]
Ik begin het te leren
quote:Op woensdag 3 december 2008 15:28 schreef Tha_Erik het volgende:
Deze maand heeft de FOT-wedstrijd als onderwerp Muziek. Dus lijkt het me van toepassing om het hier te spammen[Fotowedstrijd centrale topic] December - Muziek .
die tweedequote:Op woensdag 26 november 2008 10:02 schreef TearSong het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
* PdeHoog pakt het archief met concertfoto'squote:Op woensdag 3 december 2008 15:28 schreef Tha_Erik het volgende:
Deze maand heeft de FOT-wedstrijd als onderwerp Muziek. Dus lijkt het me van toepassing om het hier te spammen[Fotowedstrijd centrale topic] December - Muziek .
Hmm, jammer dat ik die gemist heb! Ik vind eigenlijk alleen #2 en 4 er een beetje uitspringen. De rest is een beetje te 'gewoon' of zoals 3, net met een stukje missende gitaarquote:Op woensdag 3 december 2008 15:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Best een tof plaatje zoMisschien nog ff verkleinen?
Een serietje van mij van afgelopen vrijdag in de Boerderij in Zoetermeer: Gare du Nord.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Soms is gewoon ook gewoon lekkerquote:Op zondag 14 december 2008 13:49 schreef freud het volgende:
[..]
Hmm, jammer dat ik die gemist heb! Ik vind eigenlijk alleen #2 en 4 er een beetje uitspringen. De rest is een beetje te 'gewoon' of zoals 3, net met een stukje missende gitaar.
Ik vind de kleuren hier de foto's geen recht doen. Ik zou serieus eens kijken naar de zwartwit-omzettingen met iets meer belichtingscompensatie en contrast.quote:
Je hebt gelijk van 1, 1.8 heeft zo zijn nadelen, maar de expressie was wel ergquote:Op zondag 14 december 2008 15:17 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind de kleuren hier de foto's geen recht doen. Ik zou serieus eens kijken naar de zwartwit-omzettingen met iets meer belichtingscompensatie en contrast.
#1 is niet scherp (iig niet op het gezicht, maar op de nek), #2 is wel heel krap genomen. Dat half afgesneden gezicht is niet echt super. Wel een toffe expressie. #3 is ook niet echt superspannend. De gitaar komt er linksonder half bovenuit, je hebt een hand die, zo echt recht voor zijn gezicht, wat best wel stoort.
Deze foto's zijn het net niet. Ik heb je wel eens betere zien maken.
Mwjah...ook die vind ik niet echt super. Je mist gewoon een deel van het plaatje hier. En echt supercharmant staat-ie er niet op zo hequote:Op maandag 15 december 2008 12:06 schreef freud het volgende:
[..]
Je hebt gelijk van 1, 1.8 heeft zo zijn nadelen, maar de expressie was wel erg,
3 & 4quote:Op maandag 15 december 2008 01:47 schreef hydraulix het volgende:
Get Well Soon
1.
[ afbeelding ]
2.
[ afbeelding ]
3.
[ afbeelding ]
4.
[ afbeelding ]
In dit topic ben ik begonnen met Nina Kinert en eindig er ook weer mee (laatste concertfoto voor dit jaar)
[ afbeelding ]
Wow, heb mijn digitale spiegelreflex amper een jaar en heb er écht ongelofelijk veel plezier mee beleefd! Ik bracht hem mee naar zoveel concerten en had zelfs mijn allereerste concertfoto's hier gepost. In amper een jaar heb ik al zoveel geleerd over fotografie en blijf er telkens weer nieuwe dingen bijleren (mede dankzij dit topic) Op naar een nieuw jaar met nog meer concertfoto's!
Bedankt voor de feedbackquote:Op vrijdag 19 december 2008 18:30 schreef ebeaydojraes het volgende:
3 & 4. zo zie ik ze graag
.
ik had 5 alleen wat meer naar links genomen (de nulspace rechts weghalen).
Inderdaad erg jammer, dat soort kleine zalen (Paradiso Kleine zaal) zijn gewoon niet goed belicht.quote:Op zondag 21 december 2008 22:39 schreef nimarad het volgende:
Ze zijn vrij donker, maar 3 vind ik heel fijn.
Ik moest de eerste keer denken aan:quote:
Die heb ik nou net bewust laten zitten, voor een beetje rust in de pic. Maar ik zal hem morgen een krapper kaderen en kijken waar ik dan uit komquote:en die laatste![]()
alleen beetje jammer van de nulspace bovenaan. misschien 1x1 van de foto maken?
Ben het wel met ze eensquote:Op zondag 8 februari 2009 22:27 schreef ebeaydojraes het volgende:
commentaar bij de jury voor het open podium was ook: Leuke bassiste(bij alle 4. ook de dames
)
Die eerste is echt best prettigquote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:42 schreef didotcicero het volgende:
[No Rush 01]
[ afbeelding ]
[No Rush 02]
[ afbeelding ]
[No Rush 03]
[ afbeelding ]
zou kunnen, ken Alkanline Trio nietquote:Op zaterdag 14 februari 2009 14:01 schreef Ronalld het volgende:
[..]
Heeft deze man nou een Alkaline Trio shirt aan?
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:46 schreef DownPoison het volgende:
[..]
zou kunnen, ken Alkanline Trio niet
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:00 schreef ebeaydojraes het volgende:
die eerste van Wreckyard.. Damn lekkerMooie lijnen (zoals iok ze zelf ook graag doe
)
mm lijkt er wel op dus zou dan inderdaad welquote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:04 schreef Ronalld het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lekkere foto's trouwens.
quote:
Ik heb 9 januari in de Effenaar moeten fotograferen maar toen stond er wel een barrier van 1 meter voor het podium.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 22:22 schreef EchnaDarr het volgende:
Het kan voor mij een reden zijn om niet te gaan/zonder cam te gaan. Als ik de band in kwestie zelf ook leuk vind dan ga ik zonder cam, zoals bijvoorbeeld Flogging Molly. Als dat niet het geval is neem ik het risico niet of ga ik met een oude body (als die gerepareerd is).
Voorbeeldje, 3voor12/ehv heeft heel lang geen fotograaf gehad voor Sepultura in Effenaar. Aangezien effenaar geen afscheiding heeft voor fotografen (013 heeft het wel) en ik weet dat het bij Sepultura er wel eens lomp aan toe kan gaan, heb ik me bewust niet aangemeld.
Ik heb er niet zo heel veel problemen mee; ik fotografeer zelf meestal punkconcerten, maar de meeste letten wel op. En zo niet, dan heb ik altijd wel een paar oplettende omstanders gehad die voorkomen dat er iemand uit de pit op me wordt gegooid. Ik kan er in ieder geval niet wakker van liggen.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:49 schreef Ronalld het volgende:
Nou vraag ik me toch af.. Staan jullie gewoon met je DSLR's tussen het moshende publiek? Ik zag namelijk bij een concert van eerdergenoemde Alkaline Trio een gast staan met een degelijke Canon, en al was dit een behoorlijk forse kerel had hij volgens mij best wel last van al dat geduw achter hem.
Ikzelf heb het lef nog niet om met DSLR naar binnen te rennen. Compactje - oké - past in m'n broekzak. Maar om met hele camerazooi erheen te sjouwen..
Ik hou van deze foto!quote:Op maandag 22 september 2008 19:32 schreef Juicyhil het volgende:
Gisteren Onerepublic met The Script in de Melkweg.
[ afbeelding ]
Dat heb ik hem van de zomer ook zien doen op Westerpopquote:
Niet zo dramatisch, het is maar Jack Daniels. Als het nou een goede single malt was, okay, maar anders dan in de cola weet ik geen beter doel voor dat bocht.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:29 schreef Ronalld het volgende:
[ afbeelding ]
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE! Zonde!
Ik heb vaak genoeg in zalen gestaan met metal/punk etc... maar geloof me daar sta ik liever en voel ik me veiliger dan dat ik me voel bij een concert van een tienerbandje als bijvoorbeeld Kill Hannah (Ook gedaan!) of de finse band Negative (vaker gedaan, gezien we stadsgenoten zijn :p) Die krijsende tieners gaan dwars door mn oordoppen heen lijkt t en die wijvies van jaar of 12/13 denken jou en je spullen rustig als ladder te kunnen gebruiken.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:49 schreef Ronalld het volgende:
Nou vraag ik me toch af.. Staan jullie gewoon met je DSLR's tussen het moshende publiek? Ik zag namelijk bij een concert van eerdergenoemde Alkaline Trio een gast staan met een degelijke Canon, en al was dit een behoorlijk forse kerel had hij volgens mij best wel last van al dat geduw achter hem.
Ikzelf heb het lef nog niet om met DSLR naar binnen te rennen. Compactje - oké - past in m'n broekzak. Maar om met hele camerazooi erheen te sjouwen..
quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:39 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat heb ik hem van de zomer ook zien doen op Westerpop
Geen positieve reacties, geen negatieve reacties...quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:29 schreef Zorro het volgende:
Dit is de eerste keer dat ik in dit topic foto's plaats, dus commentaar welkom!
Er waren wel reactiesquote:Op zondag 22 februari 2009 10:29 schreef Zorro het volgende:
[..]
Geen positieve reacties, geen negatieve reacties...
Zijn de foto's zo saai?
laatste 2 hebben wel über vreemd perspectief enzo ... kijkt een beetje raar ..quote:Op maandag 9 maart 2009 21:43 schreef didotcicero het volgende:
*blaast stof van topic af*
Okkernoot 1/2
[ afbeelding ]
Okkernoot 2/2
[ afbeelding ]
Klopjepopje 1/2
[ afbeelding ]
Klopjepopje 2/2
[ afbeelding ]
Beetje laat, maar bedankt! Belangrijkste boodschap dus: meer croppen. Ik zal er eens op gaan lettenquote:
Mooie foto's, maar was jij die irritante kerel van middelbare leeftijd met achterlijke grote lens bij EA?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 19:48 schreef icemotion het volgende:
Paar maandjes niks gedaan en dan komt de lente eraan en dan doe je op eens twee 'herfst'-acts in een weekend:
Autumn @ Phantasium (beursgebouw Eindhoven)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Emilie Autumn @ Melkweg
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Definieer 'middelbare leeftijd' en 'irritant' .. want het enige waar ik me zo in herken is achterlijk grote lensquote:Op zondag 29 maart 2009 00:47 schreef brushaway het volgende:
[..]
Mooie foto's, maar was jij die irritante kerel van middelbare leeftijd met achterlijke grote lens bij EA?
Ze zijn alledrie niet scherp.quote:Op woensdag 1 april 2009 01:34 schreef Reddiablo het volgende:
Die 2e moest ik er echt bij hebben voor dat tongetje, net niet scherp....
Bij die andere 2 stoort het me dan weer nietquote:
owww die tweedequote:Op donderdag 2 april 2009 21:22 schreef blue_funk het volgende:
@umberrella: die van Defueld is gaaf!
@ebeaydojraes: eerste van The Subways is erg mooi (alleen een klein beetje jammer van die microfoonstandaard ervoor).
Nog maar een paar van Emilie Autumn en haar Crumpets (mijn volgende concert is pas eind april *grom*):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alles geschoten met 50mm lensje. Binnenkort een 35mm kopen. Vooral voor op straat, maar ik ga ook eens kijken of ik er nog wat leuks mee kan bij concerten.
Bijzonder geslaagd! En een mooi voorbeeld dat je met een goedkoop lensje hele goede platen kan schieten (volgens sommigen kan dat alleen met een L-lens).quote:Op donderdag 2 april 2009 21:22 schreef blue_funk het volgende:
@umberrella: die van Defueld is gaaf!
@ebeaydojraes: eerste van The Subways is erg mooi (alleen een klein beetje jammer van die microfoonstandaard ervoor).
Nog maar een paar van Emilie Autumn en haar Crumpets (mijn volgende concert is pas eind april *grom*):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alles geschoten met 50mm lensje. Binnenkort een 35mm kopen. Vooral voor op straat, maar ik ga ook eens kijken of ik er nog wat leuks mee kan bij concerten.
Thanks. Heb inderdaad veel plezier van mijn prutserige plastic fantastic lensje van 80 euroquote:Op dinsdag 14 april 2009 14:07 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Bijzonder geslaagd! En een mooi voorbeeld dat je met een goedkoop lensje hele goede platen kan schieten (volgens sommigen kan dat alleen met een L-lens).
Schiet je crop of FF?
F4?! In een donker zaaltje?quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:41 schreef ebeaydojraes het volgende:
lol. valt wel mee hoor. EN zo duur is een 70-200 F4 iet en die is ook L. Maar een 135 2.0 is must. dat is de 2de lens na 50mm die ik zou kopen...
quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:26 schreef ebeaydojraes het volgende:
donker zaaltje gebruik ik hem niet. Of heel misschien wel op de 350D. iso 1600 ziet er beter uit dan die van de 1D (die is beter bij iso 800 en lager)..
Dat gaat je bij concertfotografie niet echt lukken hoor. Zeker zo'n statief of monopod niet. Concertzalen zijn daar niet blij mee.quote:Op woensdag 15 april 2009 07:50 schreef Anneloortje het volgende:
[..]
Ik heb altijd begrepen dat het voor je scherpte beter is om een zo laag mogelijke f waarde te gebruiken en een zo laag mogelijke ISO en evt statief of steun.
Ik vind het jammer dat het object waar je op hebt scherpgesteld zo klein is waar dat het grootste deel dus onscherp is.quote:
Briljante foto!quote:
quote:Op woensdag 15 april 2009 10:28 schreef Halinalle het volgende:
Om verder verwarring te stichten: denk ook eens aan de EF 100mm f/2 i.p.v. de 85 mm. Kwestie van smaak wat je fijner vindt.
Mocht er een schip met geld binnenvaren: de EF 85mm f/1.2L schijnt ook heel fijn te zijn. Helaas heb ik er geen persoonlijke ervaring mee.
ja i know. tis een leuke gozer, daarom post ik hem ookquote:Op donderdag 23 april 2009 14:33 schreef blue_funk het volgende:
[..]
![]()
Pffff... Nou ja, wanneer de tijd daar is, schroef ik ze allemaal even op mijn camera om te kijken wat me het beste bevalt.
Oh en als er een schip geld binnen komt varen koop ik daar dus echt geen 85mm f/1.2 voor. Ga dan liever met mijn plastic fantastic lensjes op een tropisch eiland zitten
@ebeaydojraes: Oooh @ #2 en #4 van What about Amy. Rest is ook tof, maar die twee springen er voor mij uit.
Gast! Die doe ik vanavond in Effenaarquote:Op donderdag 23 april 2009 13:03 schreef ebeaydojraes het volgende:
en komende zaterdag Milow en Venus in Flames:D:D
quote:Op zondag 26 april 2009 09:07 schreef Anneloortje het volgende:
Hoi hoi, begin steeds meer respect voor jullie concertfotografie te krijgen. Vind t echt pittig. Vooral de combinatie beweeglijke artiesten met donkere ruimte... Heb lage f waarde hoge ISO gebruikt want vanuit mn sluitertijdinstellingen lukte t me al helemaal niet. Denk dat een mooie groothoeklens al meer zou doen, nu krijg ik t er ook niet helemaal op. Wat voor lens gebruiken jullie?
Eergisteren Johan gezien (met zeer slecht licht) hier 1 foto van hun toetsenist.
[ afbeelding ]
Ik doe alles met sluitertijd 1/15 tot 1/25.quote:
en?quote:Op donderdag 23 april 2009 15:05 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Gast! Die doe ik vanavond in Effenaar![]()
(toch interessant om het verschil in foto's te zien straks, volgens mij hebben we een heel verschillende stijl).
quote:Op zondag 23 november 2008 14:37 schreef PdeHoog het volgende:
Johnny Flynn & The Sussex Wit (zonder de Sussex Wit eigenlijk.... ) @ Crossing Border 2008
[ afbeelding ]
Whoa.. ik kom eigenlijk nooit onder de 1/30. En dat is in heel extreme gevallen met bar weinig licht. Meestal probeer ik toch zo rond de 1/80 tot 1/200 te zitten qua sluitertijd.quote:Op zondag 26 april 2009 12:57 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik doe alles met sluitertijd 1/15 tot 1/25.
idd. hooguit 1/50. 1/13 wil ik nog wel eens doen met met 24-70, maar dan voor t effect (zoomen tijdens de exposure)quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:59 schreef icemotion het volgende:
[..]
Whoa.. ik kom eigenlijk nooit onder de 1/30. En dat is in heel extreme gevallen met bar weinig licht. Meestal probeer ik toch zo rond de 1/80 tot 1/200 te zitten qua sluitertijd.
Dankje, zullen dus dingen zijn zoals niet op podium o.i.d? (Niet dat ik daar wil staan) En gedrags/publicatie regels ofzo? ..quote:Op zondag 17 mei 2009 00:10 schreef ebeaydojraes het volgende:
bands hebben ' bepaalde eisen' wat betreft de omgang rond de optredens, ook qua pers. Maar ga er maar vanuit dat als het niet om een of ander extreem populair top 40 bandje gaat dat het bullshit is. Voordat je het contract ondertekent, eerst alles doorlezen en de dingen schrappen waar je het niet mee eens bent en dan pas ondertekenen. Geloof me, als ze daar moeilijk over gaan doen, dan ken ik er nog wel een paar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |